rozvodový řemen
Napsal: ned kvě 21, 2006 7:22 pm
Nazdar, Liberárori,
téma rozvodový remeň už znela, aj ako nastaviť značky. Niekde v manuáloch sa píše , že po 50 000km ho treba vymeniť za nový. Určite je to bezpečné dodržiavať, a ja som žil v tom, že je vymenený ešte od opravy v Poprade. Asi nebol. Platil som vtedy za GO motora, priplácal za sadu tesnení subarátenko jazdilo furt, kým neprišiel deň , keď mal ten remeň na konte viac ako 88 000 km od tej opravy. Takže tolkoto vydrží v mojom režime. Keď vypovedal, bola to iba rana, asi v 80tke auto prestalo ťahať, takže som na to dupal a radil nižšie, či sa to nechytí. Nechytilo. Ani na mieste štartovať nepomáhalo. Nemohlo - bez rozvodu. Ale to som netušil, tak som si to išiel vypočuť dozadu, manželka otočila klúčikom, a ja som usúdil, že to je asi zlomená kľukovka, keď to syčí iba jedným valcom a vahadlá sa nehýbu...
Takže odťah domov,(70km) pokazený víkend, smútok v očiach detí a očakávanie prievanu v rodinnom rozpočte. Na druhý deň ideme na to, taká malá nádej, že to bude iba spojenie medzi kľukou a vačkovicou. Hneď kontrola remeňa ukázala, že to bol on. A druhý , rezervný tam bol aj s nastavením tých bodiek tak za 20minút, a motor naskočil. Stalo sa to asi pred dvomi rokmi, len som si na to spomenul, ide sezóna, aj my starneme, nielen naše motory...
Poučenie 1: Vymeniť občas rozvoďák je vhodnejšie ako ostať stáť. Ale nemyslím to tak vážne, aby som to dodržal, ak nerozoberám motor, radšej nosím jeden rezervný sebou....
Poučenie 2: Liberkový motor je tak geniálne skonštruovaný, že ho ani takáto porucha neodpíše do šrotu. Už sa mi sťažovali majitelia onakvejších značiek, aké škody napácha v motore roztrhnutie remeňa...
PS
Pripojí niekto pre uplnú informáciu rozmery rozvodového remeňa pre E10 a E12, alebo sú rovnaké?
téma rozvodový remeň už znela, aj ako nastaviť značky. Niekde v manuáloch sa píše , že po 50 000km ho treba vymeniť za nový. Určite je to bezpečné dodržiavať, a ja som žil v tom, že je vymenený ešte od opravy v Poprade. Asi nebol. Platil som vtedy za GO motora, priplácal za sadu tesnení subarátenko jazdilo furt, kým neprišiel deň , keď mal ten remeň na konte viac ako 88 000 km od tej opravy. Takže tolkoto vydrží v mojom režime. Keď vypovedal, bola to iba rana, asi v 80tke auto prestalo ťahať, takže som na to dupal a radil nižšie, či sa to nechytí. Nechytilo. Ani na mieste štartovať nepomáhalo. Nemohlo - bez rozvodu. Ale to som netušil, tak som si to išiel vypočuť dozadu, manželka otočila klúčikom, a ja som usúdil, že to je asi zlomená kľukovka, keď to syčí iba jedným valcom a vahadlá sa nehýbu...
Takže odťah domov,(70km) pokazený víkend, smútok v očiach detí a očakávanie prievanu v rodinnom rozpočte. Na druhý deň ideme na to, taká malá nádej, že to bude iba spojenie medzi kľukou a vačkovicou. Hneď kontrola remeňa ukázala, že to bol on. A druhý , rezervný tam bol aj s nastavením tých bodiek tak za 20minút, a motor naskočil. Stalo sa to asi pred dvomi rokmi, len som si na to spomenul, ide sezóna, aj my starneme, nielen naše motory...
Poučenie 1: Vymeniť občas rozvoďák je vhodnejšie ako ostať stáť. Ale nemyslím to tak vážne, aby som to dodržal, ak nerozoberám motor, radšej nosím jeden rezervný sebou....
Poučenie 2: Liberkový motor je tak geniálne skonštruovaný, že ho ani takáto porucha neodpíše do šrotu. Už sa mi sťažovali majitelia onakvejších značiek, aké škody napácha v motore roztrhnutie remeňa...
PS
Pripojí niekto pre uplnú informáciu rozmery rozvodového remeňa pre E10 a E12, alebo sú rovnaké?