Bezpečnost

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Mara50

Bezpečnost

Příspěvek od Mara50 »

Uvažuji o koupi tohoto sympatického vozidla, avšak jediné co mě zrazuje je obava z následků při případné havárii. Neviděli jste někdo někde nějaké hodnocení libera z hlediska bezpečnosti?? Představa čelního nárazu mne vcelku děsí. Dík.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od covex »

Bezpecnostni hodnoceni Libera jsem nikdy zadne nevidel, zato jsem videl par bouranych Liber. Moc iluze si o bezpecnosti proto nedelam. Je to ale nejlepsi zpusob, jak se donutit jezdit opatrne, protoze jak statistiky ukazuji, s bezpecnejsimi auty jezdi lidi riskantneji a nehody jsou o to horsi. Ono kdyz se podivas na spoustu jinych dodavek, nejsou na tom mnohdy o moc lepe. Libero ma v prednim pomerne mohutnem narazniku traverzu, tlumici naraz jeho prenesenim do cele konstrukce vozu. Problem muze ale nastat s tim, ze pri prudkem brzdeni jde auto predkem dolu (tezky motor v zadu mu k tomu pomaha jeste lepe, nez se to deje u jinych aut) a naraz muze jit nad tuto konstrukci (to je ale tez nebezpeci u vsech aut). Vyhodou Libera je jeho vetsi vyska i posez. Na bocni narazy moc mista neni v zadnem pripade.

Tolik asi me hodnoceni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Z bezpečnosti bych strach neměl.Ram pod narazníkem je tak vysoko,že osobaka při čel.střetu přejedeš a při střetu s dodávkou nebo něčim vetším se obávat nemusíš, to bys už Ty neřešil a to ani v osobáku,pokud ten osobák nemá airbag.Havárku Liberka jsem vyděl při bočním nárazu ,kdy se liberko převrátilo a v něm byly tuším 4-lidé a nic se jim nestalo.Liberko odbočovalo a osobák je přehlídl a asi 70km/h do nich napálil.Osobák je nízký a tak je jakoby podjel a převrátil.Na Rychlé Zach.službě jsem dělal sedm let a můžu říct,že pokud má auto vyžší podvozek,tak má větší šanci,neboť tam nevychází nárazník na nárazník,ale výš. qcheerleader.gif
Dandy
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Testy se dělaj určitě, ale stejně záleží na tom jak a do čeho se trefíš...
Tohle je z novýho Sambaru. Ten rám ale vypadá stejně.
Obrázek
ObrázekObrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Naštěstí jsem jenom viděl obrázky "bouchlých Liber na předek. Je to o nohy při větší ráně a Libero nemá cenu už opravovat. Holt chybí blatníky a podběhy, který náraz zatlumí jako harmonika. Dřív jsem viděl pár bouchlých Š 1203, kde osádka vpředu na tom byla obdobně jako v Liberu. A protože jsem s "1203" občas taky jezdil, bylo to obzvlášť opatrně ( a to brzdy byly u ní snad o hodně horší jak v Liberu). Na druhou stranu většina starších Liber je vybavena (snad už z výroby) "bouracími" rámy a to aspoň trochu zvyšuje pocit bezpečí. Dědek
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

dědek píše:...nemá cenu už opravovat...
Na tohle mi v Hostivicích řekli že mi z něj nic neprodaj páč se bude opravovat :?
Nevím, nevím jak to nakonec dopadlo

Obrázek
Odpovědět