Stránka 1 z 1

Měnil někdo brzdové trubičky doma?

Napsal: stř zář 06, 2006 9:01 am
od dědek
Dneska přidám nové téma. Konečně si syn vzal na opravu mé druhé LIBERO. Chce začít s výměnou všech trubiček na brzdách, neboť tvrdí, že "TO" mají za sebou (i když teče jen jedna). Vznáším tedy dotaz kdo to už dělal a jak to jde. Resp., které trubičky se k tomu nejlépe hodí. Třeba na Favorita? nebo Š120 ? A taky kdo "řešil" lanovod zadní parkovací brzdy.Na jaře jsem to opravoval aspoň provizorně, protože jeden byl doslova přetržený a" náhradní" udělaný z jiného auta nelze doštelovat, aby brzdila obě zadní kola aspoň přibližně stejně. Jo a taky, když Libero dlouho stálo, jsou dost "zamrzlý" brzdy a to bych potřeboval vědět, zda to má vliv na vypínání 4WD. Relé cvaká, ale stále kontrolka svítí a jede to na všechny čtyři. Dědek

Napsal: stř zář 06, 2006 9:58 am
od Karel
Na druhou část mohu odpovědět.4WD lze použít pouze při jdoucím motoru.Musí být podtlak.Píšeš stále zařazen. Vymontovat policajta kontrolky4WD a zkusit zda se hýbe tyčka řazení předku.Může být "zamrzlá" membrána která ovládá 4WD, netěsnost trubek nebo špatně připojené hadice.Ovládací podtlakové ventily jsou 2 a podtlak se pouští před nebo za membránu.Stačí?
K.
new_smileyb.gif

Napsal: stř zář 06, 2006 12:04 pm
od dědek
Karle, díky. Že je třeba aby motor běžel vím. Ale taklhle to řeknu synovi. V dubnu to všechno "šlapalo" a asi to nějak přez léto zarezlo. Jen ještě otázku. Signál pro kotrolku 4WD jde z toho čidla nebo odkud? Dědek

Napsal: stř zář 06, 2006 12:09 pm
od dědek
Abych se vyjádřil přesně- jde mi o to, zda napětí z čidla (píšeš policajta) je zapojeno přímo na kontrolku nebo je to z některých kontaktů relátka?
Je chyba, že jsem si nestáh pořadně elektrické zapojení. v tom co mám jsou to takové malé rozmazané blechy, že jsem z toho jelen.Dědek

Napsal: stř zář 06, 2006 12:34 pm
od Karel
Je to podobné nebo i stejné jako spínač zpátečky/couvačky/ třeba Š 120.
Nic víc,žádná elektronika.
K.
sleepy2.gif

Napsal: stř zář 06, 2006 12:35 pm
od Jarda
XXcomputer.gif

na výrobu brzdových trubiček existuje souprava. trubičky se kupují v metráži :?: nebo na váhu :?: potřebný průměr, šroubení a osazení také se koupí. souprava obsahuje lis na osazení holendrů, různé průměry, řezačku trubek. nevím cenu, ale v servisech je mají otázka zda pujčí :?: :?: :?:

Napsal: čtv zář 07, 2006 6:44 am
od dědek
Tak nejdřív ke Karlovi. Právě, že podle schématu to vypadá, jakoby ta kontrolka byla zapojena přímo z kontaktů relé ( označení X ?) Ale tyhle typy schémat nemám rád, protože když nejsou dobře čitelné, snadno se v nich "zabloudí". A ty trubičky: Že existuje profi zařízení na brzdové trubičky vím. Mě šlo o to, že mohl někdo (možná náhodou) přijít na to, že konkrétně tahle dlouhá trubička skoro pasuje (po náležité změně zákrut) třeba z toho zmíněného Favorita. Ale to nevadí. "Sedýlka" se dají doma vyklepat a šroubení použít původní . Byly časy, kdy jsem vlastnil metry trubiček ze Saaba (byly krásně potažené UH, ačkoliv je vedli švédové vnitřkem auta) a z toho jsem "vyráběl" náhradu za rezavé trubičky na Žiguliku a potom taky na Zástavě. Kromě Toleda a tedˇ Octávky jsem vlastně po čase narazil na rezavou trubičku u všech aut, který jsem kdy vlastnil. Škodovky nebyl problém, to jsem trubičku, vždycky někde koupil "hotovou". Ani Warťas, kde tyhle věci taky nebyl problém. Zástava měla nejbližší "Mototechnu" od nás v Praze a tak se improvizovalo. Lada měla krám v Jablonci a bylo to laciný, ale zase pořád nic neměli. A tak často, když jsem stál frontu na brzd.destičky, odešel jsem nakonec bez nich, ale s novým chromovaným dílem nárazníku za 88Kčs, nebo parabolou po 40 korunách. Teď jsou na každém rohu plné krámy náhr.dílu, ale když člověk potřebuje něco "malého" konkrétního (nějaký čudlík, ztracenou záslepku a pod.) stejně to nemají a řeknou, že to objednají, ať příjdu za čtyři dny. Ze zvyku se občas zastavuji v takovýchto obchodech při cestách po republice a to by člověk neřekl, jak to chodí. Na Octávku jsem potřeboval dozadu na pátý dvěře škodovácký znak, který někdo strašně potřeboval právě z mého auta. Tak, že v servisu v Semilech byl za 410,-Kč a v Žel. Brodě za 89,-Kč. Před tím asi ve třech krámech, že teď nemají, ale že ho hned objednají. Ale to jsem se zas rozkecal.Dědek

Napsal: čtv zář 07, 2006 6:23 pm
od Tuti
A zjišťoval jsi cenu originál trubiček? Zavolej si do Ilosu (485 100 896) a do VJ (485 161 934) - některé díly nejsou zas tak drahé a možná bys zaplatil stejné peníze za něco, co bys pak půl dne předělával. Teda na škodovku budou určitě levnější, ale pamatuju si, jak jsem se před lety pokoušel trubku na Š120 přizpůsobit pro oktávku (tu starou). Trubka ze 120 byla děsně tvrdá a měla šev, ve kterém vždycky někde rupla - takže jsem si nakonec opatřil měděnou trubičku od nějakého člena BSP, který ji rozkradl ze socialistického vlastnictví ve svém NP. Dneska by se to možná dalo koupit :)

Re: Měnil někdo brzdové trubičky doma?

Napsal: stř bře 19, 2008 10:06 am
od škatulka
Po problémech ve Škrdlovicích jsem musel vyměnit všechny trubičky, vedoucí k zadním
brzdám. Protože jsme je na srazu museli odskřípnout a zaškrtit, nevím jak mají být
správně zapojené na litinový váleček na pravé straně uvnitř rámu. Jakou funkci
vlastně tento váleček má. Škatulka E 10 /1985.
PS. Výměna trubiček je zážitek na dlouhou dobu (demontáž nádrže)

Re: Měnil někdo brzdové trubičky doma?

Napsal: ned bře 23, 2008 7:54 pm
od Lubomír
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pomôže toto?