vzpěry pátých dveří
- Mirek Budsky
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned bře 11, 2007 7:35 pm
- Bydliště: Praha
vzpěry pátých dveří
přišel mráz a už dvakrát mě bacily pátý dveře do palice tak to budu muset nějak pořešit da se to sehnat někdev druhovýrobě nebo jenom origo ? a jestli ste se otom někdo pídil tak mě zajímaj ceny a kontaktní udaje díky
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
nekde se to tu na foru uz resilo, a nekdo psal ze originaly vyjdou asi na 700 jeden. (kde to koupit nevim, ale cena je to hrozna..)
pak je taky moznost sehnat to nekde na vrakaci z jinyho-jakyhokoliv auta, ktery ma vzpery stejne/podobne dlouhe..
moznost kterou jsem zvolil ja spociva v tom ze mam plastovou trubku (jak se tim neska taha voda) kterou sem oborusil tak, ze jde navytazenou vzperu pekne nacvaknout, pootocit v rotaci o 180° a tim naprosto bezpecne zajisti dvere;) ..mimochodem diky za inspiraci johhnymu jazz mandolinovi
(v pripade zajmu muzu vyfotit)
pak je taky moznost sehnat to nekde na vrakaci z jinyho-jakyhokoliv auta, ktery ma vzpery stejne/podobne dlouhe..
moznost kterou jsem zvolil ja spociva v tom ze mam plastovou trubku (jak se tim neska taha voda) kterou sem oborusil tak, ze jde navytazenou vzperu pekne nacvaknout, pootocit v rotaci o 180° a tim naprosto bezpecne zajisti dvere;) ..mimochodem diky za inspiraci johhnymu jazz mandolinovi
(v pripade zajmu muzu vyfotit)
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
driv jsem vozil teleskopickou tyc (na malovani) a dvere podpiral. ale stavalo se ze jsem si do ni omylem strcil, tyc spadla a nasledovala rana do hlavy ci jine casti tela
takze "trubicku" a nidky jinak;)
taky jsem si vzpomnel ze nekdo psal ze si omylem "ustriknul" barvou na ty vzpery a od ty doby mu vysunuty drzi jak pribity pricemz zasunout jdou silou...chtel jsem to vyzkouset ale vzpomnel si az ted
..s tim nabytkem to taky neni spatnej napad, doma mam nad sporakem skrinku co kdyz se otevre, je tam takova podpera co se sama zasekne (cep zapadne do zdirky) vraci se to tak, ze dvirka se jeste vic vyklapnou nahoru, cep vyskoci a jde to zavrit dolu..
takze "trubicku" a nidky jinak;)
taky jsem si vzpomnel ze nekdo psal ze si omylem "ustriknul" barvou na ty vzpery a od ty doby mu vysunuty drzi jak pribity pricemz zasunout jdou silou...chtel jsem to vyzkouset ale vzpomnel si az ted
..s tim nabytkem to taky neni spatnej napad, doma mam nad sporakem skrinku co kdyz se otevre, je tam takova podpera co se sama zasekne (cep zapadne do zdirky) vraci se to tak, ze dvirka se jeste vic vyklapnou nahoru, cep vyskoci a jde to zavrit dolu..
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Existuje ještě jedna možnost. "stará" vzpěra z Trabanta combi. Myslím tím mechanická a celoživotní. Později začali dávat plynovky a už byl v zimě problém.Trabant byl "obložený" lisovanými pilinami s lepidlem, ale zadní dveře byly z plechu a něco vážily. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř lis 21, 2007 4:49 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Můžeš sem hodit fotku toho tvého řešení? Nebo jestli bys mi tu fotku poslal na email jihra@atlas.cz, tak bych byl velmi vděčen, zrovna řeším stejný problém, i když na Mazdě.kce píše:nekde se to tu na foru uz resilo, a nekdo psal ze originaly vyjdou asi na 700 jeden. (kde to koupit nevim, ale cena je to hrozna..)
pak je taky moznost sehnat to nekde na vrakaci z jinyho-jakyhokoliv auta, ktery ma vzpery stejne/podobne dlouhe..
moznost kterou jsem zvolil ja spociva v tom ze mam plastovou trubku (jak se tim neska taha voda) kterou sem oborusil tak, ze jde navytazenou vzperu pekne nacvaknout, pootocit v rotaci o 180° a tim naprosto bezpecne zajisti dvere;) ..mimochodem diky za inspiraci johhnymu jazz mandolinovi
(v pripade zajmu muzu vyfotit)
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř lis 21, 2007 4:49 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím.
