Tikání novějšího při běžícím motoru a Libero stojí.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tikání novějšího při běžícím motoru a Libero stojí.
Už několikrát, jsem chtěl nastolit otázku "jak na tikání " při stání , když motor běží. V Srnčí jsem si to ověřil u více novějších Liber a teď na to zapomněl. Snad dvacetkrát jsem ležel pod autem a poslouchal, kde to tiká a jak na to , ale zatím bez výsledku. Komu se to podařilo, prosím za všechny, "jak na to?"
Dědek
Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Zastavím na červenou se spuštěným motorem a při stáním se za malou chvilku ozve takové tikaní zespodu. Hledal jsem zda-li to není výfukem či co by mohlo chvění způsobovat, ale nenašel jsem nic. A je to jen při zahřátem autu. Když je všechno studený, nic není slyšet. A je to docela slabý tikot, který je mnohem víc slyšet při staženém okně. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Čerpadlo určitě to není. To zacvaká hned po zatočení kličkem. Ale je to podobný zvuk o málo silnější . Zapoměl jsem napsat, že přidáním plynu (tedy otáček motoru) to hned zmizí a po klesnutí na volnoběh se opět ozve. Já bych řekl, že to dva "kusy železa" o sebe chvěním naráží, ale háček je v tom , že nemůžu najít, který to jsou. dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
No možná to dělají jenom červené Libera .
Mě se takový nějaký zvuk objevuje. Když chvíli stojím s volnoběhem, tak za chvíli (několik sekund) se ozve. Mám pocit, že ještě o trochu klesnou otáčky volnoběhu a poklesne celkový hluk a něco se zvýrazní nebo se začne rozeznávat jako nespojitý.
A nezapomínejte, že dědek je muzikant, tak zvuky vnímá citlivěji.
Mira
Mě se takový nějaký zvuk objevuje. Když chvíli stojím s volnoběhem, tak za chvíli (několik sekund) se ozve. Mám pocit, že ještě o trochu klesnou otáčky volnoběhu a poklesne celkový hluk a něco se zvýrazní nebo se začne rozeznávat jako nespojitý.
A nezapomínejte, že dědek je muzikant, tak zvuky vnímá citlivěji.
Mira
tak už bez
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Mejdřív zjisti vpředu nebo vzadu.Mira píše:dědek je muzikant, tak zvuky vnímá citlivěji.
1/ vpředu posilovač a jeho zpětný ventil-přišlápnout brzdu když zmizí nebo se to změní, tak netěsnost posilovače nebo přívodní hadice.
2/vzadu,tak tam toho je víc.V ŘJ bude nejspíš jakýsi mikrospínač či jakési čidlo které ovládají rozdíly podtlaku před a za klapkou /diferenciální snímač/.Pak je tam ještě vzadu vpravo/za spolujezdcem/ pod podlahou přímo nad lambda sondou spínač s několika hadičkama. Asi bych to nechal cvakat, asi je to tak udělaný.
A stará pravda: neopravovat co funguje
K.
Nikdo není dokonalej.
NOOO, TAK JÁ JSEM SE TAKY ZAPOSLOUCHAL ,A VÁŽNĚ NĚCO JAKO TIKÁNÍ ,TEDA SPÍŠ ŠKRTÁNÍ O NĚCO PŘI OHŘÁTÉM MOTORU JE SLYŠET,PŘI STUDENÉM NE .TAK JSEM PÁTRAL A PŘIŠEL JSEM NA POVOLENOU PŘEPÁŽKU NEBO CO TAM JE V TOM STŘEDNIM DÍLU VÝFUKU ,KDYŽ JSEM PŘIDAL BYLO TO PRYČ, TAK JSEM KLADÍVKEM POKLEPAL TEN STŘED A ZÁVADA BYLA PRYČ,ALE JEN DOČASNĚ DNESKA JSEM PŘIJEL VEČER Z PRAHY A PŘI TOM VĚČNYM POPOJÍŽDĚNÍ SE TO ZASE UVOLNILO A CVAKÁ A CVAKÁ.... TAK NEVÍM DĚDKU, JESTLI MÁŠ STEJNOU PŘÍČINU.MIMOCHODEM TAKY MÁM ČERVENÝ. ŽE BY TO BYLO BARVOU ???
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Výfuk mám nový a hledal jsem i možnost, že při volnoběhu klepe výfuk o něco kovového hned jako prvou alternativu. Jenže tady chybička není a lokalizace toho "tikání"je spíš blíž předku. Úplně stejně to "tiká" tuším Josefově (?) Liberu, se který přijel do Srnčí jako skoro čerstvý majitel. Předtím ve Škrdlovicích byl na "výzvědách". Přikláním se ke Karlova názoru, že pokud to jezdí a je to pořád stejný, nebudu to řešit. Třeba je to nějaký "zvláštní" signalizátor neutrálu, jako měli kdysi Jawy kontrolku na přístrojovce. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
ŽE ODBOČUJI OD TÉMATU,ALE JAK JSI MĚL TO PARÁDNÍ MADÝLKO MEZI SEDAČKY,DĚDKU,NEVÍM JESTLI SI NA MNE VZPOMENEŠ ,ALE OKUKOVAL JSEM TI TO TAM,TAK UŽ JSEM HO DOSTAL JAKO DÁREČEK A HNED NAMONTOVAL ZATÍM JEN STANDARTNĚ.MOC MI TAM NEDRŽÍ A LIBROVKA SE ŽE NEMŮŽE NA RUČNÍ BRZDU. NEMOHL BYCH TĚ POŽÁDAT O NAFOCENÍ DETAILU, JAK JSI TO TAM UPRAVIL S TÍM ZVEDÁNÍM. DÍKY ŠNAJK
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Já sem dneska vypozoroval "tikání".
Opravdu to znělo jako tikot a dělala to poslední řada sedadel. Ona totiž mrška jak je složená a přichycená tím páskem k prostřední řadě tak se o ni opře gumama. No a mezi tou koženkou a gumou je trtochu mezírka a vždy se k sobě přilepěj a zas odlepěj atd.
No a to byl u mě celej problém Prostě to přilepování a odlepování znělo jako tikání nebo mlaskání...
Opravdu to znělo jako tikot a dělala to poslední řada sedadel. Ona totiž mrška jak je složená a přichycená tím páskem k prostřední řadě tak se o ni opře gumama. No a mezi tou koženkou a gumou je trtochu mezírka a vždy se k sobě přilepěj a zas odlepěj atd.
No a to byl u mě celej problém Prostě to přilepování a odlepování znělo jako tikání nebo mlaskání...
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tak nejdříve pro Karla. Tikot je odvozen od otáček motoru, tudíž je jedno zda-li šlapu na spojku či nikoli. Stačí malinko přidat a tikot je pryč. A druhý případ to též nebude. Sedadla v poloze "sedět" i s pasažéry a na křižovatce tikání. Dědek
P.S. Taky mne napadlo, že by to mohla dělat nějaká trubka "vodovodu nebo samotný chladič. Trubky jsem "šprajcoval" bez úspěchu ! Tak vážně nevím. Víc hlav víc rozumu.
P.S. Taky mne napadlo, že by to mohla dělat nějaká trubka "vodovodu nebo samotný chladič. Trubky jsem "šprajcoval" bez úspěchu ! Tak vážně nevím. Víc hlav víc rozumu.
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Jo, zapoměl jsem na "Snajkyho". Tak jo pamatuji si jak jsme se o tom bavili. Tak, že nejdříve odklop řidičovu sedačku a samořeznými šroubky do plastu v místě dírek přišroubuj celý "vehyk" k plastu za ručkou. Vyklápění je jednoduché. Přední šroubky jsou vlastně jakýmisi dorazy a pro ty zadní musíš udělat dutou rozpěrku /trubičku-já použil Al profil jako nosič ze staré antény a dál sehnat šroub (hodil se mi svorník blok-válec- hlava pro Jawu 50 t.j M6 ) a ten prostrčíš skrz tu trubičku nebo něco jiného na délku upraveného podle šířky vrchních plechů. Pak už stačí nastavit "tuhost" odklápění (já použil na jedné straně "kontramatky" M6 a "tuhost" nastavuji podle libosti takovou páčkou. Doporučuji tu dutou rozporku malinko kratší než naměřiš "nasucho" . Zvýší se tím stabilita celé opěrky. To vyklápění jsem vymyslel právě z důvodů, že se špatně tahalo za ručku a navíc jsem si udělal ještě jednu autozásuvku do plastového panýlku pod ručkou, odkud mám trvalé 12V na CB. (Jinak zásuvka vedle popelníku je funkčí jen při zapnutém klíčku). Podle toho jakou zvolíč polohu předních sedaček, lze použít i držák nápojů ( velice fórové provedení a raději vůbec nepoužívám.) Zkusím ti to příležitostně vyfotit.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Prohlížel jsem dokumentaci a snad také co by ještě mohlo tikat je ventil, který pouští benzínové páry do nádobky s uhlím.Zatím nevím co mu dává impulz /impulzy/ .Je to časovač někde v ŘJ, nebo tlakový spínač na nádrži, pokud existuje, nebo oba. Tento stav by mohla mít na svědomí nádobka s uhlím. Není potřeba ji to čase vyměnit případně vyměnit náplňdědek píše: Tikot je odvozen od otáček motoru
K.
Nikdo není dokonalej.