Stránka 1 z 4

alternátor

Napsal: ned led 21, 2007 7:42 pm
od Jarda
alternátor mi přebíjel baterku a dost, oprava pokud se podaří a nerozpadne se klec by stála ( regurátor, mostek, ložiska (( když je rozdělaný)) bez práce 3200 řešil jsem to jako u staršího prvního nasadil jsem alternátor Favoriťáckej
Obrázek

Obrázek

Napsal: pon led 22, 2007 2:28 pm
od covex
Jak se projevuje prebijeni baterky?!

Napsal: pon led 22, 2007 3:33 pm
od Karel
Praskaj žárovky smrdí baterka jinak se to dá dobře zjistit voltmetrem a v provozních otáčkách 2500-3500 ot/min.bez spotřebičů 14,2-14,6 se světlama 13,6-14,2V Toť praxe.Ale 15V nemusí ještě nic moc znamenat, ale 16 je moc :!:
K.
:wink:

Nedobija

Napsal: pát čer 15, 2007 7:47 pm
od Vlado
Znova otvaram temu alternator.
Prestal dobijať, nameral som 12,6 V pred štartovanim a aj za chodu, co je podla mojho vkusu dost malo. A kedze ja nezahadzujem nic pred rozborkou, tak som ho ...
Obrázek :roll:
Uhliky su OK, ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu? Nemam totiz po ruke favoritackej altik.
S pozdravom Vlado.

Napsal: pát čer 15, 2007 9:19 pm
od michalson
mně altíky na různých autech(Subaru Legacy a Mazda E2200) odcházely díky špatným diodám. Oprava vycházela na 3500kč u Auto Vachta Weilova 1 Praha 10 Hostivař

Re: Nedobija

Napsal: sob čer 16, 2007 9:00 am
od Karel
Vlado píše: ma niekto skusenosti ako premerat diody? Alebo kde este hladat chybu?
Tak podle fotky nic moc...svá léta slávy..... nó,je za zenitem.
1.změřit izolační stav vinutí oproti statoru /statorovým plechům/.Všechno měření provádět 12V přes žárovku :!:
2.vyletovat vývody statoru od diodového nosiče
3.přeměřit všechny diody/6-11ks/dle výrobce
4.očistit všechny body kudy prochází elektrika/místa kde je přidělaný diodový blok a regulátor atd./
5.změřit ohm. odpor rotoru/2,2-3,5 ohm/
6.izolační stav rotoru/kroužků/ proti hřídeli
Je-li toto v pořádku , pak zbývá regulátor :arrow: ta věc co jsou v ní uhlíky.
Napětí za jízdy se standartní výbavou je na alternátoru 13,6-14,6V
A přeju zdar :!:
K.
:lol:

Napsal: ned čer 17, 2007 7:31 pm
od Martinekk
Na našom tiež prestal dobíjať alternátor minulý rok v lete. Bol to altík z Libera R.V.1991. Vymenil som uhlíky, premeral v rozobratom stave všetko čo sa dalo(aj diódy) a zložil naspäť, že musí predsa fungovať ďalej. Ale akosi sa mu nechcelo, aj v otáčkach dobíjal len na asi tak 12,7V, čo je málo. Padol verdikt z dvoch rôzne označených a v rôznych rokoch vyrobených altíkov poskladať jeden. Prvý mal zlú diódu a najazdených 300 tisíc km (1984). Druhý mal zlý regulátor a od výroby mu nikto nevenoval pozornosť(1991). Diódový mostík bol dosť zelený od korodujúcej medi, vlastne ako celok bol úplne hrdzavý... Tak som z toho staršieho premontoval regulátor(odpadol z neho uhrdzavený kondenzátor, musel som ho nahradiť) do toho novšieho. Bol tam rozdiel v počte diód(alebo ich prevedení? Už sa nepamätám...), A ono to funguje! Už celý rok, viac ako 13 000 km.
Ten prvý altík mal zlú diódu. prejavovalo sa to v zimnom období keď bolo treba svietiť. Vtedy nestíhal dodávať do palubnej siete dostatočný prúd(niečo málo dával) a bol problém naštartovať. V lete neboli žiadne problémy. Diódu nahradil jeden servisák za skoro symbolickú sumu(oproti tomu čo chceli za nový mostík alebo celý nový altík) a nejakú dobu to fungovalo skvelo- kým sme nenamontovali druhý motor aj s novším altíkom. Takže ak chcete vymieňať celý mostík kvôli jednej dióde, nerobte to. Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu aspoň na prúd 30A a viac. Vhodné sú alternátorové diódy Tesla rady KYZ / KYZ73-79/ , najlepšie KYZ61H/V a KYZ66H/V. Ak sa nám pokazí aj tento druhý mostík, skúsim nahradiť vadnú diódu 60A schottky a uvidím čo to spraví.

Napsal: pon čer 18, 2007 7:15 am
od Karel
Martinekk píše:Stačí vadnú odpojiť a namiesto nej na kúsok káblika pripojiť akúkoľvek diódu
Ano ano, po fyzikální stránce se dioda nahradit dá.Jenže takto autopravařina nejde dělat :!:
K.
:cry:

Napsal: pon čer 18, 2007 4:43 pm
od Martinekk
Ale pre seba ide, keď nemáš toľko tisíc za nový mostík...

Napsal: pon čer 18, 2007 4:57 pm
od Karel
Martinekk píše:Ale pre seba ide...
Tak,tak...
K.
:roll:

Napsal: pon čer 18, 2007 9:14 pm
od Martin H.
Když to dělám pro sebe, tak MUSÍ jít všechno.

Martin.

Napsal: stř čer 20, 2007 9:33 pm
od Vlado
Tak som to vsetko premeral ako mi radil Karel a nakoniec som to zvalil na regler. Potom som este trosku laboroval s feliciovym reglerom az kym sa mi nezadymilo spod ruk a zo slovami "tak teraz som to riadne poje..." som opustil garaz.
Nemate niekto funkcny altik? To je skor otazka pre slovenskych liberakov (Lubomir a i.)
Caute Vlado.

Napsal: stř čer 20, 2007 9:44 pm
od Martinekk
Mali sme dva (Lubomir) ale jeden s vadnou diódou v mostíku a druhý s vadným reglerom. Z nich sme poskladali jeden a altík navyše veru nemáme, bohužiaľ. Skús sa prejsť po vrakáči, malé autá hlavne kórejskej a podobnej výroby mávajú dosť podobné diely, možno nájdeš.

Napsal: stř čer 20, 2007 9:51 pm
od Vlado
Skusim tie vrakace a zoberem aj favoritacky ak bude.
Vlado.

Napsal: čtv čer 21, 2007 11:45 am
od Vlado
Ked zamontujem favoritacky altik, ako zapojit kontrolku dobijania? Tieto novsie altiky maju len jeden fuz a to predpokladam +12V od spinacky,(teda okrem silnoprudoveho vystupu na baterku).
V.

Napsal: čtv čer 21, 2007 12:31 pm
od Karel
Již jsem záměnu popisoval.Takže ještě jednou :arrow: Favorit za Libero : Orig alt na Liberu má 3 dráty :idea:
1.silný vede k baterce, je zakončen kabelovým okem a připojí se zase na svorník "B+". Zbydou 2 slabé na jednom se po zapnutí zapalování objeví plné napětí 12V značí se jako"sense".Tak ten jenom zaizoluješ a dál si ho nevšímáš.Zbyde 3. drát a ten vede na kontrolku dobíjení .Při zapnutém zapalování na něm zjistíš zkoušečkou asi poloviční napětí,a když ho ukostříš tak kontrolka dobíjení svítí naplno.Ten připojíš na alt na konektor se symbolem D+. Toť vše nic míň nic víc :wink: Předem nabij baterku,aby alt ze začátku svoji energii nedával všechnu do prázné baterky :arrow: předejdeš možnému poškození :!: Až se napětí ustálí mělo by se pohybovat 13,6 - 14,6V.
K.
:roll:

Napsal: čtv čer 21, 2007 1:55 pm
od Vlado
Pred chvilou som konzultoval zapojenie s elektrikarom a je to tak. Dik Karle.
V.

Napsal: čtv čer 21, 2007 8:51 pm
od Vlado
A uz to aj funguje v praxi. Malá úprava držiakov altika aby boli remenice v jednej rovine a o pár cm dlhší remen a je to.
PS
Nema niekto záujem o nefunkčný alternátor od fy. Hitachi?

Vlado.

Napsal: pát čer 22, 2007 9:41 am
od Karel
Dovoluji si tipnout, jedná se o "staré" Libero.Jestli jo, tak udělej fotku jak se vyjímá na motoru včetně úprav :arrow: pro ostatní :shock:
K.
:D

Napsal: pát čer 22, 2007 8:11 pm
od Vlado
Jasne ze je to stare Libero.
Z konzoly som vyrezal XXbuzzsaw.gif asi 1 cm (fialova ciara) , posunul v smere sipky a zvaril. Na spanovaci plech som heftol dve podlozky aby ho nekrizovalo. Remen som osadil 10x700.

Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek
toothy10.gif