alternátor
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
alternátor
alternátor mi přebíjel baterku a dost, oprava pokud se podaří a nerozpadne se klec by stála ( regurátor, mostek, ložiska (( když je rozdělaný)) bez práce 3200 řešil jsem to jako u staršího prvního nasadil jsem alternátor Favoriťáckej
Naposledy upravil(a) Jarda dne pon led 22, 2007 4:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- Vlado
- Přispěvatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
- Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen
Nedobija
Znova otvaram temu alternator.
Prestal dobijať, nameral som 12,6 V pred štartovanim a aj za chodu, co je podla mojho vkusu dost malo. A kedze ja nezahadzujem nic pred rozborkou, tak som ho ...
Uhliky su OK, ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu? Nemam totiz po ruke favoritackej altik.
S pozdravom Vlado.
Prestal dobijať, nameral som 12,6 V pred štartovanim a aj za chodu, co je podla mojho vkusu dost malo. A kedze ja nezahadzujem nic pred rozborkou, tak som ho ...
Uhliky su OK, ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu? Nemam totiz po ruke favoritackej altik.
S pozdravom Vlado.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Nedobija
Tak podle fotky nic moc...svá léta slávy..... nó,je za zenitem.Vlado píše: ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu?
1.změřit izolační stav vinutí oproti statoru /statorovým plechům/.Všechno měření provádět 12V přes žárovku
2.vyletovat vývody statoru od diodového nosiče
3.přeměřit všechny diody/6-11ks/dle výrobce
4.očistit všechny body kudy prochází elektrika/místa kde je přidělaný diodový blok a regulátor atd./
5.změřit ohm. odpor rotoru/2,2-3,5 ohm/
6.izolační stav rotoru/kroužků/ proti hřídeli
Je-li toto v pořádku , pak zbývá regulátor ta věc co jsou v ní uhlíky.
Napětí za jízdy se standartní výbavou je na alternátoru 13,6-14,6V
A přeju zdar
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Na našom tiež prestal dobíjať alternátor minulý rok v lete. Bol to altík z Libera R.V.1991. Vymenil som uhlíky, premeral v rozobratom stave všetko čo sa dalo(aj diódy) a zložil naspäť, že musí predsa fungovať ďalej. Ale akosi sa mu nechcelo, aj v otáčkach dobíjal len na asi tak 12,7V, čo je málo. Padol verdikt z dvoch rôzne označených a v rôznych rokoch vyrobených altíkov poskladať jeden. Prvý mal zlú diódu a najazdených 300 tisíc km (1984). Druhý mal zlý regulátor a od výroby mu nikto nevenoval pozornosť(1991). Diódový mostík bol dosť zelený od korodujúcej medi, vlastne ako celok bol úplne hrdzavý... Tak som z toho staršieho premontoval regulátor(odpadol z neho uhrdzavený kondenzátor, musel som ho nahradiť) do toho novšieho. Bol tam rozdiel v počte diód(alebo ich prevedení? Už sa nepamätám...), A ono to funguje! Už celý rok, viac ako 13 000 km.
Ten prvý altík mal zlú diódu. prejavovalo sa to v zimnom období keď bolo treba svietiť. Vtedy nestíhal dodávať do palubnej siete dostatočný prúd(niečo málo dával) a bol problém naštartovať. V lete neboli žiadne problémy. Diódu nahradil jeden servisák za skoro symbolickú sumu(oproti tomu čo chceli za nový mostík alebo celý nový altík) a nejakú dobu to fungovalo skvelo- kým sme nenamontovali druhý motor aj s novším altíkom. Takže ak chcete vymieňať celý mostík kvôli jednej dióde, nerobte to. Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu aspoň na prúd 30A a viac. Vhodné sú alternátorové diódy Tesla rady KYZ / KYZ73-79/ , najlepšie KYZ61H/V a KYZ66H/V. Ak sa nám pokazí aj tento druhý mostík, skúsim nahradiť vadnú diódu 60A schottky a uvidím čo to spraví.
Ten prvý altík mal zlú diódu. prejavovalo sa to v zimnom období keď bolo treba svietiť. Vtedy nestíhal dodávať do palubnej siete dostatočný prúd(niečo málo dával) a bol problém naštartovať. V lete neboli žiadne problémy. Diódu nahradil jeden servisák za skoro symbolickú sumu(oproti tomu čo chceli za nový mostík alebo celý nový altík) a nejakú dobu to fungovalo skvelo- kým sme nenamontovali druhý motor aj s novším altíkom. Takže ak chcete vymieňať celý mostík kvôli jednej dióde, nerobte to. Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu aspoň na prúd 30A a viac. Vhodné sú alternátorové diódy Tesla rady KYZ / KYZ73-79/ , najlepšie KYZ61H/V a KYZ66H/V. Ak sa nám pokazí aj tento druhý mostík, skúsim nahradiť vadnú diódu 60A schottky a uvidím čo to spraví.
- Vlado
- Přispěvatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
- Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen
Tak som to vsetko premeral ako mi radil Karel a nakoniec som to zvalil na regler. Potom som este trosku laboroval s feliciovym reglerom az kym sa mi nezadymilo spod ruk a zo slovami "tak teraz som to riadne poje..." som opustil garaz.
Nemate niekto funkcny altik? To je skor otazka pre slovenskych liberakov (Lubomir a i.)
Caute Vlado.
Nemate niekto funkcny altik? To je skor otazka pre slovenskych liberakov (Lubomir a i.)
Caute Vlado.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Již jsem záměnu popisoval.Takže ještě jednou Favorit za Libero : Orig alt na Liberu má 3 dráty
1.silný vede k baterce, je zakončen kabelovým okem a připojí se zase na svorník "B+". Zbydou 2 slabé na jednom se po zapnutí zapalování objeví plné napětí 12V značí se jako"sense".Tak ten jenom zaizoluješ a dál si ho nevšímáš.Zbyde 3. drát a ten vede na kontrolku dobíjení .Při zapnutém zapalování na něm zjistíš zkoušečkou asi poloviční napětí,a když ho ukostříš tak kontrolka dobíjení svítí naplno.Ten připojíš na alt na konektor se symbolem D+. Toť vše nic míň nic víc Předem nabij baterku,aby alt ze začátku svoji energii nedával všechnu do prázné baterky předejdeš možnému poškození Až se napětí ustálí mělo by se pohybovat 13,6 - 14,6V.
K.
1.silný vede k baterce, je zakončen kabelovým okem a připojí se zase na svorník "B+". Zbydou 2 slabé na jednom se po zapnutí zapalování objeví plné napětí 12V značí se jako"sense".Tak ten jenom zaizoluješ a dál si ho nevšímáš.Zbyde 3. drát a ten vede na kontrolku dobíjení .Při zapnutém zapalování na něm zjistíš zkoušečkou asi poloviční napětí,a když ho ukostříš tak kontrolka dobíjení svítí naplno.Ten připojíš na alt na konektor se symbolem D+. Toť vše nic míň nic víc Předem nabij baterku,aby alt ze začátku svoji energii nedával všechnu do prázné baterky předejdeš možnému poškození Až se napětí ustálí mělo by se pohybovat 13,6 - 14,6V.
K.
Nikdo není dokonalej.