Stránka 1 z 2

Tikání novějšího při běžícím motoru a Libero stojí.

Napsal: úte zář 18, 2007 7:39 pm
od dědek
Už několikrát, jsem chtěl nastolit otázku "jak na tikání " při stání , když motor běží. V Srnčí jsem si to ověřil u více novějších Liber a teď na to zapomněl. Snad dvacetkrát jsem ležel pod autem a poslouchal, kde to tiká a jak na to , ale zatím bez výsledku. Komu se to podařilo, prosím za všechny, "jak na to?"
Dědek

Napsal: stř zář 19, 2007 5:56 pm
od covex
Priznam se ze nevim co za tikani mas na mysli.. :)

Napsal: pát zář 21, 2007 8:02 am
od dědek
Zastavím na červenou se spuštěným motorem a při stáním se za malou chvilku ozve takové tikaní zespodu. Hledal jsem zda-li to není výfukem či co by mohlo chvění způsobovat, ale nenašel jsem nic. A je to jen při zahřátem autu. Když je všechno studený, nic není slyšet. A je to docela slabý tikot, který je mnohem víc slyšet při staženém okně. Dědek

Napsal: pát zář 21, 2007 8:18 am
od Vlado
Mozno to bude nezmysel, ale nemuze to byt palivove cerpadlo? Ja mam aspon take, ze ked pumpuje tak slabo cvaka. Umiestnene je za nadrzou naspodku na priecke ramu cez gumene podlozky - mrkni ci sa z nich nemohlo nejak vysunut.
Vlado.

Napsal: pát zář 21, 2007 8:44 am
od dědek
Čerpadlo určitě to není. To zacvaká hned po zatočení kličkem. Ale je to podobný zvuk o málo silnější . Zapoměl jsem napsat, že přidáním plynu (tedy otáček motoru) to hned zmizí a po klesnutí na volnoběh se opět ozve. Já bych řekl, že to dva "kusy železa" o sebe chvěním naráží, ale háček je v tom , že nemůžu najít, který to jsou. dědek

Napsal: pát zář 21, 2007 7:43 pm
od peple
Taky sem žádný tikání nepozoroval.
Nemáš tam nějakou bombu se špatným časovačem? :lol:

Napsal: pát zář 21, 2007 8:31 pm
od covex
Jediny co se me zapina pri stani na cervenou je vetrak chladice a pak mi tika blinkr, jinak jsem nic nepozoroval.. ale priste si dam vetsi pozor.

Napsal: stř zář 26, 2007 8:51 am
od dědek
No to "tikání" je snesitelné a u nás moc semaforů není a tak to zatím neřeším . Na příštím setkání předvedu. Dědek

Napsal: stř zář 26, 2007 9:02 am
od Karel
Zajímavé, zatím jsem si nevšiml.V jakém intervalu to tiká :?: Právě jsem se to snažil odposlechnout , a nic neslyším :?:
K.
:cry:

Napsal: stř zář 26, 2007 3:27 pm
od Mira
No možná to dělají jenom červené Libera :) .
Mě se takový nějaký zvuk objevuje. Když chvíli stojím s volnoběhem, tak za chvíli (několik sekund) se ozve. Mám pocit, že ještě o trochu klesnou otáčky volnoběhu a poklesne celkový hluk a něco se zvýrazní nebo se začne rozeznávat jako nespojitý.
A nezapomínejte, že dědek je muzikant, tak zvuky vnímá citlivěji.
Mira

Napsal: stř zář 26, 2007 3:58 pm
od Karel
Mira píše:dědek je muzikant, tak zvuky vnímá citlivěji.
Mejdřív zjisti vpředu :arrow: nebo vzadu.
1/ vpředu posilovač a jeho zpětný ventil-přišlápnout brzdu když zmizí nebo se to změní, tak netěsnost posilovače nebo přívodní hadice.
2/vzadu,tak tam toho je víc.V ŘJ bude nejspíš jakýsi mikrospínač či jakési čidlo které ovládají rozdíly podtlaku před a za klapkou /diferenciální snímač/.Pak je tam ještě vzadu vpravo/za spolujezdcem/ pod podlahou přímo nad lambda sondou spínač s několika hadičkama. Asi bych to nechal cvakat, asi je to tak udělaný.
A stará pravda: neopravovat co funguje :!:
K.
:shock:

Napsal: čtv zář 27, 2007 7:53 pm
od SNAJKY
NOOO, TAK JÁ JSEM SE TAKY ZAPOSLOUCHAL ,A VÁŽNĚ NĚCO JAKO TIKÁNÍ ,TEDA SPÍŠ ŠKRTÁNÍ O NĚCO PŘI OHŘÁTÉM MOTORU JE SLYŠET,PŘI STUDENÉM NE .TAK JSEM PÁTRAL A PŘIŠEL JSEM NA POVOLENOU PŘEPÁŽKU NEBO CO TAM JE V TOM STŘEDNIM DÍLU VÝFUKU ,KDYŽ JSEM PŘIDAL BYLO TO PRYČ, TAK JSEM KLADÍVKEM POKLEPAL TEN STŘED A ZÁVADA BYLA PRYČ,ALE JEN DOČASNĚ DNESKA JSEM PŘIJEL VEČER Z PRAHY A PŘI TOM VĚČNYM POPOJÍŽDĚNÍ SE TO ZASE UVOLNILO A CVAKÁ A CVAKÁ.... TAK NEVÍM DĚDKU, JESTLI MÁŠ STEJNOU PŘÍČINU.MIMOCHODEM TAKY MÁM ČERVENÝ. ŽE BY TO BYLO BARVOU ??? :lol:

