alternátor

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

alternátor

Příspěvek od Jarda »

alternátor mi přebíjel baterku a dost, oprava pokud se podaří a nerozpadne se klec by stála ( regurátor, mostek, ložiska (( když je rozdělaný)) bez práce 3200 řešil jsem to jako u staršího prvního nasadil jsem alternátor Favoriťáckej
Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Jarda dne pon led 22, 2007 4:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od covex »

Jak se projevuje prebijeni baterky?!
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Praskaj žárovky smrdí baterka jinak se to dá dobře zjistit voltmetrem a v provozních otáčkách 2500-3500 ot/min.bez spotřebičů 14,2-14,6 se světlama 13,6-14,2V Toť praxe.Ale 15V nemusí ještě nic moc znamenat, ale 16 je moc :!:
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Nedobija

Příspěvek od Vlado »

Znova otvaram temu alternator.
Prestal dobijať, nameral som 12,6 V pred štartovanim a aj za chodu, co je podla mojho vkusu dost malo. A kedze ja nezahadzujem nic pred rozborkou, tak som ho ...
Obrázek :roll:
Uhliky su OK, ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu? Nemam totiz po ruke favoritackej altik.
S pozdravom Vlado.
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

mně altíky na různých autech(Subaru Legacy a Mazda E2200) odcházely díky špatným diodám. Oprava vycházela na 3500kč u Auto Vachta Weilova 1 Praha 10 Hostivař
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Nedobija

Příspěvek od Karel »

Vlado píše: ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu?
Tak podle fotky nic moc...svá léta slávy..... nó,je za zenitem.
1.změřit izolační stav vinutí oproti statoru /statorovým plechům/.Všechno měření provádět 12V přes žárovku :!:
2.vyletovat vývody statoru od diodového nosiče
3.přeměřit všechny diody/6-11ks/dle výrobce
4.očistit všechny body kudy prochází elektrika/místa kde je přidělaný diodový blok a regulátor atd./
5.změřit ohm. odpor rotoru/2,2-3,5 ohm/
6.izolační stav rotoru/kroužků/ proti hřídeli
Je-li toto v pořádku , pak zbývá regulátor :arrow: ta věc co jsou v ní uhlíky.
Napětí za jízdy se standartní výbavou je na alternátoru 13,6-14,6V
A přeju zdar :!:
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 948
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinekk »

Na našom tiež prestal dobíjať alternátor minulý rok v lete. Bol to altík z Libera R.V.1991. Vymenil som uhlíky, premeral v rozobratom stave všetko čo sa dalo(aj diódy) a zložil naspäť, že musí predsa fungovať ďalej. Ale akosi sa mu nechcelo, aj v otáčkach dobíjal len na asi tak 12,7V, čo je málo. Padol verdikt z dvoch rôzne označených a v rôznych rokoch vyrobených altíkov poskladať jeden. Prvý mal zlú diódu a najazdených 300 tisíc km (1984). Druhý mal zlý regulátor a od výroby mu nikto nevenoval pozornosť(1991). Diódový mostík bol dosť zelený od korodujúcej medi, vlastne ako celok bol úplne hrdzavý... Tak som z toho staršieho premontoval regulátor(odpadol z neho uhrdzavený kondenzátor, musel som ho nahradiť) do toho novšieho. Bol tam rozdiel v počte diód(alebo ich prevedení? Už sa nepamätám...), A ono to funguje! Už celý rok, viac ako 13 000 km.
Ten prvý altík mal zlú diódu. prejavovalo sa to v zimnom období keď bolo treba svietiť. Vtedy nestíhal dodávať do palubnej siete dostatočný prúd(niečo málo dával) a bol problém naštartovať. V lete neboli žiadne problémy. Diódu nahradil jeden servisák za skoro symbolickú sumu(oproti tomu čo chceli za nový mostík alebo celý nový altík) a nejakú dobu to fungovalo skvelo- kým sme nenamontovali druhý motor aj s novším altíkom. Takže ak chcete vymieňať celý mostík kvôli jednej dióde, nerobte to. Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu aspoň na prúd 30A a viac. Vhodné sú alternátorové diódy Tesla rady KYZ / KYZ73-79/ , najlepšie KYZ61H/V a KYZ66H/V. Ak sa nám pokazí aj tento druhý mostík, skúsim nahradiť vadnú diódu 60A schottky a uvidím čo to spraví.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Martinekk píše:Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu
Ano ano, po fyzikální stránce se dioda nahradit dá.Jenže takto autopravařina nejde dělat :!:
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 948
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinekk »

Ale pre seba ide, keď nemáš toľko tisíc za nový mostík...
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Martinekk píše:Ale pre seba ide...
Tak,tak...
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Když to dělám pro sebe, tak MUSÍ jít všechno.

Martin.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Tak som to vsetko premeral ako mi radil Karel a nakoniec som to zvalil na regler. Potom som este trosku laboroval s feliciovym reglerom az kym sa mi nezadymilo spod ruk a zo slovami "tak teraz som to riadne poje..." som opustil garaz.
Nemate niekto funkcny altik? To je skor otazka pre slovenskych liberakov (Lubomir a i.)
Caute Vlado.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 948
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinekk »

Mali sme dva (Lubomir) ale jeden s vadnou diódou v mostíku a druhý s vadným reglerom. Z nich sme poskladali jeden a altík navyše veru nemáme, bohužiaľ. Skús sa prejsť po vrakáči, malé autá hlavne kórejskej a podobnej výroby mávajú dosť podobné diely, možno nájdeš.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Skusim tie vrakace a zoberem aj favoritacky ak bude.
Vlado.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Ked zamontujem favoritacky altik, ako zapojit kontrolku dobijania? Tieto novsie altiky maju len jeden fuz a to predpokladam +12V od spinacky,(teda okrem silnoprudoveho vystupu na baterku).
V.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Již jsem záměnu popisoval.Takže ještě jednou :arrow: Favorit za Libero : Orig alt na Liberu má 3 dráty :idea:
1.silný vede k baterce, je zakončen kabelovým okem a připojí se zase na svorník "B+". Zbydou 2 slabé na jednom se po zapnutí zapalování objeví plné napětí 12V značí se jako"sense".Tak ten jenom zaizoluješ a dál si ho nevšímáš.Zbyde 3. drát a ten vede na kontrolku dobíjení .Při zapnutém zapalování na něm zjistíš zkoušečkou asi poloviční napětí,a když ho ukostříš tak kontrolka dobíjení svítí naplno.Ten připojíš na alt na konektor se symbolem D+. Toť vše nic míň nic víc :wink: Předem nabij baterku,aby alt ze začátku svoji energii nedával všechnu do prázné baterky :arrow: předejdeš možnému poškození :!: Až se napětí ustálí mělo by se pohybovat 13,6 - 14,6V.
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Pred chvilou som konzultoval zapojenie s elektrikarom a je to tak. Dik Karle.
V.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

A uz to aj funguje v praxi. Malá úprava držiakov altika aby boli remenice v jednej rovine a o pár cm dlhší remen a je to.
PS
Nema niekto záujem o nefunkčný alternátor od fy. Hitachi?

Vlado.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Dovoluji si tipnout, jedná se o "staré" Libero.Jestli jo, tak udělej fotku jak se vyjímá na motoru včetně úprav :arrow: pro ostatní :shock:
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Jasne ze je to stare Libero.
Z konzoly som vyrezal XXbuzzsaw.gif asi 1 cm (fialova ciara) , posunul v smere sipky a zvaril. Na spanovaci plech som heftol dve podlozky aby ho nekrizovalo. Remen som osadil 10x700.

Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek
toothy10.gif
Odpovědět