Jak vytápět auto přes noc
Re: Jak vytápět auto přes noc
Chtěl jsem se zeptat na schema zapojení a ono se tady objevilo samo. Děkuji.
Dědka musím opravit. Nebere to 1/2 Ampéru ale 5 Ampér.
Dědka musím opravit. Nebere to 1/2 Ampéru ale 5 Ampér.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Jak vytápět auto přes noc
Jo, pravda.Už neumím počítat. Ale ty 4A jsou strašlivý a topení by neběželo ani hodinu. Jinak pro Karla- samozřejmě, že Tatra byla vzduchem chlazená a tudíž větší teplo snad bylo i v Trabantu nebo v rumunským Oltcitu. Přitom už historický VW Brouk a jeho následovník , také chlazené vzduchem, měly odzadu takové kanály, kterými to i docela topilo. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
Teda nic ve zlým, ale ty počty by to asi fakt chtělo procvičit. Plně nabitá baterka by 4A měla přežít cca 10 hodin - ale kolik se asi dá sebrat, aby ráno za mrazu auto ještě startovalo? Jestli má topení sloužit na přespávání v autě, tak jediné řešení je vlastní baterka. V TTD je uváděn jmenovitý příkon 2,5 A, takže bez dobíjení by se mělo snad dát topit i dvě noci.dědek píše: Ale ty 4A jsou strašlivý a topení by neběželo ani hodinu
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Jak vytápět auto přes noc
Zcela správně za mrazu nic, páč má starosti sama se sebou.Tuti píše: ale kolik se asi dá sebrat, aby ráno za mrazu auto ještě startovalo.....
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Jak vytápět auto přes noc
Tuti, můžeš to vyzkoušet. Nějakým způsobem se mi podařilo , že zůstala svítit brzdová světla (42Watt) a po hodince už jsem auto nenastartoval.To, že má baterka kapacitu 40ampérhodin bohužel neznamená, že z ní potečout deset hodin čtyři ampéry. Hustoměrem lze celkem spolehlivě zjistit na kolik je baterka nabita. Dneska , když se svítí stále je nová tak na 90-95 ti procentech, starší na 80 % a po několika letech 60% . To ukazuje hustoměr do žlutého pole ( tedy pozor, ale nastartuješ) Stačí však párkrát pětivteřinové točení startérem a šup jsi v červeným políčku, což ,když je zima, už nestačí. Ono se to nezdá , ale za pár dní táboření, když s autem nikam nejedeš , se "vycourá" jen svícením při otevření dveří , občas autorádio , natož přenosná TV na zprávy , tolik energie, že je problém pak auto nastartovat. Ono stačí špatně zavřít dveře a 5-ti watová žárovka za noc vycucne baterku až na" kost". Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
tohle vypada, ze by se pod libero i vlezlo a cena je, alespon zatim, velice prijatelna..
http://aukro.cz/item936033060_nezavisle_topeni.html
jinak bufik nemuzu nez doporucit, v obytnaku mame dieslovy webasto a je to parada
http://aukro.cz/item936033060_nezavisle_topeni.html
jinak bufik nemuzu nez doporucit, v obytnaku mame dieslovy webasto a je to parada
Re: Jak vytápět auto přes noc
bufik z T613 (kopia BN4 z VW) ma 4kW, je to zbytocne vela do libera. mam ho v ducate maxi ako kurenie+ohrev vody, za polhodinu je interier vyhriaty. BN4 vo VW buse mala navyse aj regulator ,treba pohladat obrazky na nete. to ale neriesi problem spotreby- ventilator bufika musi tocit stale, a menej ako 1 amper to nebude.
existuje ale trabant bufik cca 1kW,ma externy ventilator, co by slo lepsie rozmiestnit v malom aute,, pripadne ho napajat pulzne kvoli spotrebe.
s vycucanim baterky by som si az taku hlavu nerobil, je to predsa male benzinove auto,staci ho roztlacit.. pripadne mat 2 baterky.. osobne by som ale pri bufiku nespal, pri PB uz vobec
existuje ale trabant bufik cca 1kW,ma externy ventilator, co by slo lepsie rozmiestnit v malom aute,, pripadne ho napajat pulzne kvoli spotrebe.
s vycucanim baterky by som si az taku hlavu nerobil, je to predsa male benzinove auto,staci ho roztlacit.. pripadne mat 2 baterky.. osobne by som ale pri bufiku nespal, pri PB uz vobec
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
Jsem ted pricichl k nezavislemu topeni a v zime a snehu to je fakt dobry. U Libera sice neni oskrabani a ometeni predniho okna velky problem, ale i tak... nema nekdo dodelany nezavisly horkovzduch ze by se pochlubil s resenim?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Jak vytápět auto přes noc
Jeden kluk co jsem mu dělal Libero má Webasto. Chceš na něj kontakt?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
Ono novy topeni by se asi dalo sehnat i s montazi, ale ta cena je desiva, chtelo by to neco odpovidajici cenou Liberu. Spis jsem koukal na neco recyklovanyho - chtelo by to neco vyzkouseneho, co se do Libera vejde a podle zdejsi diskuse tak 2kW, jestli tam neco takovyho ma, tak by to mohlo byt zajimave.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Jak vytápět auto přes noc
Kupoval tam Webasto upne nový....stalo ho tuším čistě jen topení s příslušenstvím asi 12 nebo 14tisic pochopitelně je připojený na baterii, ale ta napájí jen zážeh benzínového motorku, kterej si bere benzín přímo z palivové nádrže. Já to nějak zvlášť nezkoumal.... Ale jak říkám jestli tě to zajímá mužů dát kontakt a on ti vše popíše a třeba nasměruje. nezávislé topení není žádná lace a rozhodně starší benzínové nedoporučuji, mohl b si z toho mít jen ohorelou kastli....m.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
No to je prave to, ze z baterky se musi napajet i vetrak a ten zere pak nejvic (zpravidla tech 45W, ale videl jsem i 38W). Daji se sehnat pouzity benzinovy webasta i s dalkou (a treba i ze subaru) kolem 5000,- - z tatry nebo trabanta bych tam uz asi nedaval.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Me2d
- Člen korespondent
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř pro 23, 2015 8:46 am
- Typ Libera: čekatel
- Bydliště: Čelákovice
Re: Jak vytápět auto přes noc
teď to zrovna řeším, a zatím u mě vede truma E2400 po repasi od kluka co má veškeré díly přijde na 10.000,- a je tiché, v našich strojích je benzínové topení dost hlučné, s 2 kg bombou vydrží topit v nocích přes víkend a i se sáním a komínkem je to jen jedna díra skrz podlahu (příp.stěnu).
Libero bylo 96 někde tu je... a teď druhej užouch je Piaggio porter 1.3 16V 4x4, je to návykový ta úžka
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Jak vytápět auto přes noc
Tak mě dneska dorazila hračka Takže jestli se to pak povede i nainstalovat do auta a bude to fungovat, tak můžu poreferovat, jak je to udělané Pevně teda doufám, že to fungovat bude, levné to nebylo ani trochu
- Přílohy
-
- webasto.jpg (156.12 KiB) Zobrazeno 12357 x
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
To máš benzínový, nebo naftový? Jaký výkon? A pokud benzínový, kde a za kolik lze sehnat?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Jak vytápět auto přes noc
Benzinový, naftový jsem nechtěl... (Co se týče těch naftových, tak hromada lidí teď kupuje nějaký Číny, který se dají koupit už za pár tisícovek... ale já bych raději umrzl, než abych tam někdam dával naftovou nádrž a ještě ji tankoval ). Výkon to má 2kW, kupoval jsem na nezavisla-topeni.cz (aktuálně teda není skladem, asi jsem vzal poslední skladový ležák ). Ale cena teda děsná, tahle "levnější" východní verze (má to nějakou zjednodušenou elektroniku, takže se to dá párovat akorát s tím ovladačem, co je na fotce a nedají se na to připojit ty chytřejší displayové webasto ovladače (které mají pak časovače, vzdálené ovládání, atd)) s tou zástavbovou sadou (ve který je teda snad všechno, kromě hadic na vedení teplého vzduchu, když by se to instalovalo mimo auto) vyšla na 20
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
A kam to hodláš zastavět, smím-li se zeptat?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Jak vytápět auto přes noc
Uvidíme, kam se to mistrovi povede nacpat Nicméně zatím veškerá snaha je nacpat topení mimo auto a dovnitř vést vedení teplého a nasávaného vzduchu (topení by s tím mělo být OK, i co jsem koukal, tak všechno včetně kabeláže vodotěsné) a zatím jako nejlepší místo se jeví za pravým předním kolem. Nicméně, nafotím, jak se to tam podaří dát
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vytápět auto přes noc
Jeden kolega tady propagoval topeni plynove, dneska uz existuji i na kartuse... zastavba toho webasta je oproti tomu fakt hodne slozita vec... jedina vyhoda je ze to je na stejne palivo jako auto, jen si nesmis vycucnout baterku vetrackem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Jak vytápět auto přes noc
Ono to plynové topení ale na zastavení bude asi +- stejné... pořád je potřeba (pokud je uvnitř) tomu natáhnout výfuk a přívod vzduchu z venku, takže jen tak to položit do auta nejde... Jenom je asi jednodušší připojit plyn, než benzin, ale zase ten plyn člověk musí vozit (na kartuše mám vařič na jídlo... nicméně běžně ta půl kilová kartuše vystačí i na dvoutýdenní výlet. Zatímco to topení počítám, že ji bez problému zmákne za noc ).
Plán je jinak udělat v tom autě podobnou úpravu jako má zde Petrova Barča. Akorát chci pak do toho vzniklého nákladního prostoru dát i druhou baterii a topení odnapájet z toho. Jednak ta baterka v liberu není z největších a druhak jsem radši, když tyhle hračky vymlátí baterku, která neohrožuje odjezd Takže napájení k topení se asi udělá na konektory, zapojí tam a když se někdy vyhodí vestavba a vrátí se tam sedačky, tak topení fungovat nebude. Ale to se počítám nebude stávat úplně často (aut se sedačkama mám doma ještě dost ).
Jinak to Webasto má, údajně, integrovanou podpěťovku v sobě. Tedy by se při vybité baterii mělo vypnout samo ještě v době, kdy by to pořád mělo být schopno nastartovat. Asi tím nejspíš chrání i samo sebe, pač obecně tyhle topení při vypínání vypnou palivo a ještě několik minut točí vzduch, aby dochladily. Takže vypnutí natvrdo z elektriky úplně rádi nemají.
Plán je jinak udělat v tom autě podobnou úpravu jako má zde Petrova Barča. Akorát chci pak do toho vzniklého nákladního prostoru dát i druhou baterii a topení odnapájet z toho. Jednak ta baterka v liberu není z největších a druhak jsem radši, když tyhle hračky vymlátí baterku, která neohrožuje odjezd Takže napájení k topení se asi udělá na konektory, zapojí tam a když se někdy vyhodí vestavba a vrátí se tam sedačky, tak topení fungovat nebude. Ale to se počítám nebude stávat úplně často (aut se sedačkama mám doma ještě dost ).
Jinak to Webasto má, údajně, integrovanou podpěťovku v sobě. Tedy by se při vybité baterii mělo vypnout samo ještě v době, kdy by to pořád mělo být schopno nastartovat. Asi tím nejspíš chrání i samo sebe, pač obecně tyhle topení při vypínání vypnou palivo a ještě několik minut točí vzduch, aby dochladily. Takže vypnutí natvrdo z elektriky úplně rádi nemají.