nejde za plynom?
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
nejde za plynom?
Na Srnčí som sa dozvedel, že nemám sám problém s "dírou" v karburátoru, skrátka po pridaní plynu nenasleduje odozva motora, ale motor chcípá, odstraňuje sa to vytiahnutím sytiča.
Tak s tým sa neuspokojím, stojí ma to peniaze za zvýšenú spotrebu benzínu, manželka s tým sytičom nevie manipulovať, takže naše drahé vozidielko začalo mať povesť ochmelky benzínovej a starého krámu. Okrem toho jazda so sytičom predsa len ubližuje olejovému filmu na stenách valca a motor rýchle odchádza...
Každá rada dobrá. Na Srnčí som sa dozvedel, že utesnením sacích hadíc sa tento jav môže stratiť. Predhrievač na koncovom tlmiči výfuku je dávno v nebi, takže som tú hadicu k nemu dávno zastrčil do prívodu sania, ako každý. Dobre, utesním to. Poruke bol náhradný špunt na palivovú nádrž, tak šup tam s ním. Má aj tesnenie a dobre tam drží. Cena - okolo 50.- , to ešte ide.
Samozrejme som zapchal aj dieru na telese filtra vzduchu . Mne to nepomohlo. Závada zostala. Predstih je správny, Sviečky nové, Filter vymenený. Kto poradí?
Tak s tým sa neuspokojím, stojí ma to peniaze za zvýšenú spotrebu benzínu, manželka s tým sytičom nevie manipulovať, takže naše drahé vozidielko začalo mať povesť ochmelky benzínovej a starého krámu. Okrem toho jazda so sytičom predsa len ubližuje olejovému filmu na stenách valca a motor rýchle odchádza...
Každá rada dobrá. Na Srnčí som sa dozvedel, že utesnením sacích hadíc sa tento jav môže stratiť. Predhrievač na koncovom tlmiči výfuku je dávno v nebi, takže som tú hadicu k nemu dávno zastrčil do prívodu sania, ako každý. Dobre, utesním to. Poruke bol náhradný špunt na palivovú nádrž, tak šup tam s ním. Má aj tesnenie a dobre tam drží. Cena - okolo 50.- , to ešte ide.
Samozrejme som zapchal aj dieru na telese filtra vzduchu . Mne to nepomohlo. Závada zostala. Predstih je správny, Sviečky nové, Filter vymenený. Kto poradí?
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon zář 28, 2015 3:40 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- sedas
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde za plynom?
Ahoj,
díru v tahu po přidání plynu řeším také, zatím jsem se též bohužel k ničemu nedobral. Svíčky nové, kabely nové, indukčka nová... přijde mi to spíš na nějaký problém v karburátoru, ale netroufám si hádat jaký. Karburátor jsem měl venku, akcelerační pumpička vydala, že funguje tak jak má.
Ucpání těch děr do sání, jak popisuješ, mi na Srnčí radil Petr spíše jako pomoc proti cukání za jízdy, když člověk jede na málo plynu a auto cuká, třeba jako kdyby střídavě jelo na dva a na tři válce (ale po povytažení sytiče to škubání přestane). Díry jsem ucpal, zdálo se to trochu lepší, ale škubalo to dál. Zkoušel jsem o víkendu přidat trochu bohatosti, asi se to zlepšilo, ale nestihl jsem to pořádně projet.
díru v tahu po přidání plynu řeším také, zatím jsem se též bohužel k ničemu nedobral. Svíčky nové, kabely nové, indukčka nová... přijde mi to spíš na nějaký problém v karburátoru, ale netroufám si hádat jaký. Karburátor jsem měl venku, akcelerační pumpička vydala, že funguje tak jak má.
Ucpání těch děr do sání, jak popisuješ, mi na Srnčí radil Petr spíše jako pomoc proti cukání za jízdy, když člověk jede na málo plynu a auto cuká, třeba jako kdyby střídavě jelo na dva a na tři válce (ale po povytažení sytiče to škubání přestane). Díry jsem ucpal, zdálo se to trochu lepší, ale škubalo to dál. Zkoušel jsem o víkendu přidat trochu bohatosti, asi se to zlepšilo, ale nestihl jsem to pořádně projet.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
problém s "dírou" v karburátoru
Pokračovanie 2:
Napadlo ma skontrolovať výšku hladiny paliva v plavákovej komore, ak je nízka, emulzná trubka v difuzore môže skoro vyčerpať palivo v prechodovom režime, teda ochudobnenie zmesi spôsobí nezapálenie vo valci. Lebo pri pomalom pridaní plynu sa predsa len motor prehupol cez nízke otáčky.
Na nešťastie , môj karburátor nemá priehľadné okienko s terčíkom na kontrolu výšky hladiny.
Reparaturhandbuch ukazuje nejaký merač, aj hodnotu: Na vyrobenie napodobeniny mi stačila polhodinka s vrtačkou a závitníkmi. Potreboval som šroub M6x25, maticu M8, dve podložky medené pod M6, červík M4 a krytku z medicínskej ihly. Výsledok vyzerá takto: Do zátky za hlavnou tryskou karburátora som vyvrtal tiež závit M6, priechodzí, po skončení merania som tam namontoval skrutku M6x10 s medenou podložkou.
Odmeral som výšku zvonku, len tak, posuvným meradlom - výška hladiny je už správna, ale problém ostal.
Na zraze som videl novšie typy karburátorov - už s okienkom na kontrolu výšky hladiny...
Tak vo výške hladiny to nie je.
Budúce pokračovanie: akceleračná pumpička
Napadlo ma skontrolovať výšku hladiny paliva v plavákovej komore, ak je nízka, emulzná trubka v difuzore môže skoro vyčerpať palivo v prechodovom režime, teda ochudobnenie zmesi spôsobí nezapálenie vo valci. Lebo pri pomalom pridaní plynu sa predsa len motor prehupol cez nízke otáčky.
Na nešťastie , môj karburátor nemá priehľadné okienko s terčíkom na kontrolu výšky hladiny.
Reparaturhandbuch ukazuje nejaký merač, aj hodnotu: Na vyrobenie napodobeniny mi stačila polhodinka s vrtačkou a závitníkmi. Potreboval som šroub M6x25, maticu M8, dve podložky medené pod M6, červík M4 a krytku z medicínskej ihly. Výsledok vyzerá takto: Do zátky za hlavnou tryskou karburátora som vyvrtal tiež závit M6, priechodzí, po skončení merania som tam namontoval skrutku M6x10 s medenou podložkou.
Odmeral som výšku zvonku, len tak, posuvným meradlom - výška hladiny je už správna, ale problém ostal.
Na zraze som videl novšie typy karburátorov - už s okienkom na kontrolu výšky hladiny...
Tak vo výške hladiny to nie je.
Budúce pokračovanie: akceleračná pumpička
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon zář 28, 2015 3:44 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Máte někdo prokoumaný karburátor na starší Libero? Já bych hledal chybu v akcelerační pumpičce. Jenže už několikrát jsem karburátor zvenčí okukoval a tuhle pumpičku jsem neobjevil. Další závada by taky mohla být v něteré s těch tisíc gumových hadiček. Spíš "nalomených" než ucpaných a když mi dělali spojku, došlo i k výměně už "narušených" dvou hadiček. Je fakt, že před tím mi to někdy na křižovatce chcíplo nebo po sešlápnutí plynu se objevila "díra" a nasledovalo zakuckání, ale ve sněhu v zimě jsem to sváděl na vodu v benzínu a je fakt, že po aplikaci velfobinu to dalo chvíli pokoj, ale za čas to bylo znova. Po výměně už dobrý. Takže hodně zdaru a jsem zvědav, kde bude ten zakopanej dog. Dědek
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je téma, které se asi nepodaří jednoduše rozlousknout. Samozřejmě akcelerační pumpička je první podezřelý (je na karburátoru při pohledu od nárazníku v levém zadním rohu a ovládá ji shora vahadlo od škrticí klapky).
Dále by mohl být na vině podtlakový ventil, který je na dně tělesa vzduchového filtru a který snad spíná něco kolem recirkulace spalin. Podtlak k němu vede právě jedna z těch hadiček, co o nich píše Dědek. Bohužel netuším jak to funguje a kromě toho to nebude na všech autech stejné - já mám 1.2 ročník 92 ze Švýcarska, auta pro Německo to údajně mají jinak a zřejmě se to liší i podle roku výroby (Japonci auta různě přizpůsobovali podle zrovna platných emisních předpisů).
Kromě toho doporučuji zkusit přejít z předpisového předstihu 5° někam mezi 10 - 13°, já jsem to před pár lety na radu zkušeného praktika udělal a auto je o poznání živější. Ale díru způsobenou ochuzením směsi to samozřejmě neodstraní.
Dále by mohl být na vině podtlakový ventil, který je na dně tělesa vzduchového filtru a který snad spíná něco kolem recirkulace spalin. Podtlak k němu vede právě jedna z těch hadiček, co o nich píše Dědek. Bohužel netuším jak to funguje a kromě toho to nebude na všech autech stejné - já mám 1.2 ročník 92 ze Švýcarska, auta pro Německo to údajně mají jinak a zřejmě se to liší i podle roku výroby (Japonci auta různě přizpůsobovali podle zrovna platných emisních předpisů).
Kromě toho doporučuji zkusit přejít z předpisového předstihu 5° někam mezi 10 - 13°, já jsem to před pár lety na radu zkušeného praktika udělal a auto je o poznání živější. Ale díru způsobenou ochuzením směsi to samozřejmě neodstraní.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Ahoj všichni komu to nejede tak jak má . Půl roku se potýkám z ježděním neježděním a cukáním . Vždycky jsem si myslel že už jsem tu PUTOVNÍ závadu našel , ale vždycky to byla předčasná radost. Příznaky mé závady byly : někdy našlo nastartovat , někdy nedržel volnoběh , někdy volnoběh držel , ale nešlo to do otáček , někdy za jízdy úplný výpadek funkce motoru a to se střídalo , někdy to jelo úplně v pohodě. Karburátor rozebrán do šroubku a vyčištěn asi pětkrát , elektro od cívky po svíčky bez vady . Dnes ráno jsem na to SNAD konečně přišel . Byl ŠPATNÝ DOTEK na spojce drátů co jdou od rozdělovače na cívku /žlutý a černý / . Doporučuji zkontrolovat celé toto vedení . Tak že , zatím mi to jezdí jako drak , snad to vydrží .
Ahoj
P+B.
Ahoj
P+B.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
nejde za pridaným plynom...
Petrovi blahopřeji, jeho závada zreteľne nebola v akcelerácii, keď to chcípalo hocikedy...
pokračovanie : akceleračná pumpa.
po rozobraní víčka karburátora som sa dopracoval až k pohľadu na akceleračnú pumpu. na prvý pohľad manžeta bola dosť doryhovaná a unavená, nerozpínala sa , bola uplne valcovitá, ako je na fotke patrné. Takže určite netesnila príliš - ale dodávané množstvo po zošlápnutí som nedokázal zmerať bez demontáže karbecu. Tak som ju len vyhol naopak, aby bola správneho kužeľovitého tvaru. Príležitostne ju musím vymeniť... Ale pre istotu som celú tyčku na čape otočil o 180 stupňov, nech nepríde manžeta do tých istých miest, kde bola predtým, ak je tam vydraté, opotrebené miesto v telese karburátora.
Pritom som si všimol, že celá páčka , ktorá vedie ponad plavákovú komoru má dosť vydraté oká , v ktorých sa pohybuje drát od škrtiacej klapky , stredný čap a čap tyčky pumpy. Myslím, že oneskorením pohybu piestu pumpy akcelerátora môže vznikať prechodný nedostatok bohatosti zmesi potrebný pre akceleráciu motora pri náhlom otvorení škrtiacej klapky. A tak som odstránil aj vôle v oboch otvoroch. Otvory boli mierne oválne, vôľa bola veru viditeľná, tipujem asi 0,3 mm. A to už "cvaká" to uloženie aj v ruke. Ale novú páčku nemám, druhú páčku z druhého karbecu som porovnal, a je takisto opotrebovaná.
Takže ako urobiť otvory bez vôle? Najprv demontovať páčku z víka plavákovej komory. Potom kladivom - dobre miereným úderom ide rozťapať otvor smerom dovnútra na niekoľko krát po obvode. Materiál páčky je iba obyčajný dobre kujný plech. Jeden otvor som mierne prehnal, ale išlo to dopilovať do kruhova. Iba pod stredný otvor som ešte musel pridať podložku, lebo stenčený plech páčky sa pri excentrickom pohybe od drátu škrtiacej klapky natáčal a nestláčal tyčku pumpy okamžite. Je to treba pozorovať a doladiť, aby sa aj najmenší pohyb lanka plynu prejavil stlačením tyčky akceleračnej pumpy.
Zmontovať, vyskúšať a tešiť sa .
A je to. Ale ma to vytrápilo.... Zato teraz ide za plynom jak nový!
Prajem príjemnú opravu, ak sa Vám to podarí takýmto spôsobom odstrániť, pochváľte sa !
P.S. Ak by niekto mal možnosť na lejzri vypáliť tú páčku trebárs podľa tej pôvodnej, ale s menšími otvormi a z hrubšieho plechu, určite by pomohol viacerým kolegom... A mohol by to ponúknuť, o jednu by som mal záujem....
Dnešný stav: s rozťapanou páčkou ale živým autíčkom
pokračovanie : akceleračná pumpa.
po rozobraní víčka karburátora som sa dopracoval až k pohľadu na akceleračnú pumpu. na prvý pohľad manžeta bola dosť doryhovaná a unavená, nerozpínala sa , bola uplne valcovitá, ako je na fotke patrné. Takže určite netesnila príliš - ale dodávané množstvo po zošlápnutí som nedokázal zmerať bez demontáže karbecu. Tak som ju len vyhol naopak, aby bola správneho kužeľovitého tvaru. Príležitostne ju musím vymeniť... Ale pre istotu som celú tyčku na čape otočil o 180 stupňov, nech nepríde manžeta do tých istých miest, kde bola predtým, ak je tam vydraté, opotrebené miesto v telese karburátora.
Pritom som si všimol, že celá páčka , ktorá vedie ponad plavákovú komoru má dosť vydraté oká , v ktorých sa pohybuje drát od škrtiacej klapky , stredný čap a čap tyčky pumpy. Myslím, že oneskorením pohybu piestu pumpy akcelerátora môže vznikať prechodný nedostatok bohatosti zmesi potrebný pre akceleráciu motora pri náhlom otvorení škrtiacej klapky. A tak som odstránil aj vôle v oboch otvoroch. Otvory boli mierne oválne, vôľa bola veru viditeľná, tipujem asi 0,3 mm. A to už "cvaká" to uloženie aj v ruke. Ale novú páčku nemám, druhú páčku z druhého karbecu som porovnal, a je takisto opotrebovaná.
