Stránka 1 z 1

Výbrusová ojniční ložiska

Napsal: úte říj 12, 2021 6:36 am
od Tom1998
Ahoj,
řeším klikovou hřídel s nezadbatelnou ovalitou, poté ještě druhou s potřebou výměny šálek. Dají se někde sehnat nový šálky a případně výbrusový šálky?
Jednolitrový motor na starší Libero.

Děkuji za přínosné komentáře. :D

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Napsal: pát říj 29, 2021 7:58 pm
od Lubomír
Ahoj, tak držím palec s opravou - já upgradoval tenkráte E10 na E12 kvůli nesehnatelnýmu guferu na kliku od spojky - tak nesériový rozměr mi nebyl tehdy nikdo schopen sehnat...jak to hodláš řešit?

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Napsal: čtv lis 11, 2021 8:19 pm
od setrilek
Ahoj, Pokud si pamatuji, šály na E10 by měly být shodné z E12. Ty jsem tehdá neměl, ale z rozebraných různých motorů jsem si schovával šály a myslím, že to byly od Škodovky. Zjistil jsem, že mají stejnou sílu mikrometrem, dobrousil jsem ostatní rozměry a prořízl drážku a vyhnul ten zajišťovací výřez proti otočení. Co do průměru se nechá šálka i snadno přihnout a dopasovat na délku na půlkách z ojnic. Je to trochu pracnější si s tím pohrát když není jiné řešení. Jen jde o to dnes mít možnost mít v ruce nějaké šály a proměřit si, které by se pasovaly. Asi nejlepší je zajít do nějakého servisu, nebo brusírny klikovek, kde mají různé šály a tam by Ti mohly pomoci, jaké si pak někde objednat. Horší to je s náhradou půlšálek u setrváku, pokud se nebudou hodit z E12 a jsou-li ještě k sehnání. Pokud už je sjetá kompozice na měď. Nevím zda to někde opravny dělají to nechat nově nastříknout a doškrabat. dysi jsem to dokonce doma odlejval z kompozice a v přípravku vysoustružil. Kompozici doma ještě trochu mám. Jeto sice prasárna , nechat kliku točit na mědi, ale pokud se motor používá třeba jen do lesa, tak stačí malinko ubrat na délce šály a podložit ji alobalem a dopasovat. Vždyť i tak seto už většinou na mědi točí a olejem maže jako kdejaké pouzdro z mosazi. Simering k setrváku pokud není už k sehnání lze vrchní rozměr upravit vystružením mezivlošky, zrovna jako u vačky rozvoďáku. Nebo stačí stočit přesnou sílu pásku plechu, konce sešikmit na 45 stupňů a těsnost vymezit silikonem, nebo nějakým tmelem. .

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Napsal: stř srp 31, 2022 12:03 pm
od Tom1998
Sehnal jsem vše potřebné na GO spodku motoru. Šálky jsou totožné s E12, použil kliku s minimální deformací a sehnal nové šálky. Již řeším hlavu motoru (těsnění, gufera ventilů, ventily), samozřejmě hlavu otlakovat a nechat srovnat.

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Napsal: stř lis 16, 2022 11:26 am
od Tom1998
Lubomír píše: pát říj 29, 2021 7:58 pm Ahoj, tak držím palec s opravou - já upgradoval tenkráte E10 na E12 kvůli nesehnatelnýmu guferu na kliku od spojky - tak nesériový rozměr mi nebyl tehdy nikdo schopen sehnat...jak to hodláš řešit?
Ohledně tohoto bych doporučil TB Epox Česká Třebová. Zatím vždy dokázali sehnal úplně vše, případně najít nějakou náhradu od jiného výrobce.

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Napsal: stř lis 16, 2022 3:14 pm
od Mis.us
Lepší než aby tam nebylo nic.....bohužel ale jiný gufera než originál moc nefungují :evil:

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Napsal: sob lis 19, 2022 2:34 pm
od kraxna
V Příboru je týpek, který se tím zabývá již dlouho, šálky vyrábí, zkracuje atd. Doporučuju ale osobně - Josef Jaluška 777552777