Stránka 1 z 1
šelestění na volnoběh
Napsal: pon zář 03, 2007 1:19 pm
od hejtmos
Ahoj, takže jsem si přivezl liberko 94 z němec za super cenu ale na neutral to hrozně šelestí když vymáčknu spojku tak to přestane a jakmile zařadím a jedu tak to zase hučíí na všechny kvalty

navíc mi nějak žere, nebo nevíte kolik benzínu tam ještěš je když to klesne na Empty. díkes jo a ještě kde se dají sehnat karosářske díly lemy atd za fajn cenu. moc děkuji zza radu.zatím čao
Re: šelestění na volnoběh
Napsal: pon zář 03, 2007 4:10 pm
od Karel
hejtmos píše:z němec za super cenu ale na neutral to hrozně šelestí
Kolikpakli

je oleje v převodovce
K.

Re: šelestění na volnoběh
Napsal: pon zář 03, 2007 5:23 pm
od hejtmos
[jej to newím je tam nějaka měrka nebo snad sklíčko kudy bych se tam mohl podívat ??
Napsal: stř zář 05, 2007 9:37 am
od dědek
Najdeš tam šroub na vypuštění. Doporučuji vyměnit za nový a stejně tak i vyměnit olej v moturu včetně filtru. Budeš klidněji spát s vědomím, že od "teď" můžeš sledovat počet ujetých km. Patřičné informace o výměně oleje a filtu a kde je sehnat najdeš v příspěvcích dříve uvedených. Dále zkontroluj stav baterky ať tě to při prvníám mrazíku nepřekvapí. Promaž všechny panty, mechanismy otvírání a všechno , co se hýbe. Věř mi, je to dobré doporučení. Co je namazané nepodléhá tak snadno zkáze. Dědek
Napsal: stř zář 05, 2007 7:18 pm
od hejtmos
Kolik se tak vejde toho oleje ? rovnou bych dal i do obou diferencialu, porad mi dědku prosím jaky ! jo a nevíš kde se daji sehnat ty karosášské věci ?
Napsal: stř zář 05, 2007 8:23 pm
od peple
O oleji si to pročti
zde a karosářský díly asi budou k sehnání, ale za "megašišku"...
Lepší bude sehnat klempíře co to zvládne za polovic.
Napsal: čtv zář 06, 2007 5:46 am
od dědek
Z největší pravděpodobností však i po výměně oleje v převodovce a rozvodovce (diferenciálech) budeš stále slyšet určiyý šepot. To je ložisko spojky. Možná to trtochu pomůže, když povolíš lanko spojky.(/ Musíš cítit na pedálu vůli, než začne zabírat (mrtvý chod) Výměnu spojkového ložiska můžeš odložit až s výměnou lamely( až bude spojka klouzat.) Já už jsem byl smířený s tím , že budu spojku dělat v loni v listopadu. Stačilo však řádně povolit lanko a letos už 7 tisíc najeto na údajně klouzající spojce. A ještě jednu radu. Zkontroluj si, jak se ti vracejí písty brzdiče na předních kolech. Jakmile Libero nějaký čas stojí , pak se nechtějí vracet a kola neustále přibržďují. Poznáš to tak, že celý kolo je i po celkem krátké jízdě teplé. A taky podle spotřeby. Čekej tak 7,5-8 l. V zimě víc a na dlouhé jízdy (100km) i překvapivých 6,5. Ale hodně záleží na řidiči. Libero není závoďák. Je to malý autobus, dodávka a minivan dohromady. A ten třívalec 40kW má svá omezení. Škodí mu přetáčení, ale i jízda za" 5" 40km/h do kopce. Tak šťastné kilometry. Dědek
Napsal: čtv zář 06, 2007 8:49 pm
od Tuti
dědek píše:...To je ložisko spojky ... Dědek
Dovoluji si nesouhlasit ve dvou bodech
Za prvé .. převodovka na volnoběh šelestí, za jízdy hučí a při vyšlápnuté spojce je ticho. I kdyby spojkové ložisko na lehko brblalo a pod zátěží umlklo (čož není moc pravděpodobné), ve zbylých dvou případech by se ozývalo pořád stejně (změna jen s otáčkama). Tohle spíš vypadá na ložisko na předlohové hřídeli v převodovce, což sice jistě nějakou tisícovku zbaští, ale zas nějak veliká tragédie to snad taky nebude.
Za druhé ..
KAŽDÝ AUTO JE ZÁVOĎÁK!
Napsal: čtv zář 06, 2007 9:33 pm
od hejtmos
díky lidi za starost ! jeden automechanik když to slyšel taky řekl ložisko spojky a ted když to psal dědek tak jsem byl rád že vím včem to je, ale tys mě zase nasra* páč nevím kdo má teda pravdu

snad ten co je levnější

jo nahodou mě tren motor kromě mrtě spotřeby ( natankoval jsem 10 l a najel 67 km na hranic E na ukazately ) překvapiou chuti zrychlovat to jsem od 1,2 fakt nečekal

ale aby to žralo víc jak já to se mi taky nelíbí

Napsal: čtv zář 06, 2007 10:01 pm
od Tuti
To já taky nevím kdo má pravdu

. Aby se to dalo líp odhadnout, zkus ještě jak se to ozývá při méně obvyklých situacích:

na neutrál na místě při zvýšených otáčkách

na neutrál na místě při zvýšených otáčkách a s vyšlápnutou spojkou

na neutrál za jízdy s vypnutým motorem

se zařazenou rychlostí za jízdy s vypnutým motorem a s vyšlápnutou spojkou (pozor - cvik je náročný na koordinaci!)

na neutrál za jízdy s motorem na volnoběh

a možná ještě za nějaké kombinace která mě nenapadla
Otestuj si to a sleduj co to kdy dělá (šelestí - hučí - ticho). Podle toho kdy se co točí, popř. je pod zátěží, se dá blíže diagnostikovat bolavé místo.
Napsal: pát zář 07, 2007 7:21 am
od Karel
Tuti píše:Tohle spíš vypadá na ložisko na předlohové hřídeli v převodovce
Toto je správně
K.

Napsal: pát zář 07, 2007 8:40 am
od kce
natankoval jsem 10 l a najel 67 km na hranic E na ukazately
hranici E na ukazateli se nenech masti, v tuto chvili tam mivam este tak aspon 5 litru- ujedu nejmene dalsich 50 km..

Napsal: pát zář 07, 2007 12:45 pm
od hejtmos
kARLE A TO JE JAKO CENOVKA ? HMM? MÁTE NA LIBERKU NĚKDO TAKY 175 gumy ? jako normálně to jsou prcci ale natom liberu to je fakt baloon jde hodně zthu zatačet na místě, a možna to zvedá i tu spotřebu ne ? ale na zimu mám 155

Napsal: pát zář 07, 2007 12:57 pm
od Martinekk
13" sme mali na zimu 175, ono auto nebolo toľko náchylné na bočný vietor, vyzeralo lepšie, ale aj na spotrebu to určite malo vplyv.
Napsal: pát zář 07, 2007 12:59 pm
od Karel
Napsal: pon zář 10, 2007 2:44 pm
od hejtmos
Karel píše:Tuti píše:Tohle spíš vypadá na ložisko na předlohové hřídeli v převodovce
Toto je správně
K.

tohle myslím
Napsal: pon zář 10, 2007 3:00 pm
od Karel
Napsal: pon zář 10, 2007 3:02 pm
od kropin
tady se dají sehnat ložiska do převodovky
http://zbozi.arkov.cz/c-11-loziska.html jap značení asi za 400,-kus dají se vyměnit i na autě ale jen ty zadní a chce to zvedák nebo aspoň jamu.
Napsal: čtv zář 13, 2007 10:05 pm
od covex
Priklanim se tez k prevodovkovemu lozisku, podle jiste zkusenosti kterou jsem nedavno udelal - nastesti ne na vlastnim aute.

LOŽISKO
Napsal: sob lis 10, 2007 12:39 pm
od hejtmos
A JAK SE TO LOŽISKO DO TE PŘEVODOVKY JMENUJE !:
? DEKUJI