Vzkříšení Dagmary (E12 92)
Vzkříšení Dagmary (E12 92)
Před čtrnácti dny mi přistála po zhruba půlroce hledání po německých serverech v čechách Dagmara. Koupil jsem ji přes e-bay za 445 éček, doprava stála čtyři litříky (platila se jen část cesty, odtahovka měla v Německu nějakou práci. Popsaná byla jako auto s nefunkčním motorem (dodávka benzínu pravil prý německý odborník v Subaruservisu) I pustil jsem se do diagnostiky závady. Nebudu napínat, benzín tam šel, stačilo odpojit přívodní hadičku a zkusit . Zato se hřála cívka tak, že jsem na ní neudržel ruku . Verdikt: Trvale ukostřená někde mimo rozdělovač. Dagmara se mi dostala do ruky s částečně odizolovaným kabelovým svazkem v prostoru motoru (kde že je německá důkladnost) i trasoval jsem. Zjistil jsem, že kostří někde v hlavním kabelovém svazku co vede od palubky do motoru. Bylo odstřiženo, překlenuto a cívka se umoudřila, jiskra ale pořád nikde... Rozdělovač... nové víko, palec, kabely a svíčky, jak Němci hledali závadu, takže ručně přerušit a hle, jiskérka k jiskérce.... Výměna rozdělovače ze starých zásob. První start ... Oblaka bílého kouře, klepání pod krytem ventilů, jak se zahřála, při volnoběhu nekouří ale jak přidám plyn, zadýmování jak na bojovém poli... Tak to jsem zvědav, co mě ještě čeká....
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Když závada nebude "jen" v bohatosti směsi , můžou čoudíky signalizovat těsněníčko pod hlavou. To ale poznáš, jestli se to začne vařit. Ale vem si, že tě tohle Libero příjde i s STK a přihlašovacími poplatky do 20 tisíc a tak se i ten risk výměny těsnění pod hlavou bohatě vyplatí. Z Němec nejsou zdaleka Libera tak okatě rezavý a většinou dobře udržovaný. Tak ať je to ta bohatost směsi a spostu příjemných km.Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Děkuji za přivítání pánové první fotky co jsem poslal jsou ještě z Němec. Tady už Dagmara stojí v Plzni.
A teď inventura: dodrbaná elektroinstalace zvlášť v motorovém prostoru, solenoid na karburátoru ukostřen nakrátko, ulomený konektor z teploměru
Zdá se, že jinak funkční (fotky jsou po demontáži pravého zadního světla při trasování kabelu cívky) prdlý první díl výfuku a po diletantském pokusu o svaření pravděpodobně už nesvařitelný (vlastní trubka výfuku o.k.) kryt výfukového potrubí těsně u motoru ( taková ta kapsa co kryje rozvidlení výfuku je v prčicích, stejně jako plech, co nad posledním dílem výfuku kryl odspodu onu už diskutovanou skelnou vatu v igelitovém pytlíku - mimochodem,nevíte někdo jak ten plech vypadá, aby byl podle čeho udělat?:-) Zednickým systémem zatěsněné víko ventilů (viz obrázek) které stejně netěsní Kastle a rám až na malé důlky a lehkou korozi u dveří řidiče netknutá. Až je mi to podezřelý, takové auto jsem ještě neviděl. Na šoupačkách dole přelakovaný neodvětraný bodenschutz, takže lak je velmi elastický:-) utržené plechové víčko nádrže. lehce orezlé rámečky na světlech, ale paraboly v pořádku.... Interiér čistý a udržovaný, jen na palubce pár děr od samořezů, ty se dají zaretušovat. na střední řadě sedaček chybí pásy (jsou v mých zásobách).
A teď inventura: dodrbaná elektroinstalace zvlášť v motorovém prostoru, solenoid na karburátoru ukostřen nakrátko, ulomený konektor z teploměru
Zdá se, že jinak funkční (fotky jsou po demontáži pravého zadního světla při trasování kabelu cívky) prdlý první díl výfuku a po diletantském pokusu o svaření pravděpodobně už nesvařitelný (vlastní trubka výfuku o.k.) kryt výfukového potrubí těsně u motoru ( taková ta kapsa co kryje rozvidlení výfuku je v prčicích, stejně jako plech, co nad posledním dílem výfuku kryl odspodu onu už diskutovanou skelnou vatu v igelitovém pytlíku - mimochodem,nevíte někdo jak ten plech vypadá, aby byl podle čeho udělat?:-) Zednickým systémem zatěsněné víko ventilů (viz obrázek) které stejně netěsní Kastle a rám až na malé důlky a lehkou korozi u dveří řidiče netknutá. Až je mi to podezřelý, takové auto jsem ještě neviděl. Na šoupačkách dole přelakovaný neodvětraný bodenschutz, takže lak je velmi elastický:-) utržené plechové víčko nádrže. lehce orezlé rámečky na světlech, ale paraboly v pořádku.... Interiér čistý a udržovaný, jen na palubce pár děr od samořezů, ty se dají zaretušovat. na střední řadě sedaček chybí pásy (jsou v mých zásobách).
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Ještě jsem zapomněl na zmuchlané páté dveře, nicméně jsou též v zásobách, dokonce v barevné kombinaci Dagmary. Pánové, stojím před problémem zda udělat "vršek" motoru, hlávku do které budu muset stejně jít kvůli těsnění, nebo i "spodek"vyměnit šály u té příležitosti překroužkovat ( motor cca 110 000) Jaké je vaše doporučení? pozoruju že podle příspěvků ve fóru jsou ceny dílů už přijatelné.....
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Nazdar hade, je-li skutečně na motoru nakroucených poctivých 110tis.km, tak to bych totál. GO odložil. Když sundáš hlavu, shlídni ventilový sedla a vyměň rozvoďák. To by mělo stačit. Ono taky až bude hlava dole hned poznáš kolik má motor za sebou( podle "hrany" ve válci). Záleží taky na tom, kolik myslíš najet km tak za rok. Pokud to bude 7-10 tisíc - to ten motor vydrží ještě dest let a kdo ví budeš-li ještě jeho pánem. Já mám obě Libera a řeknu ti, že novější je o hodně lepší.Až se v novějším svezeš,
dostaneš na něj taky chuť a tohle třeba půjde do světa. Dědek
dostaneš na něj taky chuť a tohle třeba půjde do světa. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Zdravím Dědku, díky za názor, udělám nejdřív vršek a pak se uvidí co dál, po demontáži hlavy budu chytřejší a samozřejmě dám vědět, jak to vypadá. Staré v.s. nové u nás dopadlo tak, že manželka (tímto ji zdravím, nepochybně si to přečte ) prohlásila, že novější typ vypadá jako by auto mělo předkus a bylo rozhodnuto. To samozřejmě nikterak nesnižuje jeho kvality co se jízdních vlastností a komfortu týká. Mimochodem Dagmara původně byla myšlena jako slušná kastle k naroubování motoru z orezlé Báry (moc dobrý motůrek s průměrnou spotřebou 7-8 l) odtud typová jednota. Jenže se nám do Liberka zamiloval tchán(ve svých 77 letech), takže budu mít teď na hrbu obě A fórum možná časem nejstaršího člena .
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Dnes převoz na venkov, k dílenskému zpracování po ose s asistencí pro každý případ. První jízda cca 15km od importu, Inu vaří to a žere olej . Na rozdíl od Báry měkoučké řízení až podezřele, že by čepy? u Elit jsem našel sadu na těsnění hlavy, za 1 454 Kč s DPH, výroba dánský ELWIS. Jsem na to zvědav, posílám dotaz, co všechno obsahuje a asi ji objednám. U Elitů má číslo E98.515.11 Pozitivní zpráva je, že až na dříve popsané závady je zdá se elektroinstalace v pořádku, svítí,troubí, bliká Trošku přidřený náhon tachometru, o velké přestávce vytáhnu lanko z bowdenu a namáznu, už jsem na Báře jedno ukroutil, nestojím o reprízu:-)
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
1454,- moc!!!!Zkus se mrknout tady
http://www.automatejcek.cz/eshop.php?es ... &id=N07008
za 530kč -automatějček..Uvidíš..pochlub se pak taky s tímto prodejcem.Taky budu potřebovat totiž těsnění
http://www.automatejcek.cz/eshop.php?es ... &id=N07008
za 530kč -automatějček..Uvidíš..pochlub se pak taky s tímto prodejcem.Taky budu potřebovat totiž těsnění
Zdravím Pajo, tady se jedná o sadu těsnění včetně ucpávek vedení ventilů a těsnění krytu ventilů - jak to vypadá budu potřebovat všechno uvidím víc jakmile tu palici odlepím od německého silikonu a sundám. Jen co dojde popis od Eliťáků dám ho sem, tuhle sadu jsem viděl v nabídce taky za 4000 ale jiného dodavatele. Jinak z Matějčkova katalogu tomu nejspíš odpovídá tohle: http://www.automatejcek.cz/eshop.php?es ... &id=M27008 a je to dokonce za srovnatelnou cenu.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Nechci vás zrazovat v úsporném režimu , ale co se týká těsnění pod hlavu , tak bych doporučil dát tam originál subarácký . Říkal mi to p.Švadlenka že ty náhražky moc nevydrží a pokud to někdo dělá pro sebe a né na kšeft , tak ta ušetřená tisícovka za to nestojí . To samé platí i o stírátkách na ventylech . To mi zase říkal jeden pán co dělá libera u Liberce .
P+B.
P+B.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Orig číslo těsnění je 11044,to odpovídá, těsnění víka ventilů kdekoliv v druhovýrobě.Orig 1 těsnění dříku ventilu ale vyjde přes 100,-,takže sehnat podobné.Rozhodující je průměr ventilu a průměr osazení na vodítku.Tvar a vzhed není rozhodující.Kdysi jsem je nakupoval na Favority v Gumokovu HK po 6,-Kč
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
Díky Petře za informaci, do pátku pojedu služebně do Tábora, stavím se u Švadlenky a poptám se. Stejně jsem se tam chtěl mrknout na pár drobností.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Můj bývalý kolega dělil svářeče na "holuby" - ty co občas někam kydnou, "smrkáče" - ty co svár usmrkají spíš než zavaří, "svářeče" - ty co zavaří, ale koukat se na to moc nedá a "Pány svářeče"- ty po kterých zůstane pohledná práce. A já dodávám "houbař"- To je ten co Miginou vařil tyhle litinové výfukové "dudy" O víkendu jsem je vyndal z Dagmary a sháním jiné, nechce se mi tyhle vybrušovat a asi to nemá moc cenu, škoda práce...
Ještě malá ukázka toho, co jsem našel ve vzduchovém filtru....
je div, že to vůbec jelo
Takže zatím cca 20 hodin práce, povětšinou na demontáži a zjišťování závad....
Ještě malá ukázka toho, co jsem našel ve vzduchovém filtru....
je div, že to vůbec jelo
Takže zatím cca 20 hodin práce, povětšinou na demontáži a zjišťování závad....
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tak pořádně prohlédní "vodovody" t.zv.trubkovody na topení a k chladiči pod vozem. Dále brzdové trubičky a lanovody brzd.Tohle vypadá na dost zanedbanou údržbu a to dlouhodobě. Jen pro zajimavost vyfoť zapalovací svíčku. I s nápisem výrobce. ( Možná ještě sděláno v CCCP) Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010