alternátor
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Do tohtotýždňového pondelka som netušil, že mám problém s altíkom. Ráno okolo mínus 2 stupne, nechytlo, pomaly točil štartér, až som za veľmi krátku dobu vybil baterku. Na roztlačenie chytlo hneď. Tak som išiel po závade, prečo som mal vybitý akumulátor. Na voľnobeh som mal niečo cez 14V. Po zapnutí svetiel ledva 13V. Diagnóza altík nedobíja. Rozobral som ho, našiel som jednu diódu(výkonovú) vadnú a jednu(tú malú v sklenenom puzdre, sú tam celkovo tri) odhnitú, jeden uhlík bol veľmi krátky, ložiská suché. Vymenil som usmerňovač za druhý. Prekvapenie bolo, že na voľnobehu 14,2V, pri zapnutých svetlách len 13,8V. A to asi nieje ono. Podozrenie som mal na regler, vymenil som teda aj ten z iného altíka, typovo odlišného. Musel som tento regler pribrúsiť a v klietke vyfrézovať preň trochu miesta. Zas som to omeral, voľnobeh alebo aj akokoľvek pridané 14,4V (OK), ale keď som zapol svetlá zas len 13,9-14V. Odmeral som, koľko sa mi vlastne "stratí" na kábli od altíku k baterke, a tam bolo tých 400mV. Origo kábel má žily zelené, nechutne tenké a veľmi ochotne sa lámu. Takže som natiahol nový kábel od plusu altíku k plusu na štartéri a je to. Úbytok iba cca 80mV je tiež dosť vysoký, ale nemám poruke kábel s väčším prierezom, musím kúpiť. Takže tak som opravoval altík...
Jo, a skoro som zabudol. keď mám naštartované, tak mi stále žhne kontrolka nabíjania. Iba slabučko, ale v noci je to dosť vidieť. Nemal niekto podobnú závadu? Neviem prísť na to, čím to je. Ďakujem.
Jo, a skoro som zabudol. keď mám naštartované, tak mi stále žhne kontrolka nabíjania. Iba slabučko, ale v noci je to dosť vidieť. Nemal niekto podobnú závadu? Neviem prísť na to, čím to je. Ďakujem.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Jo, pomohla. A ani nevieš ako. Jednoducho predtým než som ten kábel vymenil, tak sa mi pri zapnutých svetlách na ňom tratilo 0,4V. A to je moc... Teraz štartuje len pri pohľade na kľúčik
Ale kontrolka dobíjania Ti nesvieti slabo ako mne?
Keď som nad tým v noci rozmýšľal, tak to ešte musím prerobiť. Dal som totižto plus z altíku na stále živý plus na štertéri. Ale mal som to dať za poistku do skrinky... Istenie tam jednoducho musí byť. Musím to ešte prerobiť, hneď keď kúpim kábel.
Ale kontrolka dobíjania Ti nesvieti slabo ako mne?
Keď som nad tým v noci rozmýšľal, tak to ešte musím prerobiť. Dal som totižto plus z altíku na stále živý plus na štertéri. Ale mal som to dať za poistku do skrinky... Istenie tam jednoducho musí byť. Musím to ešte prerobiť, hneď keď kúpim kábel.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Kontrolka mi svítí před nastartováním jak má , jinak né . Když jsem dobyl baterku tak mi to startuje po ránu na škrtnutí . Jestli jsem to správně pochopil , tak si natáhl nový kabel od alternátoru kde je zakončený okem /stálý plus / do pojistkové skříňky vzádu , od které jde kabel na startér . Elektrika není mé hoby . Díky .
P+B.
P+B.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Pojistka, pojistka, a na coMartinekk píše:Karle, neviem či by nemal byť istený cez poistku. l
Toto je 2. slovy druhé auto, co jsem viděl ve své paxi, že má jištěný vývod alt. "B+" na "30".První auto to byl Barkas z roku 1963 ještě s 12V dynamem a teďkon st.Libero.Na Liberu je víc věcí v elektrice, které je těžko pochopit, a taky zdůvodnit. Jako např. ovládání dálková potkávací mínusem
Pojistku může zachovat jistí napětí do spínací skřínky,ale alt zapojit přímo.Tak to mají zapojeny všechny auta, až na nějaké výjimky.
Stačí
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Keď to tak Japonci urobili, asi vedeli prečo. Myslím si, že keby náhodou v altíku dačo ruplo(dióda, prípadne sa do neho voľačo vodivé dostalo a podobne) aby nevyhorelo celé auto. Ja radšej všetko istím, viem čo to dokáže narobiť. Predsalen istota je istota. Karle, nevieš, čo môže byť s tým žhnutím kontrolky dobíjania?
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Pomohlo to? Pred casem mi predelavali ukostreni a nakonec se menil i alternator, auto startovalo na prvni cvrnknitu, ted uz to chvili skuhra... no a ted jsem ho dodelal uplne protoze jsem zapomel 4 hodiny zapnuty svetla a uz nenastartuju.. tak premejslim jesli za to fakt muzou jen svetla nebo taky uhnivaji nejaky kabely..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Novejsi vypina hlavni svetlomety ale nechava zapnute obrysaky - predni, a zadni normalni.. i to stacilo.
Prijde mi divne ze by byl problem v kabelu - na nem se nema zpravidla co kazdit. Podle me budou problemy spis v konektorech, ktere se predelanim kabelu predelaji.
Prijde mi divne ze by byl problem v kabelu - na nem se nema zpravidla co kazdit. Podle me budou problemy spis v konektorech, ktere se predelanim kabelu predelaji.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Remeň k altíku, starší model, 1989. Našponovaný altík je asi v polovici šponovacieho rozsahu držiaku.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Tak také mně začaly problémy s altecem, dává bez světel enem 12,8 V a to už tam mám druhý altec. Chcu se zeptat, vleze se favoritácký altec do staré libera- podle fotek do nového ano, ale ve starém nevím. díky..
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje