olej v rozdělovači
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
olej v rozdělovači
Přátelé, stal se mi takový opravdu nepěkná věc.
Po zimě nechtělo Libero naskočit, ikdyž starter točil dobře. Tuti říká, že to bude vlhkost v rozdělovači. Vysušil jsem víčko a pro jistotu jsem vyčistil kontakty a palec lihem. Když jsem měl sundané víčko rozdělovače, všiml jsem si oleje, ale nebyl jsem si jistý. Po tomto jednoduchém zásahu auto bez problémů startovalo. Minulý týden jsem měl poměrně těžký náklad (strom) a dal jsem motoru možná trochu zabrat. Dnes ráno nechtělo auto naskočit, tak jsem opět sundal víčko rozdělovače, abych ho opět vysušil a vyčistil a ono ejhle ZASE OLEJ V ROZDĚLOVAČI. Tentokrát možná jestě o kapku víc. Samotný motor zase tolik oleje nepapá, svíčky jsou čisté. Volal jsem Tutiho pro radu, a že asi pístní kroužky a odvětrání přes rozdělovač (Mmch. ho obdivuju za jeho trpělivost, kterou se mnou má). Jestli jsem to dobře pochopil, bude to pro mě znamenat výměnu kroužků. Máte s tím někdo zkušenost? Napadá někoho nějaká další možná příčina? Díky.
Po zimě nechtělo Libero naskočit, ikdyž starter točil dobře. Tuti říká, že to bude vlhkost v rozdělovači. Vysušil jsem víčko a pro jistotu jsem vyčistil kontakty a palec lihem. Když jsem měl sundané víčko rozdělovače, všiml jsem si oleje, ale nebyl jsem si jistý. Po tomto jednoduchém zásahu auto bez problémů startovalo. Minulý týden jsem měl poměrně těžký náklad (strom) a dal jsem motoru možná trochu zabrat. Dnes ráno nechtělo auto naskočit, tak jsem opět sundal víčko rozdělovače, abych ho opět vysušil a vyčistil a ono ejhle ZASE OLEJ V ROZDĚLOVAČI. Tentokrát možná jestě o kapku víc. Samotný motor zase tolik oleje nepapá, svíčky jsou čisté. Volal jsem Tutiho pro radu, a že asi pístní kroužky a odvětrání přes rozdělovač (Mmch. ho obdivuju za jeho trpělivost, kterou se mnou má). Jestli jsem to dobře pochopil, bude to pro mě znamenat výměnu kroužků. Máte s tím někdo zkušenost? Napadá někoho nějaká další možná příčina? Díky.
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: olej v rozdělovači
to nejsou kroužky, jen je gufero v rozdělovači v prdeli,stačí vyměnit i s ložiskem a je to ok (hřídel rozdělovače je mazaná od vačky- je vyfutrovaná a potřebuje olej)
blbý na tom je, že kolikrát olej rozpustí plast a cívka z hallovky vypadne a musí se vyměnit za novou (2500,-)
gufero za 18,-
ložisko za 80,-
je potřeba mít měděný pakny do svěráku a patřičnej přípravek (kalenej čep na vyražení dříku co drží "I" na hřídeli rozdělovače. Mišus
blbý na tom je, že kolikrát olej rozpustí plast a cívka z hallovky vypadne a musí se vyměnit za novou (2500,-)
gufero za 18,-
ložisko za 80,-
je potřeba mít měděný pakny do svěráku a patřičnej přípravek (kalenej čep na vyražení dříku co drží "I" na hřídeli rozdělovače. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Vlado
- Přispěvatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
- Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen
Re: olej v rozdělovači
Môžem potvrdiť, tiež mi odišla táto sonda vďaka oleju v rozdelovači. Dokonca sa ešte dvakrát prebrala keď motor cez noc vychladol a o to horšie sa hľadala závada.
Vymenil som sondu, aj gufero (10x20x7 s prachovkou) , aj ložisko (6000 2RS) a zase jazdím.
Ešte odporúčam preleštiť hriadeľ v mieste dosadania britu gufera.
Vlado.
Vymenil som sondu, aj gufero (10x20x7 s prachovkou) , aj ložisko (6000 2RS) a zase jazdím.
Ešte odporúčam preleštiť hriadeľ v mieste dosadania britu gufera.
Vlado.
