Zadní brzdy
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Zadní brzdy
Začnu STKčkem:
Když měřil účinost zadních brzd tak na ruční celkem ochotně vyskočilo z válců a provozní se nedostala přes čísla "2" asi 1/3stupnice,
a prohodil,něco jako že to dělá omezovač brzdného tlaku zadní nápravy a že je to v pořádku .Nic jsem nevyvracel a byl sticha.No nedalo mi to,a sundal jsem bubny.Polovina vnitřní polochy bubnů po obvodě vyrezlá do hloubky 0.2mm A pak to mělo brzdit Bubny jsem dal přetočit / 100,-/ za kus.a vyndal z regálu čelisti koupené již dřív.Začal jsem je připravovat a hle průměr čepu páky ruční brzdy o 1 mm větší říkám si to půjde upravit... potom jsem zjistil,že chybí 2 díry kam se zaháknou vratný péra.Vrtačka je a taky díry cobydup.
Při montáži vymezovače vůlí zjišťuji,že chybí místo pro vymezovač.Čelisti jsou na jiné auto No a první problém je,že kvůli dírám je nemohu vrátit.Vyhodil jsem zbytečně 836,-
Chtěl jsem ušetřit a takhle to dopadlo. Možnost nalepení jsem vyloučil
Tak jsem koupil u BETA-HASE orig čelisti,Těsnící manžetky a nové válečky.Ty těsnící manžetky nechám na horší časy.Pracovní plocha válečků je provozem již značně poškozená
Pominu-li cenový rozdíl je to asi to nejlepší řešení .Ve středu jsem objednal,a v pátek už jezdil. Po zkušebce mohu říct,že to brzdí podstatně lépe
K.
Když měřil účinost zadních brzd tak na ruční celkem ochotně vyskočilo z válců a provozní se nedostala přes čísla "2" asi 1/3stupnice,
a prohodil,něco jako že to dělá omezovač brzdného tlaku zadní nápravy a že je to v pořádku .Nic jsem nevyvracel a byl sticha.No nedalo mi to,a sundal jsem bubny.Polovina vnitřní polochy bubnů po obvodě vyrezlá do hloubky 0.2mm A pak to mělo brzdit Bubny jsem dal přetočit / 100,-/ za kus.a vyndal z regálu čelisti koupené již dřív.Začal jsem je připravovat a hle průměr čepu páky ruční brzdy o 1 mm větší říkám si to půjde upravit... potom jsem zjistil,že chybí 2 díry kam se zaháknou vratný péra.Vrtačka je a taky díry cobydup.
Při montáži vymezovače vůlí zjišťuji,že chybí místo pro vymezovač.Čelisti jsou na jiné auto No a první problém je,že kvůli dírám je nemohu vrátit.Vyhodil jsem zbytečně 836,-
Chtěl jsem ušetřit a takhle to dopadlo. Možnost nalepení jsem vyloučil
Tak jsem koupil u BETA-HASE orig čelisti,Těsnící manžetky a nové válečky.Ty těsnící manžetky nechám na horší časy.Pracovní plocha válečků je provozem již značně poškozená
Pominu-li cenový rozdíl je to asi to nejlepší řešení .Ve středu jsem objednal,a v pátek už jezdil. Po zkušebce mohu říct,že to brzdí podstatně lépe
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne pon dub 02, 2007 2:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
No proto,že bez problémů to prošlo STK,a v takomto stavu Pakny by měly vydržet okolo 60k km.Bubny šly sundat celkem dobře.Doporučuji ale aspoň po 2 letech provézt kontrolu.Když je hodně sjetý buben, a ve vnitřním odvodě vznikne "rantlík",tak musíš uvolnit čelisti,tak aby se smrskly a ten rantlík třes ně šel přetáhnout.Je to v dílenské...dědek píše:Proč bohužel?
Stačí to takhle
K.
Nikdo není dokonalej.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Potvrzuji, ze po vymene celisti auto brzdi a hlavne JEDE podstatne lepe! Doufam, ze se to odrazi pozitivne i na spotrebe
Jinak jsem resil stejny problem jako Karel - prvni koupene celisti nepasovaly, nastesti mi je bez problemu vymenili za ty spravne - typ jsem zminoval v jinem topicu o zadnich brzdach.
Jinak jsem resil stejny problem jako Karel - prvni koupene celisti nepasovaly, nastesti mi je bez problemu vymenili za ty spravne - typ jsem zminoval v jinem topicu o zadnich brzdach.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak došlo i na zelenýho.Čelisti a válečky jsem objednal u BETA HASE v pondělí a ve středu byly k vyzvednutí.Firma se přestěhovala do nového
Kdyby ji někdo hledal v ÚL tak je naproti bývalému PKAZ,TPÚ/palivový kombinát Antonína Zápotockého,tlaková plynárna Úžín./Další orientační bod 600m od TESCA.Čtvrť se jmenuje Všebořice,ulice je to Havířská
K.
Kdyby ji někdo hledal v ÚL tak je naproti bývalému PKAZ,TPÚ/palivový kombinát Antonína Zápotockého,tlaková plynárna Úžín./Další orientační bod 600m od TESCA.Čtvrť se jmenuje Všebořice,ulice je to Havířská
K.
Nikdo není dokonalej.
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Zadní brzdy
Snazil som sa nahodiť stočené bubny, avšak prišiel som na to že su aj tak vajičovite, zadne brzdy su však samonastavovacie a teraz nemožem nahodiť ani stare, lebo su už priliž roztiahnute, natavovacim ozubenim som už točil o 106.ale nepostačilo..
Stači len značknuť brzdový válček?? Muže se to?? Proste nevim a obzvasť nerad bych neco dobabral pri brzdách - aby to nebylo nebezpečné.
Stači len značknuť brzdový válček?? Muže se to?? Proste nevim a obzvasť nerad bych neco dobabral pri brzdách - aby to nebylo nebezpečné.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní brzdy
Povol odvzdušňovací šroubek a brzdový váleček zmáčkni. Samostav chodí jen v určitém rozmezí, tak jestli někde nevázne.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Re: Zadní brzdy
Nemusíš ani povolovat odvzdušnovací šroub, stačí povolit víčko na nádržce brzdové kapaliny, abysi zbytečně nemusel odvzdušňovat, samostav by se měl vrátit na minimální stav.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zadní brzdy
pakny se mi na levý straně sjeli na kost,koupil jsem nový za 19 stovek a na obou kolech je vyměnil.Park.brzda blokuje bezproblémů,nepřibržduje,je to super
dávejte bacha na pružinky a zbytek mechanismů,hnije to jako kráva a pak to nefachčí jak má.-Vydrhnuto kartáček smirkem,maznuto silokonovym olejem...
foto nedostupné
dávejte bacha na pružinky a zbytek mechanismů,hnije to jako kráva a pak to nefachčí jak má.-Vydrhnuto kartáček smirkem,maznuto silokonovym olejem...
foto nedostupné
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob bře 09, 2013 7:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní brzdy
V navaznosti na tema lanovodu rucni brzy, viewtopic.php?f=1&t=83
ktere vsak nebyly na vine, ale utrzene brzdove oblozeni, davam jeste obrazek sem. Doufam ze se to poskladal dobre. Jinak pri sundavani bubnu na novejsim staci do klinove podlozky v miste kde je prerusena rypnout srobovakem a buben se tim povoly. Samozrejme nesmi byt uz moc vyjety, pak je potreba jeste skrz diru v bubnu poskladlit prasatka, nebo staveci mechanismus a pakny pritahnout k sobe. Pruziny byly celkem v pohode, ale horsi to je s trny pro pera, ktere drzi pakny uprostred. Asi by se to dalo nahradit kusem hrebiku s rozklepnutym koncem.
Pri te prilezitosti jsem samozrejme zjistil, ze ve vsech predeslych servisech ignorovali, ze na jednom kole chyby perova podlozka matice hridele uplne a na druhe strane byla samozrejme obracene. Neni nad to dat auto do servisu.
PS: Dekuji Misusovi, ktery me zachranil a poslal obratem pakny ze svych zasob, jinak bych jeste nejezdil.
ktere vsak nebyly na vine, ale utrzene brzdove oblozeni, davam jeste obrazek sem. Doufam ze se to poskladal dobre. Jinak pri sundavani bubnu na novejsim staci do klinove podlozky v miste kde je prerusena rypnout srobovakem a buben se tim povoly. Samozrejme nesmi byt uz moc vyjety, pak je potreba jeste skrz diru v bubnu poskladlit prasatka, nebo staveci mechanismus a pakny pritahnout k sobe. Pruziny byly celkem v pohode, ale horsi to je s trny pro pera, ktere drzi pakny uprostred. Asi by se to dalo nahradit kusem hrebiku s rozklepnutym koncem.
Pri te prilezitosti jsem samozrejme zjistil, ze ve vsech predeslych servisech ignorovali, ze na jednom kole chyby perova podlozka matice hridele uplne a na druhe strane byla samozrejme obracene. Neni nad to dat auto do servisu.
PS: Dekuji Misusovi, ktery me zachranil a poslal obratem pakny ze svych zasob, jinak bych jeste nejezdil.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zadní brzdy
Bud se mi to zdá,anebo máš doopravdy gufero obráceně-v servisu to dělaj běžně.Pokaždý když jsem po někom dělal ložiska,nebo brzdy,tak gufero bylo plechovou stranou ven.Musí bejt plechem dovnitř -na venkovní straně jsou dva výstupky z gumy co těsněj buben,aby nešel prach z obložení do ložiska.Navíc když je plechem ven vydrhne těsnící podložka do gufera drážku a špony z odrhnutí se dostanou do ložiska i s prachem z obložení,do tý doby,něž to dá někdo správně.Ono jak je špinavý tak se to dá z fotky poznat blbě,takže bych Tě nerad plašil.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní brzdy
No covece to mas asi pravdu, koukal jsem na druhe strane, ze tam je normalne videt guma, ale levou stranu jsem delal prvni a mam tam jine lozisko - to "uzavrene" proti prachu, tak jsem si rikal, ze to je asi tim. I ta drazka je na tom guferu videt. Na tomhle kole jsem lozisko nechaval menit uz dvakrat, podruhe sem koupil loziska sam s temi kryty, protoze uz mi to neslo do hlavy, proc tak odchazi. Staci to gufero jen vyndat o otocit, nebot se to tam musi nejak zalisovat? To ale na druhe strane loziska muze byt stejny problem ne?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Zadní brzdy
tyhle gufera u bubnu nemaj pružinku,protože těsněj plochou na podložce bubnu.Takže když budeš opatrnej,plochym šroubovákem ho vydloubneš,obrátíš a zpátky naklepeš paličkou,nebo kladivem.Na straně u poloosy je klasický gufero s pružinkou,ta je tam kvůli hřídeli-gufero těsní vnitřnim průměrem pružinka svírá gumu na hřídel ( tohle gufero by dal obráceně jedině blbec).Jenže je tady problém,kterej se často na autech řeší a to je kluzná plocha gufera u homokynetickýho kloubu.Když je totiž vyrezlá a ani nemusí bejt moc,tak voda může k ložisku a to po výměně začne po pár stovkách kilometrů ve slanym a vlhkym prostředí hučet ,protože neni mazaný(voda vazelínu odpudí a navíc díky soli vyreznou kuličky).
Ps.Až bude auto u mně tak se ti na hřídele podivám a popř.ti je dám dokupy.Mišus
Ps.Až bude auto u mně tak se ti na hřídele podivám a popř.ti je dám dokupy.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991