covex píše:Jak si ten solenoid vymontoval? Samotny nebo celou desku?
odmontoval sem tri srouby ty desky, povytahnul sem ji ven a z vrchu odmontoval sroubek 4WD solenoidu. ale chystam se vyndat celou tu desku a trochu ji zkulturnit, je silene rezava. ted me od toho odradilo to mnozstvi kabelu a hadicek k ostatnim ventilum, kdyz si nenapisu co kam patri tak bych to nedal zpatky do kupy
covex píše:Podle toho co pises, tak bych proste rekl, ze je mechanicky v tahu.
Jinak to funguje podle me tak, ze jedna trubicka je privod podtlaku z motoru a po sepnuti solenoidu se podtlak "dostane" trubickou dal do prevodovky a tam zpusobi pripnuti kardanky. Protoze 4WD ventil ma vic vyvodu, rekl bych ze ten druhy by mel slouzit k zpetnemu odepnuti kardanky (v prevodovce je myslim membrana, ktera se honi z jedne strany na druhou)
jak to funguje zvenku uz asi vim. z motoru jde podtlak hadickou do ventilu (c. 2). po nastartovani jde podtlak z hadicky c. 4. Pri zapnuti 4WD zacne jit podtlak z hadicky c. 3 cimz membranu v prevodovce prepne do druhe polohy a zapne pohon i na kardanku. pri opetovnem vymacknuti by 4WD by mel jit zase podtlak ze 4ky cimz se pohon na kardanku prerusi. c. 1 slouzi nejspis jen k vyrovnavani tlaku ve ventilu.

- solenoid.jpg (240.04 KiB) Zobrazeno 37864 x
kdyz mam ventil odpojenej, tak vzajemne pruchozi jsou vyvody 1, 3 a 4. vyvod 2 je slepej.
to chovani ktery sem popisoval v minulym prispevku:
- pri zmacknuti 4wd knofliku sel podtlak z jedny trubicky. (tedy z trubicky 3)
- pri vymacknuti (vypnuti)4wd prestal z ty trubicky jit, ale a z druhy nezacal. (tedy nesel ani z 3 ani z 4)
- ale: stacilo jen vytahnout ze solenoidu privod podtlaku z motoru (tedy c. 2), opet nastrcit a jako by se to spravilo, podtlak zacal jit ze spravny druhy trubicky (c. 4)
prave to posledni mi nejde do hlavy. stane se tam asi to, ze se ten valecek zasekne a civka ho nedostane do spravny polohy. ale proc se to spravi kdyz vytahnu privod podtlaku?
vzhledem k tomu ze to obcas zafunguje se zivim blahovou nadeji, ze je to jen ucpany:)