Stránka 1 z 3
Topení
Napsal: pon říj 03, 2005 9:22 am
od Rosi
Rad bych se zeptal na par souvisejících veci. Moje Libero, rv86, mi fouka horkej vzduch pouze v poloze nastaveni packy na "nohy" a/nebo "predni sklo", pokud prepnu do polohy "nohy a kabina" (na palubce prostredni vyfuky) jde ven pouze studeny vzduch nezavisle na nastaveni teploty. Je to tak konstrukcne reseno normalne a nebo mam nekde upadenou hadici? Vim, ze u nekterych aut je to tak ve standardu. Nechce se mi zbytecne kuchat palubka.
Napsal: pon říj 03, 2005 10:14 am
od peple
Já u sveho modelu 97 mám to samé. Je to origo. Prostě na řidiče fouká jenom studenej vzduch aby tě to za volantem neuspalo

Totéž
Napsal: pon říj 03, 2005 12:22 pm
od veros
Dělá mi to to samé (r.v.1991) , takže to asi není chyba.
Co mne zaujalo mnohem více je, že nastavení pášky teplo/zima ovlivňuje i teplotu vzduchu vyfukovaného výdechy pod zadním sedadlem. Když je tam nápis "Rear Heater" tak jsem čekal vždycky teplý vzduch.
Napsal: pon říj 03, 2005 3:54 pm
od peple
U mně je to to samé. Výdech pod zadní sedačkou nemám, ale zato je před
prostřední a teplota vzduchu se reguluje na palubce. Chod ventilátoru si ovládají cestující vzadu sami.
Napsal: pon říj 03, 2005 4:09 pm
od Karel
Ano neni to vada - je to vlastnost.Ta topeni jsou zapojena v "serii"
to je za sebou a ve predu se reguluje prutok vody do obou,takze malo
teple vody malo tepla.Aspon takhle u mne.
Jinak sraz p a r a a d a.
K.
"trenýrková" teplota
Napsal: stř lis 23, 2005 9:19 pm
od Baluu
Už jsem tu opět, liberáci.
Máte pravdu, je to od výrobce. Říka tomu dvoucestné vytápění.
Při něm vzniká rozdíl v teplotě mezi středním a spodním výstupem vzduchu. Stejně jako páčka teploty ovládá zadní vytápění.
Má "trenýrková" teplota spočívá v tom, že :
Do auta přivádím vnější vzduch
Páčku výstupu vzduchu nastavím na nohy a páčku teploty na max
Spustím ventilátor na druhý stupeň a spínač zadního topení
V případě zamlžování opakovaně přepínám výstup vzduchu na přední sklo
Po přijatelném zahřátí přepnu přívod vzduchu na cirkulaci v kabině
Páčku výstupu vzduchu nastavím do polohy střed a nohy
(Na nohy mi jde teplý vzduch a středem mi cirkuluje ohřátý a to ponechám až do "trenýrkové" teploty)
Dnes to bylo kratší... Ahojky v dalším příspěvku..... Baluu
Napsal: stř lis 08, 2006 9:11 pm
od dědek
Tak po roce chci toto téma spolu s chladnými (až mrazivými)dny opět obnovit.Teprve nedávno jsem si ověřil,že nejúčinější topení v Liberu je pustit ventilátor vzadu, nastavit maximum na páčce topení a čekat, až se vzduch v autě ohřeje. Při současném běhu předního větráku na dvojku se sice nerosí přední sklo,ale jakoby "chybělo" teplo.A není moc velký rozdíl, když se ručka teploměru přehoupne přez nejspodnější čárku a nebo je-li ve "standartní "poloze. A vnitřní cirkulaci zapínám jen při stání za něčím smradlavým na semaforu.Jinak je uvnitř hned všechno orosený.Jedu-li sám- je to pohoda, ale daší tři spolujezdci svým "funěním" dokonale všechny okna zamlží a aspoň abych něco viděl, mám neustále v pemanenci utěrku "clarin" Domnívám se, že tuhle zkušenost nemám jen já sám. Dědek
Napsal: sob lis 11, 2006 8:40 pm
od kosma.d
To není Dědku ani moc tím, jak funí, jako spíš vlhkým oblečením a nebo, nedej bože mokrým oblečením za deště a sněhem na botech.Pak stačí opravdu teplý vzduch a dílo je dokonáno.Já si pokaždé vyhřívám auto před vyjetím (v mrazech) propanbutanovou parabolou a mezi tím si oškrábu okna.Potom už sedám do vyhřátého auta a pro děti to není takový šok z domu "do -15C".Ta parabola to jedna dvě vyhřeje a po rozjetí to vypnem.I v lese,když svačím,tak to zapnu a nemusím při svačině mrznout nebo startovat auto. Teplo je teplo.