Mám sice jiné auto - Mazdu - ale řeším stejný problém - padající zadní dveře. Na webu jsem objevil fotku zadní vzpěry, na které byl navařený normální autoventilek a borec si zřejmě vzpěru dofoukává dle potřeby (podobně jako třeba přední "vzduchovou" odpruženou vidlici u horského kola). Autor fotky to prý vyfotil na nějakém trabantu. Tu je fotka
Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? Co na tohle řešení říkáte?
Mám sice jiné auto - Mazdu - ale řeším stejný problém - padající zadní dveře. Na webu jsem objevil fotku zadní vzpěry, na které byl navařený normální autoventilek a borec si zřejmě vzpěru dofoukává dle potřeby (podobně jako třeba přední "vzduchovou" odpruženou vidlici u horského kola). Autor fotky to prý vyfotil na nějakém trabantu. Tu je fotka
Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? Co na tohle řešení říkáte?
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
No možná by to fungovalo, ale určitě to nenafoukneš pumpičkou nebo kompresorem u pumpy. Jen tak od oka jsem počítal jaký asi v té vzpěře může být tlak a vychází mi víc než 10 atmosfér. Samozřejmě by se to dalo natlakovat někde kde plní flašky, pak ještě jestli to normální ventilek přežije, ale asi by mohl.jihra píše:navařený normální autoventilek ... Co na tohle řešení říkáte?
Druhý oříšek by byl najít nějaké místo, kam by se ten ventilek v zavřeném stavu schoval.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř lis 21, 2007 4:49 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, natlakovat to by mohl být problém. Já mám na foukání kol kompresor z ledničky a těch 10 atm. bych asi utlačil, ale asi by rupla hadička. Mohla by se použít i pumpa na foukání odpružených vidlic horských kol. Je to trěba vyzkoušet. Ventilek by to snad měl vydržet. Je ale otázka, jak ten ventilek přivařit. Kolega mi říkal, že se jednou pokoušel ventilek z kola na něco naletovat mosazí, ale ten ventilek je prý z nějakého divného materiálu, mosaz kolem toho "pění" a ventilek měl snahu se tavit. Možná by to šlo přiletovat jen cínem, ale jestli by to udrželo to ví bůh. Umístění ventilku, aby se "schoval" při zavřených dveřích, je další problém, ale u mé Mazdy je tam relativně dost místa.
Ještě mne napadá ohledně toho místa, že nejprve by se na vzpěru mohla navařit nějaká trubička a na tu trubičku teprve ventilek a trubička by se vytvarovala tak, aby se tam ventilek při zavřených dveřích vešel. Možná by se dal dovnitř trubičky vyřezat odpovídající závit, ventilek tam zašroubovat a jenom to cínem utěsnit. ventilek by mechanicky držel na tom závitu.
Ještě mne napadá ohledně toho místa, že nejprve by se na vzpěru mohla navařit nějaká trubička a na tu trubičku teprve ventilek a trubička by se vytvarovala tak, aby se tam ventilek při zavřených dveřích vešel. Možná by se dal dovnitř trubičky vyřezat odpovídající závit, ventilek tam zašroubovat a jenom to cínem utěsnit. ventilek by mechanicky držel na tom závitu.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Cykloventilek i autoventilek mi vydržel asi 8 atmosfér. Na víc bicykl nefoukám, protože pak se mi lehce stane, že dva dny neslyším na jedno ucho
Zajímavá je ta myšlenka s nahrazením plynové vzpěry vzpěrou mechanickou s nějakým zámečkem (jako bývá v kuchyních).
--V
Zajímavá je ta myšlenka s nahrazením plynové vzpěry vzpěrou mechanickou s nějakým zámečkem (jako bývá v kuchyních).
--V
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř lis 21, 2007 4:49 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
To ti tlak vyrazil ten ventilek? Nebo rupla duše?veros píše:Cykloventilek i autoventilek mi vydržel asi 8 atmosfér. Na víc bicykl nefoukám, protože pak se mi lehce stane, že dva dny neslyším na jedno ucho
Zajímavá je ta myšlenka s nahrazením plynové vzpěry vzpěrou mechanickou s nějakým zámečkem (jako bývá v kuchyních).
