Než se "do toho Karel obuje" můj názor. To co Martin píše je svatá pravda. VN kabel s měděným vodičem je to nejlepší co lze použít. Má to jen jeden háček a to, že je třeba koncovky "vlhkuvzdorně" upravit buď dodatečným silikonovým kabátkem nebo použít koncovky, které to vylučují. (vlhkost a měď se nemají rádi a tvoří měděnku - pěkný sajrajt) Dědek
Ja káble pred zimou skontrolujem vysokým napätím a zistím kde prípadne kábel prebíja alebo má zvod. Ohmmetrom je treba skontrolovať aj celistvosť vnútorného uhlíkového vodiča. Odpor na 1m dĺžky je napísaný na kábli. To isté s rozdeľovačom. Káble mám originál, objavovalo sa sršanie VN a tým aj straty na fajkách ktoré sa pripájajú do viečka rozdeľovača, popri kábli bol pôvodne zatesnený nejakým silikónom, ale po tých rokoch je bohvie kde preč. Takže vyčistiť C6000 riedidlom, a zaizolovať tou takou gumovou páskou. Dá sa kúpiť v obchode a izoluje parádne aj vysoké napätie. A štartujem ako sa patrí... Ono kým do konektoru alebo fajky nenatečie že by to vyhrdzavelo, alebo kým sa nepreklepe kábel, tak nieje čo riešiť. VN zdroj môžem priniesť na zraz.
Co rikate na kabely nabizene na http://www.zapalovacikabely.cz/Subaru/S ... bero-4-WD/
Uvadeji ze pouzivaji feritove jadro + dalsi prednosti, oproti ciste uhliko-silikonovym kabelum. Akorat pro Libero tam maj jedny kabely a nerozlisuji stary a novy model Libera. Kabely maji delky 38, 48, 63 + 88cm, coz je podle me jen na stare, zatimco Tesla ma na nove 30, 40, 50 + 30cm.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Koupil jsem nakonec kabely Tesla, trochu me na nich ale zarazi "Made in USA", no co uz:
Co tu u kabelu nikdo nepise, je jesli jsou na nove nebo stare, takze tyto jsem objednaval na nove (maji 30cm kabel k indukcce).
Co jsem koukal na ty puvodni co tam mam, maji tyhle trochu jinak resene koncovky.. snad to tam dostanu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Dnes jsem se dostal aspon k vymene kabelu, skutecne nove libero ma kabel k indukcce kratky.
Drobne zkusenosti s touto sadou:
- kabely jsou jemne delsi nez original, v zasade to nevadi, ale
- kabel k indukcce ne jen, ze je delsi, ale ma na jednom konci L fajfku a na druhem ne, zatimco original ma obe do L. Hrozi tedy, ze by se kabel mohl dotykat krytu vyfuku, takze to chce nekam prichytit
- nove kabely, resp. jejich fajfky drzi na svickach a rozdelovaci podstatne lepe, nez stare, ktere byly jiz popraskane a nedostatecne pruzne. Kdyz chce clovek novy kabel sundat ze svicky, vytvori se tam uplne podtlak a lupne to.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Co takhle : Fajfkový konec - na indučku a rovný do rozdělovače. Bacha taky na to, že delší kabel vyžaduje smyčku, která se nesmí onic opírat. Jinak hrozi drncáním k poškození izolace a průrazu. Osvědčilo se mi kabel přichytit tím drátkem s izolací používaným už téměř všude ( třeba, když si koupíš cokoliv do elektriky, jsou tím adjustovány všechny kablíky) ke gumové hadici vedoucí kolem. Zatím funguje, ale kablík je už dost ošoupán dřívějším třením o kovový (rezavý ) držák v blízskosti. Dědek
Jo fajfku sem dal do civky, ale stejne je ten kabel zbytecne dlouhy, zatim jsem jen fajfku natocil nahoru, cimz jsem prodlouzil drahu kabelu, ale nechavat to tak nastalo nechci, protoze manik v servisu uz tolik proziravosti mit nemusi. Prichyceni asi vyresim tak, ze dodavanou svorku "trojuhelnik" pouziju trochu jinym zpusobem nez to vyrobce zamyslel.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Loni jsem koupil nové kabely TESLA (cena asi 350 kč) a letos mi již po několikáté za jízdy vypadl kabel
ze středu rozdělovače. Vždy jsem koncovku roztáhl, nasadil a jel dál. Asi po 500 km kabel opět vypadl
a koncovka nemá žádné předpětí. Chci do koncovky dát kousek gumové hadičky.
Má někdo podobné zkušenosti? Jak by jste to opravili vy? Bohouš - škatulka.
Naposledy upravil(a) škatulka dne úte srp 18, 2009 12:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Pokračování:
Minulý týden jsem se vracel domů a asi 300m od domova v prudkém stoupání motor zaškytal, ztratil výkon,
dvakrát střelil do výfuku a zastavil se v zatáčce. Musel jsem couvat dolů a bez posilovače je to zážitek.
Nejprve jsem vyloučil chybu v palivové soustavě a hledal v elektrice. Jak všichni víme, jeden nenajde nic,
neboť když točím startérem, nevidím do motoru a naopak. Už jsem chtěl volat odtah když okolo projížděl
na kole kaskadér z M.T. Jenýček. Spolu jsme objevili asi dost neobvyklou závadu: Loni zakoupený kabel
mezi zap. cívkou a víčkem rozdělovače má obě koncovky úhlové, vedl tedy od víčka jinudy než originál,
dotýkal se držáku pojistkovky nad rozdělovačem. Časem se prodřel a házel jiskru na pojistkovku.
Zkontrolujte si uchycení zap. kabelů v držácích aby jste se nezdrželi jako já. škatulka
Problém "startovat a vidět" je znám jako "šroubovákový start" - to se šroubovákem zeskratují ty dva hrubší šrouby na cívce startéru při zapnutém zapalování...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka