Stránka 1 z 2
Napsal: ned kvě 13, 2007 9:14 pm
od narkomanix
Zdravím
jel jsem na špacir do prahy a na spateční cestě se koně z motoru nedostaly až na kola byla tomu na vině spojka podle mě ale když jsem to rozdělal tak lamela měla 3 a3,5 mm a diky ryham po předchzi sjetý lamele jsem zjistil že až tak sjetea není origo napis na jamele kde mam vydřeny ty držky viz foto
lanko se vrací spět tak poraďte proč to nefunguje prosim jestli tam neni nějakej šroub na seřízení moc dík fotky nějak nejdou smula nemužu tady najit odkaz co to??

Napsal: pon kvě 14, 2007 8:46 am
od Tuti
Důležité je, jestli má spojka nějaký "mrtvý chod" nebo zabírá hned nahoře. Jestli tam nějaká vůle je, může být taky unavená (vyhřátá) talířová pružina nebo i sjetý setrvák. Jinak k seřízení slouží závitový konec lanka s křídlovou matkou, která zabírá do vypínací páky na spojce (vlevo vzadu pod autem). Pokud si to dobře pamatuju, měla by se na konci lanka nastavovat vůle asi 2-3 mm.

Napsal: pon kvě 14, 2007 1:01 pm
od dědek
Klouzání spojky lze rozdělit do několika etap- nejprve začne spojka prokluzovat při plném zatížení na rozjetou trojku, pak se motor utrhne a ačkoliv jdou otáčky motoru nahoru auto zpomaluje, to je nutné ihned zkontrolovat vůli a pomocí křídlové matky na konci lanka seřídit.(nějaká vůle tam můsí být cítit jinak je to špatný. V další etapě klouže spojka při každé rychlosti při vysokých otáčkách , ale auto je schopné ještě jízdy i do kopce.( trochu pomůže zvětšení "vůle", ale spíš cit v noze pro nouzové dojetí. Další etapou je klouzání spojky i při mírném zvýšení otáček a pak se nedá nic dělat jen vyměnit spojkovou lamelu, přítlačák a ložisko celkem tak 9tis. investice v servisu. Dědek
Napsal: úte kvě 15, 2007 12:57 pm
od narkomanix
takže tu křídlovku tam ja sto pro nemam asi ji nekdo odstranil ale ta vůle tam určitě je to vim obložení je fakt v poho jak jsem říkal ještě tam jde vidět origo napis co je mezi dirama na nitky protože předchozí spojka byla sjeta až na nýtky a ty vydřely do ssetrvaku a přítlačáku rýhy aůe ty
mužou maximalně snižit učinnost ale ne ji uplně vyřadit s provozu nebo ne nekdo říkal že je to ta přítlačna pružina ale všichni mě zatim řikala žěe ta přežije skoro celé auto tak nevim da se to nejak poznat??
Napsal: úte kvě 15, 2007 5:49 pm
od Tuti
Je pravda, že talířová pružina přežije auto .. většinou. Chlapsky se přiznávám, že mně se podařilo jednu oddělat - nechal jsem se ukecat a pokoušel jsem se vytáhnout ze závěje VW Transportéra. Jenže spojka už byla načatá, myslel jsem že hrabu kolama a zatím jsem "hrabal" spojkou. Stačilo pár vteřin a spojka totálně odpadla - auto už nejelo ani na jedničku. I po výměně lamely pak spojka lehce klouzala (třeba do kopce po přeřazení ze 3 na 4) a pomohla až výměna pružiny. Jestli máš na setrváku rýhy po nýtech, je možné, že i tvoje spojka má za sebou nějaký podobně ošklivý zážitek.
Těch 9 tisíc co píše Dědek je trochu nadstřel - i kdybys opravdu dával komplet novou spojkovou sadu, pořídíš ji do 4 tisíc a solidní servisman si za práci neřekne víc než dva tisíce. Ale i to je dost a dovolím si rejpnout - jestli je řeč o tom černém "Křižníku Potěmkin", měla by ti tato příhoda být varováním a pobídkou k zamyšlení o jeho posledních věcech. Dneska ti odešla spojka, zítra třeba startér, pozítří ti potečou trubky nebo chladič, pak zůstaneš stát bez elektriky, péra máš v háji už teď ... budeš ustavičně cpát peníze a hodiny práce do vrány, ze které už auto stejně neuděláš.
Napsal: úte kvě 15, 2007 8:08 pm
od peple
Tuti píše:... budeš ustavičně cpát peníze a hodiny práce do vrány, ze které už auto stejně neuděláš.
AMEN
Napsal: stř kvě 16, 2007 10:37 am
od Mira
Trošku se přidře ložisko a přítlačák je za chvíli v háji. Na Pontiacu se mi pružiny sjely do tloušťky planžety a fakt už nepřitláčel.
Mira
Napsal: stř kvě 16, 2007 12:39 pm
od dědek
A pak je i možnost, že "kdosi" použil starší přítlačák z Justy a problémy jsou rovněž na cestě. Jinak opravdu při koupi všech těch tří věcí - lamela spojkové ložisko a přítlačák plus hodinová sazba za práci v servisu cca 500,-Kč na hodinu, znamená účet v lepším případě těsně pod deset tisíc. Mám to za sebou, ale ty peníze jsem nedal a radši volil možnost staršího , ale liberáckýho přítlačáku, zánovního ložiska za půlku ceny a nanýtování obložení na původní plech lamely spojky jako renovace spojky a brzdových čelistí ve jedné fimě v Jablonci. Dědek
Napsal: čtv kvě 17, 2007 9:06 am
od narkomanix
je pravdou že to auto už je kapanek po smrti ale zatim jezdi nebo spíš jezdilo a dokud se nerosype uplně tak se to poddá (snad) a navic ja auto ktere nerozeberu tak mu nevěřím a tak proč si nerozebrat starou rachotinu a jestli se me podari sehnat lepši kastli tak se v tom prece jen bude škoda tak rejpat
nemate někdo doma zbytečnej přítlačák alespoň trochu ok nemusi byt 100% a tady jsou nějaky fotky pro představu jak to vypadá
to jsou ty drážky

to jsou ty pružinky co nevim jak tam patřej

a tkhle jsem to rozdělal aniž bych cokoliv tahal ven

Napsal: čtv kvě 17, 2007 9:27 am
od narkomanix
a ještě tady mam fotku auta motor ko kastle ok cena 10 000 až 15 000 třba ho někdo znate

myslíte že je dobrá cena vim že z ní nejde moc poznat ale nějak se nemužu rozhodnout
Napsal: čtv kvě 17, 2007 11:41 am
od dědek
Muselo jezdit tak pře dvěma roky po Praze. Taková hrůza za 10 tisíc to zas není.Co motor? Špatný přítlačaky domu neberu, abych se náhodou nepřemluvil a zase ho někam dal. To že je špatný se bohužel pozná, až se vše opět ustrojí a jede projet. Pak si dá člověk pár fgacek, velkýho frťana a auto jde znova na hever a šupky opět pod něj. Aspoň že teď ty svinský šrouby, co nešly včera ani za prase povolit, už teď jdou. Dědek
Napsal: čtv kvě 17, 2007 1:58 pm
od Tuti
narkomanix píše:a ještě tady mam fotku auta motor ko kastle ok cena 10 000 až 15 000 třba ho někdo znate
myslíte že je dobrá cena vim že z ní nejde moc poznat ale nějak se nemužu rozhodnout
Myslím že cena dobrá není - kastle je asi lepší než ta tvoje, ale ani podle fotky žádný zázrak. Jestli máš možnost a chuť si to sám vyvařit, tak prosím - ale rozhodně se neboj smlouvat na radikálně nižší cenu. Orezlá kára s KO motorem se moc dobře neprodává.
Napsal: sob kvě 19, 2007 9:08 pm
od michalson
mě spojka taky klouzala a nakonec to bylo olejem ve spojkové skříni.
Nedávno mi taky prasklo spojkové lanko ,domu jsem stím nějak dokákal asi 15km a že jsem to potřeboval hned spojízdnit koupil jsem 4metry nerez lanka a dvě svorky ohnul vraťák a už to zas jezdí. Oprava za necelý dvě stovky a deset minut práce,plus hodina nákup.

Napsal: ned čer 03, 2007 6:07 pm
od narkomanix
pokracování potíží aneb jak jsem (z)vracel motor zpět
motor jsem uložil a jak uz to bývá tak vinou něčeho nešel nastartovat špatně ukostřená cívka ala škoda pak pohnuty neskutečně ohlodany viko rozdělovače kde něco kope výměna kabelu ke svičkam škoda vyčistit svičky a ožil auto furt nejede ale startuje nasranost zoufalost

¨Po nastartovaní a zařazeni za jedna nic ale ručička tachmetru se hejbá

slava spojka to neni a tak co vylezu ven a jdu se kouknout k motoru a hejblá se šroub co drží kolo
něco je spatně kolo dolů buben dolu a tisicihran v bubnu v tahu
otázka : kde sehnat nový buben nemusim kupovat rovnou oba dva a na kolik to tak asi vyjde
prozba: nemate někdo doma zbytečný???? prosim
závěr: neco mě to dalo už se orijentuju v motorovém prostoru a všechny zarezlí šrouby vyměněny při dalších potížích nebude rozborka taková dřina
nechápu proč jsem se držel toho že je na vinně spojka
Napsal: ned čer 03, 2007 7:11 pm
od Petr+Barča
Pošli mi adresu na SZ a já ti buben pošlu . Pár jich mám . Ale tento týden to nestíhám .
P+B.
Napsal: pon čer 18, 2007 3:13 pm
od narkomanix
Tak rakvička zase šlaape
A za to děkuji petr+barča za pomoc buben v pohodě
a Vám všem za rady.
ALe nastal takověj problém auto přestalo jit za plynem a při rozjezdech se dusí a dostalo nějakou cukatůru v rozmezí spodní poloviny otácěk ale když na to šlapnu a auto se chytne a táhne tak cukatůra zmizí ještě čas odčasu jedu jen na dva valce a krapet se mě někam zatoulaly méé vrané koně zatim jen pár nebo dva nevíte někdo proč a kam ?
dost mě to S--E
mam pocit jestli by to nemohlo bejt někde v elktrice civka rozdělovač kabely (civka a kabely ala škoda)
a mam zase jeden zážitek z nějakyho nepochopitelneho duvodu se mě zaplo 4wd za jizdy ja nic nemačkal to prostě samo (celkem zajímavej rachot)
pak se zase vyplo jo nemam tam přední poloosutakže mě to bylo celkem prd platny.
tak to je asi vše jestli máte někdo nějaky j napad kde hledat tak prosím pomozte
Napsal: pon čer 18, 2007 9:08 pm
od Martin H.
A na čem Ti drží přední kolo, když tam nemáš poloosu?
Martin.
Napsal: úte čer 19, 2007 4:11 pm
od narkomanix
řekl bych že na rameni
poloosa přenáší koně z motoru na kolo nebo né
nějak to tam drží tak ať to tam drží i nadále nebudu do toho vrtat nebo to zase posmolím
sem celkem rád že to jede alespoň tak jak to jede
Napsal: úte čer 19, 2007 8:51 pm
od Lubomír
Poloosa je dôležitá pre prenos síl od riadenia a nákladu na vozovku. Kolo je uložené uplne nezávisle, svedčí o tom aj prevedenie bez pohonu všech 4 kol, náboje sú totožné, a nemá ani kardanový vývod dopredu, a jazdí. Takže pohon a uloženie kola sú dve uplne nezávislé veci.
Karel sa k tomu iste vyjadrí odbornejšie...
Napsal: stř čer 20, 2007 8:10 am
od dědek
Já myslím, že Martin na to koukal jako já. Ne jako celý kolo (závěs) ale jen to co se točí + kotouč atd. Tohle jsem čekal , že je přišroupovaný skrz jako u každého auta s předním náhonem - poloosa- kloub - "špaček" a nakonci závit. Dědek