Těsnění pod hlavu

Všeobecné či doplňky
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Davide červenej silikon je jen na náhradách a bejval na originále od starýho libera. Nový libero má jen obyč těsnění bez silikonu a prostup tlaku oleje gumovej. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Martinekk »

Ajusa stále robí na staršie tesnenia pod makovicu, objednal som ho, prišlo vpohode, namontoval som, dotiahol som, zatiaľ len pár km, ale drží... Majú ho skladom kdekade.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od škatulka »

Martine, podívej se do sekce "jak na to"-"tesnenie pod hlavou" na můj příspěvek. AJUSA má jeden kanálek vyseknutý
mimo kanál v hlavě - jeden válec se húř chladí.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Martinekk »

Aha, tento príspevok som si nevšimo. Stejne presekávam diery tak aby boli veľké ako na hlave tak som dieru mimo nejako neriešil ani :D
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od kraxna »

Jezdí už někdo s tím novým těsněním? Je to ok? popřípadě máte nějaké know-how?
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Už jsem udělal dva motory a zatím oka. I když nájezd je zatím cca 5tis.km
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Na základě několika dotazů za poslední cca rok a půl zde uvádím firmu, od které jsem v minulosti hromadně objednával těsnění pod hlavu, takže si tedy může každý jednotlivě objednat kolik toho chce a šlo to objednávat dle níže uvedených parametrů. Vzorem pro výroby kopyta bylo origo těsnění.

KALINA industries s.r.o.
U Tescomy 255
760 01 Zlín
IČ 27758991
Telefon : 577006831 Fax : 577006848 E-mail : info@kalina.cz


a těsnění pro Libera (novější) evidují pod č. 201 20508-0001 a názvem SUBARU LIBERO EF10, EF12 TĚSNĚNÍ POD HLAVU 3V, REINZ RS + LEM
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Uplynul nějakej čas a tak je dobrý si říct, jak vlastně to těsnění od Kaliny funguje.....Jooo, ono funguje, ale o trvanlivosti si může nechat jen zdát:D

První těsnění jsem použil u znamyho na jeden Vrak, vydrželo cca 3000km

Problém se pak objevil u Kraxny z Ostrávy....najel po go cca 5-6000km

V roce 2018 v listopadu jsem dělal kompletní generálku motoru na motoru pro pana Brcana a těsnění vypovědělo tenhle rok službu s najetymi 15tisici.


To co se stalo máte na fotce a upozorňuju, že se to stalo vždy naprosto stejně. Ten materiál je naprostá sracka. Rozhodně vám nedoporučuju, to těsnění na motor dávat, protože budete pak akorát nasrani. :D


PS. Vyřešil jsem to přesně jako ti naši kluci slovenský zde v klubu(těsnění na J12 (justy 1.2 55kw) proseknuti kanálků aby voda cirkulovala všude) o trvanlivosti nemám pochybení, po nějakých ujetých km a uplynutí času dám report. Mišus
Přílohy
IMG-20211208-WA0029.jpeg
IMG-20211208-WA0029.jpeg (1.33 MiB) Zobrazeno 6281 x
IMG-20211208-WA0027.jpeg
IMG-20211208-WA0027.jpeg (1.65 MiB) Zobrazeno 6281 x
IMG-20211208-WA0031.jpeg
IMG-20211208-WA0031.jpeg (1.35 MiB) Zobrazeno 6281 x
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Tuti »

No hezký... nasere to tím víc, že pár klukům tenhle klenot leží v šupleti do foroty. Určitě by to stálo za dotaz výrobci, co na to řekne.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od covex »

No do kose ho hazet nebudu, lepsi 3-15tisic nez nic ze.. ono to justy za chvili taky nebude, co?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Justy originál těsnění je teď momentálně posledních 13 kusů na světě (FHI)

Náhrady se dělají od reinze, elringu a ajusy, vše směs grafit (ne jako od kaliny to bůhví co. Je to sice taky reinz, ale přijde mi to spíš těsnění vhodný na sání (ta směs) -po sundání se to kolem průseku na vodu drolí na sracku). Těsnění na justy v náhradě podle mne budou ještě řadu let M.

