Stránka 4 z 4

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv lis 24, 2011 5:53 pm
od Hejkal junior
Ahoj. Sháním Libero na ND. Našel jsem několik nabídek. Nejajímavější byla: zcela pojízdné za 8000,- bez TP. Co si o tom myslíte?

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv lis 24, 2011 6:53 pm
od vojta
to myslíš asi tendle inzerát:
http://auto.bazos.cz/inzerat/12617328/P ... Libero.php
samozřejmě těžko hodnotit když to člověk nevidí, auto na díly jsem samozřejmě taky zvažoval, ale nejni kam dát :cry:
jinak cena mi přijde příznivá (většinou se pohybujou od těch 5-10t) a když třeba někdo z nás tu bude něco potřebovat, tak ti to částěčně vykompenzujem :)
Karel je z děčína, třeba by to auto mohl zkouknout a poslat foto...

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv lis 24, 2011 10:57 pm
od Mis.us
Marto nechti Tě od toho odrazovat,ale když píše vhodný i do lesa,tak to bude stát,tak za starou bačkoru.Fotka by řekla víc jasně,ale...

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv srp 21, 2014 6:21 pm
od covex
Pro pripadne nakupuchtive Libera jsem pripravil "check list" - tedy seznam polozek, ktere se daji zkontrolovat vicemene bez rozborky auta. Bez znalosti auta to ale stejne nezkontrolujete, protoze tam nejsou popisy jak kontrolu provest a kde pripadne komponenty hledat.

http://www.lowlevel.cz/log/files/subaru ... cklist.pdf

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv srp 21, 2014 6:32 pm
od HonzaS
Stale obchazim kolem mozne koupe Libera. Je to jiz radka let co jsem se kamaradovou “Lanovkou“ svezl a byl jsem doslova lapen. Poradte mi je lepsi starsi model i s tim ze v soucasne dobe sezenu auto v dost spatnem stavu. Nebo jit do novejsiho provedeni a hledat to nej co se podari sehnat.
Sam bych radeji starsi vice se mi libi. Je to ale dilema. Pokud bz nekdo vedel o nejakem stareckovi ke koupi napiste SZ. Dik za pripadnou odpoved.

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv srp 21, 2014 6:51 pm
od covex
Na stare Libero uz jsou dostupne dily jen z vraku, nove uz nejsou - ted to tu nekde psal Misus. Pokud bys koupil stare, musis si byt vsechn schopen uz udelat vicemene sam. Servisy uz stara temer neopravuji, proste to zacina byt veteran. Nove se jeste da udrzovat. Auto v dobrem stavu ale v podstate nesezenes - kdo ho ma udrzovae neda a nebo draho a zbytek jsou auta vetsinou v rozkladu. Tim nechci strasit, ale sehnat Libero v dobrem stavu je beh na dlouhou trat.

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv čer 09, 2016 10:30 am
od jachym
Ahoj!
Mám v úmyslu uskutečnit můj dlouholetý sen jménem Libero. Mám zhruba načteno na co se při koupi zaměřit, ale expert určitě nejsem. Proto uvítám rady a expertní posouzení místních zasvědcených.

Při pohledu na fotky, co říkáte na rozsah rzi mého kandidáta? Mně přijde, že to autoklempíř zmákne celkem snadno opravit. Co myslíte? Jste schopni velmi zhruba odhadnout na kolik by oprava přišla v komerční garáži?
Libero_rez_3.JPG
Libero_rez_3.JPG (84.91 KiB) Zobrazeno 29346 x
Libero_rez_2.JPG
Libero_rez_2.JPG (89.62 KiB) Zobrazeno 29346 x
Libero_rez_1.JPG
Libero_rez_1.JPG (122.1 KiB) Zobrazeno 29346 x
Také mě zajímá, jestli máte ponětí co může signalizovat pazvuk (prý kovový) při otevání střechy, který prý zmizí když se střeše pomuže ručně. Maličkost?

Na co dalšího krom ony rzi se zaměřit? Výfuk je relativně nový, dále i náplně, rozvody, baterka a další drobnosti. Jedná se o ročník ´94.

Jsem vděčný za tuhle komunitu, předem díky!

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv čer 09, 2016 10:31 am
od jachym
Další fotky rzi:
Libero_rez_5.JPG
Libero_rez_5.JPG (102.75 KiB) Zobrazeno 29345 x
Libero_rez_4.JPG
Libero_rez_4.JPG (87.27 KiB) Zobrazeno 29345 x

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv čer 09, 2016 3:52 pm
od dědek
Copak zvenčí. To jsou více méně kosmetické vady, který jdou opravit za pár korun lehce.Spíš musíš hledat korozi na rámu, První signál budou urezlé šrouby za zadní sedačkou na pásy. Ty budou určitě už buď opravované vyvařením nebo upadlé nebo téměř před upadnutím. Pak sleduj , jak vypadá okolí ventilátoru chlazení výfuku a jeho okolí včetně palivového filtru. To, v jakém stavu je rám hodně napoví čitelnost VIN na rámu. Pokud už není vůbec čitelný , jdi od takového auta pryč. To je docela problém už na evidenčce. Důležitý je stav brzd hlavně na přední ose. Rádo se to zatuhuje, auto pak furt brzdí.což je hodně znát i na spotřebě. Zjisti si i důvod prodeje.Já před pár měsíci prodal relativně velmi dobré Libero po našem zesnulém kamarádovi Karlovi ( hodně si o něm můžeš tady přečíst) a důvod byl ten, že to bylo třetí auto v rodině používané jen na srazy a doma všichni mi nadávali do dědků bláznivejch, na co mi to je a proč do toho vrážím peníze jen třeba do povinného ručení. Nakonec jsem uznal, že v pětašedesáti se to těžko udržuje vlastními silami a z důchodu živit tři auta je trochu přepych. Dědek

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: čtv čer 09, 2016 4:22 pm
od Tuti
Klempířina v komerční dílně? Myslíš u vás ve Finsku? To bych počítal minimálně 2000 Euro.
Zadní lemy (nebo aspoň ten pravý) vypadají jako originál, takže na svůj věk je to shnilý relativně málo, ale jak píše Dědek - skrytá koroze se taky nade. Určitě stojí za to někde na rampě důkladně proklepnout rám. Hodně reznou uložení zadních per (hlavně vlevo), příčná trubka co jsou na ní uchycená zadní ramena, vpředu kouty ve spojích podélníků rámu s úchyty předních per. Když budeš pod autem, nezapomeň zkontrolovat chladič - blbě se vyměňuje.
Poptej se na spotřebu oleje, při zkušební jízdě je dobré, když za Liberem pojede ještě někdo, kdo bude sledovat, jestli nekouří. Sáhni na brzdy, jestli se nehřejou (hlavně přední).
Jinak jako u každého jiného auta - ovšem s tím rozdílem, že mezi Libery si nemůžeš vybírat jako mezi Fabiemi. S mouchama prostě musíš počítat.

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: pát čer 10, 2016 8:44 pm
od jachym
Díky za obsáhlé odpovědi, Dědku a Tuti. Vážím si vašeho času a znalostí. Musím ale říct, že jste mě efektivně odradili od koupě. Za to vám musím poděkovat, jako vážně.

Jasně, můj sen vydat se do přírody kempovat v Liberu je silný, ale asi není uplně pro mě (co se toho Libera týče). Nejsem garážový typ a sám bych si toho na Liberu asi moc neopravil. Tudíž bych se musel spoléhat na služby profesionálů a to by se tady ve Finsku, jak Tuti správně identifikoval, mohlo značně prodražit. Nevím, jestli vyvaření těch pár plechů by tu stálo 2000€, ale pokud by se muselo vařit šasi tak do toho bych nešel. Problém je, že dotyčné auto není ani ve Finsku, ale v Litvě. Tudíž není dost dobře v mých silách se na něj jet s někým, kdo tomu rozumí, podívat. Bylo by to to moc riskantní. Jo, mimochodem, prodejce tvrdí, že vyvaření by bylo tak za 200-350€ (ale i víc, pokud by to bylo sežraný víc než se zdá).

Děkuju za rady a přeji mnoho bezporuchových kilometrů!
Jáchym

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: sob čer 11, 2016 6:58 pm
od covex
Stav auta velmi zasadne ovlivnuje kolik zim auto absolvovalo na posolenych silnicich. Jak je to v Litve nemam tuseni.

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: sob čer 11, 2016 9:00 pm
od dědek
Když sám dopředu prohlašuješ, že by jsi byl závislý na někom, kdo by ti Libero opravoval, tohle autíčko nebude pro tebe to pravé ořechové. Je to dvacet let , co se tento typ přestal v Japonsku pro Evropu vyrábě. Pro hnidopichy poslední kusy to budou mít až za dva roky, ale tady valná většina je r.v. 1994-96. Ještě před takovými pěti osmi lety se to jevilo, jako dobrá volba a Libero splnovalo to co potřeboval od auta rybář, radioamatér nebo tremp či vyznavač outdorových aktivit. Já sám jsem dvakrát od Libera už utekl a zase se k němu po čase vrátil, ale ted, jak přibývají roky, už to pro mne prostě není. A to ve všech směrech. Nechci být na nikom závislý, aby mi na autě vyměnil olej, kola, ale už i vlézt pod auto začíná být problém, i když jsem si to ještě před časem nechtěl přiznat. Dědek

Re: Jak nakupovat Libero

Napsal: sob čer 11, 2016 11:00 pm
od Tuti
Samozřejmě cena vyvaření se těžko odhaduje - zvlášť přes hranice. V Litvě by to určitě vyšlo na míň než ve Finsku a možná i než v ČR, ale za 350 Euro bys pořídil možná tak opravu vnějších plechů a nástřik "pomerančem". Jestli nejsou shnilé nosné části a nemáš přehnané nároky na vzhled, tak by ti to na pár let vydrželo. Ovšem kdybys jenom odrbal rez, díry zalepil hadrem a všechno zatřel asfaltem, bude to funkčně prakticky totéž. Ale důkladná oprava by se opravdu prodražila - v Mišusových galeriích se můžeš podívat, co všechno bývá shnilé "neviditelně".http://misuss.rajce.idnes.cz/ Na Libero neexistují klempířské opravné díly jako na běžnější auta (lemy, prahy ...), všechno se musí pracně vyklepávat a když to má jakž takž vypadat, musí si s tím klempíř vyhrát. K tomu si přidej důkladnou ochranu proti dalšímu postupu koroze a lak aspoň do úrovně lišt. Takže kvalitu prostě za levno nepořídíš.
Libero se dá několik let provozovat i cestou minimálních nákladů, to jest korozi kamuflovat výše popsaným asfaltovým nátěrem a opravovat jen to, kvůli čemu auto právě přestalo jet. Ale chce to aspoň základní mechanickou zručnost, známého na STK a kamaráda s lanem vždy na telefonu :D