Stránka 1 z 4
alternátor
Napsal: ned led 21, 2007 7:42 pm
od Jarda
alternátor mi přebíjel baterku a dost, oprava pokud se podaří a nerozpadne se klec by stála ( regurátor, mostek, ložiska (( když je rozdělaný)) bez práce 3200 řešil jsem to jako u staršího prvního nasadil jsem alternátor Favoriťáckej
Napsal: pon led 22, 2007 2:28 pm
od covex
Jak se projevuje prebijeni baterky?!
Napsal: pon led 22, 2007 3:33 pm
od Karel
Praskaj žárovky smrdí baterka jinak se to dá dobře zjistit voltmetrem a v provozních otáčkách 2500-3500 ot/min.bez spotřebičů 14,2-14,6 se světlama 13,6-14,2V Toť praxe.Ale 15V nemusí ještě nic moc znamenat, ale 16 je moc
K.
Nedobija
Napsal: pát čer 15, 2007 7:47 pm
od Vlado
Znova otvaram temu alternator.
Prestal dobijať, nameral som 12,6 V pred štartovanim a aj za chodu, co je podla mojho vkusu dost malo. A kedze ja nezahadzujem nic pred rozborkou, tak som ho ...
Uhliky su OK, ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu? Nemam totiz po ruke favoritackej altik.
S pozdravom Vlado.
Napsal: pát čer 15, 2007 9:19 pm
od michalson
mně altíky na různých autech(Subaru Legacy a Mazda E2200) odcházely díky špatným diodám. Oprava vycházela na 3500kč u Auto Vachta Weilova 1 Praha 10 Hostivař
Re: Nedobija
Napsal: sob čer 16, 2007 9:00 am
od Karel
Vlado píše: ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu?
Tak podle fotky nic moc...svá léta slávy..... nó,je za zenitem.
1.změřit izolační stav vinutí oproti statoru /statorovým plechům/.Všechno měření provádět 12V přes žárovku
2.vyletovat vývody statoru od diodového nosiče
3.přeměřit
všechny diody/6-11ks/dle výrobce
4.očistit všechny body kudy prochází elektrika/místa kde je přidělaný diodový blok a regulátor atd./
5.změřit ohm. odpor rotoru/2,2-3,5 ohm/
6.izolační stav rotoru/kroužků/ proti hřídeli
Je-li toto v pořádku , pak zbývá regulátor
ta věc co jsou v ní uhlíky.
Napětí za jízdy se standartní výbavou je na alternátoru 13,6-14,6V
A přeju zdar
K.
Napsal: ned čer 17, 2007 7:31 pm
od Martinekk
Na našom tiež prestal dobíjať alternátor minulý rok v lete. Bol to altík z Libera R.V.1991. Vymenil som uhlíky, premeral v rozobratom stave všetko čo sa dalo(aj diódy) a zložil naspäť, že musí predsa fungovať ďalej. Ale akosi sa mu nechcelo, aj v otáčkach dobíjal len na asi tak 12,7V, čo je málo. Padol verdikt z dvoch rôzne označených a v rôznych rokoch vyrobených altíkov poskladať jeden. Prvý mal zlú diódu a najazdených 300 tisíc km (1984). Druhý mal zlý regulátor a od výroby mu nikto nevenoval pozornosť(1991). Diódový mostík bol dosť zelený od korodujúcej medi, vlastne ako celok bol úplne hrdzavý... Tak som z toho staršieho premontoval regulátor(odpadol z neho uhrdzavený kondenzátor, musel som ho nahradiť) do toho novšieho. Bol tam rozdiel v počte diód(alebo ich prevedení? Už sa nepamätám...), A ono to funguje! Už celý rok, viac ako 13 000 km.
Ten prvý altík mal zlú diódu. prejavovalo sa to v zimnom období keď bolo treba svietiť. Vtedy nestíhal dodávať do palubnej siete dostatočný prúd(niečo málo dával) a bol problém naštartovať. V lete neboli žiadne problémy. Diódu nahradil jeden servisák za skoro symbolickú sumu(oproti tomu čo chceli za nový mostík alebo celý nový altík) a nejakú dobu to fungovalo skvelo- kým sme nenamontovali druhý motor aj s novším altíkom. Takže ak chcete vymieňať celý mostík kvôli jednej dióde, nerobte to. Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu aspoň na prúd 30A a viac. Vhodné sú alternátorové diódy Tesla rady KYZ / KYZ73-79/ , najlepšie KYZ61H/V a KYZ66H/V. Ak sa nám pokazí aj tento druhý mostík, skúsim nahradiť vadnú diódu 60A schottky a uvidím čo to spraví.
Napsal: pon čer 18, 2007 7:15 am
od Karel
Martinekk píše:Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu
Ano ano, po fyzikální stránce se dioda nahradit dá.Jenže takto autopravařina nejde dělat
K.
Napsal: pon čer 18, 2007 4:43 pm
od Martinekk
Ale pre seba ide, keď nemáš toľko tisíc za nový mostík...
Napsal: pon čer 18, 2007 4:57 pm
od Karel
Martinekk píše:Ale pre seba ide...
Tak,tak...
K.
Napsal: pon čer 18, 2007 9:14 pm
od Martin H.
Když to dělám pro sebe, tak MUSÍ jít všechno.
Martin.
Napsal: stř čer 20, 2007 9:33 pm
od Vlado
Tak som to vsetko premeral ako mi radil Karel a nakoniec som to zvalil na regler. Potom som este trosku laboroval s feliciovym reglerom az kym sa mi nezadymilo spod ruk a zo slovami "tak teraz som to riadne poje..." som opustil garaz.
Nemate niekto funkcny altik? To je skor otazka pre slovenskych liberakov (Lubomir a i.)
Caute Vlado.
Napsal: stř čer 20, 2007 9:44 pm
od Martinekk
Mali sme dva (Lubomir) ale jeden s vadnou diódou v mostíku a druhý s vadným reglerom. Z nich sme poskladali jeden a altík navyše veru nemáme, bohužiaľ. Skús sa prejsť po vrakáči, malé autá hlavne kórejskej a podobnej výroby mávajú dosť podobné diely, možno nájdeš.
Napsal: stř čer 20, 2007 9:51 pm
od Vlado
Skusim tie vrakace a zoberem aj favoritacky ak bude.
Vlado.
Napsal: čtv čer 21, 2007 11:45 am
od Vlado
Ked zamontujem favoritacky altik, ako zapojit kontrolku dobijania? Tieto novsie altiky maju len jeden fuz a to predpokladam +12V od spinacky,(teda okrem silnoprudoveho vystupu na baterku).
V.
Napsal: čtv čer 21, 2007 12:31 pm
od Karel
Již jsem záměnu popisoval.Takže ještě jednou
Favorit za Libero : Orig alt na Liberu má 3 dráty
1.silný vede k baterce, je zakončen kabelovým okem a připojí se zase na svorník "B+". Zbydou 2 slabé na jednom se po zapnutí zapalování objeví plné napětí 12V značí se jako"sense".Tak ten jenom zaizoluješ a dál si ho nevšímáš.Zbyde 3. drát a ten vede na kontrolku dobíjení .Při zapnutém zapalování na něm zjistíš zkoušečkou asi poloviční napětí,a když ho ukostříš tak kontrolka dobíjení svítí naplno.Ten připojíš na alt na konektor se symbolem D+. Toť vše nic míň nic víc
Předem nabij baterku,aby alt ze začátku svoji energii nedával všechnu do prázné baterky
předejdeš možnému poškození
Až se napětí ustálí mělo by se pohybovat 13,6 - 14,6V.
K.
Napsal: čtv čer 21, 2007 1:55 pm
od Vlado
Pred chvilou som konzultoval zapojenie s elektrikarom a je to tak. Dik Karle.
V.
Napsal: čtv čer 21, 2007 8:51 pm
od Vlado
A uz to aj funguje v praxi. Malá úprava držiakov altika aby boli remenice v jednej rovine a o pár cm dlhší remen a je to.
PS
Nema niekto záujem o nefunkčný alternátor od fy. Hitachi?
Vlado.
Napsal: pát čer 22, 2007 9:41 am
od Karel
Dovoluji si tipnout, jedná se o "staré" Libero.Jestli jo, tak udělej fotku jak se vyjímá na motoru včetně úprav
pro ostatní
K.
Napsal: pát čer 22, 2007 8:11 pm
od Vlado