Re: nejde za plynom?
Napsal: pát zář 05, 2014 6:30 am
Opravu samotnej membrány lepením som zamietol, keďže je možné dostať takéto materiály v metráži. Väčší problém by bol zrejme to celé zalisovať. Originál som nezohnal, ale dostal som kúpiť membránu na Favorita za 8 Eur, čo je rozumné. Mechanické prevedenie som nechal na Ľubomíra. Prikladám obrázok. Bolo treba odbrúsiť časť telesa rozdeľovača a na prvý raz sa podarilo nastaviť príliš veľký predstih, čo nevyhovovalo. Tiahlo od membrány bolo akoby krátke, ale ďalším odbrúsením sa to zlepšilo. Išlo o to, aby rozdeľovač bolo možné natáčať podľa potreby, a aby nebol vo svojej dorazovej polohe. Po upevnení membrány som netesné miesta zatmelil pružným silikonovým tesniacim tmelom na olejové vane kvôli ochrane pred nečistotou. Pružina membrány na Favorit je uzatvorená šroubom, ako vidieť na obrázku. Možno by bolo lepšie použiť membránu na Škodu 1O5,120...Garde, Rapid. Tam je pružina uzavretá nastavovacím šroubom. Objednávacie číslo podtlakovej komory pre rad Š105S...Š120GLS je 111-911101 (číslo dielu 443 930 230 790). Pružiny na Libero a na Favorita majú iný počet závitov, dĺžku aj pružnosť. Na Favorita je pružina mäkšia a to dosť podstatne. Tak som si ju podložil podložkami, aby ten predstih nešiel „až za roh“. K tomu je dobrý ten nastavovací šroub. Nastavenie predstihu sme kontrolovali stroboskopom. Urobil som si to na 5° pred hornou úvraťou. Potom som autíčko odskúšal a musím zodpovedne prehlásiť, že netrpí na „diery“ v karburátore. Za plynom to ide veľmi pekne. Malý divoch! Takže záhada je zrejme vyriešená.