Subaru Libero 4x4 KIWI
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: olej v rozdělovači
Hlavně nedávejte do rozdělovače OIL SEAL od firmy GUFERO. Používám SKF silikon, supr (X-krát se mi totiž stalo, že jsem tam dal "GUFERO" a teklo) Mihal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 405
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej v rozdělovači
Takový dotaz na zdejší guru
Už delší dobu mi teče olej někde od rozdělovače (viz. foto). Vypadá že to není pod víčkem, ale někde pod šroubem nastavení předstihu. Ještě jsem to neměl rozebrané, teď jsem objednával nové kabely a víčko. Bude to asi gufero, co? A dá se vyměnit takhle z venku, aniž bych musel rozebírat motor? Děkuji za nasměrování
Už delší dobu mi teče olej někde od rozdělovače (viz. foto). Vypadá že to není pod víčkem, ale někde pod šroubem nastavení předstihu. Ještě jsem to neměl rozebrané, teď jsem objednával nové kabely a víčko. Bude to asi gufero, co? A dá se vyměnit takhle z venku, aniž bych musel rozebírat motor? Děkuji za nasměrování
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: olej v rozdělovači
bude ti to chcát jak do rozdělovače přes gufero hřídelky palce, tak přes o-kroužek co je jako těsnění rozdělovače, proti průsaku oleje z hlavy. M
gufero 110,-
ložisko okolo stovky
o-kroužek 150,-
gufero 110,-
ložisko okolo stovky
o-kroužek 150,-
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 405
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej v rozdělovači
No super, a kde prosím objednat? Originál Subaru? A jaká to má čísla, nějak se mi to nedaří nikde dohledat...
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: olej v rozdělovači
O několik příspěvku hore. Ložisko 6000 2RS a gufero s prachovkou 10x20x7, o-kroužek nejspíš taky v kom kšeftu, kde seženeš ložisko a gufero. Třeba www.loziska-gufera.cz
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 405
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej v rozdělovači
A jo, dík Soptíku, jsem nějakej slepej...že by účinkovali ty 4 Šeráky ?
Ale rozměry toho O-kroužku fakt nevidím....
Ale rozměry toho O-kroužku fakt nevidím....
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: olej v rozdělovači
o-krozek doporucuju original. Je ze specialni gumy, jen tak nestvrdne a olej ho nerozpusti. Az budes vytloukat lozisko, bacha na kompozitovy futro hridelky. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 405
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej v rozdělovači
Tak jsem dnes objednal ten O-kroužek, ložisko a gufero už mám.
Doufám že to je ten modře vyznačen 22176
Doufám že to je ten modře vyznačen 22176
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: olej v rozdělovači
je to on
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 405
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej v rozdělovači
Tak O-kroužek vyměněn. Jen tak pro zajímavost, ten vlevo je starý - pěkně tvrdý. Olej vypadá že už neteče.
Jen jsem zjistil že tam nemám "deklík" 22152, tak snad to něčemu nevadí.
Jen jsem zjistil že tam nemám "deklík" 22152, tak snad to něčemu nevadí.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej v rozdělovači
Videl jsem dva typy tech dekliku - gumovy a plastovy. K cemu tam je tezko rict, ale zbytecne by ho tam asi nedavali.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: olej v rozdělovači
adame tak ten gumovej bych chtel opravdu videt..... Albedo slouzi to k tomu, aby civka byla oddelena od palce... Uz se mi stalo pri driftovani v zime, ze jsem tak rozpalil vejfuk, ze salajicim teplem povolil plast co drzi med namotanou okolo magnetu, kdybych tam tu plastovou přepážku nemel, znicilo by se vicko i palec, protoze med z civky by se na nej namotala.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: olej v rozdělovači
Prosím tě, mohl bys napsat postup, jak ten čep z hřídele vytlouct? Mě to drží jak hebrejská víra, navíc mi přijde, že to není přesně ve středu, takže to neustále ujíždí...Mis.us píše:to nejsou kroužky, jen je gufero v rozdělovači v prdeli,stačí vyměnit i s ložiskem a je to ok (hřídel rozdělovače je mazaná od vačky- je vyfutrovaná a potřebuje olej)
blbý na tom je, že kolikrát olej rozpustí plast a cívka z hallovky vypadne a musí se vyměnit za novou (2500,-)
gufero za 18,-
ložisko za 80,-
je potřeba mít měděný pakny do svěráku a patřičnej přípravek (kalenej čep na vyražení dříku co drží "I" na hřídeli rozdělovače. Mišus
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: olej v rozdělovači
Mam na to svuj technologickej postup. A prectes jo viz moje odpoved vejs. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991