( PS. Luboši já bral sedum kusů , ale co člověk přijde v životě o víc :D podat report Kalinovi mám v plánu, ale nevím kdy se k tomu dostanu, jestli vůbec)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Tuti »

covex píše: pát pro 10, 2021 4:43 pm No do kose ho hazet nebudu, lepsi 3-15tisic nez nic ze..
V čem je to lepší? Stejně pak za půl roku nebo za rok budeš kupovat něco lepšího a práce s tím bude dvakrát.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od covex »

Tuti píše: úte pro 14, 2021 9:19 am
covex píše: pát pro 10, 2021 4:43 pm No do kose ho hazet nebudu, lepsi 3-15tisic nez nic ze..
V čem je to lepší? Stejně pak za půl roku nebo za rok budeš kupovat něco lepšího a práce s tím bude dvakrát.
Myslel jsem v pripade ze uz jine tesneni nebude... a na veteransky provoz staci i 3-5tisic km.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Myslím Adame, že tvůj názor sdílí i Kalina :-DDD
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od kraxna »

Dneska jsem si přivezl kus od Reinze na Justy, jelikož mám motor rozebraný, radil jsem se s mišusem, zprvu jsem nevěřil a hájil to od kaliny, ale v momentě, kdy jsem držel v ruce Reinze a kalinu... rozdíl je jasný - kalina je obyčejný klingerit s potiskem reinz a reinz je opravdové těsnění pod hlavu. Asi to budu dělat jako páni slováci a upravovat těsnění na justynu.

Fotky co poslal mišus je ještě slabý odvar (pravda, najel jsem s tím prasklým těsněním sice 100km, ale díra mezi válci byla půl cenťáku), po bližším ohledání .... až budu skládat motor pošlu foto mého použitého (kalina) těsnění a zkusím pohledat praskliny na hraně válců, sám jsem zvědavý, jestli tam po 5 tis provozu budou. (p.s. pravidelně najíždím na těsnění pod hlavou 5 tis +- neb se mi vysere vždycky něco jiného nebo ono samo, zkusím najít, jestli nemám nějaké další schované a udělám průzkum :D)

Kraxna
Zpomal a užij si to. :)
Kovátko
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 56
Registrován: čtv čer 06, 2019 8:15 pm
Typ Libera: Libero čtyročko
Bydliště: ÚJEZDEC - Kardaška

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Kovátko »

Měl bych takový školácký dotaz, sundal jsem poprvé hlavu a když jsem vyndal šrouby, hlava sjela dolů... nemá být v nějaký díře nějaký usazovací prstýnek aby se to nehýbalo kam chce? Na každém jiném motoru (jiný auta) to bylo.. tohle rozebírám poprvé..
Kovátko
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 56
Registrován: čtv čer 06, 2019 8:15 pm
Typ Libera: Libero čtyročko
Bydliště: ÚJEZDEC - Kardaška

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Kovátko »

A samozřejmě jsem si objednal těsnění a je mi k ničemu... tak jestli někdo chce.. potřebuji sehnat to s hranatými dírami na sání.. to na spodním obrázku je k mání..
Přílohy
Potřebuji takovéto
Potřebuji takovéto
0009_01-52535-02.jpg (56.5 KiB) Zobrazeno 1589 x
8c182d4ecbad7b353d4180edb696dd6c.jpeg
8c182d4ecbad7b353d4180edb696dd6c.jpeg (30.31 KiB) Zobrazeno 1593 x
Uživatelský avatar
Luděk
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 229
Registrován: pon lis 27, 2017 6:19 pm
Typ Libera: 1,2 SuperDeluxe
Bydliště: Hrádek u Rokycan

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Luděk »

Těsnění na sání si vyrob, nejde již sehnat :)
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v.97 - Limpreza
Daihatsu Move 0,8i
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Leone Coupé turbo
Trabant - ryntyntyn
Subaru Forester XT
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Kovátko píše: ned led 15, 2023 4:33 pm Měl bych takový školácký dotaz, sundal jsem poprvé hlavu a když jsem vyndal šrouby, hlava sjela dolů... nemá být v nějaký díře nějaký usazovací prstýnek aby se to nehýbalo kam chce? Na každém jiném motoru (jiný auta) to bylo.. tohle rozebírám poprvé..
Bohužel Libero vodící čepy nemá. Jestli chces mít hlavu opravdu přesně, nech si vyrobit dva trny/čepy na soustruhu, našroubuj (místo dvou šroubů hlavy) na kraj hlavy úhlopříčně proti sobě, pak šrouby hlavy lehce dotáhnout a čepy vyndat.....Jde to i bez čepů dát rovně, stačí svítit do děr pro šrouby a srovnat to od oka, aby to všude bylo cca rovně proti dírám do bloku
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kovátko
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 56
Registrován: čtv čer 06, 2019 8:15 pm
Typ Libera: Libero čtyročko
Bydliště: ÚJEZDEC - Kardaška

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Kovátko »

Našel jsem sadu i s těsněním pod sání...

https://www.trodo.com/gasket-set-cylind ... apko-48798

Máte někdo zkušenosti se značkou Japko?
Odpovědět