Takže ako urobiť otvory bez vôle? Najprv demontovať páčku z víka plavákovej komory. Potom kladivom - dobre miereným úderom ide rozťapať otvor smerom dovnútra na niekoľko krát po obvode. Materiál páčky je iba obyčajný dobre kujný plech. Jeden otvor som mierne prehnal, ale išlo to dopilovať do kruhova. Iba pod stredný otvor som ešte musel pridať podložku, lebo stenčený plech páčky sa pri excentrickom pohybe od drátu škrtiacej klapky natáčal a nestláčal tyčku pumpy okamžite. Je to treba pozorovať a doladiť, aby sa aj najmenší pohyb lanka plynu prejavil stlačením tyčky akceleračnej pumpy.
Zmontovať, vyskúšať a tešiť sa .
A je to. Ale ma to vytrápilo.... Zato teraz ide za plynom jak nový!
Prajem príjemnú opravu, ak sa Vám to podarí takýmto spôsobom odstrániť, pochváľte sa !
P.S. Ak by niekto mal možnosť na lejzri vypáliť tú páčku trebárs podľa tej pôvodnej, ale s menšími otvormi a z hrubšieho plechu, určite by pomohol viacerým kolegom... A mohol by to ponúknuť, o jednu by som mal záujem....
Dnešný stav: s rozťapanou páčkou ale živým autíčkom
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon zář 28, 2015 3:47 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Lubomíre, na posledním obrázku jdou ke karburátoru nějaký dva dráty. Jeden vede k cívce elektroventilu: to je kvůli samozápalům při vypínání motoru ? A druhý to už vůbec nevím? Často se totiž stává, že závada se odstraní i samotnou rozborkou a zborkou díky tomu, že sundáš konektor kde byl studený spoj a po zpětné montáži- ejhle studeňák není, aniž jsi to předtím věděl. Já mám pocit, že ten můj motor má nějaké velké volnoběžné otáčky( už jsem to tu někde řešil) a ten "prevít "co je akcelerační pumpička jsem pokládal za něco, co má cosi společného s automat. sytičem, protože, když jsem s tím zahýbal otáčky klesly.Dědek
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Druhý kábel
Ten druhý kábel vedie od snímača teploty vody / riadi polohu ručičky ukazovatela na tachometri / Raz sa ten prívod uvalil, pri nejakom prehadicovávaní podtlaku, tak ho tam Martinekk letoval a pri dotiahnutí mi konektor vyšiel akosi smerom dopredu. Tak dostal nový káblik s nástrčkou a viedol som ho okolo cievky voľnobežnej cievky, že ich neskôr navlečiem do spoločnej bužírky , aby boli odolnejšie manipulácii a netrpeli. To je všetko.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon zář 28, 2015 3:48 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lordraven
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv kvě 04, 2006 11:32 am
- Bydliště: Skalica City
vypalenie tej páčky
Caf Lubo. Ta tu packu by som si mozno aj trufol, otec robi v jednej firme, kde by bola moznost dostat sa k laseru. Ked tak sa spytam a zavolam Ti...
Tak ať to frčí . . .
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
...páčka accelpumpy
OK, dokážem to nakresliť napr. v Acade a dodať podklady výkresové. A mal by som záujem o dva kusy, ani to moje - otcovo 2WD bez WD tú páčku nemá novú...
P.S. myslím, že som kápol na to, prečo v otáčkach za jazdy niektoré motory majú dieru- strácajú dych, takže treba trvalo sýtiť....! Stojí to za novú tému?
P.S. myslím, že som kápol na to, prečo v otáčkach za jazdy niektoré motory majú dieru- strácajú dych, takže treba trvalo sýtiť....! Stojí to za novú tému?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
páčka akcelpumpy
tak tu je výkres tej páčky:
ešte chýba rozvin, ale to hodne záleží na hrúbke plechu, takže to dokáže každý, kto s tým robí hravo urobiť, alebo tak na druhý pokus sa trafiť do rozmeru.