--V
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Původní vzpěra u Trabanta kombi byla obyčejná tyčka "pohyblivě" přidělaná ke dvěřím a když bylo potřeba aby dveře "držely" v otevřené poloze, použila se tato tyčka a její konec opatřený kuličkou se zasadil do otvoru ve sloupku dveří. Vydrželo by to věky, ale mělo to jednu chybu. Po letech provozu praskla taková gumová jamka pro zmíněnou kuličku, kam se za jízdy zacvakla. Tyčka pak "cestovala" za jízdy mezi nákladem v kufru a vždycky se potvora někam zašprajcla a dveře nešly otevřít. Muselo se prolézt za zadní sedačky a tyčku uvolnit. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř lis 21, 2007 4:49 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem včera cvičně zkoušel navařit autogenem ventilek z duše na kus ocelové trubky. No asi to moc nepůjde - ventilek je totiž z nějaké mosazné slitiny a má snahu se roztavit. Asi by bylo vhodnější (i z prostotových důvodů) na tu vzpěru nejprve navařit ocelovou trubičku ohnutou do pravého úhlu (aby byl ventilek rovnoběžně se vzpěrou), dovnitř konce trubičky nařezat závit, do závitu pak zašroubovat ventilek a ten závit "zalít" cínem (pro utěsnění). Ovšem je zde problém. Dle výrobce duší má ventilek speciální závit označený jako 8V1 a nikdo neví co to je za závit, jaké má rozměry, kde vzít závitník. Zkusím ještě kontaktovat výrobce ventilků (jestli na něj seženu kontakt). Říká někomu něco ten typ závitu?
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by někomu připadalo, že problémů je ještě málo a komplikovaná operace s nejistým výsledkem stojí za (možná) ušetřených sedm stovek , přidám ještě jeden problém čím vzpěru dofouknout. Tipoval bych, že v ní je něco, co se chová jako freon (tzn. plyn udržuje prakticky konstantní tlak při měnícím se objemu díky tomu, že ten co už se při daném tlaku do objemu nevejde změní skupenství na kapalné .. a naopak). Dofouknutím vznikne nějaká nová směs a čert ví, jak se bude chovat.jihra píše:... Ovšem je zde problém. ..
A proč píšu 700 a ne 2x700 ? Protože v naprosté většině určitě postačí koupit jednu vzpěru a ze starých použít tu míň utahanou. Možná pak pod minus dvacet ještě dojde na tu hůlku, ale zas nám třeba v létě zdivočelé víko kufru nevyrazí zuby...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř lis 21, 2007 4:49 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, problémů může být spousta a další se určitě vyrojí. Ale na druhou stranu já jsem takový "hračička" a baví mne dělat a zkoušet "neobvyklé" věci (kdo z vás třeba jezdí na lehokole?). Mám ale takový pocit, že nejjednodušší bude systém s mechanickou zarážkou (novodurovou trubkou), který tady (nebo na jiném fóru?) někdo prezentoval.Tuti píše:Pokud by někomu připadalo, že problémů je ještě málo a komplikovaná operace s nejistým výsledkem stojí za (možná) ušetřených sedm stovek , přidám ještě jeden problém čím vzpěru dofouknout. Tipoval bych, že v ní je něco, co se chová jako freon (tzn. plyn udržuje prakticky konstantní tlak při měnícím se objemu díky tomu, že ten co už se při daném tlaku do objemu nevejde změní skupenství na kapalné .. a naopak). Dofouknutím vznikne nějaká nová směs a čert ví, jak se bude chovat.jihra píše:... Ovšem je zde problém. ..
A proč píšu 700 a ne 2x700 ? Protože v naprosté většině určitě postačí koupit jednu vzpěru a ze starých použít tu míň utahanou. Možná pak pod minus dvacet ještě dojde na tu hůlku, ale zas nám třeba v létě zdivočelé víko kufru nevyrazí zuby...
U mne je problém v tom, že mám Mazdu a vzpěry na Mazdu jsou dost drahé. Takže vymýšlím a vymýšlím.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte pro 12, 2006 11:09 pm
- Bydliště: Ropice
- Kontaktovat uživatele:
Vzpery dveri
Hodne dlouho jsem vozil kousek nasady z lopaty v kufru az mi jednou dosla trpelivost tak sem prevrtal tu jednu pistnici a privazal k ni sroubek(myslim ze 0.5) a vzdy kdyz otevru ty pate dvere tak je jenom zajistim tim sroubkem a mam po problemu...