Stránka 1 z 2
Demontáž předního diferenciálu
Napsal: stř úno 07, 2007 12:46 pm
od sedas
Ahoj všichni,
jak jsem psal ve threadu u zimního srazu, utrhl se mi predni diferencial ze silentbloku a odnesl to i kloub kardanky. Jako prozatimni reseni jsem si rikal, ze bych ho demontoval i s poloosama a jezdil bez toho. Mozna blba otazka, ale je to mozny? Nebude to nahodou necemu vadit (treba to, ze by tam nebyly poloosy)??
A jaky by byl postup, jak ho demontovat? Vlastni diferencial uz drzi jenom v jednom miste, s tim problem nebude, ale nejsem si jisty, jak spravne bych mel postupovat pri vyndavani poloos.
diky,
pavel
Napsal: stř úno 07, 2007 12:48 pm
od Karel
Nové nebo staré
K.

Napsal: stř úno 07, 2007 1:55 pm
od sedas
stare... o novem si zatim muzu jen nechat zdat

Napsal: stř úno 07, 2007 2:02 pm
od Karel
Skus

mělo by stačit vytáhnout závlačky v unašeči u převodovky,vytáhnout,demontovat centrální matici předního kola a vyndat
toto je ale bez záruky /staré nemám a tak detailně neznám/.
K.
tongue8.gif
Napsal: stř úno 07, 2007 2:14 pm
od sedas
na ty zavlacky jsou uz koukal. nevypada to jako zavlacka, ale spis nejaky kolik/cep, a nepodarilo se mi to dostat ven. anebo jsem se snazil vydolovat neco spatneho

Napsal: stř úno 07, 2007 2:32 pm
od Karel
Bude to asi dutý kolík něco jako pružná trubička

podobného něco měla Š120 ve dveřích v pantech
K.

Napsal: stř úno 07, 2007 3:00 pm
od Petr+Barča
Ahoj Pavle , ty poloosy drží pružné trubičky přesně jak píše Karel . Nejlépe se to vyndavá uříznutým šroubovákem , který má o malinko menší prúměr než je ta trubička . Nesmí být moc tenký , protože pak se zatluče do trubičky a už to nikdo nevyndá . Polosy bych odpojil pod prachovkou u kola . Jenom se vyndá po obvodu takový drát a vytáhne se polosa z kloubu . Pozor na kuličky . Ten kloub co má z druhé strany matku tam musí zůstat , protože by ti nemělo na čem držet kolo . Když odpojíš vepředu kardan od diferáku tak se dá vytáhnout od převodovky . Akorát si teď nejsem jistý jestli nebudeš muset demontovat i ten protikus kardanu na převodovce , aby se to tam nemlelo . Hodně štěstí .
P+B.
Napsal: stř úno 07, 2007 3:22 pm
od Karel
Jo, je vidět, že staré znáš dokonale.
K.

Napsal: stř úno 07, 2007 3:36 pm
od Petr+Barča
Libero mě naučilo .
P+B.
Napsal: stř úno 07, 2007 8:38 pm
od Martin H.
Kardan se vytahuje z převodovky ven a vzniklým otvorem by ti ven utíkal olej a dovnitř vnikal bordel. Musel bys to nějak zašpuntovat. Měl jsem diferák urvaný taky. Origo silentbloky jsou pěkně mastné a prd vydrží. Stačí maličko upravit držák silentbloků a ty použít ze Š. 1203. Jsou to takové dvě plechové misky a mezi nimi pryž. Tuším tam držely převodovku. Tento udělátor mi sloužil perfektně šest let a pak šel i s autem do šrotu.
Martin.
Napsal: čtv úno 08, 2007 9:31 am
od sedas
Díky všem za rady. To bylo právě to, čím jsem si nebyl jistý - jestli můžu povolit tu matku, co je z venku na kole (na bubnu), anebo jestli tam musí zůstat.
S odpojováním kardanu od předního diferenciálu problém nemám, ten se mi odpojil sám - jak se to urvalo, tak to "rozštíplo" ten kloub a kardanka upadla. Zezadu z převodovky jsem ji vytáhl a samozřejmě vytekl olej.
Ten otvor do převodovky nějak ucpu. Zatím jsem tam strčil ten koneček, co byl přes kloub spojený s kardanem a původně tam byl, ale blbý je, že se pořád točí a tak nejde pořádně zajistit proti vypadnutí. Asi si nechám udělat třeba z duralu kus na jednom konci duté hřídele, co bude mít stejný vnější průměr jak ten původní, aby zapadla do toho gufera, které je v té převodovce.
Ohledně silentbloků z Š1203, nevím, kde, bych je měl sehnat. Asi bude pro mě jednodušší vzít si celý ten kus, co drží ten diferák vč. silentbloků z Hostivic. Nebo spíš se optat tu na fóru, třeba se najde někdo, komu přebývá

Stejnak, aby to mělo význam, budu k tomu muset sehnat ještě i tu kardanku, protože ta moje už je nepoužitelná
pavel
Napsal: čtv úno 08, 2007 7:31 pm
od Martin H.
Jak to, že se ti točí ten pahýl, co jsi strčil do převodovky? Pokud máš vyřazený předek, tak by se točit neměl.
Martin.
Napsal: čtv úno 08, 2007 7:39 pm
od Petr+Barča
O kardanu se domluv s Honzou , určitě ho má a výjde tě to levněji než v Hostivicích .
P+B.
Napsal: čtv úno 08, 2007 8:08 pm
od Martin H.
Jo a silentbloky bych starší nikdy nekupoval i když by vypadaly dobře, protože je to kočka v měchu, nevíš kolik to má nalítané a ta možnost, že se utrhnou, je velká.
Martin.
Napsal: pon úno 12, 2007 1:03 pm
od sedas
Martin H. píše:Jak to, že se ti točí ten pahýl, co jsi strčil do převodovky? Pokud máš vyřazený předek, tak by se točit neměl.
Martin.
Aha, no ja nevim, myslel jsem, ze odpojovani/pripojovani predku se deje v prednim diferencialu...

Mozna teda, ze se ten konecek ani netoci, ja jsem se na nej za jizdy nekoukal
Ale vim, ze kdyz jsem mel zvednuty zadek a zatocil jsem kolama, tak se kardanka tocila. Ale taky se mi tocila, kdyz jsem zvednul predek a zatocil prenim kolem (oboji samozrejme pri vypnutem predku).... to sem tenkrat nepochopil, tak jsem se smiril s tim, ze tomuhle nerozumim
Kdo vi, jak to je?

Napsal: pon úno 12, 2007 1:06 pm
od sedas
Petr+Barča píše:O kardanu se domluv s Honzou , určitě ho má a výjde tě to levněji než v Hostivicích .
P+B.
Ok, diky za tip.
Napsal: úte úno 13, 2007 3:37 pm
od covex
Podle me se odpojovani a pripojovani deje v prednim diferencialu a tedy kardanka se toci stale.. ono to ma prakticke duvody - kdyby se netocila mela by tendence pri nepouzivani zatuhnout, zareznout atd.
Napsal: úte úno 13, 2007 4:46 pm
od Polevoj
Odpojovani se deje vzadu a myslim, ze je elektromagneticke. Kardanka se toci z podstaty cinnosti diferencialu - at je nahon zapnut nebo neni. Na predni diferencial jsem ted odbornik - mam ho rozdelany po celem dome

- uz mesic
A to jsem si myslel, ze mi oprava zabere max. tyden. Az dokoncim remont (doufam, ze uspesne), podelim se o zkusenosti.
Napsal: úte úno 13, 2007 4:46 pm
od Karel
covex píše:Podle me se
Určitě
ne 
kardanka je připojená stále k přednímu dfiferenciálu a za jízdy se stále točí

v převodovce je membrána která je ovládaná podtlakem a ta spojuje zadní "hrušku"s kardankou.
Pro svoji jistotu se podívej na přední náhon,že tam nevede žádné táhlo,ani dát nebo hadice tongue8.gif
K.

Napsal: úte úno 13, 2007 4:50 pm
od Karel
Polevoj píše:Odpojovani se deje vzadu a myslim, ze je elektromagneticke.
Pouze elektromagnetický ventil/y/ přepouští podtlak/vakum/ na levou stranu a pravou stranu ovládací membrány a zapíná nebo odpíná předek
K.
