Vyvařování...
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Vyvařování...
Konečně sem se letos taky dokopal k opravě blatníků před nástřikem.
Byla to fakt "fajnová" práce.
Nejdřív sem si říkal že vybrousím tu "povrchovou rez", sem tam kytnu , obrousím a stříknu, ale ouha
Po rejpnutí do puchýřků u předního blatníku(u nádrže) bylo jasné že musím k převozu z dílny do garáže přibalit i svářečku a nemálo plechu.
Zaříznul jsem tedy do živého(nezkorodovaného) plechu u blatníku(používám řezný kotouč o síle 0,8mm) a podběh v místě u zástěrky už křičel že chce taky...
Po vyvaření a natření podběhu byla odhalena nemilá věc. V horním růžku blatníku je spára cca 2mm mezi podběhem a blatníkem která tam asi nemá co dělat(na pravé straně totiž není). Tudy se celou dobu dostávala voda a bordel od předního kola dovnitř a tudíž... Odstranit, zavařit, zakytovat, natřít...
Je čas na hru s papírem. Šablonu pak přeneseme na plech(použit 1mm - originál je 0,5mm) a ten pak tvarujeme a tvarujeme...
Nastřihnout a chytit tvar...
Sedí to dobře...
...tak nastartuju svářečku...
...svařím a obrousím.
Blatníček v celé své kráse ještě před svařením...
Teď už jen dodělat spodek ve tvaru prahu
A levá strana je hotová (plechařina)
Nakonec práce co mě moc nebaví - kytování a broušení, nástřik plničem a zase broušení...
Pravá strana v rychlosti:
Pokračování příště...
Byla to fakt "fajnová" práce.
Nejdřív sem si říkal že vybrousím tu "povrchovou rez", sem tam kytnu , obrousím a stříknu, ale ouha
Po rejpnutí do puchýřků u předního blatníku(u nádrže) bylo jasné že musím k převozu z dílny do garáže přibalit i svářečku a nemálo plechu.
Zaříznul jsem tedy do živého(nezkorodovaného) plechu u blatníku(používám řezný kotouč o síle 0,8mm) a podběh v místě u zástěrky už křičel že chce taky...
Po vyvaření a natření podběhu byla odhalena nemilá věc. V horním růžku blatníku je spára cca 2mm mezi podběhem a blatníkem která tam asi nemá co dělat(na pravé straně totiž není). Tudy se celou dobu dostávala voda a bordel od předního kola dovnitř a tudíž... Odstranit, zavařit, zakytovat, natřít...
Je čas na hru s papírem. Šablonu pak přeneseme na plech(použit 1mm - originál je 0,5mm) a ten pak tvarujeme a tvarujeme...
Nastřihnout a chytit tvar...
Sedí to dobře...
...tak nastartuju svářečku...
...svařím a obrousím.
Blatníček v celé své kráse ještě před svařením...
Teď už jen dodělat spodek ve tvaru prahu
A levá strana je hotová (plechařina)
Nakonec práce co mě moc nebaví - kytování a broušení, nástřik plničem a zase broušení...
Pravá strana v rychlosti:
Pokračování příště...
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
O to se snažím, ale posoudíte až sami na příštím srazu.narkomanix píše:...až se to stříkne človek to ani nepozná...
Zadní blatníky i podběhy jsou v dobrý kondici až na místo vzadu opět u zástěrky. Ten malinkej puchejřek na blatníku co sem zapomněl vyfotit vypadal taky nevině, ale jen sem rozříz blatník tak se zevnitř vysypala hromada hlíny a bordelu(škoda že není vhodná doba na sázení brambor ).
Podběh stejně jako vepředu potřeboval asi 3cm vyspravit - teda jenom úplnej spodek u spoje s blatníkem tam kde se držela vlhkost v tom sajrajtu. Ve zbytku podběhu byly ještě patrný odtokový kanálky tak sem je udělal radši taky.
Tady sem se rozhodl dát 0.5mm pozink plech. Normálně by se špatně vařil, ale stačí jen kousíček(1-2mm) na krajích obrousit a jde to dobře.
Druhá strana "nemlich stejná"
Kyt a plnič nemám nafocen páč mě to neba...
Přes víkend mám v plánu všechno nastříkat(báze/klarlak) a to mě už ba, tak sem přihodím pár fotek
Na úplnej konec vystříkám dutiny protože za celejch deset let se k tomu nikdo neodvážil...
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Hm, tak ono i tie novšie trpia tou istou chorobou...., vypadajú tak krásne novo...
si šikovný, ja som to absolvoval len s nitovacími kliešťami, niekedy som to aj tmelil, tak mám z toho Nautilusovský znitovanec, ale podstatné je, že to drží.
Ale tento seriál je fakt lepší jak profi. Držím palec, nech to vydrží dlho...
A ešte raz: umíííí!
si šikovný, ja som to absolvoval len s nitovacími kliešťami, niekedy som to aj tmelil, tak mám z toho Nautilusovský znitovanec, ale podstatné je, že to drží.
Ale tento seriál je fakt lepší jak profi. Držím palec, nech to vydrží dlho...
A ešte raz: umíííí!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Za pět tisíc nic zázračnýho nečekej.
Ujasni si na co ji chceš. Jestli jako já převážně na plechařinu a krátký sváry tak ti bude stačit okolo 150A(ale pod 150 mašinu nekupuj). Teda bavíme se o technologii svařování Metal Inert Gas (MIG) a o síle svařovaného materiálu 0,5 - 5mm.
Drát o síle 0,6 - 0,8 a max 1mm(pětikilový klubo okolo 500kč). K tomu bombu(stačí si nechat předělat ze staršího hasičáku-za předělávku 200kč, za náplň taky tak) a redukční ventil(lepší ale stačí i bez předehřevu- cca 2000kč).
Samotná svářečka musí mít:
plynulý posuv drátu
plynulé nastavení proudu (na obyč plechařinu ale bude stačit možnost volit mezi 4-6 proudy)
Správný nastavení je základ. S dobře nastavenou svářečkou se i úplnej amatér naučí rychle svařovat.
Takže shrneme pod 8 až 10 tisíc se asi za samotnou(novou) svářečku nedostaneš (a to neřeším značku mašiny - Americký nebo Ruský, stejně všechno China )
Před čím varuju rovnou, tak to jsou "pseudo svářečky" za super cenu z Baumaxu a nebo OBI který svařujou pouze trubičkovým drátem a nedá se k nim připojit bomba s náplní CO
Se studiem můžeš začít třeba zde a hlavně článek jak se nenapálit
Ujasni si na co ji chceš. Jestli jako já převážně na plechařinu a krátký sváry tak ti bude stačit okolo 150A(ale pod 150 mašinu nekupuj). Teda bavíme se o technologii svařování Metal Inert Gas (MIG) a o síle svařovaného materiálu 0,5 - 5mm.
Drát o síle 0,6 - 0,8 a max 1mm(pětikilový klubo okolo 500kč). K tomu bombu(stačí si nechat předělat ze staršího hasičáku-za předělávku 200kč, za náplň taky tak) a redukční ventil(lepší ale stačí i bez předehřevu- cca 2000kč).
Samotná svářečka musí mít:
plynulý posuv drátu
plynulé nastavení proudu (na obyč plechařinu ale bude stačit možnost volit mezi 4-6 proudy)
Správný nastavení je základ. S dobře nastavenou svářečkou se i úplnej amatér naučí rychle svařovat.
Takže shrneme pod 8 až 10 tisíc se asi za samotnou(novou) svářečku nedostaneš (a to neřeším značku mašiny - Americký nebo Ruský, stejně všechno China )
Před čím varuju rovnou, tak to jsou "pseudo svářečky" za super cenu z Baumaxu a nebo OBI který svařujou pouze trubičkovým drátem a nedá se k nim připojit bomba s náplní CO
Se studiem můžeš začít třeba zde a hlavně článek jak se nenapálit
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Nejdůležitějším příslušenstvím svářečky (a ostatně jakéhokoliv nářadí) jsou šikovné ruce. Sice se nepovažuju za nešiku, ale tak čistou práci jako Peple bych bez zácviku neodvedl. Takže těch pár děr co se mi na autě objevilo svěřím profíkovi - snad si na tom dá záležet.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Nesmíte zapomenout na dobrou svářecí kuklu
Karle, máš pravdu. Rád se něčemu novému učím a obzvláště na svém autě, po těch skušenostech se servisy. Nic jiného člověku ani nezbývá.... a co si člověk udělá na svém vlastním autě sám, tak má jistotu, že mu to dlouho vydrží. Ale stou svářečkou je to poměrně velká investice. Raději "zatím" zůstanu u nytovaček.
Dandy
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
To co sem dělal, nafotil a dal sem je úplná prkotina proti tomu co se dělá jinde.
Zde je například rekonstrukce nad kterou se nestačím divit. Ani né tak nad tím jak se co dává dohromady(autogen bych na svařování auta nepoužil), ale nad vybavením(kladivo, sekáč, kus kolejnice...) a výrobou dílů doslova na koleně...
Obrázky se načítaj pomalejc, ale vydržte a stojí to za to
Zde je například rekonstrukce nad kterou se nestačím divit. Ani né tak nad tím jak se co dává dohromady(autogen bych na svařování auta nepoužil), ale nad vybavením(kladivo, sekáč, kus kolejnice...) a výrobou dílů doslova na koleně...
Obrázky se načítaj pomalejc, ale vydržte a stojí to za to
Naposledy upravil(a) peple dne čtv črc 26, 2007 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.