Napsal: ned lis 12, 2006 3:16 pm
od dědek
V Toledu ani v Octavce mi to nedělá. Je fakt, že když je sníh, řvu na pasažery" oklepat si boty" a toho luftu je tam taky víc. Nejhorší byl Warťas. do něj teklo a okna byla pořád zamrzlá jak prkno.A ten "bufík" na propan butan mám taky a docela jsem s tím i spokojený až na to, že trochu smrdí. Dědek
Zháním zadní topení a radu kolem
Napsal: pát lis 17, 2006 10:27 pm
od jirkatravna
Teče mi zadní topení u Libera E 12 - 1991, nenašlo by se někde na víc? Jinak se chci zeptat jak se to vytahule, jestli to proleze dírou nahoru nebo se musí rozebrat půl motorového prostoru?? Díky
topení
Napsal: sob lis 18, 2006 11:03 pm
od Lubomír
Mám, mohu poslat poštou, tento týden plánujem rozosielať z nejakej pošty v Česku dárkové zásielky ako Mikuláš.... Na SZ pošli adresu.
O demontáži: radiátor by mal ísť vrchom, nie je to treba celé rozobrať.
A určite je to radiátor? hadice a spoje sú dobré?
Lubomír
Radiátor zadního topení
Napsal: stř lis 22, 2006 9:48 pm
od Lubomír
Odoslané, dnes.
Potvrď príjem!
Lubomír
Topení
Napsal: čtv zář 20, 2007 7:45 am
od škatulka
S přicházejícím podzimem přišla i potřeba topit. Pokusil jsem se o to
a jsem z toho poněkud "JELEN". Topení hřeje jen v poloze "čelní sklo"
a v ostatních polohách jenom větrá. U zadního jsem dlouho hledal
nějaké ovládání a našel jsem jen vypínač ventilátoru.Může mi někdo
vysvětlit funkce topení a pokoušel se někdo upravit topení tak,aby hřálo
i na nohy?
Napsal: čtv zář 20, 2007 9:08 am
od veros
Mě auto hřeje jenom: když si foukám na sklo a nebo na nohy (půl na půl se sklem). Když foukám doprostřed auta, tak to fouká vždycky studenej.
Zadní topení fouká teplý nebo studený vzduch podle toho, co je nastavené na předním. Můžeš jenom ovládat jestli fouká a nebo ne.
Možná to je u jinak starého auta jiné?
--V
Napsal: čtv zář 20, 2007 10:36 am
od kce
potvrzuji verosova slova...
Re: Topení
Napsal: čtv zář 20, 2007 10:52 am
od Karel
škatulka píše: U zadního jsem dlouho hledal
nějaké ovládání a našel jsem jen vypínač ventilátoru
Ano je zapojeno v sérii s předním radiátorem a kohoutem předního se tak ovládá současně průtok vody i zadního topení.
K.

Napsal: čtv zář 20, 2007 1:59 pm
od škatulka
OMLOUVÁM SE. Jedno téma o topení už na foru je od loňska od autora
ROSI Přehlédl jsem ho. Chtěl bych ale vědět, jestli se někdo pokusil
tuto vlastnost Libera odstranit. Při každém přepnutí z "nohy" na "sklo"
dojde k zavření a otevření teplé vody do výměníku a divím se že ještě
nikomo neteče ventil.
Napsal: čtv zář 20, 2007 2:22 pm
od Karel
škatulka píše: Při každém přepnutí z "nohy" na "sklo"
dojde k zavření a otevření teplé vody do výměníku a divím se že ještě
nikomo neteče ventil.
Nikolivěk, pouze překlápíš klapky, tím vytvoříš baypas okolo výměníku.A vzduch od ventilátoru neprochází výměníkem,ale fouká přímo a jinam a jinak.
Stačí
K.

Napsal: čtv zář 20, 2007 4:47 pm
od Tuti
Karel píše:pouze překlápíš klapky, tím vytvoříš baypas okolo výměníku
Ano, překlopení klapky je i slyšet - dochází k němu na půlce dráhy šoupadla

levá půlka netopí, pravá topí. Ale foukání na nohy je už na začátku té pravé půlky, jestli ti v téhle poloze netopí, možná jsou špatně nastavená táhla.
Napsal: pát zář 21, 2007 6:02 am
od škatulka
Před Liberem jsem měl Toyotu Corolu, Celiku, Daihatsu charade, a u těch
je podobný panel topení ale jiné pořadí funkcí. To mám stále zafixované v paměti a s Liberem se budu STÁLE UČIT!! Děkuji všem za lekci a rady.