Stránka 1 z 1

Utahovací momenty...

Napsal: úte pro 12, 2006 11:35 pm
od samer
Potřeboval bych poradit... Skladam si motor do mého druhého Subara... Nechal sem si udělat výbrus a všechno co k tomu patří... Akorat sem se pozastavil nad otázkou velikosti utahovacích sil šálu... Na kolik Newtonu se to ma dotahnout? Děkují za odpověď!... Samer :roll:

Napsal: stř pro 13, 2006 9:01 am
od dědek
Tak to jsem opravdu zvědav, zda bude někdo schopný ti na tvoji otázku odpovědět. Já to slyším asi úplně poprvé. To, že by někdo někdy řešil zda dotáhl šrouby na ojnici málo nebo moc , jsem zatím nikdy neslyšel a myslím si, že sílu dotahování bych ani neřešil. Proti povolení zatím tyhle matky byly zabezpečeny. A máš-li na mysli sílu přitažení šály na zabroušenou válcovou plochu kliky, tak to je záležitost výrobních tolerancí a po smontování se musí motor rukou točit. Nejde-li to je chyba jinde. Dědek

Re: Utahovací momenty...

Napsal: stř pro 13, 2006 9:51 am
od Karel
samer píše: Akorat sem se pozastavil nad otázkou velikosti utahovacích sil šálu...
Na novém: ojniční 39-45 Nm,hlavní 41-47 Nm a hlava 70-77Nm. Dle dílenské příručky.
K.
:roll:

Napsal: stř pro 13, 2006 10:17 pm
od samer
Diky moc! Není mi jedno jak si tento motor poskladam... P.S. Pro dědka... Jelikož to není první motor co opravují a není mi jedno jak pojede a kolik vydrží, tak si nechávam zaležet i na takový detailech jako je utahovací moment!... Jsem vyučen v tomto oboru a na učňaku jsme takový to pojem používali běžně... Jinak díky... Samer

Napsal: čtv pro 14, 2006 7:30 am
od dědek
Jsi pečlivka a to ti chválím. U nás vyučení automechanici momenťák používají snad jen k dotažení šroubů hlavy válců a to jen někteří. Když jsem se před časem ptal jednoho na kolik mám utáhnout hlavu na Golfu VW, odpověděl třčtvrtěotáčky před prasknutím šroubu.Tak si to přeber.Dědek

Napsal: čtv pro 14, 2006 7:45 am
od kosma.d
Je to tak dědku. Mě tak utahovali kliku i hlavu a to byli autorizovaná firma. qcheerleader.gif

Napsal: čtv pro 14, 2006 10:18 am
od Karel
dědek píše: odpověděl třčtvrtěotáčky před prasknutím šroubu
No, a pak se říká...ten auťák nic nevydrží laughing4.gif
K.
:shock:

Napsal: čtv pro 14, 2006 9:48 pm
od Tuti
Když už je řeč o té pečlivosti - vzpomínám si, že dřív se při GO motoru úhlovaly ojnice, slušné servisy převažovaly klikovku i servačník .. to se doma v garáži asi sotva zvládne. Ale časy se mění a výrobní tolerance jsou někde úplně jinde, tak už to dneska není potřeba bduh.gif ? Pánové automechanici, jak to je? Dá se v obýváku na stole za pomoci golasady udělat stejně dobrá generálka jako v profi servisu?

Napsal: čtv pro 14, 2006 10:06 pm
od samer
No, a pak se říká...ten auťák nic nevydrží laughing4.gif

Přesně je to tak!... S :!:

Napsal: čtv pro 14, 2006 10:38 pm
od samer
Omlouvám se ale teprve teď jsem si všiml, že jsem svůj dotaz vložil místo na stránku s dotazy tak do fotomanuálu!!! Příště si dám pozor!!! :oops: Sory... S.

Napsal: sob pro 16, 2006 2:41 pm
od peple
Přesunuto.
Akorát sem nerozpoznal jestli máš mladší nebo starší typ :?

Napsal: ned pro 17, 2006 4:47 pm
od samer
Jo no... Máme toho doma více... Taťka ma Wagon r.v. 1987 a já mám Libero r.v. 1989 které mám jako dočasnou náhradu za to pokažené. Jezdím s nim každý den do školy a do práce ale je v horším stavu... Ale až opravím to druhé r.v. 1990 na které se moc těším tak to dočasné nejspíš prodám. Jinak máme ještě jedno na nahr. díly ale ono má rozbitý motor a hodně věcí už na něm chybí... :lol: Jinak hodně si vážim těchto aut! Je to prostě auto pro každou akcí, na každý den, pro každé počasí... Prostě luxus... S pozdravem Samer :)