Stránka 1 z 1

Demontáž paraboly.

Napsal: sob srp 26, 2006 9:07 pm
od Martin H.
Osm let jsem jezdil se starou E 10,osm let jsem nadával na ty šikmooké při každé opravě, že udělali to auto zbytečně složité. Teď, po dvou letech ježdění novějším typem E12ky, jsem se rozhodl ji polít živou vodou, aby mi ještě nějaký ten pátek sloužila. Dnes jsem se do toho pustil a z hrůzou zjišťuji, že E 10ka byla proti ní úplně jednoduchá popelnice. Nejvíc mě vytočilo zjištění, že když chci vyměnit H4ky, musím si lehnout vedle auta, odmontovat půl palubky, násilím vytrhnout ten plastový kryt (drží sviňa pod motorkem ovládání naklápění světlometu). Toto jsem zjistil při mém pokusu o demontáž světlometů, který ztroskotal na mé neznalosti finty, kterou se odpojuje táhlo ovládání naklápění paraboly od motorku. Proto vás prosím o radu, jak na to, zvláště Karla, který už toto kdysi tuším řešil.

Martin

Napsal: ned srp 27, 2006 9:44 am
od Karel
Ahoj Martine. Zcela chápu Tvé sklamání,ale věc s H4 není až tak obtížná ,bude hůř!Plastový-é kryt-y nestrhávej čudlíky co ho drží mají v sobě kolík o průměru asi 4mm,a ten když zamačkneš tak čudl uvolníš a vyndáš bez násilí. A ten plastový kryt žárovky tam opravdu drží fest,částečně to dělá těsnící guma po obvodě a spodní 2 šrouby na kterých jsou křídlové matice.Perko co drží vlastní žárovku je pro nás evropany nezvyklé,ale lze si to nacvičit já musel taky...Doporučuji někde v klidu a bez dozoru zvědavců a po 30. pokusu budeš suveréně něnit žárovku skoro za jízdy.To táhlo se skutečně rozpojit musí , ale vydal jsi se správným směrem.Jdi do toho znovu - štěstí přeje jenom připraveným.
A ne abys skončil podobně jako ten na fotce
Obrázek
K.
happy3.gif

Napsal: ned srp 27, 2006 10:37 am
od peple
Měnil sem H4ku a docela to šlo.
Jen poradím ať si to každej vyzkouší za dne nanečisto, protože až to bude muset řešit v noci třeba za deště a nebude znát postup, tak se fakt zcvokne new_Eyecrazy.gif

Napsal: ned srp 27, 2006 8:29 pm
od Martin H.
Nazdar chlapi. Moc dík za soustrastné věty, bohužel to, jak rozpojit to táhlo jsem se zatím nedozvěděl. Ještě se sebevraždou počkám i když po dnešních zjištěních dalších neuvěřitelných složitostí toho šikmookého parchanta jsem byl blízko ní. Ti hromští subaráčtí vývojáři to auto vyvinuli s tím úmyslem, že nám, majitelům "zlatých českých rukou" natrhnou prdel. NENATRHNOU !!!! Právě tato víra mi dodává sílu k dalšímu boji s tím mým plechovým parchantem, až do jeho úplné demontáže.
Dosti rádoby veselých blábolů. Kurva chlapi, jak na to táhlo???

Martin

Napsal: pon srp 28, 2006 7:17 am
od Karel
To nic. Táhlo k naklápění světlometů je vlastně převlečná matice ze strany motorku a na straně světlometu je šroub-závit . Mezi držák motorku a karoserii musíš dostat 2 prsty a táhlo rozpojit /rozšroubovat/ .Šlo mi to taky blbě ale nakonec se to povedlo.
K.
toothy10.gif

Napsal: pon srp 28, 2006 7:20 pm
od Martin H.
Nazdar Karle. Moc ti ď. Dneska jsem se vyřádil na zadní partii pekáče, asice provedl jsem demontáž (nebo spíš destrukci) toho shnilého plechu co se mu říká výfuk a tepelné štíty. Už se nemůžu dočkat, až to budu vyrábět z nerezu - to si zase krásně zakurvuju. Ještě, že jsem si ze starého auta pár nerez dílů nechal v regále.

Libero je zlaté auto, ale nesmí se pos..t. Martin.

Napsal: úte srp 29, 2006 7:39 pm
od Martin H.
Povedlo se. Paraboly jsou venku. Moc rád bych viděl ty japonce co to dávají dokupy, určitě nebudou větší než Krytinář. Obě ruce jsem tam nedostal a povolit tu převlečnou matici jednou rukou, to byl těžký porod. Ćím blíž jsem svému cíli - oddělit kastli od šasí a přitom nic nezk....t - tím je ve mě silnější podezření, že žluťásci chtěli vyrobit nejsložitější auto na světě, což se jim určitě podařilo.

Martin.

Napsal: stř srp 30, 2006 11:10 am
od Jarda
Martin H. píše:Povedlo se. Paraboly jsou venku. Moc rád bych viděl ty japonce co to dávají dokupy, určitě nebudou větší než Krytinář. Obě ruce jsem tam nedostal a povolit tu převlečnou matici jednou rukou, to byl těžký porod. Ćím blíž jsem svému cíli - oddělit kastli od šasí a přitom nic nezk....t - tím je ve mě silnější podezření, že žluťásci chtěli vyrobit nejsložitější auto na světě, což se jim určitě podařilo.

Martin.
XXcomputer.gif
oni to prý skládají přes výfuk, potom se nediv když to chceš rozdělat

Napsal: stř srp 30, 2006 11:57 am
od dědek
Tak se připrav na demontáž panelu budíků s náhonem na tachometr a konektory na elektriku. A následnou motáž zpět. To je také horor. Konečně jediné co u Libera je paráda, to je když píchneš a potřebuješ kolo na dojetí. To je dost dobrý a podezírám japončíky, že mají cesty plné hřebíků, když tohle je tak jednoduché. Vyměnit trysku ostřikovače předního skla je však práce na půl dne. Dědek

Napsal: stř srp 30, 2006 7:54 pm
od Martin H.
Nazda Dědku. Právě dnes jsem demontoval palubku a věř mi, že těch holek z E 55 by ses nedopočítal. Abych mohl oddělit kastli od šasí, musel jsem rozpojit ten hlavní svazek vodičů. Doufal jsem, že když se mi podaří rozpojit pod palubkou všechny konektory, že ji nebudu muset demontovat. Po lopotě o které se mi bude zdát ještě na smrtelné posteli, se mi to povedlo, ale ouha, on ten svazek prochází podlahou v místě které si pro sebe zabralo topení. Abych mohl povolit topení, musel jsem odmontovat palubku - což je brnkačka proti tomu před tím. Když už byla dole palubka, vyndal jsem i tu zázračnou krabičku, která ovládá zadní topení a vyhřívání okna. Zde musím opětovně ze srdce pděkovati Karlovi, neb měl pravdu a kontakt na relé je vytavený.

Chlapi, nevíte o nějakém vraku novější E 12ky, který by šel kanibalizovat? Zatím jsem zjistil pár věcí. Až tu potvoru rozeberu celou, bude toho asi požehnaně co budu chtít vyměnit.

Martin.

Napsal: stř srp 30, 2006 8:12 pm
od Martin H.
Jo Dědku, ještě jedna věc. Ty máš tuším starší typ Libera a tam je to s tou rezervou opravdu sranda. U novějšího je rezerva pod autem zavřená asi za trest v kleci. A ta klec, když se asi sedm let neotevře, tak se z jednoduché operace stane hromsky složitá. Ještě že jem to dělal u sebe v garáži,protože jsem byl zvědavý jaký tlak (nebo podtlak) je v té gumě. Píchnout někde na cestě, tak to auto vzteky vyvrátím do škarpy a jdu pěšky.

Martin.

Napsal: čtv srp 31, 2006 1:21 pm
od peple
Nazdar Martine.
Jak to čtu, tak seš fakt velkej kliďas :lol:

Napsal: čtv srp 31, 2006 8:18 pm
od Martin H.
Sláva, konečně jsem na tom svém pekáči oběvil něco, co je oproti staršímu typu krok dopředu. Je to plynový pedál. Je z nerezu i se spodním dílem, takže už mi neuhnije, tak jako ve starém autě. Ale protože s vysoce legovanými materiály se šetří i v Japonsku, ten spojovací čep a šroub už ti parchanti udělali z černého materiálu.

Peple, kliďas moc nejsem, u roboty hudruju v jednom kuse (nejraději dělám sám, abych se nemusel při nadávání moc žinýrovat), ale za ty roky co opravuju různé mašiny, většinou bez technické dokumentace, jsem se naučil být trpělivý a nedivočit. Proto věřím v úspěch i při tomto omlazování toho mého šikmookého bastarda.

Martin.

Napsal: čtv srp 31, 2006 8:22 pm
od peple
Tak to jooo. A hlavně všechno nafoť, ať se pak máme na co koukat :wink:

Napsal: pát zář 01, 2006 5:45 am
od dědek
Tak Martine sbírej zkušenosti, to se bude hodit. S tím plynovým pedálem jsem si už v zimě vzpomněl na Š 1000MB, když se nevracel plynový pedál a železný čep ( samo,že černý) v hliníku se nechtěl hejbat. Tenkrát nebyly "zázračný spreje" a musela stačit brzdovka a ta sežrala barvu na podlaze a do roka z toho byla díra v podlaze. Já to v zimě v Liberu řešil "KONKORDEM" a zespodu pružinou. Teď se chystám na výměnu bowdenu s náhonem k tachometru. To zase bude lahůdka. Dědek

Napsal: pát zář 01, 2006 12:01 pm
od Petr+Barča
Dědku , jestli máš v pořádku bovden k tachometru , tak se ten náhon dá v pohodě prostrčit , aniž bys vyndaval bovden .
P+B.

Napsal: pát zář 01, 2006 12:06 pm
od dědek
Už třikrát jsem bowden zkracoval, protože konec toho co se vevnitř točí, vždycky upadl. No ukroutil se. Teď sice jde,ale ručka rychloměru dost poskakuje a to znamená, že zase někde trochu zadrhává a to je předstupeň upadnutí. Dědek