Stránka 1 z 1

rozvodový řemen

Napsal: ned kvě 21, 2006 7:22 pm
od Lubomír
Nazdar, Liberárori,
téma rozvodový remeň už znela, aj ako nastaviť značky. Niekde v manuáloch sa píše , že po 50 000km ho treba vymeniť za nový. Určite je to bezpečné dodržiavať, a ja som žil v tom, že je vymenený ešte od opravy v Poprade. Asi nebol. Platil som vtedy za GO motora, priplácal za sadu tesnení subarátenko jazdilo furt, kým neprišiel deň , keď mal ten remeň na konte viac ako 88 000 km od tej opravy. Takže tolkoto vydrží v mojom režime. Keď vypovedal, bola to iba rana, asi v 80tke auto prestalo ťahať, takže som na to dupal a radil nižšie, či sa to nechytí. Nechytilo. Ani na mieste štartovať nepomáhalo. Nemohlo - bez rozvodu. Ale to som netušil, tak som si to išiel vypočuť dozadu, manželka otočila klúčikom, a ja som usúdil, že to je asi zlomená kľukovka, keď to syčí iba jedným valcom a vahadlá sa nehýbu...
Takže odťah domov,(70km) pokazený víkend, smútok v očiach detí a očakávanie prievanu v rodinnom rozpočte. Na druhý deň ideme na to, taká malá nádej, že to bude iba spojenie medzi kľukou a vačkovicou. Hneď kontrola remeňa ukázala, že to bol on. A druhý , rezervný tam bol aj s nastavením tých bodiek tak za 20minút, a motor naskočil. Stalo sa to asi pred dvomi rokmi, len som si na to spomenul, ide sezóna, aj my starneme, nielen naše motory...
Poučenie 1: Vymeniť občas rozvoďák je vhodnejšie ako ostať stáť. Ale nemyslím to tak vážne, aby som to dodržal, ak nerozoberám motor, radšej nosím jeden rezervný sebou....
Poučenie 2: Liberkový motor je tak geniálne skonštruovaný, že ho ani takáto porucha neodpíše do šrotu. Už sa mi sťažovali majitelia onakvejších značiek, aké škody napácha v motore roztrhnutie remeňa...
PS
Pripojí niekto pre uplnú informáciu rozmery rozvodového remeňa pre E10 a E12, alebo sú rovnaké?

remen...

Napsal: stř kvě 24, 2006 7:47 pm
od Lubomír
tu je , prečo sa zaujímam , či je E10 a E12tkový remen rovnaký:
Obrázek
E12 tu neni uvedený!

Napsal: čtv kvě 25, 2006 8:10 am
od sedas
Ahoj,
dle katalogu na http://www.elitecat.cz to vypadá, že řemeny pro E10 a E12 se liší počtem zubů (88, resp. 91). Tvůj CT680 je pro E10, na E12 by měl být CT936.
I podle kat. listu goodyear to vypadá, že řemeny pro E10 a E12 jsou jiné (http://www.autobenex.cz/katalog/goodyear/htm/271.html).

Napsal: čtv kvě 25, 2006 6:11 pm
od Jarda
v každém případě jsou řemeny na E10 a E12 rozdílné i cenou

remene

Napsal: pát čer 02, 2006 9:38 pm
od Lubomír
díky za informácie.

Napsal: pát čer 30, 2006 6:35 pm
od Newman
Rozvodový remen mám menený a dokonca nebol ani drahý.Stál 400Kč.A mám teraz dva.Jeden v aute namontovaný a ešte jeden naviac..nový.. Ak by niekto mal problém zohnať dajte vedieť.

Napsal: sob čer 16, 2007 12:04 pm
od Tuti
Před pár dny jsem si všiml, že mám ruplý kryt řemenu a při podrobnější prohlídce jsem zjistil, že v prasklině je zarvaný šroub (asi M6 x 20). Nějak se dostal dovnitř krytu (možná bude někde chybět) a řemen ho nabral, vystřelil a kryt prorazil. Jak tam šroub zůstal trčet, řemen se o něj drbal a je tím pádem zralý na výměnu. Chci se zeptat na zkušenosti s řemeny v různých cenových kategoriích (co se týče životnosti) a pak jestli je potřeba s řemenem měnit i napínák. Motor má 150 tisíc, z toho posledních 60 se mnou a to se nic z toho neměnilo. Předtím bylo auto pravidelně servisované u prodejce, ovšem netuším, jestli by už mělo mít ruhý řemen.

Napsal: pon čer 18, 2007 6:41 am
od dědek
Životnost rozvoďáku je skoro pro všechna auta přibližně shodná a činí 80-90 tis.km. Není důvod proč by to mělo být pro Lbero jiné. Na druhou stranu velmi záleží na tom , jak se s motorem zachází. Časté změný otáček motoru a prudké akcelerace mu nesvědčí a naopak plynulá jízda prospívá. A každý výrobce se "sichruje" Měl jsem kamaráda, který dokázal na prahu garáže odrovnat řemen na 25 tis.km a naopak druhého, který najezdil s Moskvičem na olejovou náplň skoro 40 tisíc a nic se nedělo. Jenže náhoda je blbec a doporučení výrobce by měla být závazná pro každého. Dědek

Napsal: pon čer 18, 2007 8:30 am
od Tuti
dědek píše:Životnost rozvoďáku je skoro pro všechna auta přibližně shodná a činí 80-90 tis.km....

Asi jsem to špatně formuloval .. jde mi o to, jestli podle předepsaných intervalů můžu předpokládat, že byl řemen měněný třeba na 80 000 už u prvního majitele ve Švýcarsku. Pak by se dalo očekávat, že značkový servis s řemenem měnil i napínací kladku, pokud je to předepsané - v tom případě bych v autě nechal tu co tam je, ale kdyby byla původní (se 150 tisíci za sebou) .. má se měnit, nebo ne?
A ještě k řemenům - na trhu je výběr v docela širokém rozpětí ceny někde od čtyř do patnácti set. Takže se ptám na zkušenosti - třeba někdo řekne "tyhle jsou levné a kvalitní" nebo "od toho rozhodně ruce pryč".

remeň

Napsal: pon čer 18, 2007 9:14 pm
od Lubomír
Vsadím sa, že ten Contitech, čo som uviedol na fotke je dobrý, lebo nádherne šlape dodnes. Tolko osobná skúsenosť.
A čo s napínacou kladkou? Jednoduch sa o jej zdraví presvedčíš roztočením rukou navolno. Ak spieva, je čas ju meniť. Dobrí motorári s hudobným sluchom tento zvuk poznajú aj pri volnobežných otáčkach ešte pojazdného motoru. Je to fakt počuť.
Ak sa hladko a hlavne ticho otáča a má dlhý dobeh, ešte poslúži.
Asi som nepovedal týmto nič nové. Ja som ju menil za novú iba raz za život E10tkového motora. Bola ale fakt hlučná. Remeňov som vymenil viacero...