Subaru Vivio

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Tuti »

Tak mě u toho napadlo - dají se ty kolíčky se sploštělým koncem co drží pakny koupit nový? Na jaře před technickou taky chci do brzd mrknout a už posledně jsem si říkal, že by si zasloužily vyměnit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Myslis ty, co se na ne davaji pruzne U zavlacky a prochazi zvenku dovnitr bubnu - taky jsem nad nimi chvili spekuloval, orezly jsou, ale nevypadaj ze by byly v haji. Chvili jsem premyslel ze vemu normalne hrebik s velkoplosnou hlavickou a na konci rozklepnu, ale pak jsem je akorat opatlal vazelinou, aby tolik nerezly a vratil zpatky.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Tuti píše: pát pro 10, 2021 3:29 pm Tak mě u toho napadlo - dají se ty kolíčky se sploštělým koncem co drží pakny koupit nový? Na jaře před technickou taky chci do brzd mrknout a už posledně jsem si říkal, že by si zasloužily vyměnit.

Objednat se dají Luboši

112921040 tady máš číslo dílu (4x musíš, není to sada )

79,- kus

Mišus.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Auto ma za sebou dalsi STK, v beznem provozu zacina jiz 31. rok, s 85kkm v podstate porad po meste. Vymenil jsem nakonec i predni nevetrane kotoucove brzdy, protoze kotouc uz byl na hranici pouzitelne tloustky, jediny dodavatel sehnatelny byl ABS, nevim co to je zac, ale proste nic jineho nebylo.

Na nekolika mistech jsem musel vyvarit, koroze je jeste neuprosnejsi nepritel nez u Libera, nebot Vivio nema ram. To auto je ale konstrukcne tak jednoduche a tak dobre se s nim jezdi, ze se mi ho nechce "odepsat". Vyfuk mi u zadniho tlumice cely v ohybu vyvaril Peple, protoze na to muj um nestaci, tepelnou korozi uz byl jak alobal.

Viceprvkova zadni naprava, kratke previsy a velmi svizne reagujici motor (byt do kopce se dost zadychava), jsou dnes naprosta utopie. Hledali jsme za Vivio nahradu, idealne male 5 mistne auto se 4WD, ale situace je naprosto tristni. V podstate se da koupit jen Swift a Panda. Panda se od poloviny roku vubec nedala koupit ve 4x4 verzi, i kdyz ted mi volal prodejce, ze udajne Fiat znovu 4x4 uvolnil do produkce. Swift Allgrip se neda koupit novy vubec (cekaci doba 13 mesicu).

Zkousel jsem Swifta i Pandu. Swift ma atmosfericky ctyrvalcovy motor 1.2 a je pro uzivatele japonskych aut jednoznacne lepsi volba, proste sednete a jste doma, celkove je to takove dospele, umerene "male" japonske auto, nicmene i k nemu mam vyhrady - u nas je jen s 5st manualem, ktery je tak do 100km/h, pri 130km/h to auto je naprosto mdle, celkove je to cele takove udusene porad to chce, aby clovek jel 50km/h na petku (to delaji dneska snad vsechny auta). Ze Swifta je daleko horsi vyhled nez z Vivia, nevim proc je i predni okno jak z ponorky, kolme a male a jeste ho hodnou cast zabira zrcatko, pod kterym je placanec krabice s asistensnimi systemy. Suzuki v asistentech prekonava vyrazne Pandu, ale po vyzkouseni nevim zda je o co stat - brzdovy asistent rve kazdou chvili i kvuli protijedoucimu autu v zatacce, clovek leknav se co se deje, cumi nejdriv na displej misto, aby brzdil. Asistent jizdy v pruzich neustale prudi i ve meste, kdyz objizdite zaparkovana auta, ale na dalnici stredovou caru nevidi. A dozadu je jen kamera - to mi rekli i u Pandy, ze tam sensory z fabriky nechodi, protoze nejsou, tak tam domontovavaji nejake genericke. Opet, nechapu - pri couvani na kameru, proste musite cumet do kamery misto zrcatek a tak nemate tuseni zda predkem neberete kolem stojici auta.. kdo to vymyslel? Automaticke svetlomety me taky privadeji k nepricetnosti, nebot pod kazdym mostkem auto prepina svetla tam a zpatky, u toho meni podsvetleni palubky atd. Vsechno to jde vypnout, ale tak k cemu za to clovek plati ze. Bezklickove startovani nevidim moc jako vyhru, neustale klic nekde hledate, nikdy nevite kde je. Auto se v Evrope opet dodava "hole" - bez rezervy, heveru a hlavne drzaku na hever, ktery se snad neda ani koupit jako nahradni dil. I v Indii jsou na tom lip! Nove Swifty se dokonce zevnitr uz ani nelakuji barvou (proste otevrete kapotu a zevnitr je to bile. Vse ve jmenu uspor (hmotnosti i nakladu) a nizssich emisi v papirech. Co Suzuki musim pricist k dobru je, ze k autu je plnotucny manual. To uz evropske automobilky nedelaji. Ovsem co se tam vsechno doctete to clovek zira, co problemu a jejich reseni je jen s tim bezklickovym vstupem. Slozenim zadnich sedadel nevznikne s podlahou kufru rovna plocha, da se koupit doplnek se zvysenim podlahy ve ktere jsou pak prihradky, ale cena nesmyslna. Dalsi vyhra ma jmeno TPMS, to je novy typ pomsty ridicum. Zivotnost aktivnich sensoru v pneumatikach 6-7let, cena jednoho sensoru kolem 1000,- (neorigo), nutnost original nebo aspon kompatibilnich sensoru s autem, obtiznejsi vyvazovani kol, nemoznost v aute prevezt druhou sadu kol bez vzniku chyby TPMS (auto ma najednou 8 kol). Jako daji se pouzit i kola bez TPMS ale musite se smirit s trvale svitici kontrolkou, za kterou vam pojistovna pri karambolu vystavi ucet...

A ted Panda - motor pouze 0.9 turbo dvouvalec. Nemam nic proti malym motorum (vivio ma 660ccm) ale tohle je fakt divny. Jednicka je extremne kratka (u 4x4 kvuli zaberu, misto "low"). Projev turbomotoru ale total hruza - nic nic, vzuuum, limiter, zvuk jak od sekacky. No a ovladani - asi je to o zvyk, ale pro japonske ridice absolutni chaos. Vyhled asi o neco lepsi nez u Swiftu, (vyska oken treba prednich dveri vyrazne vyssi). Kdyby Panda 4x4 mela atmosfericky "normalni" motor, ktery davaji do jinych verzi Pandy snad bych ji to italske ovladani i odpustil. Asistenti žádní, palubka sice digitalni, ale tak nejak z minuleho stoleti. Design interieru je zvlastni, nicmene celkem elegantni. Zadni sedacky taky nejsou do roviny, ale maji oplechovana zada. Na pro me ponekud sympatictejsi vnejsi kliky, ktere nemaji tendenci drzet snih a zamrzat a predni vyhrivane okno, coz je pravda pro mestsky provoz pomerne ucitezna vec.

Obe auta jsou ale v porovnani s Viviem vyrazne vetsi. Je to az neuveritelny rozdil - Swift ma 3.84m, sirku 1.7m (Vivio 3.3m, 1.4m), Panda je o chlup mensi nez Swift. Celkove je tedy situace stejne mizerna jako s Liberem. Nahrada neexistuje.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Pomalu se mi na Viviu ztraci brzdovka. Malinko mi prijde ze na PZ kole sakne prasatko.. to se jeste koupit da, ale mel jsem stejny problem na Tansporteru na podzim a nakonec byl plny posilovac brzdovky, protoze prosakoval hlavni brzdovy valec a teklo to do posilovace. Jenze hlavni brzdovy valec na vivio uz neni (aspon Nipparts/Nabco vsude pisou, ze se nevyrabi)... tak jsem na to zvedav. :(

Jinak na Viviu je takova zvlastnost/odlisnost od Libera - brzove trubicky vedou vnitrkem auta, vzdy akorat u kola vylezou z kastle ven, takze v podstate nereznou.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Si měl valec odemne ne? Nebo jsem ho dával někomu jinýmu....? :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

No taky sem mel ten pocit, zes mi ho minimalne nabizel, ale nasel jsem jen pakny, resp. krabici, ale valec ne.. budu tu garaz musel prolezt jeste jednou.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Tyjo, nasel jsem ho v krabici s vecma od Libera!
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

8) vidíš.... :wink:

Rozhodně pokud se ztrácí brzdová kapalina, ale brzda se chová normálně, respektive pedál, tak to válcem nebude. Ale jsem rád že si ten klenot našel...:)

Nicméně to prasátko vyměň, pokud prochcava. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Tak posilovac je suchej, takze to bude tim prasatkem, hl. brzdovy valec muzu zase uklidit do krabice :).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Nechci se dotknout tvýho koncernovýho klenotu, ale to, co se děje na koncernu se u Subaru nestane :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

To ses ho nijak nedotkl, pokud bych za nej mel japonskou nahradu s chuti bych ho hodil ze skaly. I kdyz tak uplne neverim, ze by brzdovej valec na Subaru tyct nemohl. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Co třeba toyka proace verso?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Svata trojice Toyota Proace, Citroen Spacetourer, Peugeot Traveler, kterou zacali prodavat i jako Opel Zafira, je svym zpusobem zajimava a to auto jsem zvazoval.. ale kolik v Toyote asi zbylo japonce.. o te 4 kolce skoda mluvit. Koupit si novy auto, nechat z nej vymontovat podvozek a za 1/4mil tam nechat dat jiny (dangel)... to nemluvim o tom, ze pak neni kam dat rezervu a ani dangel nespravy to naprosto nevhodne zadni zaveseni kol, ktery clovek urve na prvnich kolejich, kde bude sutr.. beznadejnost demonstruje i zdejsi tema o budoucich nahradach libera, ktera se zrejme uzavre bez nahrady https://subaru-libero.cz/forum/viewtopi ... &start=180, celkem sympaticky byl Nissan NV200, ktery jsme taky meli, ale svete div se, uz se 3 roky nevyrabi, jak ale nasnezilo, tak to na tech 14" kolech do kopce nevyjelo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Já čekal, že se rozepíšeš. Je tak, bohužel už je to Frantík se vším všudy a mám bohužel jen špatný zkušenosti. (Ne teda vlastní) Životnost motorů do cca 60kkm. Takže ano, je to naprosto zbytečná koupě a byla to naprostá zbytečnost udělat kontrakt s frantikama a nebudeme si nic nalhávat, ono v dnešní době už se na kvalitu nehraje a je jedno o jakou automobilku jde. A co se tvého koncernového skvostu týče, tak spousta lidí co měli T5 vejš, se vrací buď k T3 nebo T4, jediný spolehlivý auta tohodle typu. (mám spoustu znamenejch co to provozujou)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Je to trochu mimo tema, ale ano, ta zivotnost novych spalovacich motoru se zhorsuje. Muj VW zazrak 2.5TDI (to je jeste pred-dieselgate motor) ma teda za chvili 300tisic, takze mu nelze zazlivat nejakou tu nedokonalost, ale s novejsimi motory opravdu VW dela experimenty na lidech... aby tyhle sve eskapady zaplatilo, tak ceny dilu a servisu dosahuji uplne nesmyslnych vysin (to mi kdysi pripadaly dily na japonce drahy, protoze sly pres pul zemekoule). Paradoxem navic je, ze stare dily se musi do VW vracet, to je repasuje a pak prodava jako nove (tzv. X dily). To je sice pomerne enviromentalne priznive, horsi je, ze za to clovek plati cenu noveho dilu (ono to repasovani levny nebude - logistika, cisteni, soucastky, testovani..), pritom ale ten stary musel vratit zadarmo a VW mu ho obratem zpatky proda za raketu. Pulka dilu se dela v CR za ceske platy, odveze se do skladu a prijde s nalepkou VW za nasobne vyssi cenu. Spolecne s narustajici komplikovanosti auta je pravdepodobnost, ze se neco posere a bude to drahy exponencialne rostouci. Proto T4 jsou tak popularni, bohuzel maji stejnou bolest jak Libera - zere je liska a autoklempiru, ktery by to chteli porad dokola opravovat (stejne jako Libero ze...) neni dost. A stejne je na tom i to Vivio, jeho jednoduchost mu vynesla uz 30letou zivotnost, ale koroze ho v nasich podminkach sezere. I kdyz i ty opravy koroze jsou na nem celkem jednoduche.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Shanim levy predni hlavni svetlomet na vivio... kdybyste nekdo vedel, mel, diky.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Zavolej Bímovy do Čistý. Má tam nějaký díly, za zeptani nic nedáš. A ani to nemáš daleko:D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Jo tomu jsem volal, rikal ze nejaky cely vivio ted prodal a ze tohle svetlo spis nema, prej mozna sklo, zitra mi to snad zjisti. Ja bych potreboval cely svetlo, je to na moc kusu nechce se mi to varit, parabola je cela pomlacena od skla... no kdyz sezenu aspon sklo tak mi nic jineho nezbyde. Spodni blinkr uz jsem slozil ze staryho a zbytku novyho...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

V Subarumb nakonec ma levy svetlo s olamanejma drzakama, ty me zase zustaly pod sroubama, takze to snad svarim. Jinak se snad da koupit i nove - 7500,- bez DPH.. :shock:
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět