Stránka 1 z 2

Zahřeje se a ztratí výkon

Napsal: sob led 27, 2007 7:41 pm
od jirkatravna
Kluci,
mám následující problém, autičko za studena chytne a jede ůplně normálně ale jen co se zahřeje tak doslova stratí výkon.
Může to mít něco společného s automatickým sitičem?? Poraďte prosím

Napsal: ned led 28, 2007 11:07 am
od kosma.d
Nevím jak ti to jezdilo v létě, ale nemůžeš mít třeba příliš přiškrcený karbec. Termo sytič ti dá kolik potřebuje auto, ale potom má málo ?

stráca výkon?

Napsal: ned led 28, 2007 5:57 pm
od Lubomír
Tipoval by som to tiež na karburátor v prvom rade. A čo spotreba? Ak je vysoká, bude aj karburátor dodávať asi "prechlastanú" príliš bohatú zmes, ktorá má uplne inú rýchlosť horenia v studenom motore a inak sa správa v horúcom motore! / Palivo v horúcom motore sa ešte viac odparuje a zmes je moc bohatá, resp. potrebuje aj iný moment zápalu. / A výkon odvedený piestom klesá.
Som zástanca ručných sytičov, na staršom motore nebýva prestup tepla k sonde sytiča OK a spotreba lezie do neba.

Napsal: úte led 30, 2007 8:33 pm
od jirkatravna
No to s tím sytičem máš naprostou pravdu, ale ten ruční má taky svoje velké nevýhody, je velice citlivý na přechlastávání stačilo při startování šlápnout v nepravou chvíly na plyn a bylo to. Mohl jsem ho ale stáhnout kdy jsem uznal za vhodné. Zatím jsem stále na nic nedošel. Bude to asi chtít seřídit zapalování.

Napsal: stř led 31, 2007 6:50 am
od dědek
Stav, že motor měl citelně větší výkon studený jak teplý jsem také několikrát zažil. Můj typ je na karburátor a vše co s tím souvisí. Od nedostatku benzínu( jak je výše popsáno) taky nečistoty" ucpávající" trysky , špatná (nízká) hladinka benzínu v plovákové komoře, ale i uvolněná "ucpávka" nebo jen šroubek na karburátoru a nasávání falešného vzduchu. Postupně to chce tohle vše vyloučit. Chtělo by to zkusit vyměnit na zkoušku i celý karburátor. Jó, někde jsem četl (nebo slyšel), že Libero jezdí i na karburátor (jednokomorový) ze Š-100. Osobně jsem to nezkoušel (a nevím taky jak podtlaky). Radím taky, nejezdi s tím do servisu. Nakonec nic neopraví a řeknou ti ať si koupíš nový karbec na Libero, což asi už nejde. Jedině jiný použitý, který může být ještě horší. A k tomu sytiči. Úspora benzínu na mechanickým je velmi často vyvážena nadspotřebou, když pak ujedeš 100km a zjistíš, že jsi sytič nevrátil. Některá starší auta měla u sytiče kontakty, který spojovaly okruh s kontrolkou, co na tebe na přístrojovce svítila, dokud jsi sytič nevrátil. Jedno Libero co jsem měl, mělo mechanický sytič. Jenže ze tří aut dvě bez a jedno s mech. sytičem vedlo k tomu, co jsem právě napsal. Setrvačnost je setrvačnost. A dobře fungující termosytič je celkem dobrá vymoženost. Dědek

Napsal: stř led 31, 2007 10:00 am
od Tuti
dědek píše:.. někde jsem četl (nebo slyšel), že Libero jezdí i na karburátor (jednokomorový) ze Š-100..
To by asi byla dost rozsáhlá překopávka, protože pokud vím, Š 100 má karburátor spádový (tzn. "trubka nastojato") a Libero horizontální. Takže by se muselo úplně předělat sání a na výšku by se to nevešlo pod kryt .. a to ještě neuvažuju o hadičkách .. :roll:

Napsal: stř led 31, 2007 12:39 pm
od dědek
Tohle snad řešil takový nějaký "komínek" jako třeba u motoru na Pionýru akorát obráceně. Jezdit jsem to neviděl tak nevím. Dědek

Napsal: sob úno 03, 2007 2:28 pm
od jirkatravna
S tím škodováckým karbecem by to asi nebylo moc jednoduché, byla by to moc velká překopávka ale pokud by se tam vlezl, jako že nevleze tak by to bylo dobré. Už jsme nad tím taky uvažovali. Měli jsme karbec několikrát vyndaný, ale to bylo zase když nechtěl jet vůbec, tak jsme ho pročistili a vyfoukali a bylo to dobré. Až na to že se prostě zahřeje a pak jede divně. Prostě stratí výkon. Ale budeme na tom pracovat a jak se to podaří tak dám vědět.

Napsal: sob úno 03, 2007 4:29 pm
od Petr+Barča
O tom karburátoru ze š 1000 se tu někde psalo po vzniku fóra . Taky jsem se na to nachytal a začal laborovat jak by to šlo . Nešlo o karburátor , ale snad o táhlo sytiče nebo něco podobného .

P+B.

Napsal: ned úno 04, 2007 4:26 pm
od Tuti
Když nebude na vině karburátor :arrow: co takhle malá ventilová vůle?
Pak mě ještě napadá "přiucpaný" katalyzátor (nevím, jestli se to u Libera stává, ale evropské katalyzátory to dělají a projevuje se to právě po ohřátí).

Napsal: ned úno 04, 2007 5:00 pm
od Petr+Barča
Já bych se přiklonil k špatné bohatosti směsi . Koukni se na svíčky , ty by mohly něco napovědět . Potom nech někde na emisích překontrolovat bohatost a uvidíš .

P+B.

Napsal: ned úno 04, 2007 6:03 pm
od dědek
Tuti může mít pravdu s těmi ventily. Není to však vůlí,ale opotřebovanou vačkovou hřídelí.Tohle jsem měl jednou na starým Oplu Rekord. Mizerně mazaná vačková hřídel se velmi rychle opotřebovává a ventily se málo pohybují a otvírají. Dědek

Napsal: ned úno 04, 2007 7:34 pm
od Tuti
Měl jsem na mysli malou (nebo spíš zápornou) vůli na ventilech - zahřátím se ventil roztáhne a pak nedosedá. Nejenže je nižší výkon, ale taky se ventily brzo podpálí.

Napsal: pon úno 05, 2007 7:15 am
od dědek
Tuti, jasný. Mě přivedlo na ten nápád "ventily". Ty myslíš ventily "přiotevřený" a já "ohlouzdanou vačku.Ale v důsledku stejný efekt malý výkon. 1. snížující se komprese,
2. případ - nedostatek směsi a nedostatečné vyplachování
Docela by mne zajímalo, jakou "životnost" ta vačka asi má. Ale i v Japonsku to bude kus od kusu. Viděl jsem v Boleslavi jak se vačkové hřídele vyrábějí až po zušlechtění. Tam nás nepustili. Ale ta "tvrdá" vrstvička na povrchu asi nepůjde dost do hloubky a stačí trocha opotřebení a z vačky je kolečko.Dědek

Napsal: pon úno 05, 2007 2:50 pm
od Petr+Barča
Z výkonem motoru dělá opravdové divy správně nastavený předstih . Za studena to dožene sytič a za tepla to nechce jet . Od oka se to chytit nedá , chce to stroboskop .

P+B.

Napsal: pon úno 05, 2007 10:45 pm
od jirkatravna
Petr+Barča píše:Z výkonem motoru dělá opravdové divy správně nastavený předstih . Za studena to dožene sytič a za tepla to nechce jet . Od oka se to chytit nedá , chce to stroboskop .

P+B.
Tak stroboskop už máme za sebou, bylo to malinko pohnuté ale to bych neviděl jako problém, seřídilo se a je to stejný.
Byly jsme s tím u elektrykáře a ten to svedl na Lambda sondu. Sice tady, tuším Dědek, psal že lambda u Libera je k ničemu ale elektrykář říkal že když je jednou na autě sonda tak to musí být apoň částečně žízené elektronicky, asi jako u některých Favoritů, které se vyváželi do Němeka. Tyto fáčka byly něco mezi karburátorem a stříkačkou, asi jako naše Liberka které mají tuto Sondu.
Koukal do chytré knížky o Lambda Sondách a vyčetl že, Sonda s dvouma vývodama, jako ta naše, když rozpojím konektor za HORKÉHO motoru a změřím napětí, musím naměřit do jednoho voltu . Sonda má schopnost si nějákým způsobem držet toto napětí.. U našeho jsme nenaměřily ani ťuk. Je teda jasné že je špatná.
Kluci kdo máte tuto sondu, zkuzte to taky změřit abych věděl jak na tom opravdu jsem.
Každá dálší rada se bude samozřemě hodit :D :D :idea:

Napsal: úte úno 06, 2007 9:43 am
od Tuti
:evil: A už jsme v tom zase! Navrhuju, aby adminové fóra zařadili LAMBDA mezi sprostá a zakázaná slova, která nejde napsat.
A ty si Jirko prosím najdi příspěvky o katalyzátorech a lambdách a elektrikářovi vyřiď, že ne všechno co má dráty ja lambdasonda.
To čidlo na katalyzátoru je jenom teploměr který při přehřátí rozsvěcí kontrolku a žádným způsobem neovlivňuje chod motoru :!:

Napsal: úte úno 06, 2007 10:31 am
od dědek
Tuti, nezlob se na něj. Každý kdo kdy koupil starší Libero, včetně mě, začal koumat nad tím, co to je za "čidlo" na výfuku. A prakticky u všech aut, kterým "čouhají z výfuku dráty" je logickou odpovědí: to je lamdasonda. A dokonce diky "tomuhle omylu" došlo ve velmi mnoha případům k povolení provozu Libera našimi úřady. A taky každý z nás má pro staré Libero růžový lístek z "emisí" na němž se dočte úředník "řízený katalyzátor...." a tak můžeme jezdit. Jinak tohle téma už bylo i moji vinou docela podrobně rozebráno už zkraje loňskýho roku a možná by stačilo jen změnit název na "Čidlo teploty co vypadá jako labdasonda" pro další a další nové majitele starších Liber, které zajímá proč to jejich autíčko jezdí či nejezdí. Dědek

Napsal: úte úno 06, 2007 10:43 am
od Karel
dědek píše:Tuti, nezlob se na něj.
Bohužel je to tak :!: :!: :!:
A o technické úrovni "servismenů"/co všechno viděli a všechno znají/si také po čase uděláš svůj přehled.Jak říkal ten s čepicí :arrow: učit se,učitse a furt...
K.
:cry:

Napsal: úte úno 06, 2007 10:53 am
od Karel
Tuti píše: je jenom teploměr
Přesněji: termostat/termospínač/ :idea:
K.
:shock: