Stránka 1 z 2

STK - co má a nemá být

Napsal: sob zář 12, 2020 10:57 pm
od Albedo
Zajímalo by mě, zda někdo ví, nebo má zkušenost s některými doplňky, úpravami,....
Začnu třeba tím, že jsme kvůli čištění a přitažení navíjecích pružin sundali plastové kryty z uchycení pásů na B sloupcích, a tak nějak se nám to začalo víc líbit bez nich. Nehledě na to, že ta spolujezdcova krytka kolejnice, po které se to posouvá nahoru/dolů (ta největší) je nějaká popraskaná a prdlajz drží. Otázkou je, co nám na to řeknou za rok na technické, nemá někdo tušení? Co jsem našel nějakou příručku technika STK, tak tam není o tomto ani zmínka, ale nerad bych, abych kvůli krávovině opakoval. Díky

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: ned zář 13, 2020 10:45 am
od covex
Technici nemohou znat do detailu kazde auto. Pokud oddelas nejaky plastovy kryt tak si toho podle me ani nevsimnou, pokud to vylozene neni nejak nebezpecne nebo tam zjevne neco nechybi (kolik jich tusi treba to jak maji vypadat kryty vyfuku na liberu a to je skoro bezpecnostni problem kdyz to tam neni ze). Takze s tim bych si fakt starosti nedelal. I ruzne interierove upravy zpravidla nevadi. Podle me ti takovou veci jaky chybejici plastovy dil interieru mohou stejne napsat max do lehkych zavad, protoze to nema vliv na bezpecnost vozidla (pokud tedy nemas napr. predelane uchyseni pasu ze..).

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: ned zář 13, 2020 4:53 pm
od spm
Taky bych se přikláněl k názoru, že si toho ani nevšimnou, pač neví jak to má vypadat... Nicméně já s liberem byl zatím jenom na evidenčce (a tam technik nenašel ani motor :-D )

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: ned zář 13, 2020 5:37 pm
od Albedo
No, jde o to, že tam prostě vedle hlavy hned na první pohled prostě něco neštymuje, když tam čouhá hlava pevnostního šroubu. Tedy, mě to připadá jako potencionálně nebezpečné... a proto to tak mám :D
Ale asi to bude jak říkáte. Uvidím co mi na to řeknou. Žádný předpis jsem o tom nenašel, ale kdysi řešili u jednoho kolegy uchycení pásu, kdy mechanizmus zacvaknití a odjištění normálně fungoval, jen to nemělo černou krytku kolem sebe.

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: ned zář 13, 2020 6:21 pm
od covex
Ja byl osobne s Liberem na STK uz 6x a nikdy jsem problem nemel. Pokud je videt ze se clovek o auto stara, tim lepe.

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: pon pro 05, 2022 9:51 pm
od Kovátko
Na STK platí to samé co na úřadech... co technik to názor... správně dle legislativy by jsme na STK měli kontrolovat auto podle toho jak bylo schváleno k provozu... takže dle nějaké homologace... ve starém zeleném velkém techničáku bývala kolonka na zadní straně - záznam o schválení technické způsobilosti vozidla číslo...... Takže co nám říkali na školení :-) by jsme si to měli najít a podle toho zkontrolovat jestli to sedí:-) takže by jsme asi celý den seděli u PC a hledali nějaký papíry... laicky řečeno na technické kontrolujeme... jestli to auto je jako když vyjelo z fabriky... brzdí, svítí a jestli všechno funguje, a jak moc je zrezlé, jestli neohrožuje životní prostředí (hlavně) kapající olej...

Hlavně tedy záleží na technikovi jestli ví...jak to auto vypadalo když vyjelo z fabriky... protože jestli ne, musí ho kontrolovat podle toho schválení :-) takže nejsnazší je kontrola oproti technickému průkazu - rozměry výška, šířka, kola, jestli je tažné (koule), pak co je vidět na fotkách...svět.rampy, rezervy, zahrádky, pevnostní nárazník, zrcátka, naviják,...
Pak hodně záleží na technikovi... protože postup s mantinely je daný z ministerstva...
JE TO JAKO ROZHODČÍ PŘI ZÁPASE - PRAVIDLA JSOU JEDNY - ALE KAŽDÝ TO PÍSKÁ JINAK
Jako příklad - je to kravina, ale když bude technik chtít, je to na vyhození...
Dáte lékárničku na sedadlo spolujezdce aby technik viděl, že máte novou... a mi máme v kontrolním úkonu bod na vyhození: lékárnička není na místě určeném výrobcem vozidla... jeden technik vám dá měsíční STK... jiný vás pochválí a v pohodě...

Novoty:

lékárnička - může být prošlá, ale plná dle seznamu nebo nenačatá...

Rezerva - stačí čestné prohlášení, že máte sjednanou asistenci (mělo by stačit ústní, záleží ale na technikovi) ale měla by tam být, pokud to tak bylo schváleno např. Škoda 120 deformační zóna..

Světla (díky EU) - dopředu bílá, žlutá i oranžová, do boku oranžová (myslím i červené), dozadu červené. Vždy s homologací na umístění.

Tachometr (počítadlo km) - stav musí mít víc než na poslední STK, pokud ne, čestné prohlášení o výměně počítadla ujetých Km, vzory na internetu, na evidenčku netřeba

Teď je vakuum i na evidenčky - některé úřady je berou starší i 30 dnů. Kvůli novému zákonu, je v tom brajgl....

Kdyby měl někdo dotaz, než někam vyrazí, stačí se zeptat, makám v tom cirkusu :-)

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: úte pro 06, 2022 5:43 pm
od covex
Je supr videt pohled z druhe strany.

Na TK jsem byl nedavno s Viviem (psal jsem tu o tom) a mrzi me jedna vec - covid prinesl to, ze technik - jak na emise, tak na TK - si auto prebere a na konci vam ho vrati. Nevim zda to je bezna praxe vsude, nekteri lide to mozna uvitaji nebot v kravate pod auto koukat nebudou, ale pro me to byla vzdy prilezitost s technikem probrat stav auta, emisi, videt mereni, vysledky i metody v praxi atd. Je k tomu nejaka regule, ze tam clove byt musi/nemusi/muze?

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: úte pro 06, 2022 8:16 pm
od Mis.us
covex píše: úte pro 06, 2022 5:43 pm Je supr videt pohled z druhe strany.

Na TK jsem byl nedavno s Viviem (psal jsem tu o tom) a mrzi me jedna vec - covid prinesl to, ze technik - jak na emise, tak na TK - si auto prebere a na konci vam ho vrati. Nevim zda to je bezna praxe vsude, nekteri lide to mozna uvitaji nebot v kravate pod auto koukat nebudou, ale pro me to byla vzdy prilezitost s technikem probrat stav auta, emisi, videt mereni, vysledky i metody v praxi atd. Je k tomu nejaka regule, ze tam clove byt musi/nemusi/muze?
Co kraj, to jiný mrav....u nás se každej na linku dostane ať už na ME, nebo přímo do jámy na linku a vidí celej proces.... :?

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: úte pro 06, 2022 8:51 pm
od Kovátko
přítomný může být max. řidič, víc lidí ne... za kovidu to bylo jiný.. museli jsme líst do auta v rouškách, aby sme jimto nezabacilovali nebo něco nechytli... byly případy, že lidi co přistavili auto na STK a vlezl jim tam technik bez roušky, nechali vydezinfikovat celý auto a technika to zaplatit...ještě že už je po... pokud tedy chcete být přítomni, bránit by vám neměli...

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: stř pro 07, 2022 2:02 pm
od covex
Prave ze pred covidem sem normalne s technikama jezdil, ale za covidu si auto zacli (v respiratorech) prebirat a ted akorat odlozili ty respiratory. :) No nic, priste se zeptam.

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv pro 08, 2022 12:21 am
od Tuti
Kovátko píše: pon pro 05, 2022 9:51 pm Tachometr (počítadlo km) - stav musí mít víc než na poslední STK, ...
To je u Libera a ostatních aut s pětimístným počítadlem docela ošemetná věc, protože během života se párkrát vynuluje. Na STK s tím asi reálně problém nikdy není, protože technik vidí, která bije. Ale do protokolu musí napsat to co je na počítadle a pak to převezme Cebia a podobné organizace, a tam už robot neřeší, že před tím ještě jedno číslo chybí. Takže když si dáme auta prolustrovat, všichni máme šílené stočeniny.

K té přítomnosti u TK - možná jezdíme s Covexem do stejné stanice (já poslední roky KLIMEX na Londýnské ul.), mám stejnou zkušenost.
Ale v září jsem byl s Avií v Raspenavě a tam jsem všechno prolejzal s technikem jako před covidem.

Mimochodem od té technické s Avií mi vrtá hlavou jedna věc. Na emisích se technik připojil na baterku a vyčítal z ní otáčky stejně jako u benzinového motoru :shock: U toho jsem si to vysvětloval tím, že pulzy zapalování se asi lehce propisují do napětí, ale diesel s mechanickým čerpadlem tuhle teorii silně nahlodává. Pulzy tedy nejspíš obstarává sám alternátor (je to střídavý zdroj), tudíž v databázi musí být pro každé auto nastavený příslušný typ a převod alternátoru, aby si to počítač přepočítal na otáčky motoru. Takže kdybych vyměnil alternátor za jiný typ nebo řemenici za jinak velkou, mohlo by se stát, že se pak podle počítače dostanu mimo předepsaný rozsah volnoběžných otáček :?: :!:

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv pro 08, 2022 12:22 pm
od Kovátko
Přesně, je to podle impulsů z alternatoru. V programu co se to měří, máme možnost nastavit počet impulsů tak aby to vycházelo v rozmezí otáček při volnoběhu... musely by ty otáčky hodně houpat aby to nevyšlo na otáčky... i když znám jednu Avii která ukazuje kraviny a to i když měnili altík a zkoušeli všechno možné, nepřišlo se na to proč...

