Stránka 1 z 2
Zamrzlý benzín
Napsal: pon úno 25, 2013 8:09 am
od dědek
Tak tu mám nové téma. Minulý týden (den po srazu v Liberci) jsem ještě v pondělí odjel a přijel z práce a druhý den už ani ťuk. Nejprve jsem jako obvykle "vyleštil" víčko a kabely , ale zase nic. A kupodivu, žádný benzínový odér. Tak jsem vymontoval jednu svíčku a ouha- suchá! Tak teplovzdušnou pistoli a už jsem nahříval snad celou cestu od nádrže po vstřiky. Zkouška nastartování a už motor běžel. Ale jen do soboty a opět nic. Nějak jsem někde našenkoval vodu , ale teď je Velfobin už houby platný- jen teplá garáž. Dědek
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pon úno 25, 2013 9:00 am
od Tuti
Jestli je to opravdu zamrzáním vody, tak nejspíš je za roky nastřádaná v palivovém fitru a chtělo by ho to vyměnit.
Jen tak pro pořádek dodávám, že na novějším Liberu je filtr pod tlakem, takže tam nejde dát plastový od pumpy, ale musí být poctivý kovový.
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pon úno 25, 2013 9:08 am
od Karel
Tuti píše: tak nejspíš je za roky nastřádaná v palivovém fitru a chtělo by ho to vyměnit.
S výměnou bych počkal. Novej stál kolem 1400,- Jde demontovat, vylejt - vycákat a dúkladně vysušit . Třeba i vyfoukat.
K.

Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pon úno 25, 2013 9:22 am
od Mis.us
jo

novej originál je za 1500,- jak píše Karel- kompresorem vyfoukat co to jde,propláchnout tech.nebo obyč. benzínem a nechat u kamen vysušit.Pak už zbejvá jen vesele namontovat(jedna z nejhorších věcí na liberu-čerpadlo a filtr,radim před demontáží dvou matic M6 řádně štefty něčim promáznou.Dobrá je brzdovka a pomalinku povolovat/utáhovat,jinak je utrhneš.Po utržení jde filtr chytit sponou na hadice,což neni dobrý )

Mišus
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pon úno 25, 2013 2:32 pm
od Tuti
Vycákáný a usušený filtr určitě zase na čas poslouží, ale s tím kompresorem bych byl opatrný. Jestli je uvnitř filtru papírová vložka, tlak z kompresoru ji může protrhnout a pak jako by tam filtr nebyl. 1500 za origo filtr je teda sakra hodně, ale myslím, že jsem někde v katalogu viděl neorigo asi za 3 - 4 stovky.
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pon úno 25, 2013 3:43 pm
od Mis.us
jo od nippartsu je za 400,-(384,-) s tim kompresorem máš pravdu,zapoměl jsem napsat spíš provdrušnit-na kompresoru je regulace vzduchu,takže do fitru můžeš poslat dejme tomu 50 kpa což neni síla na protržení blan ve filtru.Mišus
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: úte úno 26, 2013 7:21 am
od dědek
Přišla obleva, trochu jsem to "pofoukal" a už startuje. Lepší než Velfobin je prý nalejt do nádrže dvě deci denaturáku a chvíli pojezdit. Ten filtr jsem měl hned na mysli. Poprvé stačilo teplovduškou pofoukat přívod ke vstřikum a myslím, že byl špunt u vstupu do lišty vstřiků. Poslední zamrzlé auto byla Š120 před dvaceti lety. Mám opravdu podezření na jednu pumpu u nás, kde mají v benzínu asi vodu. Dědek
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: úte úno 26, 2013 7:37 am
od Ivo
Tak ven s tím ať se tam nenapálíme

