Stránka 1 z 1

startovací klapka

Napsal: pon dub 16, 2007 10:15 pm
od Mirek Budsky
prosím o pomoc schaním navod pro zakladní seřízení startovací klapky je to ta první před difuzerem co je ovladana podtlakem termo sitičem a mechanizmem od škrtící klapky děkuji za pomoc :shock: :idea:

Napsal: pon dub 16, 2007 11:00 pm
od Had
Mirku, napiš co přesně co to dělá a nedělá, jinak jediné seřizování je šroubem s pojistnou matkou proti kulise s ryskou a zatím tři karburátory, které jsem měl vymontované (a zas zamontované) měly za studena nastavený mechanismus (tu páčku s plastovým pidipouzdrem) proti rysce a bez problémů fungovaly. Pokud Ti liberko blbě startuje a klapka zůstává viset v poloze otevřené (už se mi to taky stalo) je nejspíš zaneřáděná pružina, která ho vrací když motor chladne nebo prachem přidřená osička klapky. V tom případě stačí vyčistit a namazat.

Napsal: úte dub 17, 2007 3:52 pm
od Mirek Budsky
tak co to děla poskladal jsem motor a první jízda strašna obří díra v plynu žadnej výkon po všech možnejch kontrolch všeho ale opravdu všeho jsem zjistil že když přiškrtim hadici od filtru do karburatoru tak nastala změna k lepšímu tak jediný co by tohle mohlo ovlivnit je tato klapka tak jsem naslepo s tou klapkou začal laborovat a povolil jsem ji na tom štelovacim šroubku a auto začalo jezdit ale neni to uplně špiglnígl tak bych potřeboval zjistit zakladní nastavení aby to bylo přesně tak jak ma dik za pomoc

Napsal: úte dub 17, 2007 7:46 pm
od Vlado
Mne robi karbec asi to iste. Samuel mi poradil, ze mam zgeneralkovat ulozenie tejto klapky, vraj nasava falosny vzduch niekde popri hriadelke. Je pravda, ze ma velku volu v lozisku, ale zatial som sa k oprave nedostal, takze nepotvrdena informacia. Ak zistis v com to je, daj vediet.
Vlado.

Napsal: čtv kvě 03, 2007 7:46 pm
od Lubomír
A maš nastavenú základnú vôľu na klapke? (0,54mm)
Obrázek
v poslednom riadku je to, a musí to tak byť, inak súbeh charakteristík trysiek, obohacovačov a sytičov nefunguje a motor ide iba na ten malý karburátor zvaný sytič, a ten je len pre jeden režim - studený štart
No a nezabudni na 2,5 a viac otáčok na tej skrutke bohatosti zmesi. Až potom skúšaj vypúzdriť ten falošný vzduch na hriadeli klapky! A skontroluj, či nie je vybité zavesenie závažíčok v rozdelovači, ak máš EF10.

Napsal: sob kvě 05, 2007 9:12 pm
od Vlado
Tu volu v hriadelke startovacej klapky som vylucil.
Puzdra na zavaziach odstrediveho regulatoru som tiez vymenil.
Je to kus lepsie, ale este stale to nejde ako made in Japan.
Este porad ako a kde nastavit tu zakladnu volu na klapke.
Vlado.

nastavenie

Napsal: sob kvě 05, 2007 10:43 pm
od Lubomír
Obrázek
doplním fotkou len čo sa k tomu dostanem, toto je prvá pomoc...

zakladne nastaveni karbecu

Napsal: ned kvě 06, 2007 6:30 pm
od Lubomír
tak som to odfotil, ako to robím ja:
Obrázek
a nastavujem to pomocou medeného drátku 0,5 CuL, keď začne škrabať z neho lak, som si istý, že je tam približne správne nastavenie. Tú polohu skrutky si zapamätám tak, že počítám, koľko otáčok je do uplného dotiahnutia, a tak to iba občas (po emiske, keď sa tam "odborníci" vrtajú tak, že mám problém odísť zo dvora, -ale emisie sú OK-, taká díra je tam aj pri zahriatom motore!) skontrolujem, nastavím, prípadne o nejakú štvrť otáčku dostavím, aby bolo auto živé. To je všetko. O tú skrutku je opretý krížováčik, bohatosť zmesi je imá kapitola, už som to písal niekde, a dostal som dobrú radu, funguje to.