Stránka 1 z 2

spousta problémů...

Napsal: ned lis 11, 2007 9:54 pm
od ix
tak mám auto konečně ze servisu doma. věcí, co na něm budu muset udělat je tolik, že na ně zakládám vlastní klub... co jsem si zatím všiml:

1) v techničáku mám psaný R12 kola - imho tam mají být R13. jak dosáhnout změny (TP je původem od starého)

2) spotřeba je nad 8 - spousta věcí je potřeba vyměnit ale nechci měnit všechno, jen vyřešit věci co mi přímo ovlivněj spotřebu (lambda sonda, seřízení atd)

3) plechy na vejfuk - kapitola sama pro sebe

4) sedačka u řidiče se mi netočí (no, to snad zvládnu sám, ale nějakej typ mi bodne abych neobjevoval objevený)

5) problémy s podřazením dvojky - počítám zuby. teda už sem se to naučil i bez počítání, ale myslím že by nebylo od věci si to dát do pucu, co kdyby taky někdy řídil někdo jinej...

6) střešní okno - neotevírá se, budu ho potřebovat rozebrat...

7) levý zadní dveře jdou otevřít pouze zevnitř... no, taky myslím že to bude nějaká prkotina (takže to sem píšui jen pro úplnost ;)

8) při vypnutí 4WD se ozve docela rána... teda pokud jedu. zkoušel jsem to bez plynu, s neutrálem... bez rány je to jen na místě... je to normální?

9) cuká ručička tachometru

10) ve stejným rytmu jako ručička tachometru cukaji i brzdy při dobržďování...

Re: spousta problémů...

Napsal: pon lis 12, 2007 1:24 pm
od covex
2) spotřeba je nad 8 - spousta věcí je potřeba vyměnit ale nechci měnit všechno, jen vyřešit věci co mi přímo ovlivněj spotřebu (lambda sonda, seřízení atd)

Az tohle vyresis tak mi dej vedet :).


7) levý zadní dveře jdou otevřít pouze zevnitř... no, taky myslím že to bude nějaká prkotina (takže to sem píšui jen pro úplnost ;)

Pravdepodobne klika - neplanda ti z venku ta plastova? Pokud ano, psal jsem tu jak se da resit.

8) při vypnutí 4WD se ozve docela rána... teda pokud jedu. zkoušel jsem to bez plynu, s neutrálem... bez rány je to jen na místě... je to normální?

To se mi obcas stava taky, zrejme zalezi na natoceni kol a pod. Tedy je to takove DUC, vylozene rana to neni.

9) cuká ručička tachometru

Bezna zavada, nemajici vliv na funkci vozu. Tusim bud dre bovden, nebo je tam neco osoupaneho (uz si nepamatuju co). Vetsina lidi to neresi. Me to teda dela jen kolem 20km/h pak uz je to OK.

10) ve stejným rytmu jako ručička tachometru cukaji i brzdy při dobržďování...

Zajimave pozorovani... nerekl bych ale ze to souvisi.

Re: spousta problémů...

Napsal: pon lis 12, 2007 4:42 pm
od Jarda
8) při vypnutí 4WD se ozve docela rána... teda pokud jedu. zkoušel jsem to bez plynu, s neutrálem... bez rány je to jen na místě... je to normální?

To se mi obcas stava taky, zrejme zalezi na natoceni kol a pod. Tedy je to takove DUC, vylozene rana to neni.
je potřeba dbát toho aby byly pneumatiky stejné a nesmí být ani na nápravě jinak ojeté. také je potřeba vypínat 4x4 na rovině a nejlépe ne v zatáčce. toto se tady také řešilo :roll:

Napsal: pon lis 12, 2007 4:59 pm
od ix
ta spotřeba je aktuálně 9,4 mimo město :(

ještě mám dotaz týkající se topení... topí mi to pěkně, pokud si foukám na sklo nebo na nohy. pokud ale přepnu dopředu, začne to foukat ledový vzduch. to mě docela překvapilo, vyplývá z toho totiž, že tam jsou dvě cesty a ne jedna, jaxem se domníval... máte s tím někdo zkušenost?

Napsal: pon lis 12, 2007 7:36 pm
od michalson
chystám se na výměnu předního topení(mám polámaný plastový obal a fouká kde nemá),tak ho pak rozeberu a případně upravím to nové.

Napsal: pon lis 12, 2007 10:28 pm
od veros
ix píše: ještě mám dotaz týkající se topení... topí mi to pěkně, pokud si foukám na sklo nebo na nohy. pokud ale přepnu dopředu, začne to foukat ledový vzduch. ... máte s tím někdo zkušenost?
Dělá mi to taky, takže to považuju za vlastnost.

--V

Napsal: pon lis 12, 2007 10:39 pm
od peple
5.) Naučil sem se řadit za studena s meziplynem a je to v pohodě :) ...dělá to snad u všech Liber...
8.) Nepoužívej 4WD na pevným podkladu při zatáčení. Přední a zadní kola se pak strašně perou (jak už psal Tuti)

Ostatní už se těžko radí přes net..

Napsal: pon lis 12, 2007 10:50 pm
od ix
veros píše:
ix píše: ještě mám dotaz týkající se topení... topí mi to pěkně, pokud si foukám na sklo nebo na nohy. pokud ale přepnu dopředu, začne to foukat ledový vzduch. ... máte s tím někdo zkušenost?
Dělá mi to taky, takže to považuju za vlastnost.

--V
a jak to máte ostatní?

Napsal: pon lis 12, 2007 10:54 pm
od peple
Je to u všech stejný. Až budu mít čas najdu ti to v uživatelským manuálu

Napsal: úte lis 13, 2007 8:10 am
od dědek
"Causa " topení už tu někdy byla. Tak je pro osvěžení paměti. Topení topí u staršího jen úplně doprava (topení na přední sklo sklo) jinak fouká jen studený . Novější má "teplo" na dvě polohy. Úplně vpravo jako u starého a pak ještě poloha před touto : společně na okno a na nohy. Je to tak z výroby a nic s tím nejde udělat. A tomu seznamu problémů. Docela by to chtělo zajet k některému "zkušenému" Liberákovi na rady. Když budeš mít cestu přez Desnou (asi blbost? co.) rád ti poradím. U Liber se vyskytují po letech naprosto stejné závady, kterými si každý vlastník prošel, nebo jej čeká. Jedna rada přídavkem : na šoupačky nikdy nedávej neoriginální kliku otvírání okénka. Jinak si odřeš lak na boku! Jinak ti ve dveřích u kliky vypadl asi takový malý "čudl", který slouží k otvírání klikou zvenčí. Dědek

Napsal: úte lis 13, 2007 8:17 am
od dědek
A ještě jsem zapoměl na tu spotřebu. Ta není nijak vyjimečná a zavisí na "těžké noze" řidiče. Zvedni auto, aby jsi zjistil , zda něco (brzdy) někde nebrání lehkému otáčení kol vpředu i vzadu. To je asi všechno, co kromě té těžké nohy s Liberem doma svedeš.Ale bohužel se stavem, že v zimě na sněhu jezdí Libero za deset,( reálná skutečnost) nic nenaděláš. .Dědek

Napsal: úte lis 13, 2007 8:25 am
od ix
v klubu oheň u motoru se zmiňovalo, že ta druhá hadička z rozdělovače mění podle změny podtlaku předstih, ale kluci mají starší. u mě ta hadička nikam nevede, poradíte mi kam ji mam zapojit?

Napsal: úte lis 13, 2007 8:37 am
od dědek
Jedná-li se o cca 10cm hadičky od rozdeělovače směrem dolu , je to "odkalovací" hadička a tu nikam nezapojuj. Dědek

Napsal: úte lis 13, 2007 10:04 am
od Martinekk
Ix napísal: mě z rozdělovače vedou trubičky dvě, jedna tenčí krátká směrem dolů, druhá silnější delší, u tý mám pocit že bych ji měl někam zapojit ale nevím kam... nafotím, bude toho beztak víc...

Takže má dve. jedna je na odvod vlhkosti z rozdeľovača. Tá druhá je pripojená na rozdeľovači na taký kruhový placatý nezmysel(membrána s tiahlom) a to je tá hadička na predstih. Odfoť to, uvidíme. Takto je to na staršom.

Napsal: úte lis 13, 2007 2:57 pm
od Vlado
Obrázek
Podtlakova regulacia predzapalu.

Napsal: úte lis 13, 2007 7:53 pm
od kce
vidim ze sis napsal do planku 'karburator', sem myslel ze strikacky nemaj karbec...? nebo se pletu? (i ix to psal..)
jako novejm liberum rozumim jak koza na kadaku.... ja jen tak ze zajmu..

topení

Napsal: úte lis 13, 2007 7:59 pm
od kryton72
Ještě k tomu topení... mě to topí na obé polohy docela dobře, až dost (jen u té polohy do předu na mě vylítne spousta prachu :D ,teď už méně)

Napsal: stř lis 14, 2007 12:21 pm
od Vlado
KCE:vidim ze sis napsal do planku 'karburator', sem myslel ze strikacky nemaj karbec...? nebo se pletu? (i ix to psal..)
jako novejm liberum rozumim jak koza na kadaku.... ja jen tak ze zajmu..
:?
Tento obrazok sem vlastne ani nepatri, toto je Lubomirovo Libero starsie ako '93 - s karburatorom, len som chcel ukazat kam sa zapaja regulacia predzapalu.
Vlado.

Napsal: čtv lis 15, 2007 1:17 pm
od peple
Tři stránky o topení z uživatelskýho manuálu: 1) 2) 3) (nemám po ruce skenr)
Mám pocit že se o studeným vzduchu ze středních a bočních výdechů píše na dvojce úplně na konci...

Napsal: čtv lis 15, 2007 8:08 pm
od ix
Obrázek

tady je ta moje hadička... kam s ní?