Napsal: čtv zář 27, 2007 8:04 pm
od dědek
Výfuk mám nový a hledal jsem i možnost, že při volnoběhu klepe výfuk o něco kovového hned jako prvou alternativu. Jenže tady chybička není a lokalizace toho "tikání"je spíš blíž předku. Úplně stejně to "tiká" tuším Josefově (?) Liberu, se který přijel do Srnčí jako skoro čerstvý majitel. Předtím ve Škrdlovicích byl na "výzvědách". Přikláním se ke Karlova názoru, že pokud to jezdí a je to pořád stejný, nebudu to řešit. Třeba je to nějaký "zvláštní" signalizátor neutrálu, jako měli kdysi Jawy kontrolku na přístrojovce. Dědek

Napsal: čtv zář 27, 2007 8:23 pm
od SNAJKY
ŽE ODBOČUJI OD TÉMATU,ALE JAK JSI MĚL TO PARÁDNÍ MADÝLKO MEZI SEDAČKY,DĚDKU,NEVÍM JESTLI SI NA MNE VZPOMENEŠ ,ALE OKUKOVAL JSEM TI TO TAM,TAK UŽ JSEM HO DOSTAL JAKO DÁREČEK A HNED NAMONTOVAL ZATÍM JEN STANDARTNĚ.MOC MI TAM NEDRŽÍ A LIBROVKA SE :evil: ŽE NEMŮŽE NA RUČNÍ BRZDU. NEMOHL BYCH TĚ POŽÁDAT O NAFOCENÍ DETAILU, JAK JSI TO TAM UPRAVIL S TÍM ZVEDÁNÍM. DÍKY ŠNAJK

Napsal: sob říj 06, 2007 12:18 pm
od Karel
dědek píše: Třeba je to nějaký "zvláštní" signalizátor neutrálu, jako měli kdysi Jawy kontrolku na přístrojovce.
Takže, když vyšlápneš spojku, dáš zajedna, spojku stále držíš,tak"tikot" ustne,nebo se změní :?: A se samotnou vyšlápnutou spojkou :?:
K.
:roll:

Napsal: ned říj 07, 2007 8:19 pm
od peple
Já sem dneska vypozoroval "tikání".
Opravdu to znělo jako tikot a dělala to poslední řada sedadel. Ona totiž mrška jak je složená a přichycená tím páskem k prostřední řadě tak se o ni opře gumama. No a mezi tou koženkou a gumou je trtochu mezírka a vždy se k sobě přilepěj a zas odlepěj atd.
No a to byl u mě celej problém :) Prostě to přilepování a odlepování znělo jako tikání nebo mlaskání... :lol:

Napsal: pon říj 08, 2007 7:32 am
od dědek
Tak nejdříve pro Karla. Tikot je odvozen od otáček motoru, tudíž je jedno zda-li šlapu na spojku či nikoli. Stačí malinko přidat a tikot je pryč. A druhý případ to též nebude. Sedadla v poloze "sedět" i s pasažéry a na křižovatce tikání. Dědek

P.S. Taky mne napadlo, že by to mohla dělat nějaká trubka "vodovodu nebo samotný chladič. Trubky jsem "šprajcoval" bez úspěchu ! Tak vážně nevím. Víc hlav víc rozumu.

Napsal: pon říj 08, 2007 7:57 am
od dědek
Jo, zapoměl jsem na "Snajkyho". Tak jo pamatuji si jak jsme se o tom bavili. Tak, že nejdříve odklop řidičovu sedačku a samořeznými šroubky do plastu v místě dírek přišroubuj celý "vehyk" k plastu za ručkou. Vyklápění je jednoduché. Přední šroubky jsou vlastně jakýmisi dorazy a pro ty zadní musíš udělat dutou rozpěrku /trubičku-já použil Al profil jako nosič ze staré antény a dál sehnat šroub (hodil se mi svorník blok-válec- hlava pro Jawu 50 t.j M6 ) a ten prostrčíš skrz tu trubičku nebo něco jiného na délku upraveného podle šířky vrchních plechů. Pak už stačí nastavit "tuhost" odklápění (já použil na jedné straně "kontramatky" M6 a "tuhost" nastavuji podle libosti takovou páčkou. Doporučuji tu dutou rozporku malinko kratší než naměřiš "nasucho" . Zvýší se tím stabilita celé opěrky. To vyklápění jsem vymyslel právě z důvodů, že se špatně tahalo za ručku a navíc jsem si udělal ještě jednu autozásuvku do plastového panýlku pod ručkou, odkud mám trvalé 12V na CB. (Jinak zásuvka vedle popelníku je funkčí jen při zapnutém klíčku). Podle toho jakou zvolíč polohu předních sedaček, lze použít i držák nápojů ( velice fórové provedení a raději vůbec nepoužívám.) Zkusím ti to příležitostně vyfotit.Dědek

Napsal: úte říj 09, 2007 6:12 pm
od Polevoj
Pokud myslim stejne tikani jako vy (ja bych spis rekl, ze je to tichy klapot), tak to mam taky :D
Osobne si myslim, ze to vychazi odnekud od chladice, ale nijak vic jsem po tom nepatral. Mam to od zacatku a nijak se to casem nemeni, takze to neresim.
Spis si myslim, ze je to vlastnost.

Napsal: sob říj 13, 2007 8:38 am
od Karel
dědek píše: Tikot je odvozen od otáček motoru
Prohlížel jsem dokumentaci a snad také co by ještě mohlo tikat je ventil, který pouští benzínové páry do nádobky s uhlím.Zatím nevím co mu dává impulz /impulzy/ .Je to časovač někde v ŘJ, nebo tlakový spínač na nádrži, pokud existuje, nebo oba. Tento stav by mohla mít na svědomí nádobka s uhlím. Není potřeba ji to čase vyměnit :?: případně vyměnit náplň :?:
K.
:shock: