Podtlakové přepínání 4wd
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Jo souhlasim, sila toho elektromagnetu je slusna, ale musis proti ni postavit silu podlaku. Zkousel si nekdy ucpat hadicku podtlaku prstem?:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Podtlakové přepínání 4wd
zkousel, on mi ten podtlak celkem kolisa, ale to je asi normalni ne? no proste kdyz to nepujde s pruzinkama, pujde to bez nich no:D a kdyz to nepujde, tak holt koupim za 2500 ten ventil novej, bez 4wd je to pruda:)
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Taky mi vrtá hlavou, proč se ventil takhle chová .. že by cívka podtlak nepřemohla se mi nezdá, protože ploška kterou ventil otevírá je malinká. Navíc jestli jsem to z fotky dobře pochopil, cívka dotlačuje ventil na sedlo podtlaku a odtrhává ho od něj pružinka .. a když je pružinka vyndaná, tak jen gravitace. Takže spíš bych se přikláněl k tomu příčení.
Pak mě ještě napadá, jestli není v pístku přepouštěcí dirka, která je ucpaná. Při otevření ventilu do "odfuku" se musí vzduch nějak dostat přes pístek. Ale nejspíš bude dostatečná mezera kolem písku - bohužel z fotek to nedokážu poznat.
Máte vypozorováno, který z dvojice ventilů se kouše?
Pak mě ještě napadá, jestli není v pístku přepouštěcí dirka, která je ucpaná. Při otevření ventilu do "odfuku" se musí vzduch nějak dostat přes pístek. Ale nejspíš bude dostatečná mezera kolem písku - bohužel z fotek to nedokážu poznat.
Máte vypozorováno, který z dvojice ventilů se kouše?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Podtlakové přepínání 4wd
zadnou dirku v pistku sem neobjevil. kterej ventil kouse...no vetsinou mi nefunguje ten co vypina 4wd, to je ten co je bliz privodu podtlaku. zkousel sem prohazovat pistky ale chovalo se to vicemene stejne. ony ty pistky byly totiz zkorodovany zhruba stejne. takze je nejspis v tom plastovym lozi neco o co se to zasekne. ta pruzinka je malinkato orezla, tak to mozna ma taky vliv
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Je to obracene - civka odtrhava od podtlaku a dotlacuje pruzinka (a pricucne se podtlakem). Pruzina je mezi elektromagnetem a pistkem. Hm tak me napada - kdyz bude orezla ta pruzinka, tak se ten odvod do filtru uplne neuzavre a mozna by se tim zhorsil podtlak k samotne membrane. To by ale nevysvetlovalo nefunkcnost ventilu jen ne se do nej klepne... ja sem teda jemne ocistil i pruzinky.Tuti píše:Taky mi vrtá hlavou, proč se ventil takhle chová .. že by cívka podtlak nepřemohla se mi nezdá, protože ploška kterou ventil otevírá je malinká. Navíc jestli jsem to z fotky dobře pochopil, cívka dotlačuje ventil na sedlo podtlaku a odtrhává ho od něj pružinka .. a když je pružinka vyndaná, tak jen gravitace. Takže spíš bych se přikláněl k tomu příčení.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Možná trochu poodbočím ale není u žádného jiného auta taky takový ventil?? 2500 je moc....
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Najdeš ho v Justy.Pajas píše:Možná trochu poodbočím ale není u žádného jiného auta taky takový ventil?? 2500 je moc....
K.
Nikdo není dokonalej.
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
no Justinu nepočítám myslím jako jinší subárko či dokonce jiné auto...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Ty jednoduche ventily jako je http://lowlevel.cz/log/images/subaru-li ... id-1_s.jpg jsem videl i jinde, ale tenhle dvojity ne. Neni vyloucene ze se pouziva i jinde, nebo existuje nejaka uplne nepodobna nahrada, protoze princip ventilu neni zase tak slozity, ale najit ho...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Určitě by se ventil se stejnou funkcí našel v katalogu vzduchařiny pro průmyslové použití (např. FESTO), ale je otázka, jestli by se tím ušetřilo. A šanci sehnat něco podobného z jiného auta levně na vrakovišti považuji za velmi mizivou.
Jinak by samozřejmě bylo možné s trochou improvizace nahradit celou sestavu čtyřmi jednoduchými ventily ... kdyby se někomu válely v garáži.
Jinak by samozřejmě bylo možné s trochou improvizace nahradit celou sestavu čtyřmi jednoduchými ventily ... kdyby se někomu válely v garáži.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlakové přepínání 4wd
o Festo na 12V som ešte nepočul - je to na 24V, tiež som už na to myslel...ale Gari ovláda pneumatiku na tom pomarančovom zázraku pri odhrňovaní snehu...možná dá radu.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne úte lis 03, 2015 9:14 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Což o to, běhá i na 12V (viz např. http://www.festo.com/cms/cs_cz/9759.htm ), ale hlavně by to asi fakt nebylo levnější.Lubomír píše:o Festo na 12V som ešte nepočul - je to na 24V,
Ale ještě jsem nepřipomněl jednu možnost - přepínač 4WD jsou vlastně dva samostatné stejné ventily v jednom těle. Takže by šlo dát vedle sebe dva polofunkční a z každého využívat tu fungující část.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Tak sem jeste vcera stihnul dat dohromady ten solenoid. I s vylestenejma pistkama to nefungovalo, pistky se zasekavaly. tak sem vyndal pruzinky, fest to stahnul plastovejma paskama a ventil funguje. musej na to mit nejakej zahadnej vliv ty pruzinky. namontoval sem to zpatky do auta a uvidim jak se to bude chovat dal. zatim to zapina a vypina nahon predku jako po masle. jeste fotecku hotoveho henteho oneho bazmeku:)
zatim vsem diky za pomoc- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Opet jsem zkousel 4WD - a znovu stejne problemy. Zkoumal jsem podtlaky, hadicky atd. ale problem je stale stejny. Proste pripojit jeste vetsinou jde, ale odpojit vetsinou ne. Duvod - podlak se neprepne na druhou stranu membrany. Chyba jednoznacne ve ventilu. Vzhledem k tomu, ze jsem s nim stravil jiz spoustu casu jsem vymekl a zakoupil novy - u dodavatele v Evrope skladem. Jsem sice o 2600,- lehci, ale kdyz zmacknu prepinac 4WD se pripoji, zmacknu znova - odpoji. A je pokoj zase na 14 let...
- Přílohy
-
- subaru-libero-ventil4wd-novy.jpg (430.41 KiB) Zobrazeno 28588 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- wlčák
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 45
- Registrován: čtv črc 08, 2010 7:10 pm
- Bydliště: teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
tak to je darda!!
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Podtlakové přepínání 4wd
stim vypínánim,mě nejde vypnout když je auto v záběru,jakmile pustim plyn hned se vypne,pokud stojim na místě tak vypíná i zapíná fpohodě.myslíte že to tak má bejt?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlakové přepínání 4wd
sme presvedčení, že to tak má byť!
Zdôvodnenie: ono aj hodnota okamžitého podtlaku vynásobená plochou membrány dáva iba určitú silu, spravidla menšiu ako je hodnota obvodovej sily na spojke od prenášaného krútiaceho momentu vynásobená súčiniteľom trenia oceľ - oceľ . Takže ak nie je možné na rozpojenie zvýšiť hodnotu podtlaku, je treba znížiť hodnotu krouťáku, lebo hodnotu súčiniteľa trenia nedokážeme meniť, že?
Povedané normálnou rečou, vyradiť rýchlosť pod zaťažením je pre každú prevodovku veľmi nevďačná úloha, iba tie lepšie sú odolné, dnes už sú poistené proti rozpojeniu prenosu krouťáku pod zaťažením (je to iba taká guličková poistka, ale pri pridanom plyne nejde vyradiť rýchlosť už ani na škodovinkách)... A v tomto prípade som tam žiadnu guličkovú poistku nenašiel, tak za to bude nisť zodpovednosť vyššie uvedený vzťah. Howgh.
Zdôvodnenie: ono aj hodnota okamžitého podtlaku vynásobená plochou membrány dáva iba určitú silu, spravidla menšiu ako je hodnota obvodovej sily na spojke od prenášaného krútiaceho momentu vynásobená súčiniteľom trenia oceľ - oceľ . Takže ak nie je možné na rozpojenie zvýšiť hodnotu podtlaku, je treba znížiť hodnotu krouťáku, lebo hodnotu súčiniteľa trenia nedokážeme meniť, že?
Povedané normálnou rečou, vyradiť rýchlosť pod zaťažením je pre každú prevodovku veľmi nevďačná úloha, iba tie lepšie sú odolné, dnes už sú poistené proti rozpojeniu prenosu krouťáku pod zaťažením (je to iba taká guličková poistka, ale pri pridanom plyne nejde vyradiť rýchlosť už ani na škodovinkách)... A v tomto prípade som tam žiadnu guličkovú poistku nenašiel, tak za to bude nisť zodpovednosť vyššie uvedený vzťah. Howgh.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Ano, tak je to v poradku - protoze Libero nema mezinapravovy diferencial pak pokud mas nerovnomerne sjete pnetumatiky, nebo dokonce kazdou jinou, otaceji se jinak rychle a kola se sprajcnou. Potom nejde odpojit 4WD bez hybani volantem, povoleni a pridani plynu atd.
Darda se to muze zdat - ovsem kdyz si spocitam kolik casu jsem stravil pokusama to opravit, mel jsem se na to vykaslat hned. Jediny problem je, ze si clovek neni jisty, zda to je tim ventilem nebo necim jinym. Moje diagnoza byla stejna jako artvandalova a proto take pisu, ze to vypada ze skutecne vymena ventilu problem resi. Otazkou zustava pouze to, zda se nejedna (jako ostatne skoro vzdy na starych autech) o souhrn vice faktoru, kde ventil je jen jeden z nich.
Darda se to muze zdat - ovsem kdyz si spocitam kolik casu jsem stravil pokusama to opravit, mel jsem se na to vykaslat hned. Jediny problem je, ze si clovek neni jisty, zda to je tim ventilem nebo necim jinym. Moje diagnoza byla stejna jako artvandalova a proto take pisu, ze to vypada ze skutecne vymena ventilu problem resi. Otazkou zustava pouze to, zda se nejedna (jako ostatne skoro vzdy na starych autech) o souhrn vice faktoru, kde ventil je jen jeden z nich.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Podtlakové přepínání 4wd
díky!!!!
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- wlčák
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 45
- Registrován: čtv črc 08, 2010 7:10 pm
- Bydliště: teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakové přepínání 4wd
Hmm,to jo,já taky díky tomu přišel na další závadu.....při opravě převodovky v servisu urazili na tom ventilu plastový nátrubek...ucpali ho silikonem a do hadičky narvali šroubek.....já to samozřejmě zjistil až po půl roce když nešlo zařadit předek! Dost krkolomě jsem tam naimplantoval jiný nátrubek a pozapojoval díky zkušenostem zde na fóru podtlaky a těšil se na 4kolku....... jó prdlajs Vždy když jsem ji chtěl připojit rachtalo to přes zuby a nešlo přiřadit ....Po všech pokusech s membránou a podtlakama jsem věděl že vše funguje tak jak má, jen nezaskočí... tak jsem ležel pod subíkem a přemejšlel jak to všechno (diferáky.kardanka,poloosy) funguje za jízdy na za zadek a pak na 4X4 Pak jsem chytil za kardanku a otočil s ní (což samo nemá jít) koukám kam až se točí....no vida točení končí v kineťáku levého předního kola = orajbovaný tisícihran na levé poloose-vstup do kineťáku
Což vlastně nezjistíš pokud nebudeš chtít zařadit předek Takže díky tomu že nešlo 4X4 jsem zjistil i špatnou poloosu
Což vlastně nezjistíš pokud nebudeš chtít zařadit předek Takže díky tomu že nešlo 4X4 jsem zjistil i špatnou poloosu