Pro většinu lidí komplikace, ale pro nás LIBERÁTORY..... Hnedle sem se byl projet a pomáhal sem vytáhnout chudáčka žigula z příkopu
No ale ještě by to asi chtělo zimní gumy.......
Ale jinak celkem sranda
Že by konečně přišel náš čas
22.1. 2007 13:22
Vydatné sněhové srážky bude mít na svědomí tlaková níže, která bude postupovat ze severní Itálie přes Alpy a střední Evropu dále k severovýchodu. "První smíšené srážky se objeví na Jižní Moravě a v Jižních Čechách již v pondělí večer, na Zlínsku platí upozornění na náledí," Platí proto varování pro řidiče.Sněžení bude během úterka sílit a rozšiřovat se postupně na celé území. Nejvydatněji má sněžit ve středu, během čtvrtka bude srážek ubývat."Z úterý na středu očekáváme až 30 centimentrů sněhu, během středy dalších 20 centimetrů. Ve čtvrtek odpoledne už by sněžit nemělo,"
K.
variousb.gif
Je pravda, že Libero s řetězama na všech čtyřech budí u řidičů běžných aut úžas a závist, ale nic se nemá přehánět. Mě se před pár lety povedlo v Beskydech při dopravě nákladu pití a jídla na kamarádovu chalupu na oslavy Silvestra (bylo toho až po strop) očesat zuby na zadním diferáku. Pod talířovým kolem si ty zuby udělaly ve skříni díru a tou, už jak to tak bývá, vyčural ven všecek olej. Zpáteční cesta na přední náhon (asi 80 km) byla napínavá. Z převodovky se ozýval čím dál hlasitější hukot, ale klobouk dolů klekla přímo před barákem. Jsa poučen, nenutím už tento automobil k něčemu na co není stavěný a doufám, že mi to vrátí svou spolehlivostí.
kosma.d píše: ale co to jsou šlejfy. Posuvné dveře ? Na zimu, ty gumy namaž a není co řešit.
Skomoleno slengový výraz pro brzdy ze staročeštiny a z Brněnského hantecu vyslovuj "šlajfy".Libero nemá u zadních L+P dveří panty a tak se posouvají v kolejničkách a jsou drženy kladkama.Mazat gumy ošetřit glycerínovým nebo silikonovým přípravkem aby těsnící guma nestárla a v mrazu nepřimrzaly dveře.
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne úte led 23, 2007 5:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Stačilo klepnout na buben kladivem- kolo se točilo- zatáhnout ruční brzdu a opět povolit- a zase poklepat.To celé asi patnáckrát + ve spodní úvráti stříknutí konkoru dírou v bubnu (to mají bubny jen u novějšího\?\) a už brzdy(u nás v sudetech běžně šlejfy)fungují jako víno.Dědek
Dědku, Dědku, ty si koleduješ o malér. Stříkat do bubnu konkor otvorem na povolování samostavu, kdo ti to poradil? Je mi jasné, že v zimě není třeba, aby byly brzdy kdovíjak jedovaté, ale omezovat brzdný účinek tímto způsobem mi přijde dost neprofesionální.
Jo, máš pravdu, u starých ten otvor nebyl, musel jsem ho tam vyvrtat, abych sundal buben a povolil ten samostav.
Ano Martine, samostav se nevracel jak by měl,aby udržoval mezi bubnem a obložením pověstnou "skulinku" a tak i za cenu snížení účinnosti zadních brzd jsem použil tuto metodu. Máš pravdu, že by bylo "profesionálnější" sundat buben a samostav rozhýbat. Jenže při šesti pod nulou, když se nechtějí čelisti vracet jaksi buben sundat potvora nejde. To množství rozprášeného konkoru neovlivní dlouhodobě brzdový účinek a zakrátko je olejový film teplem odstraněn. Mnohokrát jsem jezdil s auty, kde tekla zadní prasátka nebo omezovač brzdného efektu na zadní kola, na autech s motorem vpředu a lehkým zadkem, už nepustil dozadu dost kapaliny. Tohle Libero kdovíjak nebrzdí, ale účinnost brzd je mnohem lepší než třeba ve Favoritu. Tak si myslím, že tohle zvládnu. ALE NEDOPORUČUJI K NÁSLEDOVÁNÍ ! Dědek
Desná v Jizerských horách hlásí už 2-3cm a potvora nevydrží na jednom místě, protože fouká a tak se stěhuje pořád směrem na jih. Na Václaváku
ovšem o kalimitě již lze spekulovat, ale tady v horách? Dědek