
Kolik zere oleje?
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kolik zere oleje?
Vypada to ze musim kazdych cca 1000km dolejvat tak litr oleje. To je na asi 80l projeteho benzinu 1l oleje = 1:80. Trabant mel 1:40, coz je jen dvakrat horsi.
Na motoru nikde olej neni - vanu a testeni pod vikem jsem nechal opravit. Takze kam se to ztraci?

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
No abych pravdu řek tak malinko než se motor ohřeje a pak nic ani po delší jízdě s kopce a brzdění motorem a následném přidání.Je mi jasné že to budou asi kroužky případně gufera na ventilech/to pokud tam jsou/ Ale.... z praxe vím že když se dají kroužky tak se zvýší tlak na klikovku a nejspíš se zadře některé hlavní nebo ojniční ložisko tak se připravuji na větší opravu včetně přebroušení kliky ale až pak,až někdy...
K.

K.

Nikdo není dokonalej.
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:


Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Re: Kolik zere oleje?
Přesně totéž pozoruju taky. Vychází mi to skoro přesně 1l/1000 km. Žena s Liberem jezdí spoustu krátkých jízd, takže pokud je to např. přisátí oleje při startování, tak by to bylo OK.covex píše:Vypada to ze musim kazdych cca 1000km dolejvat tak litr oleje. To je na asi 80l projeteho benzinu 1l oleje = 1:80. Trabant mel 1:40, coz je jen dvakrat horsi.Na motoru nikde olej neni - vanu a testeni pod vikem jsem nechal opravit. Takze kam se to ztraci?
Kamarád znalý spalovacích motorů mluvil o podpáleném ventilu a že se to dá ověřit změřením tlaku ve válcích.
Ale abych řekl pravdu, sleduju to, ale zatím to nehodlám řešit - 150 Kč jednou za měsíc náklady na provoz v podstatě nezvyšují, cena "odpisu" vozu je daleko vyšší.
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Kamarád znalý spalovacích motorů mluvil o podpáleném ventilu a že se to dá ověřit změřením tlaku ve válcích

myslím si že by podpálený ventil se projevil i v tahu a spotřebě. ( aspoň si myslím ) musíme se smířit stím že když budeme jezdit krátké cesty tak to bude o ten olej dražší.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Spotřebu máme v tom krátkojízdovém městském režimu kolem 10l/100km. Při dlouhých cestách kolem 7l/100km. To mi přijde spíše normální.

deset litrů i v městkém provozu je dost. mě to poslední dobou vychází kolem 8l město nebo krátké trasy, a po poslední dálkové jízdě 7,2 a to když jedu do devadesátky jdu i pod 7l.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
spotreba oleja
pridávam podobne, že je to mierne pod liter na 1000 km, a nie je dôvod to nejak špeciálne riešiť, myslím že to berie vrchom, teda okolo vodítok ventilov, lebo raz som pri prerazenom tesnení pod hlavou skontroloval aj stav ventilov, a zistil som, že niektoré ventily majú na sebe vrstvu spálených sadzí . Dosadacie plochy ventilov ale boli po celom obvode pekné, síce tmavé, ale omačkané na ploške širokej asi 1,5 mm doleskla. Tak som to späť namontoval a jazdím ďalej, vodítka ventilov nedokážem vymeniť ako na škodovke, guferá som tam nenašiel, tak som sa tam neodvážil montovať nejaké. Raz som to skúsil na dvanásttrojkovom motore, a našiel som potom všetky guferá (pôvodne pre žigulíka) v olejovom filtri. Vydržali tam asi 3 000 km, a fakt to vôbec nežralo olej! a musel som aj generálkovať olejové čerpadlo, takže tentokrát som to neriskoval, a dolievam olej. Pripúšťam aj nejaké mazanie povrchu ciest, ale škodovkové parametre - 7 kvapiek - to nemá, momentálne tak jednu kvapku okolo kluky do spojkovej skrine.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Čas nadešel, spotřeba oleje po městě a v lese začíná být podezřelá a v přepočtu na 1000 km už asi 3l možná o trochu víc.
Sháněl jsem matriál na výměnu kroužků a ložisek bez broušení kliky to je
bez demontáže motoru a toto jsem sehnal v KS MOTOR. Cena se zdá být vysoká ale...
Oproti jiným obchodníkům které jsem oslovil je třetinová
Celkem 2 193,- s DPH
K.

Sháněl jsem matriál na výměnu kroužků a ložisek bez broušení kliky to je
bez demontáže motoru a toto jsem sehnal v KS MOTOR. Cena se zdá být vysoká ale...
Oproti jiným obchodníkům které jsem oslovil je třetinová

Celkem 2 193,- s DPH
K.

Nikdo není dokonalej.