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv pro 08, 2022 12:31 pm
od Kovátko
A s tachometrama, když je člověk rozumný... tak se ví, že nenajede se starým autem 100000 za 2 roky...i když by třeba nějaký expert mohl :-)
Horší to bylo u vw golf 3 kde to šlo do 300000km a pak se to vynulovalo samo nebo dodávky boxer, jumper,... ve 400000km naskákali samé čárky -------- a musely do servisu aby je stočily 😂

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv pro 15, 2022 8:22 am
od Tom1998
Mám dotaz ohledně depozitu, tak nebudu zakládat nové vlákno a přiložím sem. Snad nebude vadit.

Byla schválena změna o postupném rušení velkých techničáků. Jakožto osoba se zmačkami v depozitu si mám dělat starosti? Velký techničák je to jediný co mi auto udržuje v depozitu (malý je zrušen). Bude třeba s touhle změnou to nějak posichrovat?

Děkuji všem lépe informovaným za info. Tom

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv pro 15, 2022 11:07 am
od Mis.us
Tom1998 píše: čtv pro 15, 2022 8:22 am Mám dotaz ohledně depozitu, tak nebudu zakládat nové vlákno a přiložím sem. Snad nebude vadit.

Byla schválena změna o postupném rušení velkých techničáků. Jakožto osoba se zmačkami v depozitu si mám dělat starosti? Velký techničák je to jediný co mi auto udržuje v depozitu (malý je zrušen). Bude třeba s touhle změnou to nějak posichrovat?

Děkuji všem lépe informovaným za info. Tom
No záleží kdy si tam značky dal a jestli si tam po roce byl.

Funguje to následovně. Od roku 2016 se dělaly změny (to byla ta velká čistka jak spousta lidí o papíry od auta přišla)

Když ukládáš značky do depa, dají ti do VTP zápis, kdy se to ukládalo. Po roce ale musíš na úřad znovu a musíš jim nahlásit adresu, kde se auto nachází a účel jeho využití (renovace, garážováno apd.) Udělá se další zápis s datem a že byla nahlášena adresa a účel odstavení vozu, v tu chvíli kdy tohle máš ve velkým techničáku, je to na dobu neurčitou a nemusíš mít strach, že bys o papíry a SPZ přišel.

To je moje zkušenost, v létě jsem na úřadu kuli tomu byl. M.

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv pro 15, 2022 11:37 am
od Tom1998
Tohle jsem si ošéfoval. Po roce od koupě jsem nahlásil místo provádění renovace mimo komunikaci.

Spíš jestli budou rušit velký techničáky, tak jak to bude s námi vetešníky. Jestli nebudeme muset odevzdat techničák a dají nám nějaký lejsto o značkách v depozitu. To by byla škoda, mám ještě ten starý..

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv pro 15, 2022 11:54 am
od Mis.us
Tom1998 píše: čtv pro 15, 2022 11:37 am Tohle jsem si ošéfoval. Po roce od koupě jsem nahlásil místo provádění renovace mimo komunikaci.

Spíš jestli budou rušit velký techničáky, tak jak to bude s námi vetešníky. Jestli nebudeme muset odevzdat techničák a dají nám nějaký lejsto o značkách v depozitu. To by byla škoda, mám ještě ten starý..
Jo ty myslíš ten novej zakon.....Co se týče zrušení VTP, tak bych se nebál. Prostě až půjdeš do depozitu pro SPZ, tak ti dají ty nový příslušný dokumenty a buď si starý tp nechájí nebo ho nechají tobě. Rozhodně jestli potřebuješ konkrétní věci, budeš se muset obrátit na úřad a zavolat jim.

M.

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: pát pro 16, 2022 1:53 pm
od Tom1998
Nene, zatěžuji se jen zrušením těch VTP. Tak to bude v klidu. Dík

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv úno 16, 2023 10:26 pm
od Kovátko
Nová auta od 1.března nebudou mít velký TP... stará jsou při starém..

Re: STK - co má a nemá být

Napsal: čtv úno 16, 2023 10:29 pm
od Kovátko
Od 1.března nepůjdou přihlásit z dovozu auta neplnící emisní euro normu 3... kdo máte dovozové doklady, tak chvátejte do konce Února dát na úřad přihlásit... pak už asi jen na veteránské značky... nikde se o tom moc nemluví..