Stránka 1 z 2

vzpěry pátých dveří

Napsal: pon lis 19, 2007 6:32 pm
od Mirek Budsky
přišel mráz a už dvakrát mě bacily pátý dveře do palice tak to budu muset nějak pořešit da se to sehnat někdev druhovýrobě nebo jenom origo ? a jestli ste se otom někdo pídil tak mě zajímaj ceny a kontaktní udaje díky

Napsal: pon lis 19, 2007 9:11 pm
od kropin
Jo pídil a zatím nic jen na hlavě boule. 5footballhelmet.gif

Napsal: pon lis 19, 2007 9:22 pm
od kce
nekde se to tu na foru uz resilo, a nekdo psal ze originaly vyjdou asi na 700 jeden. (kde to koupit nevim, ale cena je to hrozna..)
pak je taky moznost sehnat to nekde na vrakaci z jinyho-jakyhokoliv auta, ktery ma vzpery stejne/podobne dlouhe..
moznost kterou jsem zvolil ja spociva v tom ze mam plastovou trubku (jak se tim neska taha voda) kterou sem oborusil tak, ze jde navytazenou vzperu pekne nacvaknout, pootocit v rotaci o 180° a tim naprosto bezpecne zajisti dvere;) ..mimochodem diky za inspiraci johhnymu jazz mandolinovi :)
(v pripade zajmu muzu vyfotit)

Napsal: pon lis 19, 2007 11:55 pm
od Martinekk
No mňa tie dvere pred hodinkou pekne udreli, schytali to kolená o nárazník...

Napsal: úte lis 20, 2007 6:25 pm
od Martin H.
A co teprve až přijde opravdový krut, to se těm vzpěrám, když jsou starší, nechce makat vůbec. Na štěstí má člověk na hlavě většinou nějakou micku, tak to tak nebolí. :twisted: To řešení co navrhuje KCE, je asi nejlepší.

Martin.

Napsal: stř lis 21, 2007 8:59 am
od veros
Ano ano,

po přezutí na zimní pneumatiky přidávám do kufru jednu běžkovou hůlku délky 150cm :-) Po přezutí zpátky vyndávám. Iva zase psala, že vozí násadu od koštěte.

Podobné vzpěry mají ještě u nás v nábytkovém kování, ale nevím, jak moc jsou kvalitní.

--V

Napsal: stř lis 21, 2007 10:57 am
od kce
driv jsem vozil teleskopickou tyc (na malovani) a dvere podpiral. ale stavalo se ze jsem si do ni omylem strcil, tyc spadla a nasledovala rana do hlavy ci jine casti tela :lol:
takze "trubicku" a nidky jinak;)
taky jsem si vzpomnel ze nekdo psal ze si omylem "ustriknul" barvou na ty vzpery a od ty doby mu vysunuty drzi jak pribity pricemz zasunout jdou silou...chtel jsem to vyzkouset ale vzpomnel si az ted :D

..s tim nabytkem to taky neni spatnej napad, doma mam nad sporakem skrinku co kdyz se otevre, je tam takova podpera co se sama zasekne (cep zapadne do zdirky) vraci se to tak, ze dvirka se jeste vic vyklapnou nahoru, cep vyskoci a jde to zavrit dolu..

Napsal: čtv lis 22, 2007 9:16 am
od dědek
Existuje ještě jedna možnost. "stará" vzpěra z Trabanta combi. Myslím tím mechanická a celoživotní. Později začali dávat plynovky a už byl v zimě problém.Trabant byl "obložený" lisovanými pilinami s lepidlem, ale zadní dveře byly z plechu a něco vážily. Dědek

Napsal: čtv lis 22, 2007 10:02 am
od jihra
kce píše:nekde se to tu na foru uz resilo, a nekdo psal ze originaly vyjdou asi na 700 jeden. (kde to koupit nevim, ale cena je to hrozna..)
pak je taky moznost sehnat to nekde na vrakaci z jinyho-jakyhokoliv auta, ktery ma vzpery stejne/podobne dlouhe..
moznost kterou jsem zvolil ja spociva v tom ze mam plastovou trubku (jak se tim neska taha voda) kterou sem oborusil tak, ze jde navytazenou vzperu pekne nacvaknout, pootocit v rotaci o 180° a tim naprosto bezpecne zajisti dvere;) ..mimochodem diky za inspiraci johhnymu jazz mandolinovi :)
(v pripade zajmu muzu vyfotit)
Můžeš sem hodit fotku toho tvého řešení? Nebo jestli bys mi tu fotku poslal na email jihra@atlas.cz, tak bych byl velmi vděčen, zrovna řeším stejný problém, i když na Mazdě.

Napsal: čtv lis 22, 2007 10:10 am
od jihra
Zdravím.
Mám sice jiné auto - Mazdu - ale řeším stejný problém - padající zadní dveře. Na webu jsem objevil fotku zadní vzpěry, na které byl navařený normální autoventilek a borec si zřejmě vzpěru dofoukává dle potřeby (podobně jako třeba přední "vzduchovou" odpruženou vidlici u horského kola). Autor fotky to prý vyfotil na nějakém trabantu. Tu je fotka
Obrázek
Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? Co na tohle řešení říkáte?

Napsal: čtv lis 22, 2007 5:28 pm
od Tuti
jihra píše:navařený normální autoventilek ... Co na tohle řešení říkáte?
No možná by to fungovalo, ale určitě to nenafoukneš pumpičkou nebo kompresorem u pumpy. Jen tak od oka jsem počítal jaký asi v té vzpěře může být tlak a vychází mi víc než 10 atmosfér. Samozřejmě by se to dalo natlakovat někde kde plní flašky, pak ještě jestli to normální ventilek přežije, ale asi by mohl.
Druhý oříšek by byl najít nějaké místo, kam by se ten ventilek v zavřeném stavu schoval.

Napsal: čtv lis 22, 2007 8:58 pm
od jihra
Jasně, natlakovat to by mohl být problém. Já mám na foukání kol kompresor z ledničky a těch 10 atm. bych asi utlačil, ale asi by rupla hadička. Mohla by se použít i pumpa na foukání odpružených vidlic horských kol. Je to trěba vyzkoušet. Ventilek by to snad měl vydržet. Je ale otázka, jak ten ventilek přivařit. Kolega mi říkal, že se jednou pokoušel ventilek z kola na něco naletovat mosazí, ale ten ventilek je prý z nějakého divného materiálu, mosaz kolem toho "pění" a ventilek měl snahu se tavit. Možná by to šlo přiletovat jen cínem, ale jestli by to udrželo to ví bůh. Umístění ventilku, aby se "schoval" při zavřených dveřích, je další problém, ale u mé Mazdy je tam relativně dost místa.
Ještě mne napadá ohledně toho místa, že nejprve by se na vzpěru mohla navařit nějaká trubička a na tu trubičku teprve ventilek a trubička by se vytvarovala tak, aby se tam ventilek při zavřených dveřích vešel. Možná by se dal dovnitř trubičky vyřezat odpovídající závit, ventilek tam zašroubovat a jenom to cínem utěsnit. ventilek by mechanicky držel na tom závitu.

Napsal: pát lis 23, 2007 12:45 am
od veros
Cykloventilek i autoventilek mi vydržel asi 8 atmosfér. Na víc bicykl nefoukám, protože pak se mi lehce stane, že dva dny neslyším na jedno ucho :-)

Zajímavá je ta myšlenka s nahrazením plynové vzpěry vzpěrou mechanickou s nějakým zámečkem (jako bývá v kuchyních).

--V

Napsal: pát lis 23, 2007 8:19 am
od kce
jihra: foto ukazu a klidne i poslu na mail, ale az pristi tyden, nemam ted cim vyfotit..

jinak to co pise dedek, s tou vzperou z trabanta, tak pokud si dobre pamatuju (je to uz dlouho co sem mel trabanta:) tak je to resne to, co jsem se tak slozite pokousel popsat u ty skrinky nad sporakem ;)

Napsal: pát lis 23, 2007 9:23 am
od jihra
veros píše:Cykloventilek i autoventilek mi vydržel asi 8 atmosfér. Na víc bicykl nefoukám, protože pak se mi lehce stane, že dva dny neslyším na jedno ucho :-)

Zajímavá je ta myšlenka s nahrazením plynové vzpěry vzpěrou mechanickou s nějakým zámečkem (jako bývá v kuchyních).

--V
To ti tlak vyrazil ten ventilek? Nebo rupla duše?

Napsal: pon lis 26, 2007 6:53 am
od dědek
Původní vzpěra u Trabanta kombi byla obyčejná tyčka "pohyblivě" přidělaná ke dvěřím a když bylo potřeba aby dveře "držely" v otevřené poloze, použila se tato tyčka a její konec opatřený kuličkou se zasadil do otvoru ve sloupku dveří. Vydrželo by to věky, ale mělo to jednu chybu. Po letech provozu praskla taková gumová jamka pro zmíněnou kuličku, kam se za jízdy zacvakla. Tyčka pak "cestovala" za jízdy mezi nákladem v kufru a vždycky se potvora někam zašprajcla a dveře nešly otevřít. Muselo se prolézt za zadní sedačky a tyčku uvolnit. Dědek

Napsal: pon lis 26, 2007 8:46 am
od jihra
Tak jsem včera cvičně zkoušel navařit autogenem ventilek z duše na kus ocelové trubky. No asi to moc nepůjde - ventilek je totiž z nějaké mosazné slitiny a má snahu se roztavit. Asi by bylo vhodnější (i z prostotových důvodů) na tu vzpěru nejprve navařit ocelovou trubičku ohnutou do pravého úhlu (aby byl ventilek rovnoběžně se vzpěrou), dovnitř konce trubičky nařezat závit, do závitu pak zašroubovat ventilek a ten závit "zalít" cínem (pro utěsnění). Ovšem je zde problém. Dle výrobce duší má ventilek speciální závit označený jako 8V1 a nikdo neví co to je za závit, jaké má rozměry, kde vzít závitník. Zkusím ještě kontaktovat výrobce ventilků (jestli na něj seženu kontakt). Říká někomu něco ten typ závitu?

Napsal: pon lis 26, 2007 11:53 pm
od Tuti
jihra píše:... Ovšem je zde problém. ..
Pokud by někomu připadalo, že problémů je ještě málo a komplikovaná operace s nejistým výsledkem stojí za (možná) ušetřených sedm stovek :wink: , přidám ještě jeden problém :arrow: čím vzpěru dofouknout. Tipoval bych, že v ní je něco, co se chová jako freon (tzn. plyn udržuje prakticky konstantní tlak při měnícím se objemu díky tomu, že ten co už se při daném tlaku do objemu nevejde změní skupenství na kapalné .. a naopak). Dofouknutím vznikne nějaká nová směs a čert ví, jak se bude chovat.
A proč píšu 700 a ne 2x700 ? Protože v naprosté většině určitě postačí koupit jednu vzpěru a ze starých použít tu míň utahanou. Možná pak pod minus dvacet ještě dojde na tu hůlku, ale zas nám třeba v létě zdivočelé víko kufru nevyrazí zuby...

Napsal: úte lis 27, 2007 9:35 am
od jihra
Tuti píše:
jihra píše:... Ovšem je zde problém. ..
Pokud by někomu připadalo, že problémů je ještě málo a komplikovaná operace s nejistým výsledkem stojí za (možná) ušetřených sedm stovek :wink: , přidám ještě jeden problém :arrow: čím vzpěru dofouknout. Tipoval bych, že v ní je něco, co se chová jako freon (tzn. plyn udržuje prakticky konstantní tlak při měnícím se objemu díky tomu, že ten co už se při daném tlaku do objemu nevejde změní skupenství na kapalné .. a naopak). Dofouknutím vznikne nějaká nová směs a čert ví, jak se bude chovat.
A proč píšu 700 a ne 2x700 ? Protože v naprosté většině určitě postačí koupit jednu vzpěru a ze starých použít tu míň utahanou. Možná pak pod minus dvacet ještě dojde na tu hůlku, ale zas nám třeba v létě zdivočelé víko kufru nevyrazí zuby...
Jasně, problémů může být spousta a další se určitě vyrojí. Ale na druhou stranu já jsem takový "hračička" a baví mne dělat a zkoušet "neobvyklé" věci (kdo z vás třeba jezdí na lehokole?). Mám ale takový pocit, že nejjednodušší bude systém s mechanickou zarážkou (novodurovou trubkou), který tady (nebo na jiném fóru?) někdo prezentoval.
U mne je problém v tom, že mám Mazdu a vzpěry na Mazdu jsou dost drahé. Takže vymýšlím a vymýšlím.

Vzpery dveri

Napsal: čtv lis 29, 2007 2:24 pm
od samer
Hodne dlouho jsem vozil kousek nasady z lopaty v kufru az mi jednou dosla trpelivost tak sem prevrtal tu jednu pistnici a privazal k ni sroubek(myslim ze 0.5) a vzdy kdyz otevru ty pate dvere tak je jenom zajistim tim sroubkem a mam po problemu... :lol: