Tak už jsem taky namontoval centrál - nejen kvůli pohodlí a machrování na parkovišti, ale taky kvůli stále trucovitějším zámkům. A protože zámek na pátých dveřích se mi poslední dobou párkrát vůbec nepodařilo zamknout a já do kufru lezu dost často, bylo jasné, že centrál na kufr je priorita.
Jak už bylo jinde zmíněno, klasickým způsobem nejde centrál namontovat, protože zámek kufru nemá žádné překlápěcí táhlo, na které by senapojil motorek. Cylindrická vložka je umístěna přímo v "čudlu", který zmáčknutím ovládá odjišťovací páčku západky zámku.
Je zřejmé, že nemá smysl pokoušet se nějak otočit cykindrickou vložkou - čudlu se musí v pohybu zabránit jinak. Za tím účelem jsem si nechal vyrobit "mašinku", která posuvnou závorou zahrazuje čudlu cestu dřív, než může zatlačit na páčku.
Samotná montáž do dveří už je pohoda, jen je důležité západku napolohovat do poměrně úzké mezery mezi čudl a páčku, aby o ně nedrhla. Mnohem větší dřina ale je protáhnout kabely průchodkou do dveří, kde je už tak dost tlačenice drátů od stěrače, vyhřívání skla, osvětlení SPZ a vnitřní lampičky.
Tenhle způsob má jednu malou nevýhodu - když se zamkne centrálem, nejde kufr odemknout klíčem a samozřejmě ani naopak. Ale s tím se dá žít.
Montáž centrálu do ostatních dveří už popsal Jarda, můžu jen potvrdit, že je to piplačka - ale nakonec se mi všechno podařilo, dokonce i vytáhnout zapadlý šroubovák ze šoupaček . Tak snad jen poznámku - na vrtání a propilovávání děr pro průchodky (ty moje potřebují í na jednom konci oválný otvor) do předních dveří a sloupků jsem si dveře sundal, nebýt toho, dost bych se s pilníkem navztekal. A od drátů motorků jsem přes relátko vytáhl signál na blinkry, zapojil jsem každou stranu přes diodu, takře na mě auto spiklenecky mrká všemi blinkry.
Mou radost teď kalí jen obava, jestli stihnu auto do srazu dokompletovat, protože teď vypadá pořád ještě takhle:
(jen má nasazené dveře). Vzal jsem to totiž důkladně a když už se vrtám v té elektrice, zrovna si připravuji i vypínač na mlhovky, přendávám repráky a repasuji zadní pojistky. Krom toho jsem vyndal zevnitř všechno čalounění a snažím se ho vyčistit. Kdybych to do pátku nestihl, tak snad přijedu v sobotu.
Centrál na pátých dveřích staršího Libera
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Centrál na pátých dveřích staršího Libera
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Když jsem sundával čalounění pátých dveří teď už snad po osmé, protože nešly zamknout, dokopal jsem se konečně k tomu, že jsem páté dveře doplnil o centrál, který jinak byl jedno z prvních , co jsou po koupi nového červeného, udělal. A ten patent popisovaný pro starší ,novější už nepotřebuje a tak je jen otázkou trpělivosti prostrkat dva dráty ( podotýkám dva dráty - jeden a "místní "kostra nefunguje z pochopitelných důvodů překlápění polarity. Už jsem se jednou na to ptal jak ty zatracený dráty protáhnout pod čalouněním, ale to se musí (aby to k něčemu vypadalo) častečně demontovat. Cíl protahování -pohyblivé kontakty ve sloupku pro šoupačky byl dosažen po třech hodinách usilovného nadávání. Teď už ale ušetřím boty, neboť pokaždé u obchodu jsem se od zamčených dveří vracel pro klíčky do spínačky. A u nového funkce klíčku i při centrálu zústává zachována. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010