Stránka 1 z 2

Čerpadlo

Napsal: ned lis 25, 2007 10:14 pm
od Pajas
Nevíte jaké výkon má čerpadlo na E 12 (jako nějaký průtok nebo tak něco)? a je stejné i na E 10? Popř. čím by šlo nahradit. Jo a jak se měří ten průtok??Dík

Napsal: pon lis 26, 2007 12:00 am
od Martinekk
Ktoré? Olej, voda, benzín...

Napsal: pon lis 26, 2007 8:12 am
od Pajas
Myslím benzínové

Napsal: pon lis 26, 2007 11:07 am
od Martinekk
Tu na fóre to niekto písal(tuším Dědek), ako vyskšať funkčnosť benzínového čerpadla. Vyvedieš benzínovú hadičku, ktorá vedie do karburátora, dáš meter nad motor, a musí benzín pekne vytekať.

Napsal: pon lis 26, 2007 12:26 pm
od Pajas
No mně asi vynechává nebo valí pomalu. Kámoš to měřil nečím, ale nevím čím. Takže nevím. A vytékat proudem nebo jak????Na tom měřáku tam bylo kolem 2 nevím jaké jednotky. Když jsme to zkoušeli na škodovce u ace pumpy a pumpovali jsme, tak to ukazovalo 4

Napsal: pon lis 26, 2007 12:59 pm
od Martinekk
Skúšali sme to u nás na Liberku a vytekalo to pomerne rýchlo. Do handry samozrejme, stačí tak sekundu-dve nechať a hneď vidíš ako je na tom čerpadlo.

Tu to je: viewtopic.php?t=379&highlight=%C4%8Derpadlo+benz%C3%ADn

Napsal: pon lis 26, 2007 1:13 pm
od Petr+Barča
E10 a E12 má čerpadlo stejný , akorát je to jinak zapojený na elektriku , ale na funkčnosti to nic nemění .

P+B.

Napsal: pon lis 26, 2007 6:48 pm
od Martin H.
No, ty čerpadla co jsem měl já, vypadaly každé jinak. U staršího typu kostka, u novějšího váleček. :shock:

Martin.

Napsal: pon lis 26, 2007 8:58 pm
od Martinekk
On zrejme hovorí o staršej E10 a staršej E12. Zatiaľ čo som videl, všetky na starších modeloch boli rovnaké kocky.

Napsal: ned pro 02, 2007 10:12 pm
od Pajas
Mohl by mi někdo změřit tlak co dává čerpadlo???Vydělat hadičku před karbem. Měnil jsem palivový filtr a je to už mnohem lepší ale za studena to střílí a nechce startovat. a občas to škubne jak za tepla či studena. Jo a ještě dotaz má Liberko na nádrží výpušták??Asi mám dost bordelu v nádrži.

Napsal: úte pro 04, 2007 1:14 pm
od Pajas
Pomůže mi někdo??Aspon s tím výpuštákem jestli ho má liberko nebo né.dík

Napsal: úte pro 04, 2007 1:30 pm
od Martinekk
Na palivovej nádrži u staršieho tuším je. Niesom si istý.

Napsal: úte pro 04, 2007 2:11 pm
od Petr+Barča
Je tam určitě . Když vypustíš nádrž , tak se budeš divit , jak dlouho ještě motor poběží , než se spálí všehen benzín v trubkách .

P+B.

Napsal: úte pro 04, 2007 2:59 pm
od Pajas
Díky moc!!Ještě kdyby mi někdo napsal ten tlak a budu uplně spokojený :D

Napsal: úte pro 04, 2007 3:26 pm
od Karel
Pajas píše:uplně spokojený :D
11,2 - 23,3kPa
K.
:(

Napsal: úte pro 04, 2007 3:27 pm
od Petr+Barča
Odpoj hadičku u karburátoru a jestli stříká benzín , tak bych tlak čerpadla neřešil , protože to bude asi jinde .

P+B.

Napsal: úte pro 04, 2007 7:18 pm
od Tuti
Karel píše: 11,2 - 23,3kPa K. :(
.. to znamená, že čerpadlo by mělo vytlačit benzin asi do výšky 1,4 - 3 m. Takže jak už se tady někde psalo - nastavit hadičku a zvednout metr nad motor je naprosto průkazná zkouška. Co se týče dopravovaného množství, motor Libera určitě ani při největším zátahu nevezme víc než 25 litrů za hodinu. Takže zkouška č.2 - hadičku strč do půllitrové flašky a když ji čerpadlo do minuty naplní, tak to musí stačit.
Ovšem nevím, jestli čerpadlo bude ochotné běžet při stojícím motoru. Po zapnutí zapalování je v chodu nějakých 5 vteřin a obávám se, že pak ho nevypíná tlak, ale časové relé. Čerpadlo má (jak taky jinak) komplikovanou ovládací elektroniku .. třeba může být chyba v ní.
Pak ještě jedna eventualita (z vlastní zkušenosti) - v odvzdušnění nádrže se může ucpat hadička nebo vzbouřit ventilky. Jak ubývá benzín, dělá se v nádrži podtlak, který čerpadlo nepřemůže. Pozná se to snadno - při otevření nádrže se do ní vcucne vzduch.

Napsal: čtv pro 06, 2007 9:47 am
od Martin H.
Nazdar chlapi. Nevím proč tak bazírujete na tlaku čerpadla. Když jsem kdysi zkoušel kolik sežere motor na volnoběh benzínu, tak jsem ho pouštěl samospádem z petky do karbce tak z 50 cm a normálně to fungovalo i se na to dalo v pohodě jezdit. Jinak si myslím, že ta čerpadla jsou kostrukčně po mechanické stránce nesmrtelná a pokud něco klekne, tak je to ovládací elektronika, nebo se něco ucpe.

Martin.

Napsal: čtv pro 06, 2007 4:49 pm
od Jarda
:roll: souhlasím, čerpadla vydrží hodně :roll:

Napsal: pon pro 10, 2007 3:41 pm
od Pajas
Dobré čerpadlem to nebylo očistil jsem kontakty na indučce, doladila se bohatost a vyměnil se nějaký odpojovač volnoběhu či co to bylo- se furt zapínal a vypínal a kolísal volnoběh vapadlo to jak kdyby to přisávalo. Taky sem vyčistil nádrž prověřil svíčky a předstih a hle auto už jede. Za tepla necuká, za studena taková malá díra v plynu na začátku za tepla zcela zmizí takže pohoda.