Stránka 1 z 1

Palivový systém

Napsal: pát dub 28, 2006 10:12 am
od Vlado zo Zvolena
:?: Čaute priatelia Libera. Pozeral so prefotený manuál z vášho fóra a nikde som nepostrehol palivový systém, resp. čím je dopravované palivo z nádrže do karburátora (motor E10). Viete mi poradiť?
S pozdravom Vlado.

Napsal: pát dub 28, 2006 12:23 pm
od dědek
Někde je motorek s čerpadlem, které se zapne při otočením klíčku zapalování. Zatím jsem to neměl rozebraný, ale myslím si, že je přímo v nádrži u plováku palivoměru. Dostat se k tomu, bude asi docela fuška a budeš muset rozebrat jako obvykle kus auta. Ale třeba to někdo řešil a je to jednodušší. Já po půl roce, co tohle auto mám, jsem ale dost skeptik. Zatím nic nešlo (ale jo jsou i vyjímky) jednoduše. I vyšroubovat svíčku je makačka. Dědek

Napsal: pát dub 28, 2006 12:50 pm
od Vlado zo Zvolena
S rozobratim som nemal problem, ja som kupil za babku nepojazdne a nekompletne, kasňu som zošrotoval, ram skratil a chcem to takto spojazdniť. Nadrž som tiež žial vyhodil a teraz neviem či v nej bolo aj čerpadlo. Ale keby z nej išli dake kable tak si to všimnem. (okrem palivomera tam nič nebolo). Akurat bola daka kocka primontova na rame pri zadnom lavom kolese, išla do nej jedna hadička na vstup, jedna na vystup a dva kable. Lenže keď som ju zapojil na baterku tak sa správa len ako ventil: bez el. prúdu je nepriechodná, po zapojeni na baterku otvorená. Ešte som špekuloval či doprava paliva nie je riešena dákym podtlakom alebo pretlakom ale to si neviem predstavíť ako.
Vlado.

Pal. čerpadlo

Napsal: pát dub 28, 2006 9:49 pm
od Martin H.
V tom manuálu chybí pojednání o dopravě paliva. Jinak, ta kostka je to čerpadlo. Nedoporučuji rozebírat, nejde to. Při zapojení na baterku to nemaká, potřebuje to tu řídící jednotku (modrá krabička pod palubkou). Už jsem o tom kdysi psal, te systém je chytřejší, než naprostá většina řidičů.

Martin

Napsal: pon kvě 01, 2006 6:18 am
od Vlado zo Zvolena
Martin ďakujem za info. Nechcem byť neskromný, ale schéma zapojenia tej modrej krabičky by sa nenašla? Tuším z nej vychádzajú 4 fúzy.
Vlado.

Napsal: pon kvě 01, 2006 7:38 am
od Martin H.
Jestli už Věroš oskenoval celý REPARATURHANDBUCH, tak bys to tam měl najít.

Martin

Napsal: pon kvě 01, 2006 8:44 pm
od Petr+Barča
Jestli máš E 10 tak ten jeden drát od čerpadla vede na indukční cívku .
P+B.

Napsal: úte kvě 02, 2006 7:33 am
od Vlado zo Zv.
S tým drátom od čerpadla po indučku je to pravda, aj to, že čerpadlo funguje na impulzy. Podla schémy tie impulzy bere z indučky, čiže so zvyšovaním otáčok motora sa zvyšuje množstvo dodávaného paliva. (Je to dobre prešpekulovaný voz.)
Vlado.

zapojenie čerpadla paliva

Napsal: stř kvě 03, 2006 8:35 pm
od Lubomír
"S tým drátom od čerpadla po indučku je to pravda, aj to, že čerpadlo funguje na impulzy" - ano, súhlasí s mojou skúsenosťou, ale ja som zapojil to čerpadlo priamo drátom na zapaľovaciu cievku, keď mi to nedodávalo palivo, a čerpadlo sa rozbehlo pri zapnutí zapaľovania, teda keď sa motor netočí. Tak tichučko cvaká, kým nenaplní plavákovú komoru. Potom štartujem a už samozrejme nepočuť , ako často zacvaká. (Druhý drát je kostra.)