Stránka 1 z 2

4WD Nevypíná

Napsal: pon lis 21, 2005 7:35 pm
od Čarli
Ahoj přátele
Minulý týden jsem přezul gumy a když napadl sníh jel sem si zařádit,
sepnul sem po 3měsícich 4WD když sem si to užil vypnul jsem 4WD ale
nastal problém který se mi ještě nestal,kontrolka 4WD stále svítí a kola zabírají,kontroloval jsem hadičky,rellé v palubovce na sepnutí a vypnutí reaguje cvakáním,vyzkoušel jsem nějaké rady za které moc děkuji,ale stále nic,byl sem i v servisu, ale neuspěl jsem. :cry:
Zítra se ještě pokusím vrátit letní gumy a pak nevím,kdyby Vás něco napadlo tak Vám děkují,napíšu jak to dopadl

4WD v kostce?

Napsal: úte lis 22, 2005 8:58 am
od veros
Ahoj,

nevíte někdo, jak je v Libeře řešené ovládání 4WD? (do 93) Já zase nemůžu 4WD zapnout.

Co zatím vím: Tlačítko v řadicí páce je elektrické, po stisknutí se něco sepne (asi relé?), zabliká kontrolka uprostřed palubní desky a pak nevím, co se děje. Odkud bere svůj stav kontrolka 4WD?

--Věroš

Napsal: úte lis 22, 2005 10:31 am
od peple
4WD používám jen na nezpevněném povrchu a zapínám(vypínám) jen když mám kola rovně. Jinak se mi při zatočení odmítá vypnout. Na zpevněném potom musím kousek rovně popojet a až pak se vypne.
Jarda měl problém kvůli různé velikosti kol vpředu a v zadu. Ty máš stejná kola :?:

Povedlo se

Napsal: úte lis 22, 2005 11:51 am
od Čarli
:D Ale mám strach znovu 4wd zapnout,zacpal jsem hadičku která vede od podtlaku 4wd,nastartoval jsem kontrolka 4wd svítila,šel jsem k motoru a přemýšlel co dál,řekl jsem si že zakrituju motor a pojedu přehodit kola,tak sem šel vypnout motor a hle 4WD bylo zhaslé a přední kola opravdu nezabírají,
ta hadička vždycky volně ležela na motoru a nikam nepasovala,
když sem před půl rokem volal do servisu Subaru řekli mi aby jsem jí
ucpal to jsem udělal,ale nešla mi zapnout 4wd,proto jsem jí nechal zase volně.
Dneska jsem jí ucpal ale nemám nato moc náladu abych dál experimentoval,4wd vyplo co bude dál nevím :( .

Napište prosím jakoukoli zkušenost ohledně 4wd,jsem na jedné straně rád že se mi 4wd vypnulo,ale 4wd budu muset určitě v zimě používat,vždyť je to jedna z věcí na kterou jsme u Liber hrdí.Díky

Re: Povedlo se

Napsal: úte lis 22, 2005 12:19 pm
od Čarli
Jo kdybyste nevěděli o jakou hadičku jde,tak se podívejte na tento odkaz
je to Honzovo libero http://www.libero.wz.cz/bob.htm
najděte si foto motoru.
Ta hadička vycházi z prava na hoře a směřuje dole k plivovému čerpadlu,
na začátku má bílé plastové kolečko a plastovou pásku,
tak tu to hadičku jsem ucpal,nikdy sem nevěděl kde jí zapojit.

Napsal: úte lis 22, 2005 1:40 pm
od Karel
Noo moc vam nepomohu ja mam r 97 a u mne se to chova takhle:
motor v klidu mačkam a nic protoze neni podtlak po nastartovani po priazeni
bez pohybu nic, az kdyz se rozjedu tak se pripoji predek a rozsviti se kontrolka a kdyz vyradim v tahu tak zustane zarazen tak ubrat pustit plyn zkratka cuknout a odpoji se to. Odpojeni logicky provede pruzina v komore podtlaku /nevim jestli je tam membrana nebo pist/ a kontrolka je spinana podobne jako spatecka to je z tycky v prevodovce. Lituji ale vic nevim.
K. 8)

4 x 4

Napsal: úte lis 22, 2005 2:23 pm
od Jarda
Karle 4 x 4 u libera a justy nejdou vypnou v tahu vždy je potřeba ubrat a potom se vypne. kkyž se vypne při tahu dá to strašnou ránu :mrgreen:
až leze mráz po zádech. takhle to funguje u mě.

hadička 4 x 4

Napsal: úte lis 22, 2005 2:29 pm
od Jarda
jak to jezdilo s ucpanou hadičkou? dle informací které mám má být tato volná hadička na karburátoru protože se tam nečistoty skoro nedostanou, a je tam teplo na přisávání vzduchu a nemá se zkracovat. jak jsme spolu psali tak na tuto možnost jsem si nevzpoměl omlouvám se :oops:

Napsal: úte lis 22, 2005 2:46 pm
od Návštěvník
Jo, Jaro vim o cem mluvim mel jsem T805 i MTS24 s predkem a taky sefovu AGRO IFU /to kdyz nemel papiry/
K. :)

Re: hadička 4 x 4

Napsal: úte lis 22, 2005 5:31 pm
od Čarli
Jarda píše:jak to jezdilo s ucpanou hadičkou? dle informací které mám má být tato volná hadička na karburátoru protože se tam nečistoty skoro nedostanou, a je tam teplo na přisávání vzduchu a nemá se zkracovat. jak jsme spolu psali tak na tuto možnost jsem si nevzpoměl omlouvám se :oops:
Byl jsem tu hadičku dat na karburátor jak říkáš,ucpávat jí teda nebudu,
i když se mi jízdní vlastnosti zdály být stejne.
Jakou funkci má ta volná hadička?Měl jsem jí celou dobu co libero mám,
strčenou vlně pod filtrem.

4 x 4

Napsal: úte lis 22, 2005 6:36 pm
od Jarda
pravděpodobně přisává teplý vzduch do elektromagnetického spínání předního náhonu. dle informaci ( to není z moji hlavy :twisted: ) při zapnutí předního náhonu se zapne elektomagnet a nabere železné piliny a sepne dvě lamely :?: :?: víc nevím možná ta hadička má odvádět jen vzduch :?:

Napsal: stř lis 23, 2005 1:52 pm
od Petr+Barča
Ahoj všichni . Podle mého hodně záleží na gumách . Na podzim sem přezul
na zimní gumy a jelikož sou nové tak ani nevím kdy mi zapíná a vipíná předek , protože mi nejde kontrolka . Fakt je to strašně znát , žádné rány
škubání atd. Čarli překontroluj jestli nemáš uvolněné poloosy
u předního diferenciálu . Jsou tam takové nýty . Loni sem si s tim
užil dost . Mněl sem volnou přední poloosu a předek si dělal co chtěl ,
nechtěl naskočit a pak zase vyskočit . Opravdu u 4X4 záleží na tom
aby všechno bylo apsolutně vyvážené .
Ahoj P+B.

4WD FUNGUJE!!!

Napsal: stř lis 23, 2005 10:04 pm
od Čarli
:lol: Jeto neuvěřitelné,4wd mi zase funguje přesně jako vždy Jardo díky :wink:
Nevím jestli to bylo tím, že jsem tu hadičku dal na karbec,je tam teplo,
je to paráda,odpoledne jsem se už obědnával do Subaru v Zubří ke
Klestilovi,popsal jsem mu jak mi to blbne,a on už jako by věděl o co jde,
řekl nějakou součastku která se bude muset obědnat a vyměnit,už sem si říkal na kolik mě to příjde.
Když jsem jel z práce domů řekl jsem si že nemám co ztratit,že tam v pondělí pojedu,tak jsem zapl 4wd fungovalo vypl a VYPLO :!:
:roll: Promiňte mi to nadčení ,ale jsem opravdu RÁÁÁÁD :P

:!: Prosím mám ještě dotaz,p.Klestil mi říkal ať jí teď přez zimu nevypínam,řekl jsem mu že na to nemám že to moc žere,on mi řekl že je to blbost že to žere stejně jestli je zaplé 4WD nebo vyplé.Mě se to moc nezdá,máte někdo nějakou zkušenost se spotřebou u zaplé 4WD :?:
Dík

vypínat

Napsal: stř lis 23, 2005 11:11 pm
od Honza
Čauky 4wd rozhodně vypínej vždy když budeš na pevném podkladu, protože auto nemá mezinápravový dif a při jízdě na pevném povrchu dochází k pnutí mezi přední a zadní nápravou, hlavně při zatáčení.

Napsal: čtv lis 24, 2005 7:11 am
od peple
A taky :arrow: už si jel se zapnutým 4WD 120km/h :?: :lol:
Já teda ne a ani to zkoušet nebudu. Když jedu víc jak 60 tak už uvnitř vozu stoupá hluk. Při zapnutým 4WD řadím jenom do trojky a dál už to stejně nemá smysl

Napsal: čtv lis 24, 2005 8:30 am
od napsal Baluu
Ahoj všichni.
Moudrá kniha povídá o řazení pohonu dvou/čtyř kol toto :
Červené tlačítko na rukojeti řadící páky dovoluje nezávisle na její poloze provádět přepínaní mezi pohonem dvou a čtyř kol.
Tlačítko lze ovládat bud' za jízdy nebo po nastartování motoru.
Po zapnutí pohonu čtyř kol se ihned rozsvítí příslušná kontrolka.
Po opětovném stlačení tlačítka se znovu přepne pohon pouze na zadní kola. Při tomto přepojování se nemusí sešlapávat spojkový pedál.

UPOZORNĚNÍ :
Aby nedocházelo ke škubání při zapojování pohonu všech kol (a obráce-ně), je třeba uvolnit plynový pedál a přepínací tlačítko zapnout při přímé jízdě.Řazení rychlostních stupnů se při pohonu všech kol provádí stejným způsobem jako při pohonu pouze zadních kol.
Omezení maximální rychlosti při jednotlivých zařazených stupních je při pohonu všech kol stejné jako u pohonu pouze zadních kol.

RADY PRO JÍZDU S POHONEM ČTYŘ KOL

Způsob jízdy s vozidlem s pohonem všech kol se neliší obecně od normální jízdy, kdy jsou poháněna pouze zadní kola.
Vozidla SUBARU s pohonem všech kol jsou konstruována jako vozidla
s pohonem zadních kol s připojovatelným pohonem kol předních.
Přepojování mezi pohonem zadních a všech kol (a přirozeně též obráceně) se může provádět za jízdy.

Při použití pohonu všech kol je však třeba dodržovat tato pravidla :
- Při pohonu všech kol může být brzdný účinek motoru využíván na všech
čtyřech kolech. Použití pohonu všech kol se proto doporučuje
především při jízdě po kluzké vozovce (sníh, led).
Při extrémně ostrých zatáčkách nebo při prudkém brzdění však není
žádný znatelný rozdíl od pohonu pouze zadních kol.
Při sjíždění z kopce popř. před projížděním prudkých zatáček se musí
proto snížit rychlost, přičemž je třeba dodržovat dostatečný odstup od
vpředu jedoucích vozidel.
- Vozidlo s pohonem všech kol umožňuje jízdu po zasněženém, zledova- tělém, bahnitém nebo písčitém povrchu. Přesto je koncipováno jako
vozidlo silniční a nikoliv jako terénní.
- Jestliže jsou na vozidle namontována kola různé velikosti (při použití
odlišných typů pneumatik popř. správných,ale s různou mírou opotře-
bení, hustění nebo zatížení na přední a zadní kola atd.), potom může
být zapínání pohonu pouze zadních kol opožděné a trhavé (i při přímé
jízdě), popř. vzrůstá spotřeba benzínu. V takovém případě dochází též
ke zvýšenému opotřebení převodovky.
* hustění pneumatiky má být pravidelně kontrolováno
* při výměně pneumatik mají být vždy montovány pneumatiky stejné
velikosti a stejného typu, a nikdy pneumatiky různých velikostí
- Při častých jízdách v horách nebo v prašných oblastech nebo za jiných
stížených podmínek musí být motorový olej, brzdová kapalina a olej
v převodovce častěji vyměňován než je uvedeno v návodu na obsluhu.
- Při velmi natočeném volantu se nesmí pohon přepínat.
- Při pohonu všech kol může docházet při průjezdu ostrých zatáček k ur-
čitému brzdění. V takovém případě by se měl k jízdě použít pouze pohon
zadních kol.
Tolik moudrá kniha z r.1993.
(to byl diktát pro ženušku, která se učí zacházet s PC)

Napsal: čtv lis 24, 2005 9:14 am
od peple
napsal Baluu píše:(to byl diktát pro ženušku, která se učí zacházet s PC)
Tak to ji pochval :wink: A sebe taky

Napsal: čtv lis 24, 2005 9:31 am
od Čarli
napsal Baluu píše:Ahoj všichni.
Moudrá kniha povídá o řazení pohonu dvou/čtyř kol toto :
Červené tlačítko na rukojeti řadící páky dovoluje nezávisle na její poloze provádět přepínaní mezi pohonem dvou a čtyř kol.
Tlačítko lze ovládat bud' za jízdy nebo po nastartování motoru.
Po zapnutí pohonu čtyř kol se ihned rozsvítí příslušná kontrolka.
Po opětovném stlačení tlačítka se znovu přepne pohon pouze na zadní kola. Při tomto přepojování se nemusí sešlapávat spojkový pedál.

UPOZORNĚNÍ :
Aby nedocházelo ke škubání při zapojování pohonu všech kol (a obráce-ně), je třeba uvolnit plynový pedál a přepínací tlačítko zapnout při přímé jízdě.Řazení rychlostních stupnů se při pohonu všech kol provádí stejným způsobem jako při pohonu pouze zadních kol.
Omezení maximální rychlosti při jednotlivých zařazených stupních je při pohonu všech kol stejné jako u pohonu pouze zadních kol.

RADY PRO JÍZDU S POHONEM ČTYŘ KOL

Způsob jízdy s vozidlem s pohonem všech kol se neliší obecně od normální jízdy, kdy jsou poháněna pouze zadní kola.
Vozidla SUBARU s pohonem všech kol jsou konstruována jako vozidla
s pohonem zadních kol s připojovatelným pohonem kol předních.
Přepojování mezi pohonem zadních a všech kol (a přirozeně též obráceně) se může provádět za jízdy.

Při použití pohonu všech kol je však třeba dodržovat tato pravidla :
- Při pohonu všech kol může být brzdný účinek motoru využíván na všech
čtyřech kolech. Použití pohonu všech kol se proto doporučuje
především při jízdě po kluzké vozovce (sníh, led).
Při extrémně ostrých zatáčkách nebo při prudkém brzdění však není
žádný znatelný rozdíl od pohonu pouze zadních kol.
Při sjíždění z kopce popř. před projížděním prudkých zatáček se musí
proto snížit rychlost, přičemž je třeba dodržovat dostatečný odstup od
vpředu jedoucích vozidel.
- Vozidlo s pohonem všech kol umožňuje jízdu po zasněženém, zledova- tělém, bahnitém nebo písčitém povrchu. Přesto je koncipováno jako
vozidlo silniční a nikoliv jako terénní.
- Jestliže jsou na vozidle namontována kola různé velikosti (při použití
odlišných typů pneumatik popř. správných,ale s různou mírou opotře-
bení, hustění nebo zatížení na přední a zadní kola atd.), potom může
být zapínání pohonu pouze zadních kol opožděné a trhavé (i při přímé
jízdě), popř. vzrůstá spotřeba benzínu. V takovém případě dochází též
ke zvýšenému opotřebení převodovky.
* hustění pneumatiky má být pravidelně kontrolováno
* při výměně pneumatik mají být vždy montovány pneumatiky stejné
velikosti a stejného typu, a nikdy pneumatiky různých velikostí
- Při častých jízdách v horách nebo v prašných oblastech nebo za jiných
stížených podmínek musí být motorový olej, brzdová kapalina a olej
v převodovce častěji vyměňován než je uvedeno v návodu na obsluhu.
- Při velmi natočeném volantu se nesmí pohon přepínat.
- Při pohonu všech kol může docházet při průjezdu ostrých zatáček k ur-
čitému brzdění. V takovém případě by se měl k jízdě použít pouze pohon
zadních kol.
Tolik moudrá kniha z r.1993.
(to byl diktát pro ženušku, která se učí zacházet s PC)
ÓÓ :shock: Diky za příspěvek Baluu a děkuji taky tvé ženě.
Baluu o spotřebje při zaplém pohonu 4WD moudrá kniha něco ví?

4 X 4

Napsal: čtv lis 24, 2005 1:29 pm
od Jarda
nejde o spotřebu jde o to že nemáme mezinápravovou spojku. vše je natvrdo jak píše Honza :shock: Já ji vypnám i v terénu když sjíždím meze. vypnu ji třeba jen krátce. :twisted:

Re: 4WD Nevypíná

Napsal: čtv lis 24, 2005 5:35 pm
od colli
Ahoj milovnici krabic na kolesach!
Mam Libero E12 už šiesty rok a to v značnom štádiu rozkladu. Nefunguje na ňom kadečo, ale 4x4 ztiaľ fungovalo vždy bez ohľadu na kolesá a pneu. Používam rôzne typy pneu a rôznymi dezénmi (momentálne vpredu 155 letné, vzadu 165 zimné). Žeby toto autíčko malo nejakú skrytú "inteligenciu" a zistilo aké gumu sú práve obuté?? Je možné, že pri určitej kombinácii nenatočím motor?

colli :D