Stránka 1 z 1
Čo to je za kontrolku?
Napsal: stř črc 12, 2006 7:37 am
od Newman
Zdravím.Hladám odpoved pre mojho kamaráda ktorý má E12 najnovší model.A stále mu tam svieťi na palubovke červená kontrolka CHECK ENERGIE.Ani nie že svieťi ale poblikáva si A stále.Nevie niekto poradiť čo to značí za poruchu?
Napsal: stř črc 12, 2006 1:02 pm
od Karel
Ahoj tak na
toto ti nikdo takhle od boku neodpoví ani odpovědět nemůže!
Musíš
sám začít hledat a začni 1. za palubní deskou potom musíš najít drát který přináší ono poblikávéní,změřít co ten signál tvoří tady budeš muset použít osciloskop,potom ten drát pojmenovat a najít jeho druhý konec u Ř.J. předpokládám že na něj není ještě něco připojeného,začátek a konec musíš označit a změřit jeho ohm odpor a měl by být menší než 0,1 ohm. potom musíš změřit jeho izolační stav na kostru vozu/prodřený drát/ nejlépe PU 250 nebo obdobným třeba MEGMET250 a při měření pramencem pohybovat pomačkávat prohýbat ohýbat zkrátka cvičit /nepíšu to jen tak pro zábavu/ je to
nutné jinak Tě čeká demontáž celé el a revize rozbandážováním a vrácení na své místo . Až pak bych začal s měřením oklo Ř.J. Stačí takhe? nebo podrobnějc ptej se rád pomohu...Jinak auto můžeš dát do servisu, ale tu s*andu Ti pak nepřeju zažít.
K.

Napsal: stř črc 12, 2006 5:12 pm
od sedas
Kontrolka, co myslíš, je asi "CHECK ENGINE" (?). Zajímlo mě, co v novém Liberu je a nám v starém to chybí, tak jsem nakouk do manuálu

Dle něj její problíkávání/svícení za běhu motoru signalizuje nějakou chybu v "Steuersystém" (řídící systém

).
Pokud se ten drát od kontrolky nikde nevětví, začal bych tím zkusit ho (provizorně) nahradit jiným - jen aby se zjistilo, zda to pak bude blikat/svítit dál. V případě ale, že se ta kontrolka rozsvěcí přivedením +12 V (plusu, ne kostry), tak to že by ten drát "probíjel" někde na kostru lze rovnou vyloučit (v tom případě by mohl leda zavinit to, že kontrolka bude poblikávat místo svítit).
poblikává?
Napsal: stř črc 12, 2006 10:11 pm
od Lubomír
Tak ja by som to tipoval na visiaci uhlík v alternátore. Vtedy je dôvod na poblikávanie takej kontrolky... Skús to ako prvé! Je to najjednoduchšie a zároveň prvý predpoklad správnej funkcie všetkého je mať na palube šťavu stále a dobrú. A už sa mi to raz stalo, ibaže normálne sa to volá kontrolka dobíjania a svieti na znamenie, že berieš šťavu z baterky a nie z altíku. Určite je to tá istá kontrolka, čo svieti pri štartovaní, že?
Napsal: čtv črc 13, 2006 6:50 am
od Karel
Vážení, psal jsem o kontrolce CHECK ENGINE to je zobrazení chybového hlášení Ř. J. a ne "uhlík" Ještě jsem neslyšel o tom , že Ř. J. /pokud je funkční/ pouštěla do pal. desky jiné poruchové hlášení než +12V.Proto doporučuji přeměřit velikost a tvar toho signálu prosvěcování a zároveň přeměřit neporušenost tohoto vodiče.
K.

Napsal: čtv črc 13, 2006 7:12 am
od sedas
Kontrolka CHECH ENGINE není na signalizaci (ne)dobíjení, od toho tam je kontrolka se standardní baterečkou. Když jsem četl CHECK ENERGIE, tak mě to ale napadlo taky
Setkal jsem se s kontrolkama, co jsou trvale napojeny na plus a rozsvěcí se tím, že se na ně přivede kostra. V tom případě by prodřený drát mohl být klidně příčinou rozsvěcení té kontrolky.
Pokud je kontrolka napojená na kostru a drátem se na ni přivádí plus, tak prodření toho drátu na kostru může zavinit její pohasínání/zhasínání, ale ne rozsvícení. Nebo to tak není?
Napsal: čtv črc 13, 2006 7:33 am
od Karel
Ano, máš 2 body za 2 správné odpovědi Tvoje odpovědi mají logiku.
K.
