Těsnící hmoty na motoru

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Těsnící hmoty na motoru

Příspěvek od Lubomír »

Zdravím Liberátorov s dotazom:
Doporučte správny, najlepšie osobne odskúšaný, druh tmelu na tesnenie spojov na motore!
Je jasné, že na skrinu pohonov k bloku motora a na víko vodného a olejového čerpadla sa nemusí hodiť ten istý tmel jako na víko ventilov.
Podtéma: A čím mažete spoje pred montážou motora?
Je jasné, že skrutky do bloku , do horčíkovej zliatiny a mnohohran spojky vyžadujú asi iné mazivo, alebo stačí nejaký univerzál? (Molyka)
Na vysvetlenie: vieme, že na niektoré miesta nestačí použiť znalosti zo škodovky,
holt Japoneček bude Japoneček, ale nějak si na nej zvyknem...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Těsnící hmoty na motoru

Příspěvek od Petr+Barča »

Na těsnění motorových částí a všeho možného i na lepení , používám červený silikon pro motory a zatím mě nikdy nezklamal . Celá kartuše stojí do 300 Kč .

P+B.
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnící hmoty na motoru

Příspěvek od michael »

Souhlasím s Petrem, dle osobních zkušenosti nejen na Liberu. Motorové spoje i dotěsnění víka ventilů.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Těsnící hmoty na motoru

Příspěvek od Lubomír »

Díky, a teraz moje osobné skúsenosti, a prečo to píšem:
Tesnenie víka ventilov:
-nekupujem vždy nové, ale osvedčil sa mi červený silikón, len je treba vybrať celé tesnenie z víka, vyčistiť priestor pod ním, najlepšie aj preškrábnuť dno špičkou šrobováku, odmastit a vytlačit na dno drážky slíž silikonu a usadit to tesnenie, a potom normálne napatlať spoj na hlavu a dotiahnuť. Kým som to neurobil takto, smrdelo, smrdelo spáleným olejom...
Olejová vaňa
-dobre drží cervený, aj ten čierny motorový silikón, až moc, lebo pri demontáži olejovej vane pomohlo len napružiť to zarazením velkého šrobováku do špáry a potom rezáčom oddelovať jak na chirurgii, alebo zdeformovať vaňu?
Tesnenie pod hlavu
-prvé škodovkárske rady , že to stačí nasucho položiť a dotiahnuť sa ukázali byť k ničomu. Pripúšťam nerovinnosť plôch a podobne, ale Výsledkom bol podpal tesnenia medzi dvomi valcami a potom už jasná "pojucha motoja" Takže takto nie.
-dávať silikón medzi hlavu a blok mi rozum nedovolil, to som fakt neskúšal, myslím , že by vyhorel veľmi skoro
-zatiaľ jediné čo vydržalo, je obyčajný Hermetik (tuším to má napísané na sebe že Hermosal, kupoval sa tak jeden na celý život...ale smrad je to riadny)
podotýkam, že teraz som dostal tesnenie, ktoré má na sebe už také červené prúžky nejakej tesniacej hmoty, no vývoj ide dopredu
Parohy výfuku
-po sade pokusov vydržal iba opravárenský tmel na výfuky na báze asi vodného skla kúpený na pumpe (draho) a má nevýhodu, že musí najlepšie cez noc tvrdnúť, (tento spoj ani Hermetik neudržal, zaujímavé, asi tam ten spoj dosť pracuje chlad-teplo)
Na skrinu pohonov vydržal čevený silikón, na víčka vodnej pumpy a termostatu tiež, akurát velký pozor na prebytok tesniacej hmoty, po dotažení spoja sa vytlačí po obvode, a vonku sa dá zotrieť prstom, ale vnútri čaká na svoju príležitosť a rada sa dostane do termostatu prípadne do hlavy a sifónovité prskanie je na svete. A konec teplého vzduchu, a nemrznúca voda je v háji spravidla tiež.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Těsnící hmoty na motoru

Příspěvek od škatulka »

Zkoušel jsem všechna možná těsnění a nejlepší se mi jeví červený silikon
GASKET SEAL. Opravuji hodně motocyklové motory a osvědčil se mi tento postup:
Odmaštění ploch odmašťovačem brzd od fy. Wurth, nanesení vrstvy tmelu na
obě lepené plochy, slepení, lehké přitažení ploch k sobě. Potom nechám do druhého
dne vytvrdnout a teprve pak dotáhnu spoj. Pokud spoj dotáhnu ihned, všechen
tmel se vytlačí ze spoje, kovové plochy dosednou na sebe a při tepelném namáhání
spoj netěsní.
Pod vanu motoru doporučuji blok motoru potřít slabou vrstvou oleje, na vanu nanést
silnější vrstvu silikonu, vanu přiložit na blok a nechat vytvrdnout do druhého dne.
Teprve potom dotáhnout. Takto přilepená vana těsní silnou vrstvou silikonu a jde
dobře odmontovat. Někdy se těsnění při demontáži ani nepoškodí.
Odpovědět