Stránka 1 z 1
Kontrolka "Přehřátý výfuk" nezhasíná poraďte
Napsal: čtv led 11, 2007 8:09 pm
od jirkatravna
Ahoj klucí,
Vlastním liberko 1,2 z 92 roku, pořád mi svítí kontrolka přehřátý výfuk. V příručce jsem vyčetl že to po nastartování musí zhasnout a když ne tak musím zpomalit a když mi to nepomůže tak musím zastavit a počkat. Ale ani tak nezhasíná.
Potřeboval bych vědět čím to je. Co musím udělat abych třeba nevyhořel. Co ovlivňuje teplotu výfuku. Poraďte mi prosí někdo

Napsal: čtv led 11, 2007 8:27 pm
od dědek
Najdi si na fóru někdy zkraje loňského roku diskuzi na téma "kuře na grilu. Tvůj problém spočívá na 99% v závadě "sondy" kterou najdeš na kusu výfuku, co se tváří jako katalyzátor. To čidlo je buď v tahu nebo máš někde zkrat na propojovacím kablíku.Najdi konec a rozpoj to. Světýlko by mělo zhasnout, ale může to být i obráceně,že celý obvod je přerušený( asi právě spoj s tou "sondou".Jinak asi nebudeš nikdy Libero zatěžovat natolik, že by se výfuk rozpálil natolik, že by hrozilo nebezpečí signalizované onou kontrolkou. Vyřadíš-li ji z provozu , Libero bude jezdit stejně. Dědek
P.S. Určitě ti poradí i další z fóra
Napsal: čtv led 11, 2007 8:54 pm
od jirkatravna
Díky za radu, myslel jsem si že v tom bude hrát roli ta sonda, už jsem se na ní ptal v polsku a vyjde na naše pevíze asi na 1200 Kč.
Jedna věc mě ale trochu přece jen děsí, tím teplem se mi rozpadl i silenblok který drží výfuk, upravil jsem tam sice škodovácký tak doufám že to bude tím. Jinak jak jsme opravovali ten výfuk tak se rozpojoval i ten konektor té sondy tak jsme ho možná špatně zapojily
Napsal: pát led 12, 2007 8:07 am
od dědek
Originál uchycení výfuku a i motoru má už asi málokdo. Šikovné ručičky českých lidiček si dokážou s japonským originálem hravě poradit a použijí při tom dostupné díly. Uchycení výfuku není pro jízdu podstatné za dodržení zásady pružného uložení!!!!! Dědek
Napsal: pát led 12, 2007 8:06 pm
od michalson
Já mám ještě výfuk původní,ale čeká ho brzy oprava,jsou v něm už dirky.
Napsal: sob led 13, 2007 8:09 pm
od jirkatravna
Na našem prvním Liberku jsme prodělali taky po domácku velkou opravu, to koleno k tlumiči bylo tak sežrané že ho nemělo málem co držet. Sběrací potrubí bylo taky prasklé. Tak koleno se vyrobilo s topenářských kolínek a sběrač se zavařil a bylo. Na novším dovezeným z Německa to bylo trochu lepší, tam to bylo akorát upadlé příruby tak se to jen svařilo, až na ten silenblok ten se dal se škodovky a stejně upadl, tak asi nevydržel to teplo.