Takže jsem se dostal k otestování dofoukávací vzpěry. Mosazí jsem přiletoval ke vzpěře ocelovou trubičku. Dovnitř jsem chtěl vyřezat závit a zašroubovat tam ventilek. Bohužel závit na ventilku je atypický a tak jsem nakonec ten ventilek do trubičky zaletoval cínem. Pak jsem to nafoukal, podařilo se mi tam natlačit 8 atmosfér, víc jsem tam nedostal ani kompresorem ani ručně. Přesto se mi zdá, že to bude málo, vzpěru jsem bez většího úsilí stlačil rukou. Pak mi ale rupla ventilgumka ve ventilku (byl to klasický ventilek z kola), takže od dalších experimentů s foukáním vzpěr jsem prozatím upustil. Bude to chtít autoventilek nebo galuskový ventilek, ty snesou více. Ale zdá se, že by to mohlo fungovat. Horší už ale bude, kam ten ventilek umístit - vzpěra je při zavřených dveřích schována v úzkém prostoru a tam se asi ventilek nevejde.
Tak jsem vymyslel jinou věc - mechanickou "západku", která nedovolí otevřeným dveřím spadnout, zaklapne se automaticky a jde jednoduše odblokovat.
Sehnal jsem kus hliníkové trubky s vnitřním průměrem o málo větším, než je vnější průměr tělesa vzpěry. Trubku jsem na délku uříznul tak, aby se vešla mezi horní konec trubky tělesa vzpěry a kulový čep nahoře na vzpěře.
Horní konec trubky jem "pověsil" na kulový čep nahoře na vzpěře pomocí stahovacího vázacího pásku.
Když jsou zadní dveře zavřené, tak je ta hliníková trubka nasunuta na tělese vzpěry. Když dveře otevřu a zvednu do horní polohy, tak spodní konec té hliníkové trubky spadne vlastní vahou až na pístnicí vzpěry a když dveře pustím, tak se ta hliníková trubka šprajcne mezi kulový čep a horní konec tělesa vzpěry.
Když chci dveře zavřít, tak je trošku nadzvednu, aby se ta hliníková trubka uvolnila, rukou trubku nadzvednu, aby byla souosá s tělesem vzpěry, a když dám dveře dolů, tak se ta trubka nasune na tělo vzpěry.
Jak jednoduché milý Watsone.