Obecná diskuze o elektrice..?
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Dneska jsem zjisti, že mi alternátor špatně dobíjí . V otáčkách to dotáhne při světlech tak tak na 13 V, na volnoběh se napětí prakticky nezvedne nad 12,5 co má samotná baterka. Pravděpodobná příčina je v diodovém můstku v alternátoru. Nemáte někdo zkušenost s tím, jestli se samostatné diody dají vyměňovat, případně jakou dát náhradu aby se uchladila - při těch proudech už to není sranda. Celý nový můstek prý stojí přes 1000 Kč, to bych se spíš rozmýšlel jestli nekoupit celý starší altik. (například v Lubomírově fotoseznamu se zrovna jeden vyskytuje a určitě bychom se dohodli ... )
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Pokud je to napětí naměřené přímo na alternátoru, tak je to špatné.Tuti píše:Dneska jsem zjisti, že mi alternátor špatně dobíjí
50% těchto problémů je z důvodu:oxidace-koroze.Rada:vymontovat rozebrat
všechny elektrovodivé dosedací plochy očistit,vyletovat diodový blok od statoru změřit všechny diody a je jich tam 9 a někdy i 11! Kontrola uhlíků.
Stává se dost čast,že jenom prokluzuje řemen. Pak ukostření alternátoru,
kabelová oka a u staršího též pojistky/u motoru/ Napiš kam jsi se dostal.Pokusím se Ti pomoct.A samotnou 1 pracovní diodu nevyměníš.Mění se celý blok a je dražší než 1000,- Kolem 1200,-Kč
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne stř čer 13, 2007 11:02 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Měřil jsem u baterky i přímo na alternátoru, není tam rozdíl naprázdno ani při světlech, takže přechoďáky ve vedeních to nebudou - možná někde přímo v alternátoru. Řemen vypadá dobrý a napnutý a navíc kontrolka dobíjení se při zapnutí zapalování nerozsvítí naplno, ale jen tak mžourá, což prý ukazuje právě na diody (a nebo možná ty přechodové odpory.. )
Snad se o víkendu dostanu k tomu, abych to rozdělal - jenže potřebuju jezdit a i když blok bude v háji, budu ho tam muset vrátit .
Uvidíme - třeba pomůže očištění.
Snad se o víkendu dostanu k tomu, abych to rozdělal - jenže potřebuju jezdit a i když blok bude v háji, budu ho tam muset vrátit .
Uvidíme - třeba pomůže očištění.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- sedas
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem se tam ca. před rokem snažil napasovat nějaký jiný alternátor, tak se tam žádný (z mě dostupných) nechtěl vejít, protože byly moc vysoký (i při kratším řemenu). Zajímalo mě teda, jestli má někdo zkušenosti, jaký altík se tam dá napasovat. Momentálně tam mám nějaký Boschácký (nevím z čeho), je celkem malý, ale i přesto musím mít víko motoru vzadu podložené.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Podle fyziky naopak.Sníží se otáčky.(delší obvod).Ale větší průměr znamená při stejném klíňáku větší "uschování" pod dekl v podlaze.Umístěním ok uchycení alternátoru ve Favoritu mě vede v přesvědčení, že po minimální úpravě by se do Libera mohl vejít.Jsou však i mrňavější alternátory třeba z UNO, ale asi s měšími "A". Dědek
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se v sobotu vrhnul na alternátor - a zjistil jsem, že nastal jev "spravilo se samo". Ještě před demontáží jsem měřil - a vida, na alernátoru 14,5 V. Se správným napětím se už ale objevil úbytek skoro 0,4 V mezi alternátorem a baterkou, takže jsem očistil co se dalo, přidal jsem i prokostření přímo od baterky k motoru a dostal jsem se na úbytek 0,2 V, a to už asi sežerou dráty a pojistka.
Samotný alternátor jsem pak už nerozdělával, ale asi se tomu nakonec nevyhnu - to co se samo spraví většinou není na dlouho. Mám slíbený altík na půjčení, takže pak budu moct ten svůj nechat rozdělaný a případně sehnat co bude potřeba.
Samotný alternátor jsem pak už nerozdělával, ale asi se tomu nakonec nevyhnu - to co se samo spraví většinou není na dlouho. Mám slíbený altík na půjčení, takže pak budu moct ten svůj nechat rozdělaný a případně sehnat co bude potřeba.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Dnes jsem to změřil, protože mně samotného to zajímalo. Tak tedy : v klidu auta větrák výfuku 1,8A tak že asi 20-25W nic - moc. Vyhřívání zadního okna 4,8A to je jako H4 asi 55W.Ventilátor chladiče 9,8A asi120Wpeple píše:Ventilátor výfuku asi vyčerpává baterku nejvíc.
Když totiž zaparkuju, tak se asi ještě třikrát zapne a vypne než ochladí na potřebnou teplotu..
K.
Nikdo není dokonalej.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Ahoj všichni , kteří dovedou poradit. Nastal čas , kdy musím opravit i mé druhé autíčko suzuki super cary, které mi věrně sloužilo cca. 100,000 Km / téměř bez poruch na rozdíl od Liberka / do té doby než jsem zprovoznil mé Liberko . Hlavní závada asi spočívá v tom že nejde jiskra z cívky na rozdělovač . Cívka je v pořádku , přeskoušel sem jí na liberu a funguje . Na vstupech co jdou do cívky + a - jsem při zapnutém zapalování naměřil 12 V a při startování dojde k poklesu napětí . Můžete mi poradit , odkud kam jde proud mezi cívkou a rozdělovačem ? Může to dělat nějaká chyba v rozdělovači , když je cívka v pořádku ? Za rady pokud možno jednoduché / v elektrice se moc nevyznám , používám poze skoušečku svítí , nesvítí / děkuji .
P+B.
P+B.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Ahoj Karle , rozdělovač vypadá úplně stejně jako na liberu , akorát víčko a vnitřek je dělanej na čtyři svíčky a má delší spodní náhon . Jinak co se týká tvaru a vnitřní elektriky tak je to úplně stejný . Mám ještě jeden rozdělovač na libero , tak skusím přehodit elektrický "střeva " a uvidím co to bude dělat . Určitě dám vědět jak to dopadlo . Zatím Díky .
P+B.
P+B.