Stránka 1 z 1
Benzin v oleji
Napsal: stř led 16, 2008 9:56 pm
od tonda.laser
zdravim vás pánové, tak a jsem tu opet, libera nemaje, maje vsak problem, a protoze si chci libero koupit tak se musim zeptat jestli se nekomu neco takovyho stalo a pokud ano tak apson zjistim jak dobrej je subi motor oproti suzi. Tak co ze me to trapi mam v te svoji vitare benal v oleji, tak nejak je to nemeritelne ale je to asi duvod proc se motor dusi chybi mu vzduch a netahne a ma diry a hlavne neurdzi volnobeh presne proto jsem tady psal proc nechci auto se spoustou cidel a sond ale jak se zda bude to problem spise mechanicky nez elektricko elektronicky. ja vim ze jsem suzuki a ne subaru ale moooc prosim zkuste me poradit. jak rikam po startu nejaky cas kdy je za studena otevreny sytic (automaticky) tak je to ok pak se jako by zahreje sytic se zacne priskrcovat ale padne to moc nizko a o otackach se uz pomalu neda mluvis skoro to zdechne a pak to netahne vynechava ma to diry spotrebu jak prase div mi benal netece z vyfuku, dal jsem to na diagnostiku a rekli me spatne teplotni cidlo chladici kapaliny - vymenil jsem nic, tak lambda - vymenil nic, problem s rozdelovacem - rozdelovac ok, kabely a svicky - ok, a ted jsem tu mel kolegu mechanika a napadlo ho vyndat merku a rika smarja fuuuj benal a ze je to strasne prechlastane a ten benal se tam nekde tlaci a proste .. .... no jsem na prasky bydlim v dire (teda v horach) kde lisky dvaj dobrou noc bus s bidou jednou za cas a male dite a ted tohle kara nejezdi a ja si nevim rady zkuste poradit smim jet nutny jizdy nebo to odtahnout .. mimochodem u nas se neda zadnymu servisu verit jen tomu kolegovai ale ten je mechanik nedela elektriku nic jen mechanik motorar a jak na svinu je ted marod. tak prosim jakykoli navrhy na reseni tipy a i hlasky jestli to nekomu delalo libero. diky moc
Re: Benzin v oleji
Napsal: čtv led 17, 2008 11:24 am
od covex
Podle me kdyz motor zere olej - tzn. olej pronika do spalovaci komory, tak stejne tak muze benzin pronikat do oleje - ale zrejme pouze v pripade, ze je valec skutecne zaplaveny bezinem, protoze normalne to je v podstate aerosol vsktriknuty do komory a hned zapaleny. Tzn. podle me byt o mohla zpusobit souhra okolnosti typu nezapaleni smesi ve valci (kde je problem je otazka) a spatne pistni krouzky. Ale tech pricin muze byt..
Re: Benzin v oleji
Napsal: čtv led 17, 2008 12:48 pm
od Tuti
Myslím si to co Covex, asi tady půjde o dva problémy. Benzín v oleji nebude příčinou toho, že se motor dusí a asi to není vhodně zvolený název tématu.
Ne že bych tomu rozuměl, ale určitě ŘJ cpe do motoru moc benzinu a tam se jako první příčina opravdu nabízí teplotní čidla a lambda (možná ještě váha vzduchu). Když ŘJ dostává pomatené signály, přepne se do nouzového režimu, který se projeví ztrátou výkonu a vysokou spotřebou. V tom režimu pak asi může zůstat až do vyresetování, i když čidlo už pracuje správně. Resetovala se ŘJ po výměně čidel? Jestli ne, odpoj na noc baterku a druhý den uvidíš. Některé ŘJ mají krátkou paměť a když jim odpojíš napájení, za chvíli na všechno zlé zapomenou a šlapou zase normálně. Hodně štěstí.
Re: Benzin v oleji
Napsal: čtv led 17, 2008 1:20 pm
od škatulka
Měl jsem stejný problém u Daihatsu Charáde 1,3i. Závadu způsobil prasklý šroub
na sacím potrubí, následné poškození těsnění a přisávání vzduchu. počítač vyhodnotí
pokles podtlaku a přidá palivo, které už motor nespálí a po zastavení prosákne nespálený
benzín pod píst. Zkusil bych hledat jakoukoli netěsnost v sání (hadičky?).
Re: Benzin v oleji
Napsal: čtv led 17, 2008 2:25 pm
od Karel
První co bych udělal, tak zajet do servisu na analyzátor výfukových plynů.A nechat změřit, je-li to vůbec moc bohaté
Bohatost směsi mimo jiné ovládá čidlo s 3 vývodama na komoře termostatu, a čidlo teploty nasávaného vzduchu /váhu nemáme/ a
možná spínač v úplně zadním pravém/na straně spolujezdce/pod podlahou.Je na něm hadička a konektor s 3 vývodama.Do toho může taky zasahovat přepínač co snímá polohu škrtící klapky.
ŘJ po mých pokusech se resetovat nemusí.Asi není proč

je nastavená v jakési ROM paměti.Co jsem přečetl tak se dají jen naklikat volnoběžné otáčky přes spec.tester.Lambda sonda koriguje bohatost v rozmezí asi 5-10%.
Ihned bych vyměnil olej a filtr.A sledoval bych jeho stav.Je taky možnost, že se tam benzín, nebo cokoliv co smrdí jako benzin dostalo při manipulaci s původním olejem.I to se už párkrát stalo. Chceš-li se dostat k serijóznímu výsledku, musel bys olej vypustit, přesně zvážit, následně ohřát aspoň na 105stC a po vychladnutí znovu přesně zvážit a nalejt zpátky a po třeba 1000km zopakovat.Podmínka: vypustit pokaždé ze stejně teplého motoru na stejném místě a dodržet stejnou dobu vypouštění- vykapávání.
K.

Re: Benzin v oleji
Napsal: čtv led 17, 2008 9:03 pm
od Tuti
Karle, asi ti uniklo, že tady se nejedná o Libero, ale o Suzuki. Japončíci by to možná mohli mít podobně, ale úplně stejně asi ne.
Re: Benzin v oleji
Napsal: pát led 18, 2008 8:48 am
od dědek
"Laser. tondo" zdaleka nejsi sám, kterému jeho miláček především v zimě provedl takovýhle kousek. Je to úplně jedno, jedná-li se o "naše" Libera, tvoje Suzuki nebo Š 120. Tohle je souběh hned několika příčin a důsledek vyběhaného motoru. Je to stav, kdy kontroluješ olej, který by měl rychle mizet, protože ho starý motor fest, žere a najednou je to obráceně a olej jakoby neubývá ( někdy dokonce i přibývá) Co s tím? Bohužel tenhle olej už "moc" nemaže a měl by být co nejdříve vyměněný i s filtrem. a Dál ? Asi budeš muset pozvat na pomoc někoho, kdo je schopen změřit kompresi motoru ( resp. jednotlivých válců. Všechno pravděpodobně zapřičiňuje již neúměrná opotřebovanost všeho co se v motoru hýbe. Od kroužků (tady je i možnost, že jsou tak silně zakarbonované, že se vůbec nehýbou(jsou zapečený), po opotřebená sedla ventilů, dříků ventilů až po propalený některý píst. Je toho spousty a zvaž, kolik máš na motoru najeto, zda-li se to vyplatí opravovat. Když se rozhodneš, že do toho už nic vrážet nechceš, pak jezdi, dokud to půjde vůbec natočit a sháněj něco jinýho. Dědek
Re: Benzin v oleji
Napsal: pát led 18, 2008 8:52 am
od Karel
Tuti píše:Karle, asi ti uniklo, že tady se nejedná o Libero, ale o Suzuki.
Jo uniklo jak jinak.
Mimo elektriky ale postupovat stejně.
K.

Re: Benzin v oleji
Napsal: pát led 18, 2008 10:29 pm
od tonda.laser
tak ja jsem si to nejak nechal projit halvou a zitra to s brachou rozeberem podle me neni mozny abych na to neprisel ;o) no ja to vidim na to co napsal tuším Škatulka, proste někde neco prdlo přisava si to nebo to proste nějak jinak hapruje a RJ tam proste tlaci moooooc benalu, mimochodem pochybuju o tom, ale nevylučuji, že by to byly ted zrovna pistni kroužky protože muj motor, ač mu ja osobně tipuju asi 3x tolik co mi rekl prodejce, nežral olej vubec. a to jsem to kontroloval za posledniho pul roku Xkrat proste se mě zdálo ani kapka ubytku takže si říkám že to protikat kolem valce nemuže ale jak říkám nevylučuju mohlo se to někde "odtěsnit" nasledne jedno z druhym zapect a je po srandě. Nejhorší je že nejdřív se to objevilo sporadicky a ted uz pokazdy a to ten nastup byl fakt razantní - 14 dní. no doufám v to žre je to třeba jen nějaky těsnění, kolem něho by to mohlo protyct taky by to haprovalo s RJ a ta by hlasila hlouposti a hlavne by se to vyresilo kdyz mu dam hooodne vzduchu. No nic držte mě palce ;o) mimochodem jak nad tím tak uvažuju by bylo rychlejší vyměnit motor ;o) ale mít ho ;o))) pořád mě neopouští dobrá nálada a naděje. Stejně mě furt drží myšlenka že nechci libero s "čidlojidnim" motorem ;-D
Re: Benzin v oleji
Napsal: sob led 03, 2009 3:52 pm
od tom
já si myslím, že je to akcelerační pumpička nebo plovák v karburatoru
Re: Benzin v oleji
Napsal: pon led 05, 2009 1:58 pm
od Vlado
Raz sa mi podarilo motor zvnutra preplachnuť benzinom vďaka vadnému ventilu nad plavakom v karburatore. Preplavilo plavakovu komoru a natiekol do sania, do vzduch. filtra a keď som zaštartoval tak som ho nasal do valcov, a kedže benzin je nestlačitelný, motor zastal. Po vykruteni sviečok z valcov vytiekol, a olej mal v sebe viac benzinu ako oleja.
Ale toto je extrem, ktorý sa Teba dúfam netýka.