ale otvory by som vypaloval radšej do mínusu, vždy sa dajú prevrtať, no a materiál by som volil buď 3mm, obyčajný plech tr.11, alebo aj 2 až 2,5 mm ale tr. 12 050 alebo tak nejako.ešte chýba rozvin, ale to hodne záleží na hrúbke plechu, takže to dokáže každý, kto s tým robí hravo urobiť, alebo tak na druhý pokus sa trafiť do rozmeru.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon zář 28, 2015 3:55 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Chlapi, co tu blbnete s lejzrem. Vemu starou páčku, narovnám, přiložím na dvojku nerez plech (ten kousek vám z odpadu dají v každém uměleckém zámečnictví), orýsuju, na hrubo vyříznu bruskou, dobrousím, dopiluju, naohýbám, odvrtám a mám. Kolben s Daňkem laser něználi a jaké robili mašiny.
Ahoj, Martin.
Ahoj, Martin.
- Vlado
- Přispěvatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
- Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen
Mal som problém so zapchatým kanálikom alebo trubkou akceleračnej pumpy.
Tak som vyvŕtal dve zátky, vytiahol črevá, prefúkal stlačeným vzduchom, založil naspäť a zazátkoval.
toto bolo vo vnútri:
asi v tejto polohe:
medené záslepky priemer 6,4mm:
pri tej príležitosti som vymenil puzdra na tyčke škrtiacej klapky. (boli riadne vymlátené).
Povodné som vybral tak, že som do nich závitníkom M8 narezal závit a potiahol zaň. Nové púzdra nie sú origo, ale pasujú priemer 8mm na 11mm dlhé 12mm z bronzu napr od firmy KAJO METAL.
Odozva na plynový pedál je lepšia, ale stále to nie je to pravé orechové.
Vlado.
Tak som vyvŕtal dve zátky, vytiahol črevá, prefúkal stlačeným vzduchom, založil naspäť a zazátkoval.
toto bolo vo vnútri:
asi v tejto polohe:
medené záslepky priemer 6,4mm:
pri tej príležitosti som vymenil puzdra na tyčke škrtiacej klapky. (boli riadne vymlátené).
Povodné som vybral tak, že som do nich závitníkom M8 narezal závit a potiahol zaň. Nové púzdra nie sú origo, ale pasujú priemer 8mm na 11mm dlhé 12mm z bronzu napr od firmy KAJO METAL.
Odozva na plynový pedál je lepšia, ale stále to nie je to pravé orechové.
Vlado.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: nejde za plynom?
Znova otváram tento problém, hoci ten môj motor reaguje dobre, ja teda fakt na to moc nedupem, plyn pridávam dosť pomaly, spotreba je spotreba, ale jak bol u mňa Vlado zo Zvolena, zistil som, že pri prudkom pridaní sa predsa len diera prejavila.
Vedie ma to k ďalšej možnej príčine: zareaguje správne membrána podtlakovej regulácie predstihu na rozdelovači? Náhodou som sa prehrabával v starej knižke k škodovkám 440 a Felícám, a tam som našiel aj priebehy k odstredivej a podtlakovej regulácii, a tak ma napadlo, skontrolovať , či nie je vôla aj v spojení tiahla z membrány na základovú dosku s cievkami v rozdelovači.
A našiel som ju tam. Od oka tak dve desatiny. Zatial som s tým nič nerobil, je zima, ale mohlo by to mať vplyv, čo poviete?
Vedie ma to k ďalšej možnej príčine: zareaguje správne membrána podtlakovej regulácie predstihu na rozdelovači? Náhodou som sa prehrabával v starej knižke k škodovkám 440 a Felícám, a tam som našiel aj priebehy k odstredivej a podtlakovej regulácii, a tak ma napadlo, skontrolovať , či nie je vôla aj v spojení tiahla z membrány na základovú dosku s cievkami v rozdelovači.
A našiel som ju tam. Od oka tak dve desatiny. Zatial som s tým nič nerobil, je zima, ale mohlo by to mať vplyv, čo poviete?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka