Vyrovnávací nádobka Frydexu
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Horka u Staré Paky
Vyrovnávací nádobka Frydexu
Ahoj Subaráci. Pomalu po půl roce dokončuji opravu Subary a narazil jsem na nádobku na Fridex , co má vedle lamda sondy nalívací otvor. Je hadičkou napojená za těsnění víčka pro frydex. Nádobka je tedy jen na přepuštění přetlakové kapaliny při přehřátí, nebo porušení těsnění. Zpět se tedy do chladicího okruhu nikdy nedestane, jako to bylo třeba u škodovek. K čemu tedy tam je ten nalévací otvot v nádobce před zástěrkou, když pak z plné nádobky vytéká kapalina už jen ven pod auto? Kdo mi na to odpoví?
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu
Kapalina z nadrzky se normalne prisavana do okruhu, bohuzel si to ted presne nevybavuju, jsou tam urcite dve male hadicky jak pises - jedna pod nalevaci viko v D sloupku a druha je prepad kudy pri nadmerne tlaku v soustave vyteka kapalina pod auto. Myslim ale ze ta pod vicko, je ve stene rozdvojena a vede do okruhu. V nadrzce je pak vedena az na dno.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1960
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu
Je to vyrovnávací nádržka. Tzn při natlakování okruhu (provozní teplotě) je fridex na značce full (víčko se tlakem zmáčkne a pustí kapalinu do nádržky) a když auto odstavis a vypnes motor při chladnutí si z nádržky bere okruh kapalinu zpět podtlakem v okruhu a hladina v nádržce sléze k low (Víčko je dvoučinné).
Do nádržky vede jen jedna hadice z hrdla (napojena na dno nádržky) a to je ta od díry, co právě vidíš za víčkem hrdla. Když auto začne vařit (stoupne příliš tlak a začne házet vodu) tak nádržka má přepad na vršku těla a voda/chladící směs vyteče na zem
Do hrdla vedou hadicky ještě dvě a jsou to :odvzdusneni chladiče a motoru, takže ta slabá od chladiče (po cestě k hrdlu je na ní odvzdušňovací zátka - v místě kde je rezerva) a ta druhá vede od víčka termostatu (ta slabá) k hrdlu po nosníku, skrz podběh s těmi ostatními hadicemi, co k hrdlu vedou a je napojena roztrojkou na odvzdusneni chladiče ( na hrdle jsou dohromady čtyři hadice: hadice plnění okruhu, hadice odvzdusneni chladiče, odvzdusneni motoru a pak ta od vyrovnávací nádržky) M.
Do nádržky vede jen jedna hadice z hrdla (napojena na dno nádržky) a to je ta od díry, co právě vidíš za víčkem hrdla. Když auto začne vařit (stoupne příliš tlak a začne házet vodu) tak nádržka má přepad na vršku těla a voda/chladící směs vyteče na zem
Do hrdla vedou hadicky ještě dvě a jsou to :odvzdusneni chladiče a motoru, takže ta slabá od chladiče (po cestě k hrdlu je na ní odvzdušňovací zátka - v místě kde je rezerva) a ta druhá vede od víčka termostatu (ta slabá) k hrdlu po nosníku, skrz podběh s těmi ostatními hadicemi, co k hrdlu vedou a je napojena roztrojkou na odvzdusneni chladiče ( na hrdle jsou dohromady čtyři hadice: hadice plnění okruhu, hadice odvzdusneni chladiče, odvzdusneni motoru a pak ta od vyrovnávací nádržky) M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Horka u Staré Paky
Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu
Mišusi, tohle mi rozum nebere. Víčko má pružinu s gumičkou. Přetlak kapaliny přetlačí pružinu a potřebné množství fridexu odteče do nádobky za kolem. Ale zpět se už nemůže dostat, protože se víčko s pružinou a těsněním chová jako zpětná klapka, která pouští kapalinu JEN jedním směrem. Vždyť ta pružina tlačí na těsnění dost silným tlakem. Čím bude při chladnutí vznikat za těsněním podtlak, tím víc přisaje pryžové těsnění k hrdlu a tím víc znemožní ,aby se kapalina z nádobky vrátila zpět do chlazeného okruhu.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1960
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu
Každý víčko na Subaru je dvoučinné. (těsnění jsou tam dvě, to první je právě na pružině a pouští vodu do vyrovnávací nádržky, druhý je těsnění samotného hrdla aby netekla voda ven) -těsnění co je na pružině, to, co pouští při natlakování do nádobky přetlak vody(když prostě voda zvětší objem)...tak je na tomhle těsnění hliníková podložka na čepu, Ta se otevírá/vysune při tvorbě podtlaku, když chladne voda v okruhu a okruh si přes čep, kterej má ve víčku vůli natáhne vodu zpět. Si to víčko vyndej a tu podložku si prstama zkus k sobě vytáhnout 
Je to tak na impreze, foresteru, legacy atd. -má to tak každý Subaru včetně Libera jak KJ tak FA
Napsal jsem to dost pochopitelně?

Je to tak na impreze, foresteru, legacy atd. -má to tak každý Subaru včetně Libera jak KJ tak FA
Napsal jsem to dost pochopitelně?

Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991