Stránka 1 z 3

SPOJKA

Napsal: ned pro 17, 2006 9:09 pm
od michalson
Občas mi klouže spojka,sice nesmrdí,ale vadí mi to.(už jsem to tak koupil)
V manuálu jsem našel že je lanko ze spoda,kde by to šlo seřídit pokud je ještě dobrá.
Je někde okýnko kde by bylo na lamelu vidět ?
Jak seřídit lanko,povolit nebo utáhnout ?
Jak je náročná výměna lamely,dá se to zvládnout doma na koleně,v neznačkovém servisu kde to nikdy neviděli nebo je to práce pro odborníky?

Uvítám jakoukoliv radu i názor. Díky Michal

Napsal: pon pro 18, 2006 7:22 am
od dědek
Zespodu, blízko výfuku, najdeš konec lanka spojky a páku kterou lanko vypíná spojku. Lanko musí mít aspoň trochu vůli. Možná stačí aspoň o dvě tří otáčky povolit křídlovou matku (možná máš obyčejnou) a je po problému. Výměna lamely neni jednoduchá a dělá se na vysokým heveru a motor spustí na stolici. Doma to jde taky, ale je to děsná piplačka a většinou nestačí vyměnit jen lamela spojky, ale i přítlačák a ložisko (pasují s Justiny) a připrav si i nový silemblok na motoru( skoro na sto procent bude v tahu) jde tam i škodovácký ze stodvacky. Dědek

Napsal: pon pro 18, 2006 10:27 am
od Karel
dědek píše: Lanko musí mít aspoň trochu vůli.
Zkontroluj pohyblivost spojkového pedálu a jestli se spojkové lanko pohybuje bez odporu... :!: a také jestli se páka co tlačí na spojkové ložisko pohybuje volně.Jinak jak píše Dědek :x .
K.
:cry:

Napsal: pon pro 18, 2006 8:11 pm
od kosma.d
Skoro ve všech servisech se počítá sundáni motoru a nasazení 1500 kč + práce kterou chceš udělat a materiál (spoj.lamela a ložisko). Přítlačák vydrží pokud řidič před tebou nebyl pr... , mnohdy až tři lamely. qcheerleader.gif

Napsal: pon pro 18, 2006 8:16 pm
od dědek
Já bych dodal, že "životu" přítlačáku nedodá trápení přez sjetou lamelu často až na "železo".Tím jde rychle do prčic. A taky,jak jsou na přítlačáku rýhy jak na gramofonové desce - je čas ho vyměnit, jinak lamela je do dvaceti tisíc opět v kelu. Dědek

Napsal: pon pro 18, 2006 8:27 pm
od michalson
Dneska jsem byl pod autem a lanko má vůli asi 4mm,křídlovku se mi ještě nepovedlo rozhejbat,ta páka chodí celkem zlehka.
Zimu stím snad přežiju,ale na tahání aut zpříkopu to není.
Nevíte někdo rozměry lamely(vnější a vnitřní průměr),že bych jí nechal jen obložit.
Děkuji za rady.

Napsal: pon pro 18, 2006 9:03 pm
od dědek
Když se "poohlédneš" někde před časem, najdeš dost rad na fóru, jak na tu spojku. Nejlacinější je starou spojku, až ji budeš mít venku, dát nanýtovat!!!(lepení v žádném případě nedoporučuji),u nějakého "brzdaře", který se v každém okrese určitě vyskytuje aspoň v jednom exempláři. Když si "připlatíš","předběhneš předchozí zákazníky" a než zvládneš svačinku, dostaneš lamelu s "novým obložením" a můžeš se těšit, jak to všechno znovu smontuješ v pozici "skrčence".A bohužel v zimě je spojka hodně slabým místečkem každýho auta- Libero nevyjímaje.A do jara je hodně daleko. Dědek

Napsal: pon pro 18, 2006 10:12 pm
od Petr+Barča
Lamelu spjky ti obloží v Praze na Libeňském ostrově . Stojí to asi 500 Kč. Dělají to tak do dvou dnů , někdy i ze dne na den .
P+B.

Napsal: stř pro 20, 2006 9:03 pm
od michalson
Myslím že do jara vydrží,klouže fakt jen v extrémních situacích.
Libeňák mám z práce kousek,problém je jen v tom že potřebuju denně jezdit,tak bych nejradši aby se to zvládlo za den.
To okýnko kde se dá kouknout na lamelu asi libero nemá,nebo jsem ho aspoň nenašel.

Napsal: čtv pro 21, 2006 8:24 am
od Karel
michalson píše:To okýnko kde se dá kouknout ...
Kouzelný okýnko kde by bylo vidět spojkovou lamelu neexistuje! A i kdyby, tak na lamelu neuvidíš, protože je schovaná v setrváku a přikrytá přítlačákem.Jasný? Pokud ještě ne, tak se ptej dál, rád odpovím.
K.
:roll:

Napsal: čtv pro 21, 2006 8:42 am
od dědek
"Okýnko" mají některý motory pro stroboskop. Vidíš jim ale pouze zuby věnce setrváku a značku pro zmíněnou stroboskopickou lampu .(Slouží k seřízení zapalování). Na lamelu musíš dovnitř přez šrouby štítu spoijky. Bez demontáže nelze zjistit "kolik mm ještě lamela má" Dědek

Napsal: čtv pro 21, 2006 9:32 am
od Karel
dědek píše:"Okýnko" mají některý motory
Já psal o novém Liberu.Tvá odpověď je na teoretické úrovni a chlapec v tom bude mít zmatek a bude hledat okýnko se značkama.Libero okýnko prostě nemá.
K.
:wink:

Napsal: čtv pro 21, 2006 8:17 pm
od michalson
Tak to jsem zas chytřejší. Na legacy to okýnko mám,ale že je na stroboskob jsem netušil,tu věc ještě ve výbavě nemám.

Napsal: čtv pro 21, 2006 10:09 pm
od dědek
Stroboskopickou lampu si pořizují ti, kteří se žíví hrabáním v motorech. Není to zas tak nic moc levného na to, že to potřebuješ velmi zřídka.Na radioamaterském setkání v Holicích ji už několik let nabízí jeden amatér(tuším, že za 999,-Kč) a tvrdí, že je poslední, ale další rok je tam s tím znova."Opravdová" pistole je ale několikrát dražší a prohlédnou si ji můžeš, až pojedeš na "EMISE". A k té spojce- jak jsi na tom, poznáš, když do mírného kopečka budeš akcelerovat a vyšší rychlost zařaď až po vytočení motoru skoro na maximum otáček. Když se ti to mezi trojkou a čtyřkou "utrhne" a auto nebude zrychlovat, ale otáčký půjdou nahoru, zkus to i mezi 4-5 a bude-li to ještě horší, přemýšlej o výměně. ( většina řidičů to zaregistruje, až když se už nemůže "odlepit" na jedničku na křižovatce a auto už není schopné akcelerovat na jakýkoliv rychlostní stupeń.) Já poznal, že spojka je u konce života, když jsem plně naložil Libero a za sebou táhl ještě nákl.přívěs.Motor se nedal vůbec vytočit a byl jsem rád, že jsem pomaloučku dojel domů. Když "mele z posledního" trvá to už velmi krátkou dobu a většinou ten"zbyteček" ještě spálíš. Dědek

Napsal: čtv pro 21, 2006 10:32 pm
od michalson
Dneska jsem jel s naloženým vozejkem a klouzalo to jen při prudkém zrychlování v kopci na čtyřku a pětku. Bez toho stroboskopu se zatím obejdu. Motory už moc nedělám.

Napsal: čtv pro 21, 2006 10:35 pm
od dědek
Tak to mám pro tebe dobrou zprávu. Takhle vydržíš jezdit i celý rok (10000 km) Dědek

Napsal: čtv pro 21, 2006 10:58 pm
od michalson
To je dobrá zpráva! Najaře jí radši vyměním. Díky!

Napsal: pát pro 22, 2006 9:57 am
od Petr+Barča
Jestli ti klouže spojka hlavně v otáčkách , tak začni šetřit i na přítlačák , dělalo mi to taky a jenom nové obložení spojky tomu moc nepomohlo , nakonec jsem musel dát i přítlačák . Až do toho půjdeš tak raději dej novou celou sadu a máš klid .
P+B.

Napsal: pát pro 22, 2006 12:07 pm
od Jarda
souhasím s Petrem, hlavně je to při jedné práci.

Napsal: pát pro 22, 2006 5:01 pm
od kosma.d
Jestli ti klouže jenom ve vysokých otáčkach, tak JI vyměň před zimou ať nedopadneš jako můj kamarád co v zimě zapadl a spojka mu už nepomohla. Na laně jsem ho odtáhl domů. V zimě ti to 4x4 odrovná a při nejlepším skončíš pod kopcem. qcheerleader.gif