Re: Zamrzlý benzín
Napsal: úte úno 26, 2013 1:18 pm
od dědek
Je to zatím podezření, ale radím tankovat v Desné a pak až v Jablonci. Místní si to přeberou a ti co projíždějí těch dvanáct km přejedou. Dědek
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: stř úno 27, 2013 11:00 pm
od škatulka
V zimním období zásadně netankuji u malých čerpaček s nadzemními nádržemi. Jak v těchto nádržích ubývá benzín, je nahrazován
vzduchem s velkou relativní vlhkostí. Při změnách teplot (nízkých) tato vlhkost kondenzuje a dostává se do benzínu který si potom
koupím do auta a malér je na světě.
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: čtv úno 28, 2013 9:06 am
od Karel
Vodu v benzínu si nejčastěji „vytvoříme“ sami je to vzdušná vlhkost, která je všudypřítomná. Mohou být stavy, kdy se natankuje voda současně s benzínem.
Ale to už je havarijní stav na čerpací stanici. Zde jsou nádrže hlídány elektronicky. Zde víc…
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/a ... -1232.aspx
Pokud se v nádrži nahromadí více než několik kapek vody, může se dostat do potrubí a v jeho nejníže položeném místě v zimězamrznout. Vozidlo je pak nutné dopravit do vytápěné haly a počkat až led roztaje. Proto vznikly a stále jsou na trhu přísady vytvářející s vodou nemrznoucí směs. Pro benzin obsahující etanol jsou ale zbytečné, protože tento benzin malé množství vody rozpouští a při větším množství se vyloučí lihobenzinová vrstva, která nezamrzá.Norma ČSN EN 589 pro LPG dovoluje přidat do skladovací nádrže určité množství metanolu, který s vodou obdobně vytvoří nemrznoucí směs. Benzin s etanolem má ještě jednu pozitivní vlastnost. Etanol se přidává jako bezvodý a benzin s obsahem etanolu 5% rozpustí při normální teplotě více než 0,2% vody, při -15°C asi poloviční množství, takže při každém tankování "suchý" benzinpalivovou nádrž i celou soustavu permanentně vysušuje tím, že veškerou přítomnou vlhkost v sobě rozpustí. Ovšem jen do uvedeného množství, což je bohatě dostatečné, na plnou nádrž je to až 0,1 litru vody. Zde je třeba se zmínit o palivu E85, které rozpustí až kolem 15% vody, proto se zamrznutí potrubí není třeba obávat, a dále o tom, že ve výjimečném případě, když se dostane do nádrže s benzinem větší množství vody,
může být palivo E85 použito v přiměřeném množství pro bezdemontážní vysušení, voda se s benzinem smísí a skončí bez problémůve spalovacím prostoru.
K.

Re: Zamrzlý benzín
Napsal: čtv úno 28, 2013 9:36 am
od Tuti
škatulka píše:V zimním období zásadně netankuji u malých čerpaček s nadzemními nádržemi. Jak v těchto nádržích ubývá benzín, je nahrazován vzduchem s velkou relativní vlhkostí. Při změnách teplot (nízkých) tato vlhkost kondenzuje a dostává se do benzínu který si potom
koupím do auta a malér je na světě.
A v létě zase u těchto čerpaček natankuješ za své peníze míň. V podzemní nádrži je stálá teplota kolem 10°, kdežto nadzemní nádrž sluníčko ohřeje klidně na 35°a při tomto rozdílu benzin nabyde na objemu o 3% ... což udělá korunu na litru. Takže levnější benzin je pak vlastně dražší.
---
dědek píše:Je to zatím podezření, ale radím tankovat v Desné a pak až v Jablonci. Místní si to přeberou a ti co projíždějí těch dvanáct km přejedou. Dědek
Když se asi před dvěma roky řešila aféra s mizerným benzinem u čerpaček, moudrý zákon zakázal jmenovat konkrétní hříšníky, ale vědělo se, že mezi asi třemi pumpami co platily nejmastnější pokutu byla nějaká od Smržovky a to se celkem prolíná s Dědkovým určením.
---
A ještě něco - možná mám podobný problém. Ne že by mi benzin zamrzl, ono včera u nás snad ani nemrzlo, ale při jedné městské pojížďce se mi Libero na přidání plynu dusilo. Na volnoběh a na málo plynu šel motor normálně - prostě typické chování jako při nedostatečné dodávce paliva. Ale dělalo to při jedné krátké jízdě a pak už zase ne. Tak mám taky podezření na přicpaný filtr, ale na novějším si nejsem jistý - co asi by to ještě mohlo způsobovat?
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: čtv úno 28, 2013 9:53 am
od Karel
Tuti píše:Ale dělalo to při jedné krátké jízdě a pak už zase ne.
Mohlo by to být i toto.
viewtopic.php?f=2&t=875&p=7964&hilit=ne ... ynem#p7964
K.

Re: Zamrzlý benzín
Napsal: čtv úno 28, 2013 7:43 pm
od Mis.us
Když mám auto studený tak na něj nešlapu.To už jsem se naučil (taky hrozí zapečení kroužků když ho moc trápíš), že se dusí -jak ručička od teploměru leze nahoru,tak už na to můžu šlapat jak chci.Čidlo teploty vody mám před nedávnem měněný za novej kus-nový vstřikovačei pal.filtr. Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: čtv úno 28, 2013 8:52 pm
od covex
Mis.us píše:Když mám auto studený tak na něj nešlapu.To už jsem se naučil (taky hrozí zapečení kroužků když ho moc trápíš), že se dusí -jak ručička od teploměru leze nahoru,tak už na to můžu šlapat jak chci.Čidlo teploty vody mám před nedávnem měněný za novej kus-nový vstřikovačei pal.filtr. Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Je to fakt, ze jsem si toho na studenem aute taky vsiml, ale clovek to pozna jen kdyz musi po nastartovani studeneho auta jet smeren do kopce. Pokud se nekdo rozjizdi po rovine nebo z kopce, vetsinou se motor zahreje a uz se to neprojevuje.
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pát bře 01, 2013 11:40 am
od dědek
Tak Tuti na tu naší stranu občas jezdí a ví o čem je řeč. Už kolikátý provozovatel (neplést si s majitelem) svědčí, že to tam nebude všechno košer i dneska. Před lety byla na vodu v benzínu vyhlášena benzínka v Turnově směrem na Sedmihorky. Ne nadarmo se také dělaly na spodku nádrže šroubovací zátky. Dneska to už auta nemají . Dědek
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pát bře 01, 2013 4:11 pm
od Tuti
Mis.us píše:Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Troufám si poznat, když se auto chová jinak než normálně
Stalo se to když už byl motor prohřátý tak, že už by asi ani neměl jet na "sytičový" režim, zkoušel jsem mu pak po chvilce do kopce přišlápnout ještě párkrát a díra tam byla furt.
Před další jízdou (cca po čtvrt hodině) jsem otevřel víčko nádrže, jestli není na vině podtlak v nádrži, ale tlakové poměry mi přišly jako normál (vyfouklo trochu par). Od té doby se zatím problém znovu neobjevil .. každopádně na filtr se kouknu, ale jestli bude auto sekat dobrotu, počkám s tím na teplejší počasí.
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pát bře 01, 2013 4:59 pm
od Polevoj
Nekdy se to chova podobne, kdyz je v ranne fazi odchodu nektery kabel ke svicce. Po zahrati (vysuseni) to zmizi.
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pát bře 01, 2013 7:18 pm
od Mis.us
Beru to jako vlastnost brát i nadále budu.Každej zgenerálkovanej motor s novejma kabelama,filtrama,olelejem a dalšíma drobnostma mi to dělal a dělá.I když je motor zahřátej,ale to jen v případě toho,když Řj má udaj o tom,že auto stojí na místě (netočej se kola tim pádem se netočí pružina v bowdenu u tachometru) a otáčky motoru klesnou na minimum-trottle sensor má tři chody-volnoběh,přidanej plyn zhruba do 3/4 a pak od 3/4 nahoru-mezi timle jsou určitý skoky v akceleraci,něco jinýho je,když auto vyloženě netáhle a dusí se od spodu (kabely,filtry,plynová klapka a kostry-můžeš si vybrat

).Mišus
Re: Zamrzlý benzín
Napsal: pát bře 01, 2013 9:06 pm
od Karel
Mis.us píše:Beru to jako vlastnost brát i nadále budu.
Ano, to není vada, to je vlastnost.
K.
