Stránka 1 z 1

Brzdove kotouce

Napsal: pon bře 26, 2007 7:58 am
od Robert
Vcera se ozval od predniho praveho kola takovy ten neprijemny kovovy zvuk...ted hledam kotouce, ale k memu prekvapeni jsem zjistil, ze v katalogu jsou dva prumery 212 a 221 mm. Netusite jaky patri na meho "čuníka" r.v. 1991? Dik

Napsal: pon bře 26, 2007 9:25 am
od Karel
Sundej kolo a změř co tam máš :!: :( Na novém je 221 mm a zároveň v nabídce byly i 212 mm. Dokonce mi nabízeli i bez vnitřního chlazení :idea:
K.
:cry:

Napsal: pon bře 26, 2007 12:18 pm
od Robert
Dik, chtel jsem to objednat dnes, no asi to neuspecham

Napsal: pon bře 26, 2007 12:59 pm
od dědek
Ten známý "kovový" zvuk z předního kola je na 95%vlastní oježděné destičce. Nesjíždějí se potvory stejnoměrně a ani po celé ploše. Tak až budeš mít sundaný kolo, nejprve zkopntroluj stav destiček. Kotouče za každou cenu nemusíš měnit, jen jsou-li to už papíráky, silně zvlněný nebo poprasknané. Nerovnosti každý soustružník lehce srovná a stačí na to pár desetin mm.Dědek

Napsal: pon bře 26, 2007 1:25 pm
od Karel
Jest-li mají kotouče 17 mm nebo míň tak stočit asi nepůjdou :!: Minimální povolená síla je 16,5 mm Vyrobeny jsou asi jen na jedno opatrné,ale velmi opatrné přetočení, a pak vyhodit :!: Na tomhle neušetříš :!: A jak říká klasik "co neubrzdíš, to neukecáš" :wink:
K.
:P

Napsal: úte bře 27, 2007 8:02 am
od dědek
Jo,Karle když jsme u toho "stáčení" kotoučů( a myslím že to bude "poučné" pro mnoho dalších). Všichni známe ten "pumpovací" efekt brzdového pedálu při nadměrné házivosti kotoučů.Je to dost nepřijemné a každý se ho rád zbaví "přesoustružením" kotoučů. Ale pozor! Úplně nový kotouč hází tak do 0,1mm. (aby se "vrátily" destičky, tak je nějaká házivost dokonce žádoucí) Nedávno jsem byl svědkem, jak soustružník rovnal kotouče na Fabii po ujetých 1 tis.km!!! . Důvod : nejen pumpování do pedálu, ale i mnohem delší krok brzd. pedálu. Tak bacha při kupování kotoučů. Rovné kotouče znamenají kratší krok, ale "škrtání" ( a rychlejší opotřebování destiček), vyšší spotřeba benzínu . A na závěr: půlené kotouče (s vnitřním chlazením ) bych skutečně nesjížděl na "hranu" stejně tak i destičky na železo. Ale ne proto, že bych se obával, že koutouč nevydrží nebo obložení destiček dojde v nejnevhodnější dobu, ale proto, že to už "chodí" váleček extrémně ven a pak stačí souběh blbých náhod v podobě potkání "vůlí" nadoraz a při nutnosti intenzivního brzdění může dojít i k "provalení válečku" a .... pak už rána . Dědek

Napsal: úte bře 27, 2007 5:41 pm
od Tuti
Jestli mají původní kotouče ještě dost "masa", tak se taky přimlouvám spíš za jejich přetočení, než za nákup replik. Kombinace materiálů originální kotouče + originální destičky je totiž na Liberu asi hodně povedená, protože oboje vydrží mimořádně dlouho a vsadil bych se, že žádná druhovýroba se jim nevyrovná. Jeden odborník na brzdy mi kdysi říkal, že to co o sebe brzdí by pokud možno mělo být od stejné firmy a že třeba tvrdé destičky Ferrodo zlikvidují měkké kotouče Lucas za pár tisíc km.
Jinak bych doplnil Dědka :arrow: házení kotouče se nejdřív přihlásí ve volantu, když "pumpuje" pedál a volant se neklepe, bude to spíš mít na svědomí šišatý buben. A to vyběhnutí válečku už je extrémní případ .. ale jednou jsem se v nějaké garážové dílně přimotal k tomu, když mechanik přetáčel kotouče asi tak na tloušťku cédéčka. Ptám se, který sebevrah si to poručil, a on že prý tuhle taxikář. Koukám, postarší Ascona má na dveřích napsáno NON STOP taxi. Od té doby vím, co tohle označení taky může znamenat :lol:

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pon čer 02, 2008 10:25 pm
od Martinekk
http://martin.kurpel.eu/public/uploads/kotuc.rar Odstrašujúci príklad, ako kotúč nemá vyzerať. Zvnútra vyhrdzavený o dobré 2mm, zvonku samozrejme zodratý, a k tomu všetkému prasknutý. Prasklina sa ale vytočila tak nešťastne, že jedna polovica "strúhlala" doštičku. Takže som cestou zo školy započul od kolesa kovový zvuk, a domov došiel len na ručnú brzdu... To som v priebehu mesiaca musel dojsť domov na ručnej už druhý krát, predtým mi prehrdzavela trubka, hneď pri nádrži. Takže radosť...

Re: Brzdove kotouce

Napsal: stř zář 24, 2008 10:58 pm
od Tuti
Před dovolenou jsem kupoval nové destičky (kotouče se soustružníkovi podařilo velmi úspěšně srovnat) - z poměrně pestré nabídky jsem zvolil NIPPARTS, protože jsem tak nějak předpokládal, že by mohly být nejvíc podobné oiginálním. Netrefil jsem se - jednak při brzdění občas protivně pískají a hlavně mám přední disky černé jako kdybych s Liberem brigádničil u uhelných skladů. To asi znamená že ubývají, takže životnost taky zřejmě nic moc ... ještě že aspoň v účinnosti brzd není snad znát rozdíl.
Takže příště zkusím jinou značku. :cry:

Re: Brzdove kotouce

Napsal: čtv zář 25, 2008 6:56 am
od dědek
Ten černý sajrajt na discích jsou destičky. Teď, když máš "nové" kotouče" tak je to víc znát. Toho jsem si všiml už dříve na několika autech. Nejvíc po výměně destiček na Octávce. Brzdila výborně, ale vše černé jako úhel. Dědek

Re: Brzdove kotouce

Napsal: čtv zář 25, 2008 7:07 am
od Karel
Tuti píše:kotouče se soustružníkovi podařilo velmi úspěšně srovnat
Na kolik setin :?:
K.
:shock:

Re: Brzdove kotouce

Napsal: čtv zář 25, 2008 6:44 pm
od Tuti
Myslím že říkal že házejí v rozmezí 1 - 2 setin. A je fakt, že na volantu ani na pedálu není po nějakém chvění ani stopa. :)